Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >307
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Bir depoyla 1580 km?
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Bir depoyla 1580 km?

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Gökhan Çetin Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 27 Mart 2013
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 309
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Gökhan Çetin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Bir depoyla 1580 km?
    Gönderim Zamanı: 17 Haziran 2013 Saat 16:39
arkadaşlar www.arabadergisi.com sitesinde çok güzel bir analiz okudum. yararlı olacağını düşündüm ve sizlerle paylaşayım dedim.biraz uzun ama aynen aşağıya aktarıyorum. yorum sizin.

Bir depoyla 1580 km?
Peugeot 307 1.4 HDI ile İstanbul-Antalya arasında gayrıresmi bir yakıt
tüketimi rekoru denemesi... Gerçek koşullarda düşük bir ortalama hızda ne kadar az tüketilebilir?

Erkan Altınsoy

Yolu tamamlayıp biraz uğraştıktan sonra Antalya'da benzinciyi bulup yakıt almak üzere aracı durdurdum. Araçtan inmeden sol kapıyı açarak pompadaki görevliyi çağırdım, "İstanbul'da Kozyatağı'nda depoyu doldurdum, buraya kadar 700 km geldim, ibre hala yarıdan fazla gösteriyor!" dedim. Görevlinin ilk tepkisi, "İbre yanlış gösteriyor?" oldu. "Hayır" dedim, "gayet doğru gösteriyor!". Bunun üzerine, "nasıl geldin, yavaş mı geldin" muhabbeti başladı ve o da acaba depo kaç litre alacak diye en az benim kadar meraklandı. Depoyu büyük bir titizlikle doldurdu. Hatta pompa üçüncü kez de otomatik olarak atınca (Peugeot, kullanım kitapçığında pompa üçüncü kez atınca doldurmayı bırakın diyor) yeterli olduğunu söyledim, ama bir hakem titizliğiyle, "dur, dur, hile yok" diye takılarak biraz daha doldurdu. 703.7 km geçmiştim İstanbul'da depoyu doldurduktan sonra. Değerli pompacı arkadaşımızın bütün çabalarına rağmen 26.58 litre motorin alabildi depo. Benzin pompasının göstergesine göre ödeyeceğim tutar da (o günkü fiyatla) 59.01 YTL idi, yani yakıt masrafım. Bu tüketim 100 km'de ortalama 3.77 litreye karşılık geliyordu. Yani, görev tamam, amacıma ulaştım. Sabah 07:45 İstanbul Kozyatağı'ndan depoyu doldurup yola çıktıktan sonra hava kararırken, 703.7 km'nin ardından 18:45'te Antalya'daki benzinciye hedeflediğim sürede ve hedeflediğim yakıt tüketimiyle ulaşmış oldum. Başlıktaki sorunun cevabı, evet, bir depoyla 1588 km gidilebilir!
Nasıl bir yolculuk oldu?

Bu yolculuk aslında aşırı yavaş giderek yapılmış bir yolculuk olmadı. Her şeyden önce, gerçek trafik koşullarında yapıldığı için, trafik kurallarına ve daha genel olarak trafik güvenliğine uygun bir şekilde kullanmak gerekiyordu. Bu nedenle yolculuğun ilk bölümünde İstanbul'da Kozyatağı'nda depoyu doldurduktan sonra TEM Adapazarı kavşağına kadar otoyolda hedef hız 90 km/s idi. Otoyolda daha yavaş gitmek tehlikeli çünkü diğer araçlarla hız farkı ne kadar yüksekse, kaza riski de o kadar artıyor. Adapazarı gişelerden itibaren Antalya'ya kadar ise hedef hız 80 km/s idi. Sonuçta, yemek ve diğer molalar için harcanan zaman çıkarılıp kalan zaman ile geçilen kilometre hesaplandığında ortalama hız 71.2 km/s olarak çıktı. Adapazarı'na kadar olan bölüm yolun beşte birinden biraz fazlasını oluşturuyordu. Bu nedenle otoyoldaki hızın ortalama hıza etkisi fazla olmadı. Ortalama hızın düşük çıkmasının nedeni tabii ki gerçek koşullarda gidilmesi. Gişede, trafik ışığında durup beklemek, yavaş araçların arkasında bir süre gitmek, jandarmanın kimlik kontrolü için durdurması vb. biraz zaman kaybına neden oldu. Ayrıca Kozyatağı'ndan TEM'e çıkmadan önce küçük bir kaza nedeniyle 1-2 dakikalık bir sıkışıklık oldu ve Antalya'ya ulaşınca da istediğim benzinciyi buluncaya kadar akşam trafiğine (neyse ki İstanbul kadar kötü değil) yakalanıp vakit ve yakıt kaybettim. Ama gerçek koşulda testte zaten böyle şeyler olması beklenir. Bunun dışında, artık bende alışkanlık haline geldiği üzere, yumuşak bir şekilde hızlandım, uygun zamanlarda gecikmeden üst vitese geçtim ve öndeki trafiği iyi bir şekilde izleyerek ve mümkün olduğunca az gaz vererek fren yapma ihtiyacını en aza indirmeye çalıştım. Her aracın motorunun ve vites kutusunun özellikleri farklı. 1.4 HDi motorunun 307'de kullanılan versiyonu 160 Nm torkunu 2000 devir/dakikada veriyor. Hedef yol boyunca aracı beşinci viteste 2000 d/d civarında tutmaktı. Bazen düz yolda yavaşlayınca ya da yokuş çıkarken dördüncü vitese geçmek gerekti. Bunun dışında, en yüksek hız en düşük tüketim hedefine uygun olarak şanzıman hep beşinci vitesteydi.
Artık 307'de sunulmayan bir motor: 1.4 hdi

Doğrusu Golf sınıfı da denilen bu sınıfta Peugeot'nun 307'de 1.4 litrelik (70 beygir) bir motor sunması birçok kişiye şaşırtıcı gelmişti. Çünkü, genelde bu hacimdeki motorlar daha küçük sınıftaki otomobillerde sunulur. Tabii, teknoloji birçok eski genellemeyi geride bırakmaya neden oluyor. Aslında, 1.4 litrelik yüksek basınçlı ortak yakıt hattına (common rail) sahip bu turbodizel motorun sağladığı tork 1.6 litrelik benzinli bir motorun torkundan daha fazla. Üstelik bunu, 3500-4500 gibi devirlerde değil, daha 2000 d/d'den itibaren sağlıyor. Yani çok daha kullanışlı. Buna rağmen, bu kasayla bile en az tüketen dizel motorlar kadar da düşük yakıt tüketimine sahip. Fabrika rakamlarına göre şehir içi tüketimi 5.5 litre/100 km. Benim İstanbul'un yoğun trafiğinde elde ettiğim rakam ise 6.5 litre/100 km civarında. Yani, koşullar göz önünde bulundurulduğunda gerçekçi sayılır. Şehir dışı tüketimi ise fabrika rakamlarına göre 4.0 litre. Antalya yolculuğu bunun hayal ürünü olmadığını gösterdi. Normalde, araç yüklüyken normal hızlarda bile şehirlerarası yollarda 5 litre civarında bir tüketim elde edilebiliyor. Peugeot, yenilenen 307'de bu motorun yerine 1.6 litre 110 beygirlik dizel motorun daha düşük güçteki modeli 90 beygirlik motoru sunuyor. Bu yeni motor artık sunulmayan 1.4 HDi motora göre daha iyi performans sağlıyor ama yüzde 10 civarında daha fazla tüketiyor (ortalama 4.5 litre yerine 4.9 litre/100 km) 1.4'ün çok cimri olduğunu düşünürsek, yine de düşük sayılabilecek bir tüketim rakamı bu. Ama daha çok şehir içinde kullanıldığında aradaki fark açılıyor. Benim gibi ekonomiye daha çok önem verenler için 1.4 HDi iyi bir seçenekti. Hatta bu motorun 16 supaplı 92 beygirlik bir kardeşi de Citroen tarafından C3'te kullanılıyordu.

Dizel motor kullanım tekniği

Dizel satışlarının artması ve dizel motorlu araçların trafiğe çıkmasıyla birlikte bazı uyum sorunları da yaşanmaya başlandı. Sürücülerin bir bölümü (taksiler dahil) dizel motoru benzinli motor gibi kullanıyor, üst vitese geçmeden önce 4000-4500 devir/dakika'ya kadar çıkıyor. Halbuki, dizel motorların verimliliği (çoğunlukla) 3500 d/d'den sonra hızla düşmeye başlıyor. Hem daha iyi hızlanma hem de daha düşük yakıt tüketimi için üst vitese geçip, torkun en yüksek olduğu 2000 ile 3500 arasındaki devirlerden yararlanmak gerekiyor. Ekonomik kullanmak istiyorsanız, tercihen 2000 ile 3000 d/d arasında kalınmalı. Yani, 3500 d/d'deyken hızlanmak istiyorsanız yapmanız gereken en doğru şey önce üst vitese geçip ondan sonra gaza basmak olacaktır. Dizel motorların özellikleri genel olarak benzese de, tork eğrileri (hangi devirde ne kadar tork sunduklarını gösteren grafik) ve vites oranları farklılıklar gösteriyor. Bu nedenle, araçla ilgili biraz bilgi edinmek aracı daha verimli kullanmak açısından yararlı olur. Doğrudan direksiyona oturan biri de motorun hangi devirden itibaren iyi tepki göstermeye başladığını ve bu yüksek çekiş gücünün hangi devirlere kadar devam ettiğini zaman içinde anlayabilir ve alışabilir. Motorun özelliklerine uygun bir şekilde kullanılmasıyla hem daha iyi performans elde ediliyor hem de yakıt tüketimi düşüyor.
Başka araçlarla da bu yakıt tüketimine ulaşmak mümkün mü?

Artık satılmayan 1.4 HDi motorlu 307 şu anda yolda görebileceğimiz büyüklüğü ne olursa olsun en ekonomik araçlardan biri. Daha düşük yakıt tüketimi için aynı motoru kullanan daha küçük otomobillerden başlayarak mini sınıftaki otomobillere bakmak gerekir. Örneğin, Peugeot 206, Citroen C3, C2, Ford Fiesta (1.4 TDCi, aynı motor). Bu motor bir ara Citroen'in 307 ile aynı sınıftaki eski Xsara modelinde de sunuldu. Peugeot-Citroen'in dizel motorları, aynı zamana Ford'da ve Volvo'da da kullanılıyor. Bunun yanında, yeni nesil yüksek basınçlı yakıt hattını (common rail) kullanan birçok şirket çok verimli dizel motorlar sunuyorlar. Renault ve Fiat da bu alanda önemli uzmanlığa sahip. VW Grubu (VW, Audi, Skoda, Seat) ise pompa enjektörlü dizel teknolojisiyle düşük yakıt tüketimi sağlıyor. Araçların teknik bilgilerinde yakıt tüketimleriyle ilgili ayrıntılar belirtiliyor. Az yakıt tüketen birçok dizel (ve benzinli) araç seçeneği var. Ama, bu testte de görüldüğü gibi, aracın ne kadar tükettiği kadar, nasıl kullanıldığı da önemli. Ekonomik araç + ekonomik sürücü = ekonomik tüketim.

Şehir Efsaneleri: "bu araba gaz yemiyor", "bu motor bu kasayı çekmiyor" vb. !

İnsanların birbirinden duyduğu ve tekrarladığı şehir efsanelerinden biri olan "bu araba gaz yemiyor" tabiri de aracın kullanımıyla ilgili. Trafikteki bir durumda yanlış viteste yakalanıp, vites değiştirmeden gaza basınca araba "gaz yemiyor" doğal olarak. İnsanlar, "ben yanlış viteste yakalandım, benim hatam" diyemiyor, "araba gaz yemiyor" diyorlar. Bu sürücülere asıl sizin kafanız "gaz yemiyor" demek lazım. Araç otomatik vitesli değilse, zaman zaman vites değiştirme ihtiyacı doğar. Bundan doğal bir şey olamaz (Kusura bakmasınlar, insanların iftiralarına karşı otomobilleri ve motorları savunmam gerekiyordu). Tabii ki bazı motorlar nispeten daha düşük güce ve torka sahip ama yine de doğru kullanıldıklarında gayet iyi bir performans verebilirler.

Buna benzer bir konu da "bu motor bu kasayı çekmiyor" deyimi. Bunu söyleyenleri tebrik ederim. Fabrikaya bağlı çalışan binlerce araştırma ve geliştirme mühendisinin göremediği bir şeyi görmüşler... Her otomobil çeşitli güçteki benzinli ve dizel motorlarla sunuluyor. Bazıları düşük güçte ama ekonomik oluyor, bazıları da nispeten daha yüksek güçte oluyor ve daha çok yakıt tüketiyor. Bütün bu motorlar araçlar üzerinde, tam yüklü olarak normal trafik koşullarında da test edildikten sonra piyasaya sunuluyor. Müşteriler de araçların özelliklerini ve performans bilgilerini inceledikten sonra satın alıyor. Ama vatandaş aracı almış, ya yukarıdaki gibi yanlış viteslerde yakalanıyor ya da motor gerçekten istediğinden az performans veriyor. Ama burada suçlu aranacaksa, araç, motor ya da fabrikada aranmamalı, aynaya bakmak yeterli. Çünkü, herkes satın almadan önce aşağı yukarı nasıl bir performansla karşılaşacağını biliyor ya da alacağı aracı test edebiliyor.

Lastiklerin yakıt tüketimine etkisi

307 1.4 HDi'deki standart lastikler Continental EcoContact EP 195/65 15 idi. Bu lastiğin (modelinin) bileşimi (bir başka deyişle, hamuru) daha sert. Bu sayede düşük yakıt tüketimine katkıda bulunuyor. Bu tür "çevreci" lastiklerin yuvarlanma direnci normal lastiklere göre yüzde 10'u aşan oranlarda daha az olabiliyor. Ama bu durum yakıt tüketimine yüzde 10 olarak yansımıyor tabii, çünkü yuvarlanma direnci, birçok değişkenden sadece bir tanesi (diğerleri, mekanik sürtünme, hava sürtünmesi vb.). Ama yine de başka lastiklere göre daha düşük bir tüketim sunuyor.

Dizel araç maliyet hesabı yanlış yapılıyor

Dizel araçların kullanıcıya maliyetini hesaplarken hep şöyle bir yöntem izleniyor. Örneğin, aynı motor gücüne ya da donanım düzeyine sahip benzinli araçla arasındaki fiyat farkına bakılıyor (diyelim ki dizel 35,000 ve benzinli araç da 30,000 olsun). Sonra da her iki aracın yıllık yakıt tüketimi maliyetleri hesaplanarak aradaki fark (dizelin avantajı) bulunuyor. Bu da örneğin, 15,000 km geçildiğinde 2000 YTL olsun. Bu yönteme göre, deniyor ki, dizel aracın verilen 5000 YTL fazla fiyatı çıkarması için 2.5 yıl gerekiyor. Burada göz ardı edilen önemli bir şey var. Bu araçları diyelim ki 2.5 yıl sonra satmaya kalkıştık. Dizel motorlu araç benzinli araçla aynı fiyata mı satılacak? Hayır, tabii ki. Herkes biliyor ki dizel araçlar kullanılmış olarak satılırken de daha yüksek fiyata satılıyor. Bu şekilde, fiyat anlamında maliyetin bir kısmı sonraki kullanıcıya aktarılmış oluyor. Bu nedenle dizel aracın, benzinliye göre fiyat farkının hepsini bir kaç yıl içinde yakıt tasarrufuyla çıkarması gerekir diye düşünmek çok doğru olmuyor.

Resmi yakıt tüketimi rakamları nasıl elde ediliyor?
Resmi yakıt tüketimi testlerinin amacı müşterilere farklı modellerin standart testlerdeki yakıt tüketimi hakkında karşılaştırmalı bilgi sunmak. Gerçek hayattaki çok değişken koşullar nedeniyle kuralları sıkı sıkıya belirlenmiş ve karşılaştırılabilir bir test yapılması gerekiyor. Şu anda Avrupa'da AB'nin 80/1268/AET (en son 2004/3/EC ile değiştirildi) direktifine göre yakıt tüketimi testleri yapılıyor. Uluslararası alanda kabul gören bu testler önceki testlere göre gerçek koşullardaki yakıt tüketimini daha doğru gösteriyor.

Testte kullanılacak araçların en az 3000 km kullanılmış olması gerekiyor. Test iki bölümden oluşuyor; şehir içi ve şehir dışı.

Şehir içi testi

Bu test bir laboratuarda 20°C ila 30°C sıcaklıkta döner bir yol üzerinde motor soğuk olarak başlanarak yapılır. Bu testte çeşitli hızlanmalar, sabit hızda gidişler, yavaşlamalar ve boşta çalışmalar bulunuyor. En yüksek hız 50 km/s, ortalama hız 19 km/s ve geçilen mesafe de 4 kilometredir. Aşağıdaki grafikteki birinci bölüm bu testi gösteriyor. Testin bu bölümü şehir içinde sürekli dur kalk trafiğini yansıtıyor.

Şehir dışı testi

Bu test şehir içi testinin hemen ardından yapılır ve aşağı yukarı yarısı sabit hızda gidişten ve geri kalın da hızlanma, yavaşlama ve biraz boşta çalışmadan oluşur. En yüksek hız 120 km/s, ortalama hız 63 km/s ve geçilen mesafe de 7 kilometredir. Bu test de aşağıdaki grafiğin sağ tarafında gösteriliyor.

Ortalama yakıt tüketimi rakamı

Ortalama yakıt tüketimi şehir içi ve şehir dışı rakamlarının bileşimidir. Bu nedenle, her iki testin her bölümde geçilen mesafeye göre ağırlıklı olarak alınmış ortalamasıdır.

Yakıt tüketimi testi grafiği
Yukarıdaki hız ve zaman grafiğinde test sırasındaki hızlanmalar, yavaşlamalar, sabit hızda gidişler ve boşta çalışmalar gösteriliyor. Belirtilen zamanlara ve hızlara aynen uyulması büyük önem taşıyor, izin verilen toleranslar çok düşük. Bu nedenle, testi yapan sürücülerin çok dikkatli olması ve testi çok hassas bir şekilde uygulaması gerekiyor. Bazen testin doğru olarak yapılıncaya kadar 25-30 kez tekrar edilmesi gerekebiliyor. Test sürücülerinin işi hiç de kolay değil, ama testlerin karşılaştırılabilir olmasının başka yolu da yok.
Test Bilgileri
Test Tarihi: 27.03.2006 (motorin fiyatı ve maliyet rakamları da aynı tarihin)

Sabah Yola Çıkış (Kozyatağı, Hal, Petrol Ofisi) = 07:45

Antalya varış (Petrol Ofisi, Erdemli Petrol) = 18:40

Toplam Süre : 10 saat 55 dakika

Geçilen kilometre: 703.7 km

Toplam yolculuk süresi (molalar dışında) = 9 saat 53 dk

Ortalama hız (yaklaşık) : 71.2 km/s (trafik ışığı, gişe, trafik sıkışıklığı vb. dahil)

Tüketilen yakıt miktarı (motorin) : 26.58 litre (deponun pompada aldığı yakıt)

1 litre yakıtla gidilen ortalama mesafe = 26.474 km

100 km'de ortalama tüketim = 3.77 litre

Yakıta (26.58 litre) ödenen tutar = 59.01 YTL

0.083 YTL / kilometre

100 km'de = 8.30 YTL (27.03.2006 tarihindeki yakıt fiyatlarına göre)

Bu tüketime göre bir depoyla (60 litre) tahmini menzil = 1588.44 km.

Peugeot 307 1.4 HDI (2004 model) resmi yakıt tüketimi rakamları, şehir içi, şehir dışı, ortalama = 5.5 - 4.0 - 4.5 litre/100 km.

Lastikler = standart Continental Ecocontact EP 195/65 R 15 H

Lastik basıncı = ön 2.4 bar, arka 2.55 bar (üreticinin önerisi, normalde ön/arka 2.4 bar, yüklüyken, ön: 2.6, arka 3.0 bar)
Yukarı Dön
errör Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 03 Haziran 2013
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1134
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı errör Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Haziran 2013 Saat 16:52
kullanım şekli herşeyi etkiliyor kesinlikle, ama ne yazıkki bunun izahı ve şekli tarifi yok, yani 90 ı geçmedim tabiri kullanılır misalen ama "eğer araçta cruise control yoksa" sen o 90 ı nasıl ayarladın pedalla ilişkin nasıl motor devrini dinliyor musun yolun eğimine göre uygun hızları "ivmeyi kaybetmeden" korumayı becerebiliyor musun, açık yollarda öndeki aracın koridorunu lehine kullanmak nedir biliyor musun vb vb

bende senelerdir 2,0 lt araç kullanıyorum ama yer yer 1,6 lardan daha az yaktığım durumlar oluyor, bu , standarda oturtulamayacak kadar çok değişkene sahip bir konu ..
Yukarı Dön
Alicilik Açılır Kutu Gör
5. Vites
5. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 7423
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Alicilik Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Haziran 2013 Saat 17:04
Orjinalini yazan: errör errör Yazdı:


bende senelerdir 2,0 lt araç kullanıyorum ama yer yer 1,6 lardan daha az yaktığım durumlar oluyor, bu , standarda oturtulamayacak kadar çok değişkene sahip bir konu ..


çok güzel bir açıklama olmuş.


Ben de bir keresinde depoyu doldurduktan sonra 1562 km gibi bir menzile şahit oldum.(206+ 1.4 HDi 70hp)


Hız sabitleme ve limitleme için
DiagBox v7.82
PP2000 v22
Lexia 3 v45
Sedre/Doc Backup 11.2013

Yukarı Dön
elsoberano Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites


Kayıt Tarihi: 09 Şubat 2012
Konum: Ankara Trabzon
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2517
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı elsoberano Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Haziran 2013 Saat 18:49
paylaşım için teşekkürler .
307 2.0 xsi BİZE HER YER TRABZON
Yukarı Dön
Secks Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 15 Ocak 2013
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 228
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Secks Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Haziran 2013 Saat 23:43
Kısa bir süre 1.4 HDi 307 kullanmış biri olarak şimdi kullandığım 1.4 HDi 206 dan daha fazla yakıt tüketimi hesaplamıştım. 307 yi şehir dışı hiç kullanmadım ancak şehir içinde neredeyse 2.0 HDi Partner kadar yakıt tükettiğini söyleyebilirim. Şahsi kanaatim 1.4 motor o arabaya nazaran küçük kalıyor ve dur kalklarda daha fazla gaz vermeye yol açıyor. Şehir dışını bilemem, belki sabit hızla gidildiği ve dur kalk yapılmadığı için yukardaki tüketim doğru olabilir. Ancak tekrar 307 alacak olsam 1.6 HDi tercihim olur muhtemelen.

Düzenleyen Secks - 17 Haziran 2013 Saat 23:44
Yukarı Dön
blinddark Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 29 Ağustos 2012
Konum: Aşkaabat - Ank.
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 448
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı blinddark Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Haziran 2013 Saat 23:55
geçen günlerde ankaradan kuşadası Davutlara gittim denizliden itibaren şehir içi gittim yaklaşık 200 km üstüne market fln derken kuşadasındada bayağı bi gezdim toplamda 715 km yol oldu benzinliğe yanaştım tıkabasa dolduralım derken 130 tl mazot aldı bide mazotun litresi 4,25  bence çok iyi bi rakamdı ankarada 3.80 den başlıyo mazot fiyatları 4,25 olandan alıyorum ben her seferinde
"" 2003 307 1.4 hdi xr 1998 opel vectra 2.0 16v gls
Yukarı Dön
Mustafa-almanya Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 09 Mart 2013
Konum: Almanya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 917
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Mustafa-almanya Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Haziran 2013 Saat 23:56
Benim depo 66 litre aliyor. Yasadigim yer bir köy , tek bir trafik isigi yok . Ama kisa mesafe cok oluyor . 
En iyi derecem 745 km. Yolbilgisayari 50 km daha menzil gösterdi. Doldurdum yaklasik 58 litre diesel aldi depo.  
Sizin dereceler süperrr.
Almanyadan Saygilar
Ex Audi 80,Ex VW Polo,Ex VW Golf,Ex Ford Fiesta,Ex Ford Escort,Ex BMW 318,Ex Audi A4,Ex Alfa 156,Ex Citröen Xantia,Ex Opel Vectra GTS,Ex Peugeot 407 SW,ExRenault Clio,ExOpel Zafira
Yukarı Dön
206x-line Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 20 Mayıs 2012
Konum: adıyaman
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 426
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 206x-line Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Haziran 2013 Saat 00:08
İstanbul adiyaman arasi km 1200 km yaptım 1.4 benzinli 206 (1,5 depo 300tl )gitmiştim bu sene yine gidecem bakalım ne fark olacak
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Peugeot 206 Garip Sorun Lütfen Yardım son mesaja git 16 0 muratatalay
konu icon 2011 Peugeot 308 - Elektrik Devre Arızası son mesaja git 7597 10 Alphanet
konu icon P tuşu son mesaja git 501 0 Ahmet2341
konu icon Üyelerimizin Meslek Bilgileri son mesaja git 12639 527 Saido26
konu icon 106 gti almak istiyorum yardımcı olursanız çok svi son mesaja git 632 0 Burak307xsi
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 389 0 Sezgindogan
konu icon 3008 1.2 puretech motor arızası son mesaja git 5198 1 Saido26
konu icon Yol bilgisayarı ayar son mesaja git 614 0 Adil.g
konu icon 206 1.4 felline benzinli son mesaja git 403 0 ercanqnc
konu icon 407 emniyet kemeri ön gergi ve airbag hatası son mesaja git 706 0 Xbulut46
konu icon Marş problemi son mesaja git 275 0 Kübra
konu icon pejo 206 1,4 2009 model stop etme sorunu son mesaja git 570 1 Altann
konu icon MANUEL 206 4. VİTESTE ÖTME SORUNU son mesaja git 769 1 Altann
konu icon motor yağ damlatma, yanık kokusu ve kaputtan duman son mesaja git 2318 0 Bayer
konu icon 206 XT elektriksel problemler son mesaja git 1034 0 AtomAdnan
konu icon Türk Askeri Çanakkale'de - Serdar Yıldırım son mesaja git 5683 5 Serdar102
konu icon Yağ Seviyesini Ayarlayın Uyarısı son mesaja git 4919 1 torekV
konu icon VİTES GEÇİŞİ son mesaja git 2097 0 peugeot301
konu icon ABS VE KAYGAN YOL UYARISI son mesaja git 524 0 samizel
konu icon seyir sırasında gaz kesme (Dizel) son mesaja git 2238 1 heavyburak26
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JUNE EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Alphanet 2
Burak307xsi 1
Saido26 1
Ahmet2341 1
muratatalay 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English