|
İlk Çalıştırmada stop etme sorunu |
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Yazar | |
b.yılmaz
1. Vites Yaşı : 44 Aracı : Peugeot 206 1.4 X-Line 2004 Kayıt Tarihi: 12 Ağustos 2013 Konum: Adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 10 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 24 Ekim 2013 Saat 14:14 |
Arabamda İlk Çalıştırmada stop etme sorunu var. Yaşadığım durumu başta kısaca anlatayım, sonra aşağıda merak edenler için geniş anlatımım var; Vites boşta iken kontağı çeviriyorum, motor fazla sürmeden çalışıyor. Hareket etmeden lpg'ye geçmesini bekliyorum. LPG'ye geçiş ayarı 25 derece motor sıcaklığı ve sonrasında 5 saniye gecikme. Motor soğukken bu sıcaklığa varıp lpg'ye geçmesi yaklaşık 1 dakikayı buluyor. LPG'ye geçince vitesi 1'e atıp debriyajı yavaştan bırakırken gaza yavaşça basıyorum. Araba çok az hareket etmeye başlıyor ama motor devri 2000'lere gelince eğer gaza yüklenmezsem stop ediyor. Ben motor ustası değilim ama mühendisim. Bu soruna küçük birşey sebep oluyor gibime geliyor. Yetkili servis de özel tamirciler de bir sürü parça sayıp tek tek kontrol edilecek, yapılabiliyorsa bakımdan geçecek yada sorun varsa değişecek deyip gözümü korkutuyorlar. Benzer problemi yaşamış olan varsa veya bu sorunu bilen motor ustası varsa yardım lütfen!!!
Soracak olanlar için arabamla ilgili yaşadığım tüm olaylar ve bendeki geçmişi; Aracım 2004 model 206 1.4 X-line (75 Beygir) Benzin + LPG Aracı alırken önceki arabamı götürdüğüm ve güvendiğim tamircime götürüp kontrol ettirmiştim. Test sürüşü yaptı, motor kaputunu açıp baktı ve "Bir problemi yok!" dedi. Ancak aldıktan sonra aslında birçok sorunu olduğunu anladım, şöyleki; aldığım gün 50 km'lik bir yola çıktım ve yolda sürüş halindeyken kendiliğinden stop etmeler, keskin virajdan yavaş dönerken stop etmeler, teklemeler olmaya başladı. Daha sonra götürdüğüm başka bir tamirci lifte kaldırıp baktı ve arabada o kadar çok sorun saydı ki yapmayıp hurdaya çıkarsan yeridir demeye getirdi resmen. Bir başka tamirciye götürdüm, gaz kelebeğini söktü temizledi taktı, motor kapağını söktü sübap ayarlarını kontrol etti ve "Sübap ayarında problem yok" dedi. Gaz kelebeği temizliği de bir şey farkettirmedi. Adana'daki Yetkili Peugeot servisine götürdüm. A'dan Z'ye her türlü sorununu ve sorunlu parçasını listelemelerini istedim. Toplam 4800 TL masraf çıkardılar. Ama ilk etapta benim yaşadığım problem için Motor Regülatörü'nün (Gaz kelebeğinden önceki parça) değişmesini tavsiye ettiler. Orjinaliyle değiştirttim, tabi bu arada bilgisayarlı ayarlarını filan yaptılar. Kısa bir süre arabada düzelme oldu. Sonra yavaştan yine başladı. (Bu arada yakıt tüketimi 100 km'de yaklaşık 10 litre benzin idi.) Ve artık araba ilk çalıştırmadan sonra harekete geçerken stop etme sorununu sık sık yapmaya başlamıştı. Şöyleki kontağı çevirdiğimde fazla sürmeden motor çalışıyordu, sonra 1.vitese atıp normal olarak debriyajı yavaştan bırakıp gaza yavaşça basmaya başlıyordum, bu esnada motor devri de yavaşça artıyor tabiki. Ama tam araba yarım metre kadar hareket edip devir 2000'lere geldiğinde ben ayağımı gazdan çekmememe rağmen araba birden stop ediyordu. Hareket etse de araba şiddetli biçimde resmen silkeleniyor motor bir süre devrini alamıyordu. Gaza asılıp yüksek devirlere çıkmadan bunu atlatamıyordum. Aldığımda benzinliydi, bir süre sonra LPG taktırdım. LPG taktırdıktan sonra arabanın çekişi LPG'de daha iyi oldu. Bu da bildiğim kadarıyla ters bi durum. Genelde en iyi ihtimalle benzinle aynı çekiş gücünü verdiğini , hatta çoğu durumda çekiş gücünün azaldığı söylerler. Bir süre böyle kullandım, sonra araba sürüş halindeyken arasıra STOP lambası yanıp sesli sinyal vermeye başladı. Çoğu zaman gelişigüzel zamanlarda ama daha çok gaza asıldığım zamanlarda olduğunu farkettim. Sonra sürüş halindeyken aynı şeyi yapıp bir de stop etmeye başladı. Kısa bir zaman sonra sürüş halindeyken motordan sanki birşey kopup etrafına sürtmüş gibi bir ses geldi. Hemen kenara çektim. Birkaç tamirciyi aradım, hepsi "Triger kayışı kopmuştur" dedi. Çektik tamirciye 820 lira masrafla yaptılar Triger'den dolayı olan sorunları. Şimdi başa döndüm, motor soğukken genelde sabahları ilk çalıştırmada harekete geçer geçmez stop ediyor. Bunun önüne geçmek için o esnada gazı köklesem stop etmiyor ama bu yaptığı normal değil sonuçta. Düzenleyen b.yılmaz - 14 Eylül 2015 Saat 14:14 |
|
Peugeot 206 1.4 X-Line 5K 2004 Benzinli
|
Serkan
5. Vites Yaşı : 42 Aracı : New C3 1.4 HDİ Exclusive Kayıt Tarihi: 29 Haziran 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 9104 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Kalkışta stop etme olayını benzinle de yapıyor mu? Denemediyseniz aracı benzine geçirip öyle deneyin.
|
b.yılmaz
1. Vites Yaşı : 44 Aracı : Peugeot 206 1.4 X-Line 2004 Kayıt Tarihi: 12 Ağustos 2013 Konum: Adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 10 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Evet benzinde de aynı problemi yapıyor. LPG'yi kapatıp denediğimde de durum aynı. Zaten sorunlar benzinli olarak kullanırken vardı, lpg taktırınca biraz azaldı. Ama kalkışta stop etme devam ediyor. Trafik ışıklarında bekledikten sonraki kalkışta da aynı stop etme sorununu yaşıyorum.
|
|
Peugeot 206 1.4 X-Line 5K 2004 Benzinli
|
b.yılmaz
1. Vites Yaşı : 44 Aracı : Peugeot 206 1.4 X-Line 2004 Kayıt Tarihi: 12 Ağustos 2013 Konum: Adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 10 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Evet benzinde de aynı problemi yapıyor. LPG'yi kapatıp denediğimde de durum aynı. Zaten sorunlar benzinli olarak kullanırken vardı, lpg taktırınca biraz azaldı. Ama kalkışta stop etme devam ediyor. Trafik ışıklarında bekledikten sonraki kalkışta da aynı stop etme sorununu yaşıyorum.
|
|
Peugeot 206 1.4 X-Line 5K 2004 Benzinli
|
Serkan
5. Vites Yaşı : 42 Aracı : New C3 1.4 HDİ Exclusive Kayıt Tarihi: 29 Haziran 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 9104 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Sadece lpg'de yapsa lpg basıncından olabilir diyecektim ama şuan için hiçbir fikrim yok malesef.
|
tariik_akan
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206+ / 307 Kayıt Tarihi: 27 Mart 2012 Konum: BÜYÜKÇEKMECE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 111 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı tariik_akan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Arkadaşlar aynı sorun bendede var.ilk çaliştirdiğimda direk basıp gidemiyorum.Fakat bir süre bekliyorum.Bendeki o kadar sık değil sadece ilk çalıştırdığımda sıkıntı yapıyor.onuda geçtiğimiz salı günü ustaya götürdüm gaz kelebeğinden yapıyor olabilir dedi.Akşam üstü gittiğim için yetişmez dedi bi temizler takarız dedi.Yine yaparsa değişmesi gerekebilir dedi..Birde subap ayarı yapılması lazım dedi.Sorunu çözen olursa yada yaşamış halletmiş olan varsa cevapları bekleriz...
|
|
Peugeot 206+ 1.4(KIRMIZI) BENZİNLİ -- PEUGEOT 307 SW 1.6 (GÜMÜŞ GRİ) BENZİNLİ
|
kursat3006
3. Vites Yaşı : 34 Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 31 Ağustos 2013 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1845 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı kursat3006
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
25 derece cok düşük arac boşta 1 dk çalışıp gaza geciyosa su soğukta stop etmesi gayet o ayari değiştirin öncelikle.. ben bormakde yasaniyodum ana havaların sogumasiyla beraber gaza tepkisi azalıyor aracın benzin den ilk geçtiği zaman
|
|
ANGARA ASLANI (06 PJP 91)
ARABADA "EMEK" VAR ! ARAÇ LİNKİ ; http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32201&title=angara-aslani06pjp91 |
b.yılmaz
1. Vites Yaşı : 44 Aracı : Peugeot 206 1.4 X-Line 2004 Kayıt Tarihi: 12 Ağustos 2013 Konum: Adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 10 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Gaz kelebeği çoğu ustanın ilk söylediği şey oluyor. Ama anladığım kadarıyla karbüratörlü arabalar için geçerli o söyledikleri. Enjeksiyonlu arabalarda gaz kelebeğinden önce motor regülatörü olduğu için sadece gaz kelebeği temizliği pek bi işe yaramıyor. Ben motor regülatörünü de değiştirttim yine de düzelmedi. Ayrıca sübap ayarı sıfırdan yapıldı yine de bi fark yok. Ancak geçenlerde şunu gözlemledim; sabah ilk çalıştırmada motor ısınsın da lpgye hemen geçsin diye boşta gaza basıp 3000 devirlerde tuttum. Ama devir sabit kalmadı 2900 ile 3100 arasında gidip geldi. Bugüne kadar yaşadığım o kalkışta stop etme sorununun da bundan olduğunu anladım. Çünkü debriyajı yavaşça bıraktığımda bi noktada devir düzensizliği nedeniyle 200 devir düşüş olunca sanki debriyajı bırakıp gaza basmamışsın gibi oluyor. Yani özet olarak lpg sistemiyle ilgili bi sorun yok. sorun tamamen benzin sisteminde. motor soğukken 200 devir kadar iniş kalkış yapıyor kendi kendine. Uzmanlık sorusu: sabah ilk çalıştırmada benzindeyken, motor ısınmadan önce 200 devir kadar düzensizlik ve gaza bastığında motorda boğulma neden olur? Gaza bastığımda motor boğulurken egsozdan da pat pat pat diye düşük sesli gürültüler duyuyorum.
Düzenleyen b.yılmaz - 06 Aralık 2013 Saat 13:02 |
|
Peugeot 206 1.4 X-Line 5K 2004 Benzinli
|
_ali_
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 13 Kasım 2012 Konum: Antalya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 241 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Benim araçta da aynı sorun biraz daha az olmakla birlikte var, ayrıca forumda bu konuda sonuca ulaşmayan 3-5 başlık ta okudum. Yarım depo kadar taze benzin alıp biraz benzinde kullanınca sorun
azalıyor veya bazen geçici bir süre tamamen geçiyor benim araçta.
Bunun bir arızadan çok beyin denen zımbırtının LPG kullanımı ile oluşan değerlere uyum sağlaması, benzinde ve motor soğukken motora ayarsız karışım göndermesi gibi bir durum olduğunu düşünmeye başladım. Sensör, kelebek, bobin ve bujilerin durumuna göre bazı araçlarda sorunun çok belirgin olduğu veya tam tersi pek hissedilmediğini düşünüyorum. Tabii ben motordan falan pek anlamıyorum, ustaya falan göstermişliğim de yok. |
|
206 1.4 + LPG
|
tariik_akan
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206+ / 307 Kayıt Tarihi: 27 Mart 2012 Konum: BÜYÜKÇEKMECE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 111 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı tariik_akan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
Demek oluyor ki o zaman buna çözüm yok.Mecbur katlanacak miyiz? Ben araci alirken hava sıcaktı hiç bir sıkıntı yapmıyordu.İzmirden aldım geldim.Havalar soğudu böyle yapmaya başladı.Temizletsek de regülatörü değiştirsek de sıkıntı çözülmeyecek anlaşılan?
|
||
Peugeot 206+ 1.4(KIRMIZI) BENZİNLİ -- PEUGEOT 307 SW 1.6 (GÜMÜŞ GRİ) BENZİNLİ
|
tariik_akan
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206+ / 307 Kayıt Tarihi: 27 Mart 2012 Konum: BÜYÜKÇEKMECE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 111 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı tariik_akan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Ali kardeşim benim araçta sadece ilk çaliştirmada yapıyor.Motor ısındı mı tamam.10 defa çaliştir durdur çaliştir durdur sıkıntı yapmıyor.Sadece ilk çalıştirmada yapıyor.Ee o zaman buna lpg ciye götürüp ayar yaptırsak çözülmeyecek mi?
|
|
Peugeot 206+ 1.4(KIRMIZI) BENZİNLİ -- PEUGEOT 307 SW 1.6 (GÜMÜŞ GRİ) BENZİNLİ
|
fth306
1. Vites Yaşı : 37 Aracı : 306 cabrio 2.0 Kayıt Tarihi: 22 Ekim 2013 Konum: Bosna-Hersek Durum: Aktif Değil Mesajlar: 55 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
arabanın boğuluyormuş gibi yapıp egzoz dan derinden gelen pat pat sesleri, bobin veya aracın benzini yakamamasından kaynaklı diye biliyorum, ama bobin olsa sürekli olur sanki. demek soğukken ya yakamıyor yada karışım dengesiz geliyor zengin karışım şeklinde. LPG ile ilgili hiç bi fikrim yok ama diagnostiğe bağlayıp sorun görülebilir belki (tahmin sadece)
|
b.yılmaz
1. Vites Yaşı : 44 Aracı : Peugeot 206 1.4 X-Line 2004 Kayıt Tarihi: 12 Ağustos 2013 Konum: Adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 10 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Diagnostige servisinde bağlanıp bakilmisti ama bu konuda bir hata vermemisti. Ama bobin ve dengesiz karisim konularina baktirmak lazim. Sonuc alirsam yazarim. |
|
Peugeot 206 1.4 X-Line 5K 2004 Benzinli
|
ertugrulll
1. Vites Yaşı : 41 Aracı : 206 plus Kayıt Tarihi: 02 Ocak 2012 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 151 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ertugrulll
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Bende de aynı sorunu yapıyor son 2 haftadır. . Hatta bazen otoparklardan çıkarken arabayı çalıştırıyorum vitese takıyorum gaza basıyorum ya gaz yemiyor yavaş yavaş yiyor yada stop ediyor. Acemi damgası yiyorum. Aracım 2011 model 206+ 1.4 benzin+LPG. BRC.
Önce Fatih peugeot soktum bir sorun yok dediler birde LPG cinize sorun dediler. Daha sonra BRC Servisi'ne gösterdim garantili diye konuyu anlattım. LPG araçlarda peugeot olur dediler. Kimisinde yollarda sorun çıkartır kimisinde uymaz git gel yaparsın, sanayicilerle kardeş olursun dedi. Bence sorun yok sabahları çalıştır 1 dk bekle gaza basarak boğma dedi. Sen kemerini takana kadar aynalara bakana kadar o zaman hızlı geçer. Genelde kışın yapar dedi. Yazın veya kışın donda bile tek seferde alır sen kafanı takma böyle basit şeylerle dedi. Dediği gibi arabama biniyorum çalıştırıyorum ancak kemer ayna teyp kanal derken zaman geçiyor. Stop sorunuda ortadan kalkıyor bende. |
|
Siteden Yapılan:Mercekli Bi-Xenon,Iran Stoplar,7 Inc Ekran,4 Cam Otomatik,CC,Sağ Sis,Bagaj-Torpido-Kaldırım aydınlatma,Tutamaçlar,Arka Kafalık-Hoparlör,Elektirkli Isıtmalı Yan Ayna,Çeşitli sensörler..
|
bluellay
1. Vites Yaşı : 44 Aracı : 206 X-Line 1.4 5K BenzinLPG Kayıt Tarihi: 23 Mayıs 2014 Konum: Adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 6 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
bende de aynı problem var. bazen artıyo bazen kayboluyo. oksijen sensöründen şüpheleniyorum. sipariş verdim, gelince taktırıcam. o zaman anlarız.
|
|
206 X-Line 1.4 5K Benzin+LPG 2004 model
|
67okan
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 18 Ağustos 2014 Konum: zonguldak Durum: Aktif Değil Mesajlar: 9 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Bende de aynı sorun var, gaz kelebeğine giden kabloların şase yapması ile ilgili deyip kabloları yenileyip çözdüklerini söyleyenler var, bunu yapan ya da nasıl yapılabileceğini fotoğraflayabilecek arkadaş var mı? ya da başka bir çözüme ulaşan var mı?
|
jembey
1. Vites Yaşı : 34 Aracı : Peugeot 206 X-LİNE Kayıt Tarihi: 30 Ağustos 2014 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 18 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
bendede aynı problem vardı eger aracı calıstırıken gostergeler sapıtıyorsa bide teyp ve saat takvim yeri kendini resetliyorsa problem aküdendir.
bide usta senin arac galiba 300bin km devirmis kmyi dusurmusler gibi geldi anlatıgın seylerden
|
|
az yakar çok kaçar :)
|
sezar206
3. Vites 18 - Haziran - 1984 Yaşı : 39 Aracı : Peugeot 206 XT Kayıt Tarihi: 08 Mart 2011 Konum: adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1426 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
su an ayni problemi yasiyorum ama daha once hicbir sikinti yoktu. -30 derecede tek marsta calistirip suruyordum direk. Simdi bi yer bozuk ama neresi zikkimin :( |
|
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg |
kaangk
1. Vites Yaşı : 43 Aracı : peugeot 307 Kayıt Tarihi: 22 Ocak 2014 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Bende Renault megane vardı 2000 model lpgli, lpg takıldıktan 6 ay sonra ilk çalıştırmalarım zorlaşmaya başladı, yeri geldi 7-8 marş araba zor çalışıyordu(özellikle kışın), çok araştırdık bulamadık sorunu sattım arabayı, renault servisindeki adam ilk çalıştırmada zengin karışım gelmesi gerektiğini söylemişti, sonradan uyandım, araç lpg deyken benzin pompası çalışıyordu ve çeyrek depodan az kullandım hep zamanla pompa basıncı düşmüş olabilir, (kuru sıkı çalışan benzin pompası illaki sorun çıkartır) serviste arabayı yatırın iki gün çalışmadan benzin pompasının motora giden hortumunu çıkartıp manual kaç barsa başka pompayla orjinal basınç değerinde benzin pompalatın düzgün çalışırsa yeni pompa alamanız gerekebilir. Amaç ilk çalışmadaki orjinal zengin karışım oranını tutturmak.
|
pusutr
3. Vites Yaşı : 49 Aracı : 308 1.6 hdi Kayıt Tarihi: 04 Şubat 2013 Konum: Hatay Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1083 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Hocam, klasik olacak biraz ama anladığım kadarıyla bujilerde problem var. Araç iyice ısınana kadar devir düzensiz ve stop eder. Bujileri değiştirin ve deneyin. Lütfen orjinal kaliteli buji takın.
|
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |