306 2.0 yardım lütfen
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 306
Forum Tanımlaması: 306, 1993'ten 2002'ye 309'u değiştiren küçük bir aile otomobilidir, ancak 2001'de 307 ile değiştirilmiştir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=31625
Tarih: 08 Haziran 2025 Saat 18:39 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: 306 2.0 yardım lütfen
Mesajı Yazan: fth306
Konu: 306 2.0 yardım lütfen
Mesaj Tarihi: 26 Ekim 2013 Saat 01:41
herkese merhaba, aracım 2.0 94 model 136ps fakat bir sorunum var ve tam olarak nedenini çözemedim araçla kalkışta veya ara hızlanmada 4 bin devire kadar bir düzensizlik var yani stabil değil koltuğa doğru biraz itiyor biraz bırakıyor fakat 4 bin den sonra birinci vites te ciddi bi hızlanma oluyor bu 2. ve 3 te de bu şekilde muhtemelen 4 ve 5 te öyle. sıkıntı, bazen inanılmaz iyi hızlanıyor bazen sanki o performansı vermiyor. ben debriyaj dedim usta elektirik aksamı diyor tam da anlaşamıyoruz benzer bir problem yaşayan var mı sormak istedim. şimdiden teşekkürler.
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: kuscu38
Mesaj Tarihi: 26 Ekim 2013 Saat 04:06
BOBİNLERDE SIKINTI OLABİLİR MUHTEMELEN ATEŞLEMEYLE ALAKALI EĞER ATEŞLEMEDE SIKINTI OLMAZSA FİNCANLIDIR 306 16 VALFLER. MUHTEMELEN FİNCANLARDA SIKINTI VARDIR GİBİME GELİYOR... YARIN BENİM ARACIN MAKİNAYA BAĞLATICAM ARIZA VARMI NERDE NE VAR GİBİSİNDEN HİÇ YAPTIRMADIM İLK DEFA YAPTIRICAM EĞER OLUMLU GÜZEL ŞEYLER ÇIKARSA FAYDALI BURDAN HABER VERCEM 35 LİRA BİŞİ Bİ NEVİ ÇEKAP :)
------------- 206 XS Tu5 Motor... *** σяιgιиαℓ ρяσfιℓє ® ***
|
Mesajı Yazan: fth306
Mesaj Tarihi: 27 Ekim 2013 Saat 22:56
ya o harika birşey de malesef ben peugeot servisine götürdüm arabayı bu sıkıntı yüzden ama 94 model jacklar eski bağlayamadılar :S bosna hersekteyim ben Türkiye de olsam neler yaparım da imkanlar kısıtlı burada.
|
Mesajı Yazan: fth306
Mesaj Tarihi: 27 Ekim 2013 Saat 22:57
bu arada fincan olayı ne onu hiç bilmiyorum o konuda biraz bilgi verirmisin?
|
Mesajı Yazan: kuscu38
Mesaj Tarihi: 28 Ekim 2013 Saat 01:27
fth306 Yazdı:
bu arada fincan olayı ne onu hiç bilmiyorum o konuda biraz bilgi verirmisin? |
SÜBAP AYARI :
Sübap ayarı aracınızın motoru için hayati öneme sahiptir. Öncelikle motorunuzun sübap ayarına ihtiyacı olup olmadığına birlikte bakalım. Eğer sübap sesi (şık şık şeklinde duyulur ,biri birine çok hızlı çarpan iki metal sesi verir) geliyorsa ,motorunuz çekmiyorsa ,çok yakıyorsa sübap ayarınız gevşek olabilir. Eğer motorunuz gaza bastığınız halde sanki birisi geri çekiyormuşcasına zorlanıyorsa ,gaz yemiyorsa ,çok yakıyor ve hızlanamıyorsa ,yokuş aşağı viteste iken serbest bıraktığınızda olması gerekenden az hızlanıyorsa ve sabahları zor çalışıyorsa sübap ayarınız sıkı olabilir.
| |  | Sübap Ayar Değerleri : Her motor için sübap ayar değeri her motor için farklıdır. Aracınızın kataloğunda belirtilmiştir. Eğer kataloğunuza ulaşamıyorsanız yada sübap ayar değerleri belirtilmemişse aracınızın servisinden yada ustanızdan söz konusu değerleri öğrenebilirsiniz. Söz konusu değerler soğuk motor ve sıcak motor için farklıdır. Farklılığın sebebi ısıdan ötürü sübabın genleşmesidir. Soğuk sübap ayarı yapacaksanız aracınızı bir önceki geceden soğumaya bırakın ve hiç çalıştırmadan ertesi sabah serinlikte ayar işlemine başlayın. Biz eli söz konusu işe alışık olmayanlar için soğuk sübap ayarını tavsiye ederiz. Keza motor ateşleme sırasınıda teyit ediniz. Genellikle sıra ateşlemeli motorlarda bu sıra 1-3 ; 4-2 şeklindedir. Bu sıra ile çalışan bir motorda (motorun 8 valf olduğunu var sayıyoruz) 1. sübap egzost ,2-3. sübap emme ,4-5. sübap egzost ,6-7. sübap emme ,8. sübap egzost sübabı olacaktır (motorlar arası farklılıklar olabileceği için teyit edilmesinde fayda vardır). | | Gerekli Malzemeler :
Yukarıdaki resimde görüldüğü gibi 1 adet sente çakısı (oldukça ucuz bir malzemedir- sente ayarı bununla yapılacaktır) ,1 Adet anahtar takımı, bir tornavida ve kriko işinizi görecektir
| | | |  | İşe Başlarken :
Önden çekişli araçlar için aracınızın ön tekerini havaya kaldırın ve vitesinizi 5. vitese takıp el fireninizi çekin. Daha sonra kabutu açıp kürbüratör kapağını sökün. Sübaplar ve piyano dediğimiz sübaplara hareket veren mil mekanizması bu kapağın arkasındadır.
| | | | | Motorumuzun çalışma sırasını yukarıda belirtmiştik. Bu sıraya göre 9 kuralı dediğimiz kuralı uygulayarak ayar yapacağız. Ele aldığımız motorda 1. sübap egzoz ,2. sübap emme ,3. sübap emme ,4. sübap egzoz ,5. sübap egzoz ,6. sübap emme ,7. sübap emme ve 8. sübap egzoz olacaktır. Şimdi tekeri çevirerek sübapları hareket ettireceğiz ,gözümüz 1. ve 2. sübapta olacak. 1. ve 2. sübaplar tam tepe noktada iken (bindirme noktası denilir. Bu noktada tekeri sağa yada sola hafifçe çevirdiğinizde iki sübapta hareket alacaktır. İki sübabın üst noktasında tekeri bırakın) 1 i 9 a tamamlayan sübaba yani 8. sübaba ayar yapacağız. 7. sübap için keza 2. sübaba bakacağız.
| |  | 1. ve 2. sübapları bindirme noktasına getirdik. İkiside tam tepe noktasında duruyor. Biz 8. sübaba (egzoz) ve 7. sübaba(emme) ayar yapacağız. Resimde gösterilen somunu bir anahtarla tutup gevşeteceğiz ve üzerindeki vidayı tornavida ile sıkarak yada gevşeterek senteye getireceğiz. Sente çakımızdan uygun ölçüdeki senteyi seçip sübap boşluğuna getireceğiz. Sente çakısı bir bıçağın margarin keserken ele verdiği kıvam gibi bir kıvamda geçmeli. Yani tatlı sert geçmeli. Daha rahat geçişler boşluğa ,daha sert geçişler sıkılığa işarettir. Tornavida ile uygun boşluğu elde ettikten sonra artık vidanın somununu sıkabiriz. Somunu sıkarken vidanın hareket etmemesi için tornavida ile vidayı tutarken anahtar ile somunu sıkacağız. Son bir deneme ölçümü yaptıktan sonra 7. sübabı (emme) ayarlayacağız. Şimdi tekrar tekeri hareket ettirerek 3. ve 4. sübapları bindirme noktasına getireceğiz. 3. ve 4. sübaplar ikisi birden tam tepe noktada olacaklar. Artık 5.(egzoz) ve 6.(emme) sübapları aynı şekilde ayarlayabiliriz. Peşi sıra yine tekeri çevirerek 5. ve 6. sübapları binme noktasına getiriyoruz ve aynı işlemleri bu sefer 4.(egzoz) ve 3.(emme) sübaplara yapıyoruz (9 a tamamlayan sübapı seçiyoruz dikkat ettiyseniz). Şimdi sıra 1.(egzoz) ve 2.(emme) sübapların ayarında , bunun için tekeri çevirerek 7. ve 8. sübapları bindirme noktasına getiriyoruz ve 1 ve 2. sübaplara ayar yapıyoruz.
| | | | 
|

------------- 206 XS Tu5 Motor... *** σяιgιиαℓ ρяσfιℓє ® ***
|
Mesajı Yazan: kuscu38
Mesaj Tarihi: 28 Ekim 2013 Saat 01:28
bu adreste de fincanlı araçlar hakkında bilgiveriyor... S16 - XSİ VE GTI LARİÇİN
http://data.obitet.net/obitet/supap_sistemi/vvt1.htm" rel="nofollow - http://data.obitet.net/obitet/supap_sistemi/vvt1.htm
------------- 206 XS Tu5 Motor... *** σяιgιиαℓ ρяσfιℓє ® ***
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Ekim 2013 Saat 01:44
Yani kısacası motor bi sıcakken bi soğukken yapılır. Kendin denememeni tavsiye ederim. (Genelde yeni yapılan motorlarda rodaj bitince yapılır) Burdaki ustalar 40-50 tl' ye bu ayarı yaparlar
|
Mesajı Yazan: fth306
Mesaj Tarihi: 28 Ekim 2013 Saat 22:03
çok saolun bilgiler inanılmaz gerçekten teşekkür ederim, ah işte Türkiye'de olsaydım da sorunu rahat rahat bulup çözseydik :(
|
Mesajı Yazan: fth306
Mesaj Tarihi: 28 Ekim 2013 Saat 22:20
şimdi şöyle bir durum var, bu yazıda yazan belirtilerin çoğu bende var :D
motordan şık şık yada çıt çıt diye bir ses geliyor ( o sesten ötürü usta bobin falan dedi sanırım) motor gitmek isterken biri bazen tutuyor çok yakıyor 10-11 lt (istanbul trafiği ile karşılaştırmayalım İstanbulda bu değer normal olabilir ama burda trafik ve yokuş neredeyse yok) fakat zor çalışma gibi bi durum yok maşaallah tek marşta çalışıyor kendisi ilk çalıştığında devir yüksek oluyor 1300-1250 gibi o arada şık şık sesi daha çok duyuluyor ama motor ısınınca o ses gitmiyor.şimdi sanırım benim ayar yaptırıcak biyer bulmam lazım burada
|
Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 29 Ekim 2013 Saat 01:12
o şık şık sesi ya enjektor yapar fazla yada az puskurtmeden yada fıncanlar eger ses cıt cıt ve patlama yapıyosa motor elektrık carpma sesı gıbı cıt cıt ses ıse bobın yada bujıdır
------------- "307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
Mesajı Yazan: kuscu38
Mesaj Tarihi: 29 Ekim 2013 Saat 20:56
ARKADAŞLAR SİBOB AYARI YAPILDIKDAN SONRA YAKIT ORANIM HALAA YÜKSEKDE DÜŞMEDİ ARTI OLARAK ARABA 2. VİTESTE 75'E ÇIKARKEN 40'I GEÇMİYORDU. SORUNU HEP SİBOBLARDA ARADIK MEĞER SIKINTI KARBİRATÖRE GİDEN GAZ HORTUMUNDAN KAYNAKLANIYORMUŞ... GAZA HER BASMAMDA HORTUM ÇIKIK OLDUĞU İÇİN GAZIN 3DE İKİSİ DIŞARI ÇIKIYOR BUDA HEM DÜZGÜN GAZ YEMEMESİNE HEMDE YAKITIN BOŞA GİTTİĞİ İÇİN ÇOK YAKMASINA SEBEB OLUYOR... ÇOK ŞÜKÜR MASRAFSIZ BU İŞTEN SIYRILDIK :)
------------- 206 XS Tu5 Motor... *** σяιgιиαℓ ρяσfιℓє ® ***
|
Mesajı Yazan: fth306
Mesaj Tarihi: 31 Ekim 2013 Saat 00:05
ben aslında bir video kaydedip burada paylaşsam sesi bir duysanız eminim daha çok yardımcı olursunuz, bir usta bobin diyor, birkaç gün önce bobin buldum çıkma 20 euro ya adama dedim boşu boşuna almayım sen bir bak benim bobinde arıza var mı baktı bu bobin değil dedi :S kafam iyice karıştı, sinir de bozucu bir şey
|
|