Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL >Sohbet \ Muhabbet
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - DİZEL  ARAÇ KULLANIMI..?
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

DİZEL ARAÇ KULLANIMI..?

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
blue42 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 19 Mart 2013
Konum: memur
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 226
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı blue42 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: DİZEL ARAÇ KULLANIMI..?
    Gönderim Zamanı: 22 Haziran 2013 Saat 11:17
arkadaşlar dizel araç kullanımı önemli bir konu dikkat etmek gereken hususları paylaşırsak faydalı olur bilmediğimiz bişeyler öğrenebiliriz  ;
-kullanılan yakıt kaliteli olmalı (enjektörler için önemli),Shell-opet tercıhım(?)
-hareket etmeden önce, durmadan önce: 30sn-1dk rölantide çalışmalı
-vites devri önemli max.torka (1750-3000)ulaşınca değişmeli ,normal yolda sabit 2000-2200 tercıhım.(?)
-bakım süresi geçilmemeli
-boşa atılmamalı (tam bilgiye sahip değilim ,bilen açabilir detayları)
-....
devamını getirirseniz faydalanırız .
207 hdı comfort
Yukarı Dön
blue42 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 19 Mart 2013
Konum: memur
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 226
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı blue42 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Haziran 2013 Saat 12:00
?
207 hdı comfort
Yukarı Dön
blinddark Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 29 Ağustos 2012
Konum: Aşkaabat - Ank.
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 448
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı blinddark Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Haziran 2013 Saat 12:02
hor kullanmıyacan üzmeyecen boşa atarsan turbo yağsız kalır
"" 2003 307 1.4 hdi xr 1998 opel vectra 2.0 16v gls
Yukarı Dön
Aziz Açılır Kutu Gör
BÖLGE TEMSİLCİSİ
BÖLGE TEMSİLCİSİ
Simge
KOCAELİ İL TEMSİLCİSİ

Kayıt Tarihi: 09 Ekim 2012
Konum: kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3814
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Aziz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Haziran 2013 Saat 12:44
kontakta marşa basmadan son konuma getirip 7 sn beklenmeli :) (benzinlidede zararı olmayı faydalı olabilir) :D
[pasaklıKontes]hy206 GTI
Yukarı Dön
Serkan Açılır Kutu Gör
5. Vites
5. Vites


Kayıt Tarihi: 29 Haziran 2012
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 9104
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Serkan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Haziran 2013 Saat 12:52
ilk çalıştırmada bekleme, stop etmeden önce bekleme bunlara hiç dikkat etmem, aracım 10 yaşında turboda sıkıntı yok bugün turbo bozulsa yeni turbo alsam yine beklemem onunla uğraşmaktasa 10 senede bir 700 TL verir turbo alırım.
Yukarı Dön
blue42 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 19 Mart 2013
Konum: memur
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 226
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı blue42 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Haziran 2013 Saat 12:55
Orjinalini yazan: onurazgin onurazgin Yazdı:

Orjinalini yazan: Serkan Serkan Yazdı:

ilk çalıştırmada bekleme, stop etmeden önce bekleme bunlara hiç dikkat etmem, aracım 10 yaşında turboda sıkıntı yok bugün turbo bozulsa yeni turbo alsam yine beklemem onunla uğraşmaktasa 10 senede bir 700 TL verir turbo alırım.



:) kışındamı beklemiyorsun?
207 hdı comfort
Yukarı Dön
blue42 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 19 Mart 2013
Konum: memur
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 226
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı blue42 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Haziran 2013 Saat 12:55
BEKLEMEYEN ADAM  :)
207 hdı comfort
Yukarı Dön
Aziz Açılır Kutu Gör
BÖLGE TEMSİLCİSİ
BÖLGE TEMSİLCİSİ
Simge
KOCAELİ İL TEMSİLCİSİ

Kayıt Tarihi: 09 Ekim 2012
Konum: kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3814
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Aziz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Haziran 2013 Saat 12:57
:D ben  kontağı açıyorum ön cama 2 bez arka cama 2 bez, lastik kontrolü, çizik vuruk varmı kontrolünü öyle yapıyorum sonrada çalıştırıp roketliyorum :D :D
[pasaklıKontes]hy206 GTI
Yukarı Dön
Serkan Açılır Kutu Gör
5. Vites
5. Vites


Kayıt Tarihi: 29 Haziran 2012
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 9104
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Serkan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Haziran 2013 Saat 13:02
Orjinalini yazan: onurazgin onurazgin Yazdı:

Orjinalini yazan: Serkan Serkan Yazdı:

ilk çalıştırmada bekleme, stop etmeden önce bekleme bunlara hiç dikkat etmem, aracım 10 yaşında turboda sıkıntı yok bugün turbo bozulsa yeni turbo alsam yine beklemem onunla uğraşmaktasa 10 senede bir 700 TL verir turbo alırım.



:) kışındamı beklemiyorsun?

Beklemiyorum, hatta aracı 1. viteste bırakıyorum sabah debriyaja basıp çalıştırıyorum el frenini indirip devam ediyorum, çalıştır bekle stop et bekle, marştan önce ışıkların sönmesini bekle bu ne ya neresi bozulursa bozulsun beklemem ve beklenilmesi gerektiğinide sanmıyorum, tek beklediğim şey var oda kızdırma lambası yanarsa onu beklerim oda kışın en fazla 1 hafta yanıyor ve 1 saniye bile sürmüyor.
Yukarı Dön
Serkan Açılır Kutu Gör
5. Vites
5. Vites


Kayıt Tarihi: 29 Haziran 2012
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 9104
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Serkan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Haziran 2013 Saat 13:13
Orjinalini yazan: onurazgin onurazgin Yazdı:

abi eminim sen kullanırken bazı olaylara dikkat ettiğinden sorun çıkarmamıştır. ancak şunu belirteyim benim araç kışın beklersem 20 sn= ayetel kursi okuma süresi :) araba daha canlı oluyor.. ama beklemesemde bi  sorun yapmıyor gidiyor yani :D

Marşa basarken bi besmele aynen devam :) beklemem ama yüksek devirlere çıkmam çok sakin kullanırım arabayı, normalde de sakin kullanırım. Bakımlarını falan kesinlikle geçirmem en ufak bi gariplik hissedince hemen ustaya götürürüm kesinlikle hiçbir şeyini aksatmam, ama ciddi ciddi senede en fazla 2-3 defa yıkanır, aldığımdan beri pasta cila tarzı hiçbir şeyde yaptırmadım, İçini her hafta özenle temizlerim içi her zaman pırıl pırıldır dışını hiç kafama takmam şuan arabının heryerinde Serkan Abi beni yıka yazıyor :)


Düzenleyen Serkan - 22 Haziran 2013 Saat 13:14
Yukarı Dön
SDYMZ Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 10 Şubat 2013
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1440
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı SDYMZ Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Haziran 2013 Saat 03:43
Orjinalini yazan: Serkan Serkan Yazdı:

ilk çalıştırmada bekleme, stop etmeden önce bekleme bunlara hiç dikkat etmem, aracım 10 yaşında turboda sıkıntı yok bugün turbo bozulsa yeni turbo alsam yine beklemem onunla uğraşmaktasa 10 senede bir 700 TL verir turbo alırım.
farklı bi bakış açısı
2005Model 206XT 1.4Hdi SUNROOFLU (2012-2014)
2009Model 308SW 1.6Hdi
Yukarı Dön
emre koksal Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 25 Haziran 2013
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 23
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı emre koksal Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Haziran 2013 Saat 22:45
206 dızel hdı max tork degerı 1750 devırdır.
vıtes degısımlerını duz yolda 2000 devırde yapın.
yokus yukarı 3000 devırde yapın.
1750 devırde surdugunuzde bır depo ıle 1250 km yol yapabılırsınız.
5.vıtes 1750 devır 80 km ye karsılık gelır.
yokus asagı vıtesı bosa almayın cunku gaz basmadıgınızda zaten yakıt harcamayacaktır.
duz yolda dusuk devırde de aracı zorlamadan kullanabılırsınız....
gaza dokunarak ,parmaklarınızla kullanın aracın pedallarını.
frenı de dokunarak kullanmaya calısın basıncı yavas arttırın.
kolay gelsın
emre koksal
surus egıtmenı
 
                                           0
Yukarı Dön
hLL Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 20 Şubat 2013
Konum: 343256I
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 362
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı hLL Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Haziran 2013 Saat 22:47
Orjinalini yazan: emre koksal emre koksal Yazdı:

206 dızel hdı max tork degerı 1750 devırdır.
vıtes degısımlerını duz yolda 2000 devırde yapın.
yokus yukarı 3000 devırde yapın.
1750 devırde surdugunuzde bır depo ıle 1250 km yol yapabılırsınız.
5.vıtes 1750 devır 80 km ye karsılık gelır.
yokus asagı vıtesı bosa almayın cunku gaz basmadıgınızda zaten yakıt harcamayacaktır.
duz yolda dusuk devırde de aracı zorlamadan kullanabılırsınız....
gaza dokunarak ,parmaklarınızla kullanın aracın pedallarını.
frenı de dokunarak kullanmaya calısın basıncı yavas arttırın.
kolay gelsın
emre koksal
surus egıtmenı
 

Peki hocam dizellerde sürekli düşük devirde kullanmak zararlı diye okumuştum. Doğru mudur?
Yukarı Dön
cerci07 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 28 Eylül 2008
Konum: FR
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 958
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı cerci07 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Haziran 2013 Saat 23:38
araba calisirken yanlislikla ikinci defa marsa basmiyacan 
muzik sesi yuksek olur arabanin calistigini unutursun 

Yukarı Dön
emre koksal Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 25 Haziran 2013
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 23
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı emre koksal Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Haziran 2013 Saat 12:31
dusuk devırde kullanmak:
ister benzinli olsun, ister dizel; günümüz içten yanmalı motorlarında, pistonlar üzerinde üst üste (en az) 2 adet segman bulunur. bunlardan üstteki segman kompresyon segmanı, alttaki ise yağ segmanıdır.

piston yukarı çıkarken, karterdeki motor yağını da yukarı çekip, silindir duvarlarına bular. işte altta kalan yağ segmanının işi, silindirdeki patlama oluşup, piston aşağıya döndüğünde bu duvarlara bulanmış olan yağı, bir jilet gibi kazıyıp kartere indirir ve piston duvarının yağdan arınıp temiz kalmasını sağlar.

üstteki kompresyon segmanının işi ise, piston yukarıya, sıkıştırma zamanına giderken, yanma odası içinde sıkışan hava (ya da hava-yakıt karışımı) kaçacak bir yer arar. bu konuda bulabileceği boşluklardan birisi de piston ile silindir duvarı arasıdır. işte kompresyon segmanı da, bu aradan oluşacak kaçakları önler.

bir ucu açık bilezik olan bu segmanlardan özellikle yağ segmanının işini doğru yapabilmesi, yani çalışabilmesi için ise, piston üzerinde oturduğu yuvada belli aralıklarla konulmuş delikler vardır. işte piston aşağı giderken karter bölümünde sıkışan hava, piston altından, pistonun içine dolar ve bu deliklerden girerek segmanı/segmanları dışarıya yani silindir duvarlarına doğru iter yani segmanları açar. bu sayede segmanlar genişleyip silindir duvarlarına tam yapışır ve işlerini yaparlar.

aynı şekilde kompresyon segmanları da doğru çalışabilmek için, sıkıştırma basıncının yardımıyla yuvalarında genişlerler.

işte sürekli devirsiz kullanılan bir motorda, düşen yanma verimi ve ortaya çıkan atıklardan dolayı kurumlaşma oluşur ve bu kurumlaşma zamanla, segmanları çalıştıracak olan bu segman deliklerine ve yuvalarına dolmaya başlar ve zaman içinde bu delikleri/yuvaları tıkarlar. tıkanan bu deliklerden/yuvalardan hava giremeyeceği için segmanlar ilerleyen dönemlerde gerektiği gibi açılamaz ve yağ segmanı yağı silindir duvarlarından kazıyamaz. silindir duvarlarında kalan yağ tabakası ise, bir sonraki sıkıştırma ve patlama zamanında yanarak size "yağ yakma" olarak döner.

aynı şekilde doğru çalışamayan kompresyon segmanları, yanma odasında sıkışan havaya yenik düşer ve burdan kompresyon kaçağı oluşarak motorda performans düşüklüğü olarak geri döner. buyrun size motor sağırlaşması...


bu nedenle motorların sürekli düşük devirlerde kullanılması doğru değildir. arada bir de olsa yüksek devir çevrilmesi, bu kurumların yerlerinden sökülüp atılması için iyi ve doğru bir işlemdir...
bu bılgılerı donanımhaber comda aya ısımlı üyeden aktardım...http://forum.donanimhaber.com/m_8047313/mpage_2/tm.htm
                                           0
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Mazotta su var uyarisi son mesaja git 4114 2 407aziz
konu icon Peugeot 206 1. Vitesten 2.vitesen geçerken vuruntu son mesaja git 4555 9 sedatdizin
konu icon DTC P1351 son mesaja git 40154 12 Ebulfeth
konu icon 208 yağ yakma son mesaja git 482 0 barisF
konu icon Otomobil Neden Hararet Yapar.? son mesaja git 18997 8 brs3393brs
konu icon Serdar Yıldırım Hikayeleri son mesaja git 5999 7 Serdar102
konu icon Atatürk'ün Gölgesi Yeter - Serdar Yıldırım son mesaja git 385 4 Serdar102
konu icon Külbütör yağ sızıntısı ve sesi yardım son mesaja git 702 1 Warcry
konu icon Kapı kilidi son mesaja git 13283 6 brs3393brs
konu icon Merhaba tanışma son mesaja git 2 0 brs3393brs
konu icon Merhaba tanışma son mesaja git 1 0 brs3393brs
konu icon Merhabalar son mesaja git 5 0 tunakrf
konu icon Peugeot 1.2 Puretech genel bakım ve değerlendirme son mesaja git 1295 0 Dustero59
konu icon 2024 Model Yeni Peugeot 2008 Type-C Sorunu son mesaja git 886 0 ergunasaf
konu icon Peugeot 206 kilit unutma sorunu son mesaja git 1650 0 Sabri45
konu icon 2008 Turbo Hava Hortumu Yağlanması son mesaja git 3073 1 Peugeotturkey123
konu icon 2023 Model Peugeot 208 GT kablosuz şarj hk son mesaja git 1179 0 mhakan71
konu icon 2008 Kedi Çiziği Kırmızı ELIXIR son mesaja git 1233 0 55adige1919
konu icon 2004 1.4 HDI Klima ile ilgili son mesaja git 1220 0 Samet1697
konu icon Lastik basınç sensörü son mesaja git 7 0 DVRM77
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 SEPTEMBER EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Serdar102 9
brs3393brs 4
Warcry 2
barisF 1
Ebulfeth 1
sedatdizin 1
407aziz 1
tunakrf 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English