Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

DİZEL ARAÇ KULLANIMI..?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL
Forum Adı: Sohbet \ Muhabbet
Forum Tanımlaması: Sohbet ve Muhabbet alanı. Araç sorunları haricinde ki tüm konuları bu başlıkta paylaşabilirsiniz.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=29495
Tarih: 01 Kasım 2025 Saat 19:56
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: DİZEL ARAÇ KULLANIMI..?
Mesajı Yazan: blue42
Konu: DİZEL ARAÇ KULLANIMI..?
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2013 Saat 11:17
arkadaşlar dizel araç kullanımı önemli bir konu dikkat etmek gereken hususları paylaşırsak faydalı olur bilmediğimiz bişeyler öğrenebiliriz  ;
-kullanılan yakıt kaliteli olmalı (enjektörler için önemli),Shell-opet tercıhım(?)
-hareket etmeden önce, durmadan önce: 30sn-1dk rölantide çalışmalı
-vites devri önemli max.torka (1750-3000)ulaşınca değişmeli ,normal yolda sabit 2000-2200 tercıhım.(?)
-bakım süresi geçilmemeli
-boşa atılmamalı (tam bilgiye sahip değilim ,bilen açabilir detayları)
-....
devamını getirirseniz faydalanırız .


-------------
207 hdı comfort



Cevaplar:
Mesajı Yazan: blue42
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2013 Saat 12:00
?

-------------
207 hdı comfort


Mesajı Yazan: blinddark
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2013 Saat 12:02
hor kullanmıyacan üzmeyecen boşa atarsan turbo yağsız kalır

-------------
" http://bit.ly/c25MCx" rel="nofollow"> " 2003 307 1.4 hdi xr 1998 opel vectra 2.0 16v gls


Mesajı Yazan: Aziz
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2013 Saat 12:44
kontakta marşa basmadan son konuma getirip 7 sn beklenmeli :) (benzinlidede zararı olmayı faydalı olabilir) :D

-------------
[pasaklıKontes]hy206 GTI


Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2013 Saat 12:52
ilk çalıştırmada bekleme, stop etmeden önce bekleme bunlara hiç dikkat etmem, aracım 10 yaşında turboda sıkıntı yok bugün turbo bozulsa yeni turbo alsam yine beklemem onunla uğraşmaktasa 10 senede bir 700 TL verir turbo alırım.


Mesajı Yazan: blue42
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2013 Saat 12:55
Orjinalini yazan: onurazgin onurazgin Yazdı:

Orjinalini yazan: Serkan Serkan Yazdı:

ilk çalıştırmada bekleme, stop etmeden önce bekleme bunlara hiç dikkat etmem, aracım 10 yaşında turboda sıkıntı yok bugün turbo bozulsa yeni turbo alsam yine beklemem onunla uğraşmaktasa 10 senede bir 700 TL verir turbo alırım.



:) kışındamı beklemiyorsun?


-------------
207 hdı comfort


Mesajı Yazan: blue42
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2013 Saat 12:55
BEKLEMEYEN ADAM  :)

-------------
207 hdı comfort


Mesajı Yazan: Aziz
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2013 Saat 12:57
:D ben  kontağı açıyorum ön cama 2 bez arka cama 2 bez, lastik kontrolü, çizik vuruk varmı kontrolünü öyle yapıyorum sonrada çalıştırıp roketliyorum :D :D

-------------
[pasaklıKontes]hy206 GTI


Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2013 Saat 13:02
Orjinalini yazan: onurazgin onurazgin Yazdı:

Orjinalini yazan: Serkan Serkan Yazdı:

ilk çalıştırmada bekleme, stop etmeden önce bekleme bunlara hiç dikkat etmem, aracım 10 yaşında turboda sıkıntı yok bugün turbo bozulsa yeni turbo alsam yine beklemem onunla uğraşmaktasa 10 senede bir 700 TL verir turbo alırım.



:) kışındamı beklemiyorsun?

Beklemiyorum, hatta aracı 1. viteste bırakıyorum sabah debriyaja basıp çalıştırıyorum el frenini indirip devam ediyorum, çalıştır bekle stop et bekle, marştan önce ışıkların sönmesini bekle bu ne ya neresi bozulursa bozulsun beklemem ve beklenilmesi gerektiğinide sanmıyorum, tek beklediğim şey var oda kızdırma lambası yanarsa onu beklerim oda kışın en fazla 1 hafta yanıyor ve 1 saniye bile sürmüyor.


Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2013 Saat 13:13
Orjinalini yazan: onurazgin onurazgin Yazdı:

abi eminim sen kullanırken bazı olaylara dikkat ettiğinden sorun çıkarmamıştır. ancak şunu belirteyim benim araç kışın beklersem 20 sn= ayetel kursi okuma süresi :) araba daha canlı oluyor.. ama beklemesemde bi  sorun yapmıyor gidiyor yani :D

Marşa basarken bi besmele aynen devam :) beklemem ama yüksek devirlere çıkmam çok sakin kullanırım arabayı, normalde de sakin kullanırım. Bakımlarını falan kesinlikle geçirmem en ufak bi gariplik hissedince hemen ustaya götürürüm kesinlikle hiçbir şeyini aksatmam, ama ciddi ciddi senede en fazla 2-3 defa yıkanır, aldığımdan beri pasta cila tarzı hiçbir şeyde yaptırmadım, İçini her hafta özenle temizlerim içi her zaman pırıl pırıldır dışını hiç kafama takmam şuan arabının heryerinde Serkan Abi beni yıka yazıyor :)


Mesajı Yazan: SDYMZ
Mesaj Tarihi: 23 Haziran 2013 Saat 03:43
Orjinalini yazan: Serkan Serkan Yazdı:

ilk çalıştırmada bekleme, stop etmeden önce bekleme bunlara hiç dikkat etmem, aracım 10 yaşında turboda sıkıntı yok bugün turbo bozulsa yeni turbo alsam yine beklemem onunla uğraşmaktasa 10 senede bir 700 TL verir turbo alırım.
farklı bi bakış açısı


-------------
2005Model 206XT 1.4Hdi SUNROOFLU (2012-2014)
2009Model 308SW 1.6Hdi


Mesajı Yazan: emre koksal
Mesaj Tarihi: 25 Haziran 2013 Saat 22:45
206 dızel hdı max tork degerı 1750 devırdır.
vıtes degısımlerını duz yolda 2000 devırde yapın.
yokus yukarı 3000 devırde yapın.
1750 devırde surdugunuzde bır depo ıle 1250 km yol yapabılırsınız.
5.vıtes 1750 devır 80 km ye karsılık gelır.
yokus asagı vıtesı bosa almayın cunku gaz basmadıgınızda zaten yakıt harcamayacaktır.
duz yolda dusuk devırde de aracı zorlamadan kullanabılırsınız....
gaza dokunarak ,parmaklarınızla kullanın aracın pedallarını.
frenı de dokunarak kullanmaya calısın basıncı yavas arttırın.
kolay gelsın
emre koksal
surus egıtmenı
http://www.ankaradireksiyonegitimi.com" rel="nofollow - www.ankaradireksiyonegitimi.com
 


-------------
                                           0


Mesajı Yazan: hLL
Mesaj Tarihi: 25 Haziran 2013 Saat 22:47
Orjinalini yazan: emre koksal emre koksal Yazdı:

206 dızel hdı max tork degerı 1750 devırdır.
vıtes degısımlerını duz yolda 2000 devırde yapın.
yokus yukarı 3000 devırde yapın.
1750 devırde surdugunuzde bır depo ıle 1250 km yol yapabılırsınız.
5.vıtes 1750 devır 80 km ye karsılık gelır.
yokus asagı vıtesı bosa almayın cunku gaz basmadıgınızda zaten yakıt harcamayacaktır.
duz yolda dusuk devırde de aracı zorlamadan kullanabılırsınız....
gaza dokunarak ,parmaklarınızla kullanın aracın pedallarını.
frenı de dokunarak kullanmaya calısın basıncı yavas arttırın.
kolay gelsın
emre koksal
surus egıtmenı
http://www.ankaradireksiyonegitimi.com" rel="nofollow - www.ankaradireksiyonegitimi.com
 

Peki hocam dizellerde sürekli düşük devirde kullanmak zararlı diye okumuştum. Doğru mudur?


Mesajı Yazan: cerci07
Mesaj Tarihi: 25 Haziran 2013 Saat 23:38
araba calisirken yanlislikla ikinci defa marsa basmiyacan 
muzik sesi yuksek olur arabanin calistigini unutursun 



-------------


Mesajı Yazan: emre koksal
Mesaj Tarihi: 26 Haziran 2013 Saat 12:31
dusuk devırde kullanmak:
ister benzinli olsun, ister dizel; günümüz içten yanmalı motorlarında, pistonlar üzerinde üst üste (en az) 2 adet segman bulunur. bunlardan üstteki segman kompresyon segmanı, alttaki ise yağ segmanıdır.

piston yukarı çıkarken, karterdeki motor yağını da yukarı çekip, silindir duvarlarına bular. işte altta kalan yağ segmanının işi, silindirdeki patlama oluşup, piston aşağıya döndüğünde bu duvarlara bulanmış olan yağı, bir jilet gibi kazıyıp kartere indirir ve piston duvarının yağdan arınıp temiz kalmasını sağlar.

üstteki kompresyon segmanının işi ise, piston yukarıya, sıkıştırma zamanına giderken, yanma odası içinde sıkışan hava (ya da hava-yakıt karışımı) kaçacak bir yer arar. bu konuda bulabileceği boşluklardan birisi de piston ile silindir duvarı arasıdır. işte kompresyon segmanı da, bu aradan oluşacak kaçakları önler.

bir ucu açık bilezik olan bu segmanlardan özellikle yağ segmanının işini doğru yapabilmesi, yani çalışabilmesi için ise, piston üzerinde oturduğu yuvada belli aralıklarla konulmuş delikler vardır. işte piston aşağı giderken karter bölümünde sıkışan hava, piston altından, pistonun içine dolar ve bu deliklerden girerek segmanı/segmanları dışarıya yani silindir duvarlarına doğru iter yani segmanları açar. bu sayede segmanlar genişleyip silindir duvarlarına tam yapışır ve işlerini yaparlar.

aynı şekilde kompresyon segmanları da doğru çalışabilmek için, sıkıştırma basıncının yardımıyla yuvalarında genişlerler.

işte sürekli devirsiz kullanılan bir motorda, düşen yanma verimi ve ortaya çıkan atıklardan dolayı kurumlaşma oluşur ve bu kurumlaşma zamanla, segmanları çalıştıracak olan bu segman deliklerine ve yuvalarına dolmaya başlar ve zaman içinde bu delikleri/yuvaları tıkarlar. tıkanan bu deliklerden/yuvalardan hava giremeyeceği için segmanlar ilerleyen dönemlerde gerektiği gibi açılamaz ve yağ segmanı yağı silindir duvarlarından kazıyamaz. silindir duvarlarında kalan yağ tabakası ise, bir sonraki sıkıştırma ve patlama zamanında yanarak size "yağ yakma" olarak döner.

aynı şekilde doğru çalışamayan kompresyon segmanları, yanma odasında sıkışan havaya yenik düşer ve burdan kompresyon kaçağı oluşarak motorda performans düşüklüğü olarak geri döner. buyrun size motor sağırlaşması...


bu nedenle motorların sürekli düşük devirlerde kullanılması doğru değildir. arada bir de olsa yüksek devir çevrilmesi, bu kurumların yerlerinden sökülüp atılması için iyi ve doğru bir işlemdir...
bu bılgılerı donanımhaber comda aya ısımlı üyeden aktardım...http://forum.donanimhaber.com/m_8047313/mpage_2/tm.htm

-------------
                                           0



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net