Bir depoyla 1580 km?
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=29370
Tarih: 04 Temmuz 2025 Saat 06:50 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: Bir depoyla 1580 km?
Mesajı Yazan: Gökhan Çetin
Konu: Bir depoyla 1580 km?
Mesaj Tarihi: 17 Haziran 2013 Saat 16:39
arkadaşlar http://www.arabadergisi.com" rel="nofollow - www.arabadergisi.com sitesinde çok güzel bir analiz okudum. yararlı olacağını düşündüm http://forum.donanimhaber.com/m_7579358/tm.htm#" rel="nofollow - http://forum.donanimhaber.com/m_7579358/tm.htm#" rel="nofollow - Bir depoyla 1580 km? Peugeot 307 1.4 HDI ile İstanbul-Antalya arasında gayrıresmi bir http://forum.donanimhaber.com/m_7579358/tm.htm#" rel="nofollow - http://forum.donanimhaber.com/m_7579358/tm.htm#" rel="nofollow - Nasıl bir y http://forum.donanimhaber.com/m_7579358/tm.htm#" rel="nofollow - http://forum.donanimhaber.com/m_7579358/tm.htm#" rel="nofollow - Artık 307'de sunulmayan bir motor: 1.4 http://forum.donanimhaber.com/m_7579358/tm.htm#" rel="nofollow - http://forum.donanimhaber.com/m_7579358/tm.htm#" rel="nofollow - Dizel motor kull http://forum.donanimhaber.com/m_7579358/tm.htm#" rel="nofollow - http://forum.donanimhaber.com/m_7579358/tm.htm#" rel="nofollow - Şehir Efsa http://forum.donanimhaber.com/m_7579358/tm.htm#" rel="nofollow - http://forum.donanimhaber.com/m_7579358/tm.htm#" rel="nofollow - İnsanların birbirinden duyduğu ve tekrarladığı şehir efsanelerinden biri olan "bu araba
gaz yemiyor" tabiri de aracın kullanımıyla ilgili. Trafikteki bir
durumda yanlış viteste yakalanıp, vites değiştirmeden gaza basınca araba
"gaz yemiyor" doğal olarak. İnsanlar, "ben yanlış viteste yakalandım,
benim hatam" diyemiyor, "araba gaz yemiyor" diyorlar. Bu sürücülere asıl
sizin kafanız "gaz yemiyor" demek lazım. Araç otomatik vitesli değilse,
zaman zaman vites değiştirme ihtiyacı doğar. Bundan doğal bir şey
olamaz (Kusura bakmasınlar, insanların iftiralarına karşı otomobilleri
ve motorları savunmam gerekiyordu). Tabii ki bazı motorlar nispeten daha
düşük güce ve torka sahip ama yine de doğru kullanıldıklarında gayet
iyi bir performans verebilirler. Buna benzer bir konu da "bu
motor bu kasayı çekmiyor" deyimi. Bunu söyleyenleri tebrik ederim.
Fabrikaya bağlı çalışan binlerce araştırma ve geliştirme mühendisinin
göremediği bir şeyi görmüşler... Her otomobil çeşitli güçteki benzinli
ve dizel motorlarla sunuluyor. Bazıları düşük güçte ama ekonomik oluyor,
bazıları da nispeten daha yüksek güçte oluyor ve daha çok yakıt
tüketiyor. Bütün bu motorlar araçlar üzerinde, tam yüklü olarak normal
trafik koşullarında da test edildikten sonra piyasaya sunuluyor.
Müşteriler de araçların özelliklerini ve performans bilgilerini
inceledikten sonra satın alıyor. Ama vatandaş aracı almış, ya yukarıdaki
gibi yanlış viteslerde yakalanıyor ya da motor gerçekten istediğinden
az performans veriyor. Ama burada suçlu aranacaksa, araç, motor ya da
fabrikada aranmamalı, aynaya bakmak yeterli. Çünkü, herkes satın almadan
önce aşağı yukarı nasıl bir performansla karşılaşacağını biliyor ya da
alacağı aracı test edebiliyor. Lastiklerin yakıt tüketimine etkisi
307 1.4 HDi'deki standart lastikler Continental EcoContact EP 195/65 15
idi. Bu lastiğin (modelinin) bileşimi (bir başka deyişle, hamuru) daha
sert. Bu sayede düşük yakıt tüketimine katkıda bulunuyor. Bu tür
"çevreci" lastiklerin yuvarlanma direnci normal lastiklere göre yüzde
10'u aşan oranlarda daha az olabiliyor. Ama bu durum yakıt tüketimine
yüzde 10 olarak yansımıyor tabii, çünkü yuvarlanma direnci, birçok
değişkenden sadece bir tanesi (diğerleri, mekanik sürtünme, hava
sürtünmesi vb.). Ama yine de başka lastiklere göre daha düşük bir
tüketim sunuyor. Dizel araç maliyet hesabı yanlış yapılıyor
Dizel araçların kullanıcıya maliyetini hesaplarken hep şöyle bir yöntem
izleniyor. Örneğin, aynı motor gücüne ya da donanım düzeyine sahip
benzinli araçla arasındaki fiyat farkına bakılıyor (diyelim ki dizel
35,000 ve benzinli araç da 30,000 olsun). Sonra da her iki
aracın yıllık yakıt tüketimi maliyetleri hesaplanarak aradaki fark
(dizelin avantajı) bulunuyor. Bu da örneğin, 15,000 km geçildiğinde 2000
YTL olsun. Bu yönteme göre, deniyor ki, dizel aracın verilen 5000 YTL
fazla fiyatı çıkarması için 2.5 yıl gerekiyor. Burada göz ardı edilen
önemli bir şey var. Bu araçları diyelim ki 2.5 yıl sonra satmaya
kalkıştık. Dizel motorlu araç benzinli araçla aynı fiyata mı satılacak?
Hayır, tabii ki. Herkes biliyor ki dizel araçlar kullanılmış olarak
satılırken de daha yüksek fiyata satılıyor. Bu şekilde, fiyat anlamında
maliyetin bir kısmı sonraki kullanıcıya aktarılmış oluyor. Bu nedenle
dizel aracın, benzinliye göre fiyat farkının hepsini bir kaç yıl içinde
yakıt tasarrufuyla çıkarması gerekir diye düşünmek çok doğru olmuyor. Resmi yakıt tüketimi rakamları nasıl elde ediliyor?
Resmi yakıt tüketimi testlerinin amacı müşterilere farklı modellerin
standart testlerdeki yakıt tüketimi hakkında karşılaştırmalı bilgi
sunmak. Gerçek hayattaki çok değişken koşullar nedeniyle kuralları sıkı
sıkıya belirlenmiş ve karşılaştırılabilir bir test yapılması gerekiyor.
Şu anda Avrupa'da AB'nin 80/1268/AET (en son 2004/3/EC ile değiştirildi)
direktifine göre yakıt tüketimi testleri yapılıyor. Uluslararası alanda
kabul gören bu testler önceki testlere göre gerçek koşullardaki yakıt
tüketimini daha doğru gösteriyor. Testte kullanılacak
araçların en az 3000 km kullanılmış olması gerekiyor. Test iki bölümden
oluşuyor; şehir içi ve şehir dışı. Şehir içi testi
Bu test bir laboratuarda 20°C ila 30°C sıcaklıkta döner bir yol
üzerinde motor soğuk olarak başlanarak yapılır. Bu testte çeşitli
hızlanmalar, sabit hızda gidişler, yavaşlamalar ve boşta çalışmalar
bulunuyor. En yüksek hız 50 km/s, ortalama hız 19 km/s ve geçilen mesafe
de 4 kilometredir. Aşağıdaki grafikteki birinci bölüm bu testi
gösteriyor. Testin bu bölümü şehir içinde sürekli dur kalk trafiğini
yansıtıyor. Şehir dışı testi Bu test şehir içi
testinin hemen ardından yapılır ve aşağı yukarı yarısı sabit hızda
gidişten ve geri kalın da hızlanma, yavaşlama ve biraz boşta çalışmadan
oluşur. En yüksek hız 120 km/s, ortalama hız 63 km/s ve geçilen mesafe
de 7 kilometredir. Bu test de aşağıdaki grafiğin sağ tarafında
gösteriliyor. Ortalama yakıt tüketimi rakamı
Ortalama yakıt tüketimi şehir içi ve şehir dışı rakamlarının
bileşimidir. Bu nedenle, her iki testin her bölümde geçilen mesafeye
göre ağırlıklı olarak alınmış ortalamasıdır. Yakıt tüketimi testi grafiği
Yukarıdaki hız ve zaman grafiğinde test sırasındaki hızlanmalar,
yavaşlamalar, sabit hızda gidişler ve boşta çalışmalar gösteriliyor.
Belirtilen zamanlara ve hızlara aynen uyulması büyük önem taşıyor, izin
verilen toleranslar çok düşük. Bu nedenle, testi yapan sürücülerin çok
dikkatli olması ve testi çok hassas bir şekilde uygulaması gerekiyor.
Bazen testin doğru olarak yapılıncaya kadar 25-30 kez tekrar edilmesi
gerekebiliyor. Test sürücülerinin işi hiç de kolay değil, ama testlerin karşılaştırılabilir olmasının başka yolu da yok. Test Bilg http://forum.donanimhaber.com/m_7579358/tm.htm#" rel="nofollow - http://forum.donanimhaber.com/m_7579358/tm.htm#" rel="nofollow - - var ış (Petrol Ofisi, Erdemli Petrol) = 18:40 Toplam Süre : 10 saat 55 dakika Geçilen kilometre: 703.7 km Toplam yolculuk süresi (molalar dışında) = 9 saat 53 dk Ortal http://forum.donanimhaber.com/m_7579358/tm.htm#" rel="nofollow - http://forum.donanimhaber.com/m_7579358/tm.htm#" rel="nofollow -
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: errör
Mesaj Tarihi: 17 Haziran 2013 Saat 16:52
kullanım şekli herşeyi etkiliyor kesinlikle, ama ne yazıkki bunun izahı ve şekli tarifi yok, yani 90 ı geçmedim tabiri kullanılır misalen ama "eğer araçta cruise control yoksa" sen o 90 ı nasıl ayarladın pedalla ilişkin nasıl motor devrini dinliyor musun yolun eğimine göre uygun hızları "ivmeyi kaybetmeden" korumayı becerebiliyor musun, açık yollarda öndeki aracın koridorunu lehine kullanmak nedir biliyor musun vb vb
bende senelerdir 2,0 lt araç kullanıyorum ama yer yer 1,6 lardan daha az yaktığım durumlar oluyor, bu , standarda oturtulamayacak kadar çok değişkene sahip bir konu ..
|
Mesajı Yazan: Alicilik
Mesaj Tarihi: 17 Haziran 2013 Saat 17:04
errör Yazdı:
bende senelerdir 2,0 lt araç kullanıyorum ama yer yer 1,6 lardan daha az yaktığım durumlar oluyor, bu , standarda oturtulamayacak kadar çok değişkene sahip bir konu .. |
çok güzel bir açıklama olmuş.
Ben de bir keresinde depoyu doldurduktan sonra 1562 km gibi bir menzile şahit oldum.(206+ 1.4 HDi 70hp)

------------- http://fb.me/hizimsabit" rel="nofollow - Hız sabitleme ve limitleme için DiagBox v7.82 PP2000 v22 Lexia 3 v45 Sedre/Doc Backup 11.2013
|
Mesajı Yazan: elsoberano
Mesaj Tarihi: 17 Haziran 2013 Saat 18:49
paylaşım için teşekkürler .
------------- 307 2.0 xsi BİZE HER YER TRABZON
|
Mesajı Yazan: Secks
Mesaj Tarihi: 17 Haziran 2013 Saat 23:43
Kısa bir süre 1.4 HDi 307 kullanmış biri olarak şimdi kullandığım 1.4 HDi 206 dan daha fazla yakıt tüketimi hesaplamıştım. 307 yi şehir dışı hiç kullanmadım ancak şehir içinde neredeyse 2.0 HDi Partner kadar yakıt tükettiğini söyleyebilirim. Şahsi kanaatim 1.4 motor o arabaya nazaran küçük kalıyor ve dur kalklarda daha fazla gaz vermeye yol açıyor. Şehir dışını bilemem, belki sabit hızla gidildiği ve dur kalk yapılmadığı için yukardaki tüketim doğru olabilir. Ancak tekrar 307 alacak olsam 1.6 HDi tercihim olur muhtemelen.
|
Mesajı Yazan: blinddark
Mesaj Tarihi: 17 Haziran 2013 Saat 23:55
geçen günlerde ankaradan kuşadası Davutlara gittim denizliden itibaren şehir içi gittim yaklaşık 200 km üstüne market fln derken kuşadasındada bayağı bi gezdim toplamda 715 km yol oldu benzinliğe yanaştım tıkabasa dolduralım derken 130 tl mazot aldı bide mazotun litresi 4,25 bence çok iyi bi rakamdı ankarada 3.80 den başlıyo mazot fiyatları 4,25 olandan alıyorum ben her seferinde
------------- " http://bit.ly/c25MCx" rel="nofollow"> " 2003 307 1.4 hdi xr 1998 opel vectra 2.0 16v gls
|
Mesajı Yazan: Mustafa-almanya
Mesaj Tarihi: 17 Haziran 2013 Saat 23:56
Benim depo 66 litre aliyor. Yasadigim yer bir köy , tek bir trafik isigi yok . Ama kisa mesafe cok oluyor . En iyi derecem 745 km. Yolbilgisayari 50 km daha menzil gösterdi. Doldurdum yaklasik 58 litre diesel aldi depo. Sizin dereceler süperrr.
------------- Almanyadan Saygilar Ex Audi 80,Ex VW Polo,Ex VW Golf,Ex Ford Fiesta,Ex Ford Escort,Ex BMW 318,Ex Audi A4,Ex Alfa 156,Ex Citröen Xantia,Ex Opel Vectra GTS,Ex Peugeot 407 SW,ExRenault Clio,ExOpel Zafira
|
Mesajı Yazan: 206x-line
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2013 Saat 00:08
İstanbul adiyaman arasi km 1200 km yaptım 1.4 benzinli 206 (1,5 depo 300tl )gitmiştim bu sene yine gidecem bakalım ne fark olacak
|
|