Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Otomatik Şanzuman (CVT) ?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL
Forum Adı: Sohbet \ Muhabbet
Forum Tanımlaması: Sohbet ve Muhabbet alanı. Araç sorunları haricinde ki tüm konuları bu başlıkta paylaşabilirsiniz.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=30400
Tarih: 02 Ağustos 2025 Saat 22:56
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Otomatik Şanzuman (CVT) ?
Mesajı Yazan: Alicilik
Konu: Otomatik Şanzuman (CVT) ?
Mesaj Tarihi: 03 Ağustos 2013 Saat 04:29
Arkadaşlar merhaba,

Çok uzun zamandır araç kullanmama ve merakıma rağmen vites seçeneğini her zaman manuelden yana kullanmışımdır ve çevrede olmayınca deneme fırsatımda olmadı. İlk defa otomatik aracı bir arkadaşım vasıtası ile 2 sene önce kullandım. O da yarı otoatik punto evo idi. Duallogic şanzuman ilginç geldi bana.

Sonrasında araç arayışlarında ;

308 Auto6R
Auris MMT
Golf DSG

kullandım. bunlar hep yarıotomatik idi. Tam otomatik kullanma şansım olmadı.

Aurisi aldıkta sonra benzinli 1.6 valvematik motorlarda düşük yakıt tüketimi konfor ve grektiğinde yüksek performans sunması için japonların meşhur CVT şanzumanı kullanılmış. Çok meth ediliyor bu şanzuman Honda Toyota gibi köklü ve sağlam markaların tek tercihi.

Hiç denemedim ve deneyimim olmadığı içinde merak ettim. Bir hızlanma testi videosu çekmiş yeni auris kullanıcısı DH de başlıkta paylaştı dikkatimmi çekti.

Araç sanki tek vites gibi 6000 devirde kalıyor ve hız sürekli artıyor herhangi bir vites değişim ibaresi yok. Benim araçta E(otomatik) moduna çekip ES(sport) yi de açsam bariz bir vites değşimi oluyor. Devir düşüyor v.s. Ama bu bana çok ilginç geldi. Valvematic + CVT mi böyle oluyor yoksa bütün otomatik benzinli araçlar mı böyle çünkü ağızdan düşmeyen ve dünyadaki en iyi şanzuman denen DSG de bile fiziksel bir titreşim olmasa da devir saatinden ve sesten vites değişimi anlaşılıyordu.


Burda video var nedir bu işin sırrı ?



 


-------------
http://fb.me/hizimsabit" rel="nofollow - Hız sabitleme ve limitleme için
DiagBox v7.82
PP2000 v22
Lexia 3 v45
Sedre/Doc Backup 11.2013




Cevaplar:
Mesajı Yazan: spearo
Mesaj Tarihi: 03 Ağustos 2013 Saat 07:33
CVT (Continuously Variable Transmission),  Türkçe’ye  sürekli değişken iletim yada sürekli değişken hareket iletimi  olarak çevrilmektedir. Bazı yabancı kaynaklarda bu şanzıman sistemine  Twist and Go  cevir ve git denilmektedir.
kısaca motor devrini sabit tutarak hızlanan şanzımandır. scooterlardaki sanzımanda cvt dir ;)

uzunca anlatmak yerine animasyonu izlemek soru işaretlerini giderecektir ; http://youtu.be/EI1-7WznrWc" rel="nofollow - http://youtu.be/EI1-7WznrWc


-------------
206+ hdi


Mesajı Yazan: spearo
Mesaj Tarihi: 03 Ağustos 2013 Saat 07:42
http://youtu.be/yVOhFXbLAos" rel="nofollow - http://youtu.be/yVOhFXbLAos

-------------
206+ hdi


Mesajı Yazan: Alicilik
Mesaj Tarihi: 03 Ağustos 2013 Saat 13:04
Cenker abi,

Otomatikle aram olmadığından bu konularda cahilim. Multimoda alışmaya çalışıyorum. Sürekli tavsiye alıyorum biraz nazlı ama çok ta zevkli bir şanzuman. Auto6R da kullandım ama MultiMode daha başarılı idi. 1-2 geçişini hissettirmesi dışında kalkışlarda hiç devir düşüklüğü ve yığılma yaşamadım.

Abi bir de şu Cruise u yaparken siz hangi pc de denediniz ? Diagboxun sürümü neydi kablo orjinalmiydi servis yetkilimiydi ?


Salih abi ;

DSG fln diyoruzda daha iyileri de varmış. Hem de daha ekonomik bir sürüş sağlıyor. benzinli auris kullanıcıları şehirler arasında CVT şanzuman ile 4ltye düşen tüektimlerden bahsediyorlar


-------------
http://fb.me/hizimsabit" rel="nofollow - Hız sabitleme ve limitleme için
DiagBox v7.82
PP2000 v22
Lexia 3 v45
Sedre/Doc Backup 11.2013



Mesajı Yazan: arachnid
Mesaj Tarihi: 03 Ağustos 2013 Saat 13:10
bence arabayı lifte kaldırıp köklemişler gazı


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 03 Ağustos 2013 Saat 13:22
bunlar bıldıgım kadarıyla cıft kavramalı sanzıman devır dusmeden vıtes atabılıyo sabıt tutarak guc kaybını onluyo yenı focuslardada var 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: tellotello
Mesaj Tarihi: 03 Ağustos 2013 Saat 13:55
Tek kafa kurcalayan Hondanın yeni jazz larda  (hybrit sanırım) çift kavramalı şanzımana geçmesi sanırım Smile. Neden böyle bir hamle yaptıklarını merak ediyorum. Ayrıca ara hızlanmalarda her ne kadar sorunlu olmasıyla ünlü olsa da DSG'nin daha iyi olduğunu aktaran çok fazla kişi var. (ki zaten Onur sebebini aktarmış sanırım). 

Ilk gördüğümde o kadar çok şaşırmıştım ki anlatamam ama adamlar nasıl baş ederiz bu vites atma işiyle demişler ve sanırım bir tane uyanık mühendis atalım gitsin, kaldıralım vitesi demiş LOL


-------------
2005 307 1.4 HDI XR 70bg


Mesajı Yazan: errör
Mesaj Tarihi: 03 Ağustos 2013 Saat 14:22
videodaki araç sanırım cvt , ancak bildiğim kadarıyla cvt ler sakin araçlarda daha verimli ama aşırı yük altında bir takım mekanik zayıflıkları var, faydalı bir konu, takipteyiz...

-------------
307 xsi 2.0 petrol



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net