![]() |
|
DİZEL ARAÇ KULLANIMI..? |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | ||
blue42 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19 Mart 2013 Konum: memur Durum: Aktif Değil Mesajlar: 226 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 22 Haziran 2013 Saat 11:17 |
|
arkadaşlar dizel araç kullanımı önemli bir konu dikkat etmek gereken hususları paylaşırsak faydalı olur bilmediğimiz bişeyler öğrenebiliriz ;
-kullanılan yakıt kaliteli olmalı (enjektörler için önemli),Shell-opet tercıhım(?) -hareket etmeden önce, durmadan önce: 30sn-1dk rölantide çalışmalı -vites devri önemli max.torka (1750-3000)ulaşınca değişmeli ,normal yolda sabit 2000-2200 tercıhım.(?) -bakım süresi geçilmemeli -boşa atılmamalı (tam bilgiye sahip değilim ,bilen açabilir detayları) -.... devamını getirirseniz faydalanırız .
|
||
207 hdı comfort
|
||
![]() |
||
blue42 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19 Mart 2013 Konum: memur Durum: Aktif Değil Mesajlar: 226 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
?
|
||
207 hdı comfort
|
||
![]() |
||
blinddark ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 29 Ağustos 2012 Konum: Aşkaabat - Ank. Durum: Aktif Değil Mesajlar: 448 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı blinddark
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
hor kullanmıyacan üzmeyecen boşa atarsan turbo yağsız kalır
|
||
![]() |
||
Aziz ![]() BÖLGE TEMSİLCİSİ ![]() ![]() KOCAELİ İL TEMSİLCİSİ Kayıt Tarihi: 09 Ekim 2012 Konum: kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3814 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
kontakta marşa basmadan son konuma getirip 7 sn beklenmeli :) (benzinlidede zararı olmayı faydalı olabilir) :D
|
||
[pasaklıKontes]hy206 GTI
|
||
![]() |
||
Serkan ![]() 5. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 29 Haziran 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 9104 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
ilk çalıştırmada bekleme, stop etmeden önce bekleme bunlara hiç dikkat etmem, aracım 10 yaşında turboda sıkıntı yok bugün turbo bozulsa yeni turbo alsam yine beklemem onunla uğraşmaktasa 10 senede bir 700 TL verir turbo alırım.
|
||
![]() |
||
blue42 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19 Mart 2013 Konum: memur Durum: Aktif Değil Mesajlar: 226 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
||
207 hdı comfort
|
||
![]() |
||
blue42 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19 Mart 2013 Konum: memur Durum: Aktif Değil Mesajlar: 226 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
BEKLEMEYEN ADAM :)
|
||
207 hdı comfort
|
||
![]() |
||
Aziz ![]() BÖLGE TEMSİLCİSİ ![]() ![]() KOCAELİ İL TEMSİLCİSİ Kayıt Tarihi: 09 Ekim 2012 Konum: kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3814 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
:D ben kontağı açıyorum ön cama 2 bez arka cama 2 bez, lastik kontrolü, çizik vuruk varmı kontrolünü öyle yapıyorum sonrada çalıştırıp roketliyorum :D :D
|
||
[pasaklıKontes]hy206 GTI
|
||
![]() |
||
Serkan ![]() 5. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 29 Haziran 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 9104 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Beklemiyorum, hatta aracı 1. viteste bırakıyorum sabah debriyaja basıp çalıştırıyorum el frenini indirip devam ediyorum, çalıştır bekle stop et bekle, marştan önce ışıkların sönmesini bekle bu ne ya neresi bozulursa bozulsun beklemem ve beklenilmesi gerektiğinide sanmıyorum, tek beklediğim şey var oda kızdırma lambası yanarsa onu beklerim oda kışın en fazla 1 hafta yanıyor ve 1 saniye bile sürmüyor.
|
||
![]() |
||
Serkan ![]() 5. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 29 Haziran 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 9104 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Marşa basarken bi besmele aynen devam :) beklemem ama yüksek devirlere çıkmam çok sakin kullanırım arabayı, normalde de sakin kullanırım. Bakımlarını falan kesinlikle geçirmem en ufak bi gariplik hissedince hemen ustaya götürürüm kesinlikle hiçbir şeyini aksatmam, ama ciddi ciddi senede en fazla 2-3 defa yıkanır, aldığımdan beri pasta cila tarzı hiçbir şeyde yaptırmadım, İçini her hafta özenle temizlerim içi her zaman pırıl pırıldır dışını hiç kafama takmam şuan arabının heryerinde Serkan Abi beni yıka yazıyor :)
Düzenleyen Serkan - 22 Haziran 2013 Saat 13:14 |
||
![]() |
||
SDYMZ ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 10 Şubat 2013 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1440 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
farklı bi bakış açısı
|
||
2005Model 206XT 1.4Hdi SUNROOFLU (2012-2014)
2009Model 308SW 1.6Hdi |
||
![]() |
||
emre koksal ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 25 Haziran 2013 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 23 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı emre koksal
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
206 dızel hdı max tork degerı 1750 devırdır.
vıtes degısımlerını duz yolda 2000 devırde yapın.
yokus yukarı 3000 devırde yapın.
1750 devırde surdugunuzde bır depo ıle 1250 km yol yapabılırsınız.
5.vıtes 1750 devır 80 km ye karsılık gelır.
yokus asagı vıtesı bosa almayın cunku gaz basmadıgınızda zaten yakıt harcamayacaktır.
duz yolda dusuk devırde de aracı zorlamadan kullanabılırsınız....
gaza dokunarak ,parmaklarınızla kullanın aracın pedallarını.
frenı de dokunarak kullanmaya calısın basıncı yavas arttırın.
kolay gelsın
emre koksal
surus egıtmenı
|
||
0
|
||
![]() |
||
hLL ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 20 Şubat 2013 Konum: 343256I Durum: Aktif Değil Mesajlar: 362 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Peki hocam dizellerde sürekli düşük devirde kullanmak zararlı diye okumuştum. Doğru mudur? |
||
![]() |
||
cerci07 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 28 Eylül 2008 Konum: FR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 958 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
araba calisirken yanlislikla ikinci defa marsa basmiyacan
muzik sesi yuksek olur arabanin calistigini unutursun |
||
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
||
emre koksal ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 25 Haziran 2013 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 23 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı emre koksal
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
dusuk devırde kullanmak:ister benzinli olsun, ister dizel; günümüz içten yanmalı motorlarında, pistonlar üzerinde üst üste (en az) 2 adet segman bulunur. bunlardan üstteki segman kompresyon segmanı, alttaki ise yağ segmanıdır.
piston yukarı çıkarken, karterdeki motor yağını da yukarı çekip, silindir duvarlarına bular. işte altta kalan yağ segmanının işi, silindirdeki patlama oluşup, piston aşağıya döndüğünde bu duvarlara bulanmış olan yağı, bir jilet gibi kazıyıp kartere indirir ve piston duvarının yağdan arınıp temiz kalmasını sağlar. üstteki kompresyon segmanının işi ise, piston yukarıya, sıkıştırma zamanına giderken, yanma odası içinde sıkışan hava (ya da hava-yakıt karışımı) kaçacak bir yer arar. bu konuda bulabileceği boşluklardan birisi de piston ile silindir duvarı arasıdır. işte kompresyon segmanı da, bu aradan oluşacak kaçakları önler. bir ucu açık bilezik olan bu segmanlardan özellikle yağ segmanının işini doğru yapabilmesi, yani çalışabilmesi için ise, piston üzerinde oturduğu yuvada belli aralıklarla konulmuş delikler vardır. işte piston aşağı giderken karter bölümünde sıkışan hava, piston altından, pistonun içine dolar ve bu deliklerden girerek segmanı/segmanları dışarıya yani silindir duvarlarına doğru iter yani segmanları açar. bu sayede segmanlar genişleyip silindir duvarlarına tam yapışır ve işlerini yaparlar. aynı şekilde kompresyon segmanları da doğru çalışabilmek için, sıkıştırma basıncının yardımıyla yuvalarında genişlerler. işte sürekli devirsiz kullanılan bir motorda, düşen yanma verimi ve ortaya çıkan atıklardan dolayı kurumlaşma oluşur ve bu kurumlaşma zamanla, segmanları çalıştıracak olan bu segman deliklerine ve yuvalarına dolmaya başlar ve zaman içinde bu delikleri/yuvaları tıkarlar. tıkanan bu deliklerden/yuvalardan hava giremeyeceği için segmanlar ilerleyen dönemlerde gerektiği gibi açılamaz ve yağ segmanı yağı silindir duvarlarından kazıyamaz. silindir duvarlarında kalan yağ tabakası ise, bir sonraki sıkıştırma ve patlama zamanında yanarak size "yağ yakma" olarak döner. aynı şekilde doğru çalışamayan kompresyon segmanları, yanma odasında sıkışan havaya yenik düşer ve burdan kompresyon kaçağı oluşarak motorda performans düşüklüğü olarak geri döner. buyrun size motor sağırlaşması... bu nedenle motorların sürekli düşük devirlerde kullanılması doğru değildir. arada bir de olsa yüksek devir çevrilmesi, bu kurumların yerlerinden sökülüp atılması için iyi ve doğru bir işlemdir... bu bılgılerı donanımhaber comda aya ısımlı üyeden aktardım...http://forum.donanimhaber.com/m_8047313/mpage_2/tm.htm |
||
0
|
||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |