Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >306
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 306 2.0 yardım lütfen
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

306 2.0 yardım lütfen

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
fth306 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 22 Ekim 2013
Konum: Bosna-Hersek
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 55
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı fth306 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 306 2.0 yardım lütfen
    Gönderim Zamanı: 26 Ekim 2013 Saat 01:41
herkese merhaba, aracım 2.0 94 model 136ps fakat bir sorunum var ve tam olarak nedenini çözemedim araçla kalkışta veya ara hızlanmada 4 bin devire kadar bir düzensizlik var yani stabil değil koltuğa doğru biraz itiyor biraz bırakıyor fakat 4 bin den sonra birinci vites te ciddi bi hızlanma oluyor bu 2. ve 3 te de bu şekilde muhtemelen 4 ve 5 te öyle. sıkıntı, bazen inanılmaz iyi hızlanıyor bazen sanki o performansı vermiyor. ben debriyaj dedim usta elektirik aksamı diyor tam da anlaşamıyoruz benzer bir problem yaşayan var mı sormak istedim. şimdiden teşekkürler.
Yukarı Dön
kuscu38 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 18 Nisan 2013
Konum: istanbul/bğclar
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2546
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kuscu38 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Ekim 2013 Saat 04:06
BOBİNLERDE SIKINTI OLABİLİR MUHTEMELEN ATEŞLEMEYLE ALAKALI EĞER ATEŞLEMEDE SIKINTI OLMAZSA FİNCANLIDIR 306 16 VALFLER. MUHTEMELEN FİNCANLARDA SIKINTI VARDIR GİBİME GELİYOR...  YARIN BENİM ARACIN MAKİNAYA BAĞLATICAM ARIZA VARMI NERDE NE VAR GİBİSİNDEN HİÇ YAPTIRMADIM İLK DEFA YAPTIRICAM EĞER OLUMLU GÜZEL ŞEYLER ÇIKARSA FAYDALI BURDAN HABER VERCEM 35 LİRA BİŞİ Bİ NEVİ ÇEKAP :) 
206 XS Tu5 Motor...
*** σяιgιиαℓ ρяσfιℓє ® ***
Yukarı Dön
fth306 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 22 Ekim 2013
Konum: Bosna-Hersek
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 55
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı fth306 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Ekim 2013 Saat 22:56
ya o harika birşey de malesef ben  peugeot servisine götürdüm arabayı bu sıkıntı yüzden ama 94 model jacklar eski bağlayamadılar :S bosna hersekteyim ben Türkiye de olsam neler yaparım da imkanlar kısıtlı burada.
Yukarı Dön
fth306 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 22 Ekim 2013
Konum: Bosna-Hersek
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 55
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı fth306 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Ekim 2013 Saat 22:57
bu arada fincan olayı ne onu hiç bilmiyorum o konuda biraz bilgi verirmisin?
Yukarı Dön
kuscu38 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 18 Nisan 2013
Konum: istanbul/bğclar
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2546
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı kuscu38 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Ekim 2013 Saat 01:27
Orjinalini yazan: fth306 fth306 Yazdı:

bu arada fincan olayı ne onu hiç bilmiyorum o konuda biraz bilgi verirmisin?
 

SÜBAP AYARI :

Sübap ayarı aracınızın motoru için hayati öneme sahiptir. Öncelikle motorunuzun sübap ayarına ihtiyacı olup olmadığına birlikte bakalım. Eğer sübap sesi (şık şık şeklinde duyulur ,biri birine çok hızlı çarpan iki metal sesi verir) geliyorsa ,motorunuz çekmiyorsa ,çok yakıyorsa sübap ayarınız gevşek olabilir. Eğer motorunuz gaza bastığınız halde sanki birisi geri çekiyormuşcasına zorlanıyorsa ,gaz yemiyorsa ,çok yakıyor ve hızlanamıyorsa ,yokuş aşağı viteste iken serbest bıraktığınızda olması gerekenden az hızlanıyorsa ve sabahları zor çalışıyorsa sübap ayarınız sıkı olabilir.

Sübap Ayar Değerleri :

Her motor için sübap ayar değeri her motor için farklıdır. Aracınızın kataloğunda belirtilmiştir. Eğer kataloğunuza ulaşamıyorsanız yada sübap ayar değerleri belirtilmemişse aracınızın servisinden yada ustanızdan söz konusu değerleri öğrenebilirsiniz. Söz konusu değerler soğuk motor ve sıcak motor için farklıdır. Farklılığın sebebi ısıdan ötürü sübabın genleşmesidir. Soğuk sübap ayarı yapacaksanız aracınızı bir önceki geceden soğumaya bırakın ve hiç çalıştırmadan ertesi sabah serinlikte ayar işlemine başlayın. Biz eli söz konusu işe alışık olmayanlar için soğuk sübap ayarını tavsiye ederiz. Keza motor ateşleme sırasınıda teyit ediniz. Genellikle sıra ateşlemeli motorlarda bu sıra 1-3 ; 4-2 şeklindedir. Bu sıra ile çalışan bir motorda (motorun 8 valf olduğunu var sayıyoruz) 1. sübap egzost ,2-3. sübap emme ,4-5. sübap egzost ,6-7. sübap emme ,8. sübap egzost sübabı olacaktır (motorlar arası farklılıklar olabileceği için teyit edilmesinde fayda vardır).

Gerekli Malzemeler :

Yukarıdaki resimde görüldüğü gibi 1 adet sente çakısı (oldukça ucuz bir malzemedir- sente ayarı bununla yapılacaktır) ,1 Adet anahtar takımı, bir tornavida ve kriko işinizi görecektir

İşe Başlarken :

Önden çekişli araçlar için aracınızın ön tekerini havaya kaldırın ve vitesinizi 5. vitese takıp el fireninizi çekin. Daha sonra kabutu açıp kürbüratör kapağını sökün. Sübaplar ve piyano dediğimiz sübaplara hareket veren mil mekanizması bu kapağın arkasındadır.

Motorumuzun çalışma sırasını yukarıda belirtmiştik. Bu sıraya göre 9 kuralı dediğimiz kuralı uygulayarak ayar yapacağız. Ele aldığımız motorda 1. sübap egzoz ,2. sübap emme ,3. sübap emme ,4. sübap egzoz ,5. sübap egzoz ,6. sübap emme ,7. sübap emme ve 8. sübap egzoz olacaktır. Şimdi tekeri çevirerek sübapları hareket ettireceğiz ,gözümüz 1. ve 2. sübapta olacak. 1. ve 2. sübaplar tam tepe noktada iken (bindirme noktası denilir. Bu noktada tekeri sağa yada sola hafifçe çevirdiğinizde iki sübapta hareket alacaktır. İki sübabın üst noktasında tekeri bırakın) 1 i 9 a tamamlayan sübaba yani 8. sübaba ayar yapacağız. 7. sübap için keza 2. sübaba bakacağız.

1. ve 2. sübapları bindirme noktasına getirdik. İkiside tam tepe noktasında duruyor. Biz 8. sübaba (egzoz) ve 7. sübaba(emme) ayar yapacağız. Resimde gösterilen somunu bir anahtarla tutup gevşeteceğiz ve üzerindeki vidayı tornavida ile sıkarak yada gevşeterek senteye getireceğiz. Sente çakımızdan uygun ölçüdeki senteyi seçip sübap boşluğuna getireceğiz. Sente çakısı bir bıçağın margarin keserken ele verdiği kıvam gibi bir kıvamda geçmeli. Yani tatlı sert geçmeli. Daha rahat geçişler boşluğa ,daha sert geçişler sıkılığa işarettir. Tornavida ile uygun boşluğu elde ettikten sonra artık vidanın somununu sıkabiriz. Somunu sıkarken vidanın hareket etmemesi için tornavida ile vidayı tutarken anahtar ile somunu sıkacağız. Son bir deneme ölçümü yaptıktan sonra 7. sübabı (emme) ayarlayacağız. Şimdi tekrar tekeri hareket ettirerek 3. ve 4. sübapları bindirme noktasına getireceğiz. 3. ve 4. sübaplar ikisi birden tam tepe noktada olacaklar. Artık 5.(egzoz) ve 6.(emme) sübapları aynı şekilde ayarlayabiliriz. Peşi sıra yine tekeri çevirerek 5. ve 6. sübapları binme noktasına getiriyoruz ve aynı işlemleri bu sefer 4.(egzoz) ve 3.(emme) sübaplara yapıyoruz (9 a tamamlayan sübapı seçiyoruz dikkat ettiyseniz). Şimdi sıra 1.(egzoz) ve 2.(emme) sübapların ayarında , bunun için tekeri çevirerek 7. ve 8. sübapları bindirme noktasına getiriyoruz ve 1 ve 2. sübaplara ayar yapıyoruz.

 
206 XS Tu5 Motor...
*** σяιgιиαℓ ρяσfιℓє ® ***
Yukarı Dön
kuscu38 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 18 Nisan 2013
Konum: istanbul/bğclar
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2546
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kuscu38 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Ekim 2013 Saat 01:28
bu adreste de fincanlı araçlar hakkında bilgiveriyor... S16 - XSİ VE GTI LARİÇİN


Düzenleyen kuscu38 - 28 Ekim 2013 Saat 01:30
206 XS Tu5 Motor...
*** σяιgιиαℓ ρяσfιℓє ® ***
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Ekim 2013 Saat 01:44
Yani kısacası motor bi sıcakken bi soğukken yapılır. Kendin denememeni tavsiye ederim. (Genelde yeni yapılan motorlarda rodaj bitince yapılır) Burdaki ustalar 40-50 tl' ye bu ayarı yaparlar
Yukarı Dön
fth306 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 22 Ekim 2013
Konum: Bosna-Hersek
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 55
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı fth306 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Ekim 2013 Saat 22:03
çok saolun bilgiler inanılmaz gerçekten teşekkür ederim, ah işte Türkiye'de olsaydım da sorunu rahat rahat bulup çözseydik :(
Yukarı Dön
fth306 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 22 Ekim 2013
Konum: Bosna-Hersek
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 55
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı fth306 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Ekim 2013 Saat 22:20
şimdi şöyle bir durum var, bu yazıda yazan belirtilerin çoğu bende var :D 

motordan şık şık yada çıt çıt diye bir ses geliyor ( o sesten ötürü usta bobin falan dedi sanırım)
motor gitmek isterken biri bazen tutuyor
çok yakıyor 10-11 lt (istanbul trafiği ile karşılaştırmayalım İstanbulda bu değer normal olabilir ama burda trafik ve yokuş neredeyse yok)
fakat zor çalışma gibi bi durum yok maşaallah tek marşta çalışıyor kendisi ilk çalıştığında devir yüksek oluyor 1300-1250 gibi o arada şık şık sesi daha çok duyuluyor ama motor ısınınca o ses gitmiyor.
şimdi sanırım benim ayar yaptırıcak biyer bulmam lazım burada
Yukarı Dön
berk2309 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
23 - Eylül - 1989

Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1509
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı berk2309 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Ekim 2013 Saat 01:12
o şık şık sesi ya enjektor yapar fazla yada az puskurtmeden yada fıncanlar eger ses cıt cıt ve patlama yapıyosa motor elektrık carpma sesı gıbı cıt cıt ses ıse bobın yada bujıdır 
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
Yukarı Dön
kuscu38 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 18 Nisan 2013
Konum: istanbul/bğclar
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2546
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kuscu38 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Ekim 2013 Saat 20:56
ARKADAŞLAR SİBOB AYARI YAPILDIKDAN SONRA YAKIT ORANIM HALAA YÜKSEKDE DÜŞMEDİ ARTI OLARAK ARABA 2. VİTESTE 75'E ÇIKARKEN 40'I GEÇMİYORDU. SORUNU HEP SİBOBLARDA ARADIK MEĞER SIKINTI KARBİRATÖRE GİDEN GAZ HORTUMUNDAN KAYNAKLANIYORMUŞ... GAZA HER BASMAMDA HORTUM ÇIKIK OLDUĞU İÇİN GAZIN 3DE İKİSİ DIŞARI ÇIKIYOR BUDA HEM DÜZGÜN GAZ YEMEMESİNE HEMDE YAKITIN BOŞA GİTTİĞİ İÇİN ÇOK YAKMASINA SEBEB OLUYOR... ÇOK ŞÜKÜR MASRAFSIZ BU İŞTEN SIYRILDIK :)
206 XS Tu5 Motor...
*** σяιgιиαℓ ρяσfιℓє ® ***
Yukarı Dön
fth306 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 22 Ekim 2013
Konum: Bosna-Hersek
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 55
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı fth306 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 31 Ekim 2013 Saat 00:05
ben aslında bir video kaydedip burada paylaşsam sesi bir duysanız eminim daha çok yardımcı olursunuz, bir usta bobin diyor, birkaç gün önce bobin buldum çıkma 20 euro ya adama dedim boşu boşuna almayım sen bir bak benim bobinde arıza var mı baktı bu bobin değil dedi :S kafam iyice karıştı, sinir de bozucu bir şey 
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 2011 Peugeot 308 - Elektrik Devre Arızası son mesaja git 6335 10 Alphanet
konu icon P tuşu son mesaja git 414 0 Ahmet2341
konu icon Üyelerimizin Meslek Bilgileri son mesaja git 12638 527 Saido26
konu icon 106 gti almak istiyorum yardımcı olursanız çok svi son mesaja git 542 0 Burak307xsi
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 302 0 Sezgindogan
konu icon 3008 1.2 puretech motor arızası son mesaja git 5053 1 Saido26
konu icon Yol bilgisayarı ayar son mesaja git 582 0 Adil.g
konu icon 206 1.4 felline benzinli son mesaja git 380 0 ercanqnc
konu icon 407 emniyet kemeri ön gergi ve airbag hatası son mesaja git 618 0 Xbulut46
konu icon Marş problemi son mesaja git 219 0 Kübra
konu icon pejo 206 1,4 2009 model stop etme sorunu son mesaja git 546 1 Altann
konu icon MANUEL 206 4. VİTESTE ÖTME SORUNU son mesaja git 752 1 Altann
konu icon motor yağ damlatma, yanık kokusu ve kaputtan duman son mesaja git 2223 0 Bayer
konu icon 206 XT elektriksel problemler son mesaja git 1006 0 AtomAdnan
konu icon Türk Askeri Çanakkale'de - Serdar Yıldırım son mesaja git 5535 5 Serdar102
konu icon Yağ Seviyesini Ayarlayın Uyarısı son mesaja git 4778 1 torekV
konu icon VİTES GEÇİŞİ son mesaja git 2004 0 peugeot301
konu icon ABS VE KAYGAN YOL UYARISI son mesaja git 505 0 samizel
konu icon seyir sırasında gaz kesme (Dizel) son mesaja git 2182 1 heavyburak26
konu icon 408 GT KOLTUK ISITMA PROBLEMİ son mesaja git 37236 2 elbir55
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JUNE EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Alphanet 2
Burak307xsi 1
Saido26 1
Ahmet2341 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English