![]() |
|
Otomatik Şanzuman (CVT) ? |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
Alicilik ![]() 5. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7423 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 03 Ağustos 2013 Saat 04:29 |
Arkadaşlar merhaba,
Çok uzun zamandır araç kullanmama ve merakıma rağmen vites seçeneğini her zaman manuelden yana kullanmışımdır ve çevrede olmayınca deneme fırsatımda olmadı. İlk defa otomatik aracı bir arkadaşım vasıtası ile 2 sene önce kullandım. O da yarı otoatik punto evo idi. Duallogic şanzuman ilginç geldi bana. Sonrasında araç arayışlarında ; 308 Auto6R Auris MMT Golf DSG kullandım. bunlar hep yarıotomatik idi. Tam otomatik kullanma şansım olmadı. Aurisi aldıkta sonra benzinli 1.6 valvematik motorlarda düşük yakıt tüketimi konfor ve grektiğinde yüksek performans sunması için japonların meşhur CVT şanzumanı kullanılmış. Çok meth ediliyor bu şanzuman Honda Toyota gibi köklü ve sağlam markaların tek tercihi. Hiç denemedim ve deneyimim olmadığı içinde merak ettim. Bir hızlanma testi videosu çekmiş yeni auris kullanıcısı DH de başlıkta paylaştı dikkatimmi çekti. Araç sanki tek vites gibi 6000 devirde kalıyor ve hız sürekli artıyor herhangi bir vites değişim ibaresi yok. Benim araçta E(otomatik) moduna çekip ES(sport) yi de açsam bariz bir vites değşimi oluyor. Devir düşüyor v.s. Ama bu bana çok ilginç geldi. Valvematic + CVT mi böyle oluyor yoksa bütün otomatik benzinli araçlar mı böyle çünkü ağızdan düşmeyen ve dünyadaki en iyi şanzuman denen DSG de bile fiziksel bir titreşim olmasa da devir saatinden ve sesten vites değişimi anlaşılıyordu. Burda video var nedir bu işin sırrı ? |
|
![]() |
|
spearo ![]() 1. Vites ![]() ![]() 06 - Temmuz - 1979 Kayıt Tarihi: 21 Ocak 2011 Konum: ist Durum: Aktif Değil Mesajlar: 279 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
CVT (Continuously Variable Transmission), Türkçe’ye sürekli değişken iletim yada sürekli değişken hareket
iletimi olarak çevrilmektedir. Bazı yabancı kaynaklarda bu şanzıman
sistemine Twist and Go cevir ve git denilmektedir.
kısaca motor devrini sabit tutarak hızlanan şanzımandır. scooterlardaki sanzımanda cvt dir ;) uzunca anlatmak yerine animasyonu izlemek soru işaretlerini giderecektir ; http://youtu.be/EI1-7WznrWc |
|
206+ hdi
|
|
![]() |
|
spearo ![]() 1. Vites ![]() ![]() 06 - Temmuz - 1979 Kayıt Tarihi: 21 Ocak 2011 Konum: ist Durum: Aktif Değil Mesajlar: 279 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
206+ hdi
|
|
![]() |
|
Alicilik ![]() 5. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7423 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Cenker abi,
Otomatikle aram olmadığından bu konularda cahilim. Multimoda alışmaya çalışıyorum. Sürekli tavsiye alıyorum biraz nazlı ama çok ta zevkli bir şanzuman. Auto6R da kullandım ama MultiMode daha başarılı idi. 1-2 geçişini hissettirmesi dışında kalkışlarda hiç devir düşüklüğü ve yığılma yaşamadım. Abi bir de şu Cruise u yaparken siz hangi pc de denediniz ? Diagboxun sürümü neydi kablo orjinalmiydi servis yetkilimiydi ? Salih abi ; DSG fln diyoruzda daha iyileri de varmış. Hem de daha ekonomik bir sürüş sağlıyor. benzinli auris kullanıcıları şehirler arasında CVT şanzuman ile 4ltye düşen tüektimlerden bahsediyorlar |
|
![]() |
|
arachnid ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 122 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bence arabayı lifte kaldırıp köklemişler gazı
|
|
![]() |
|
berk2309 ![]() 3. Vites ![]() ![]() 23 - Eylül - 1989 Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1509 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bunlar bıldıgım kadarıyla cıft kavramalı sanzıman devır dusmeden vıtes atabılıyo sabıt tutarak guc kaybını onluyo yenı focuslardada var
|
|
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
|
![]() |
|
tellotello ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 01 Haziran 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1121 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı tellotello
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Tek kafa kurcalayan Hondanın yeni jazz larda (hybrit sanırım) çift kavramalı şanzımana geçmesi sanırım
![]() Ilk gördüğümde o kadar çok şaşırmıştım ki anlatamam ama adamlar nasıl baş ederiz bu vites atma işiyle demişler ve sanırım bir tane uyanık mühendis atalım gitsin, kaldıralım vitesi demiş
![]() |
|
2005 307 1.4 HDI XR 70bg
|
|
![]() |
|
errör ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 03 Haziran 2013 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1134 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
videodaki araç sanırım cvt , ancak bildiğim kadarıyla cvt ler sakin araçlarda daha verimli ama aşırı yük altında bir takım mekanik zayıflıkları var, faydalı bir konu, takipteyiz...
Düzenleyen errör - 03 Ağustos 2013 Saat 14:27 |
|
307 xsi 2.0 petrol
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |