![]() |
|
performance bujisimi yoksa normal bujimi almalı??? |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Yazar | |
allppeerr ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 14 Mayıs 2013 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 121 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı allppeerr
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 21 Mayıs 2013 Saat 01:43 |
cevaplarınızı bekliyorum
|
|
arabadan anlamak yazı yazmaya benzemez... KoNtRoLsÜz GüÇ GüÇ DeĞiLdİr ...aLpEr... 28 AS 206 1.4 x line 2003
|
|
![]() |
|
EErgul ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Haziran 2012 Konum: Kıbrıs/Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 345 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
abi buji zaten altı üstü ya iki kıvılcım çıkartıcak yoluna bakıcak 0.1 ps için bu araştırmaya değer mi :)
şaka bi yana tabi mutlaka artısı vardır bilen birileri cevap yazar. benim fikrim performans buji, bi performans katmasada bizim arabalara, sert kullanımda daha dayanıklı ve motoru daha sağlıklı çalıştırıyor olabilir. yinede çakma bir performans buji yerine ne olduğu belli olan orjinal buji daha sağlıklıdır bence.
|
|
206 CC 1.6 16V 110 HP Roland Garros
2004 Model |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Performans bujisi kullananların yorumları. BUYRUN. ULTRASONIC PERFORMANS İRİDYUM BUJİ...! |
|
![]() |
|
EErgul ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Haziran 2012 Konum: Kıbrıs/Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 345 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bu uzun yorumdan sonra küçük bir araştırma yaptım ki şu kanıya vardım
orjinal bobinlerle ve buji kablolarıyla bu bujinin hiç bir işe yaramayacağından bahsedilmiş diğer forumlarda ki mantıklı geldi. sonuçta bu ultrasonic bujilerin ihtiyacı olan akım, standart akımın üzerindedir (tahminimce). eğer eşitse zaten benim tezim çürür. ve yarın gidip bende bir set alırım bu bujilerden. sonuç olarak arabanı pist canavarı yaptıysan yapıcak da bir şeyin kalmadıysa gidip sağlam bi bobin, buji kabloları ve bu bujiden alıyorsun. gel gelelim gittigidiyordaki bu binlerce olumlu yorumu da çözemedim ya neyse bakalım. aslında denenebilir
|
|
206 CC 1.6 16V 110 HP Roland Garros
2004 Model |
|
![]() |
|
samet206 ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Mart 2013 Konum: Bu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7085 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ne istediğinize bağlı tercih sizin söylenenler gibi kalıtesız bır performans bujısı başlığı altında satılan bujilerden takmaktansa orjinali tercih ederim...
|
|
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı... |
|
![]() |
|
candanxyz ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 03 Mart 2013 Konum: bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 392 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı candanxyz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
İridyum u bende çok araştırdım fakat takmamaya karar verdim.
Orjinalleri tek tırnaklıydı söktüm çift tırnaklı buji taktım.
|
|
''Bay Z''
|
|
![]() |
|
allppeerr ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 14 Mayıs 2013 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 121 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı allppeerr
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
arkadaşlar performans bujileri hava filtresinden daha yararlıdır diye düşünüyorum . performans hava filtrelerinde motordan sıcak havayı almadığınız yani motora soğuk hava gönderdiğiniz takdirde verim alınabiliyor ama buji ne kadar güçlü ateşlerse benzini o kadar verimli yakmış oluyorsunuz benim kanaatim bu ama siz sayın forum peugeot türkey forum üyelerininde görüşünü almak fikirlerimin doğruluğunu veya yanlışlığını pekiştirecektir.
|
|
arabadan anlamak yazı yazmaya benzemez... KoNtRoLsÜz GüÇ GüÇ DeĞiLdİr ...aLpEr... 28 AS 206 1.4 x line 2003
|
|
![]() |
|
candanxyz ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 03 Mart 2013 Konum: bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 392 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı candanxyz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Pazar günü rampada iki araçta da iki kişi varken 206cc tokatladım.
Cc ler hakkında hiçbir bilgim yok çift tırnaklı bujilerimle alakalı olabilirmi acaba ![]() yer:mudanya tepedevrent rampası
|
|
''Bay Z''
|
|
![]() |
|
allppeerr ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 14 Mayıs 2013 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 121 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı allppeerr
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
sesten yaklaşık sn. de 50 kat daha hızlı ateşleme yaptığı iddaa ediliyor ve sanayideki ustaların performance kayıplarındaki ilk çözümünün buji değiştirmek olduğu düşünülürse performance bujilerinin işe yaradığı söylenilebilir
|
|
arabadan anlamak yazı yazmaya benzemez... KoNtRoLsÜz GüÇ GüÇ DeĞiLdİr ...aLpEr... 28 AS 206 1.4 x line 2003
|
|
![]() |
|
allppeerr ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 14 Mayıs 2013 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 121 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı allppeerr
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Ultrasonic Bujinin Diğer Bujilerden Farkı Nedir? Ultrasonic buji aracınızda kullanmakta olduğunuz bujinin teknik olarak aynısı, bir diğer ifade ile muadili olup, Us 5610470 no patent tasarımlı bir bujidir. Ultrasonic bujiyi diğer bujilerden ayıran fark, resimde gördüğünüz gibi elektrotlar üzerinde delik olmasıdır. Bu patentli karakteristik fark diğer bujilerin hiç birinde kesinlikle yoktur. Yanma Verimliliğinde Buji Tasarımının Etkisi.. Buji ar-ge çalışanlarının buji tasarımlarını yaparken hedeflerinin daha iyi kıvılcım ve alev cephesini daha iyi yaymak olduğunu biliyor muydunuz ? Bu hedeflere yönelik olarak yaptıklara tasarımlara bir iki örnek verelim. Cut back ground diye tanımlanan, kıvılcım önü açılmış elektrot tasarımı bunlardan biridir. Yarık elektrot tasarımı da bir başka örnektir. Ultrasonic buji, bu tür tasarımların en mükemmelini başarmıştır, ve bu başarısını da us 5610470 no patentle koruma altına almıştır. Ultrasonic buji tasarımında; elektrotlar üzerinde, tıpkı resimde gördüğünüz gibi delik vardır. Kıvılcım delikte odaklaşır.Alev cephesi delikten de çıktığı için verimli yanma gerçekleşir ve bu sayede aracınızın performansı artar. Bir deliği açmak bu kadar zor mu? Buji firmaları bunu neden yapmıyor ? diye düşünebilirsiniz. Bu patent hukukunu da içeren ve ticari yönü geniş bir konudur. İlerleyen satırlarda bu noktada çok daha ilginç bilgiler bulacaksınız. Ultrasonic Patent ve Ultrasonic Bujinin Teknik ve Bilimsel Ayrıntılarını Nette İnceleyebilirsiniz.. Ultrasonic tasarımlı buji ABD'de 36 yıldır var olan ve kullanılan bir teknoloji. Us 5610470 no'lu ultrasonic modifikasyonun patenti ABD'de yerleşik web sitesi www.supersonicspark.com olan Sonic Spark Llc firması sahibi makine ve elektrik mühendisi David Wofsey'e aittir. Sayın Wofsey’in ultrasonic patentten ayrı olarak başka patentli çalışmaları da vardır. David Wofsey, Titan füze sistemlerindeki başarılı çalışmalarından dolayı da ödül almıştır. Ultrasonic bujinin etki ve çalışma prensibi ile ilgili teknik ayrıntılarını internet arama sayfanıza ' Us 5610470 ' yazdığınızda ABD Patent ofisindeki kayıtlarına ulaşabilir, bilimsel detaylarını oradan inceleyebilirsiniz. Ultrasonic teknolojinin ABD'den ülkemize TR' ye transferine 2004 yılında başladık. Çeşitli bürokratik ve teknik sorunlar yüzünden üç yıllık uzun bir çalışma ve yatırım sonucu 2006 yılında bu projemiz ancak tamamlanabildi. 2006 dan bu yana ülkemizde binlerce otomobil kullanıcıları ultrasonic bujileri binlerce farklı marka ve model araçlarında başarıyla kullanmaktalar.
9 Yıl Sonra Ultrasonic Buji Artık Buji İmalatçılarının Üretim Bantlarında..! Patentli ultrasonic buji tasarımı, buji üreticisi firmaların da ilgisini çekmiş ve çekmektedir; bunu 2004 bu yana biliyoruz. 2005 yılında buji üreticisi bir firma ile yaptığımız iş görüşmemiz esnasında konu gündemimize gelmişti. Buji üreticisi firmanın genel müdürünün o zamanki ultrasonic buji ile ilgili yaklaşımları projemizin de ciddiyetini gösteriyordu. 2013'e bugüne geldiğimizde ise, şu ilginç bilgiyi de verelim size: Ultrasonic buji tasarımının bir başka benzerini, buji imalatçısı bir firma kendi farklılıklarını ekleyerek ve patentini alarak yeni bir ultrasonic buji modelini dünya piyasalarına şu günlerde arz etmeye başladı. Pek yakında bu bujiden de stoklarımızda olacaktır. Ultrasonic buji, onu ilk tanıdığımız 2004'den bu yana, yani 9 yıllık bir süreçten sonra, artık buji imalatçılarının üretim bantlarına girmeyi başarmış bir buji olmuştur..! 2006 dan bu yana yapmakta olduğumuz binlerce internet satışlarımızdaki ürün açıklamalarımızda yedi yıldır şu bilgi yer almaktadır. ‘Bujide geleceğin bu yeni teknolojisini siz bugünden kullanmaya başlayın..!’ Bu bilgi, ürün açıklamalarımızda bugün de aynen yer almaktadır. Onun için geleceğin yeni teknolojisi ultrasonic bujiyi siz de bugünden hemen kullanmaya başlayın..! |
|
arabadan anlamak yazı yazmaya benzemez... KoNtRoLsÜz GüÇ GüÇ DeĞiLdİr ...aLpEr... 28 AS 206 1.4 x line 2003
|
|
![]() |
|
eiknuj ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18 Mart 2013 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 18 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
motor için ateşleme önemli tabii ki fakat bu tip bujiler fabrika çıkışı yüksek performanslı ya da sonradan tuning uygulanmış motorlar için anlamlıdır. bizim araçlar için fabrikanın önerdiği tip buji kullanılması daha önemlidir çünkü motorun tüm ayarları orijinal bujiye göre yapılmaktadır. benim 307'ye bu bujiyi taktığımda hissedeceğim etki tamamen psikolojik olacaktır.
Düzenleyen eiknuj - 21 Mayıs 2013 Saat 22:38 |
|
2003 / 307 XT Premium BVA 1.6 OV
|
|
![]() |
|
EErgul ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Haziran 2012 Konum: Kıbrıs/Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 345 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
katılıyorum. birde bu bujideki tek tırnak çift tırnak olayı ne yav? ne değiştiriyor tırnaklar
|
|
206 CC 1.6 16V 110 HP Roland Garros
2004 Model |
|
![]() |
|
allppeerr ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 14 Mayıs 2013 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 121 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı allppeerr
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
tırnaklar ateşlemenin 1 kıvılcımla değil aynı voltajda 2 kıvılcımla yapılması anlamına geliyor. herkes mangal yakmıştır gazeteyi 1 taraftan tutuşturuncamı daha hızlı yanıyor 2 tarafındanmı????
|
|
arabadan anlamak yazı yazmaya benzemez... KoNtRoLsÜz GüÇ GüÇ DeĞiLdİr ...aLpEr... 28 AS 206 1.4 x line 2003
|
|
![]() |
|
ahed ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 06 Nisan 2013 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 157 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
kesinlikle en mantıklı cevap |
|
![]() |
|
ARAL ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2013 Konum: aydın nazilli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 91 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ben iridyum buji taktım aracıma sesi bile değişti aracın bence gayet iyi performanstada ufakta olsa artış var.
|
|
hastasıyız dede :) 206 gti
|
|
![]() |
|
206 ersan ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 30 Mart 2013 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 302 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı 206 ersan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
peugeot 206 sw 1.4 hdi
|
|
![]() |
|
candanxyz ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 03 Mart 2013 Konum: bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 392 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı candanxyz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Dizel araçta buji olmaz ki
|
|
''Bay Z''
|
|
![]() |
|
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Biraz anlatmaya calisayim. Saniyorum hafif bir kavram karmasasi olusmus.
Enjektorden puskurtulen mazot, hava ile karisir ve piston bu karisimi sikistirir. Bu sikistirmadan dolayi isi olusur ve bu isi mazotun patlamasina neden olur. Motor sogukken ilk calistirmalarda aciga cikan isi motorun aksamlari tarafindan absorbe edileceginden ve motorun calismasi zordur. Bu zorlugu gidermek icinde kizdirma bujileri ile motor donatilmistir. Eski nesil motorlarda kizdirma bujisi sadece ilk calistirmada kullanilirken, yeni nesillerde yakit ekonomisini optimum seviyede tutabilmek icin az da olsa aktif olarak kullanilir. |
|
![]() |
|
howard ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 24 Mayıs 2013 Konum: T.DAĞ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 131 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
beyler uzman yorumu yapmak istemem ama aracın sadece bujilerini değiştirip performans alacağına inanlara inanın çok şaşiriyorum. sen hava filtreni egzosunu değiştirirsin aracını alçaltırsın lastikleri değiştirirsin. spoyler falan kullanırsın bu tür değişiklikleri yaptıktan sonra bujileri de değiştirirsin anlarım :) o zaman performansa katkı sağlar diğer türlü hiç bi fark göstermeyeceğinden eminim. |
|
Fikrim hevesimi alt etsin
|
|
![]() |
|
ARAL ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2013 Konum: aydın nazilli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 91 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
usta doğru söylüyor tek başına buji değiştirmekle iş bitmiyor.aracımda biçok şeyi değiştirdim ben de en son olarak taktım iridyum bujileri.ama şunu söyleyeyim aracınız sesi kedi gibi oluyor ayrıca kalkışta daha iyi performans sergiliyor araç.tabi yinede bujiler tek başına yetmez modifiye takım oyunu gibi performans için biçok parçayı oynamak gerekiyor.
|
|
hastasıyız dede :) 206 gti
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |