Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Modifiye ve Tuning Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - vites oranları büyütülebilir mi?
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

vites oranları büyütülebilir mi?

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
albayman Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2011
Konum: Muğla
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 585
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı albayman Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: vites oranları büyütülebilir mi?
    Gönderim Zamanı: 18 Mayıs 2013 Saat 02:23
Uzun bir aradan sonra merhaba. Uzun bir ara cunku 307sw arabamla ilgili bir çok püf noktayı bu site sayesinde ogrenip kronik hastalklarının üstesinden geldigim icin sorunsuzca kullanmaktaym.
Fakat kafama takılan bir husus var. 1.6 atmosferik benzinli motora göre agır olan araca kısa oranlı şanzumanı layık gormusler aracı tasarlayan mühendisler. Demek istediğim son vites bence yetersiz. 3000 devirde 5. Vites de 100km\h ile gidiyor.
Bunu artirmak mümkün mü? Vites kutusunda dislilere dokunmadan diferansiyel civarnda mi bir değişiklik düşünülmeli yoksa sadece 5. Vites oranı mı?
Bu tarz bir degisiklik icin buyuk sehirlerde parca temin eden ureten bu ise yogunlasan yerler varmıdır?
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
Yukarı Dön
koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Mayıs 2013 Saat 10:19
Eger direk 5. vites dislisine mudahale etmezseniz, nereye mudahale ederseniz edin aracin butun viteslerdeki performansini etkilemis olursunuz. Bence bu pek iyi olmaz. Vites oranini degistirirseniz ECU'yu remap yapmaniz gerekir. Yani biraz mesakkatli is bence.
Yukarı Dön
albayman Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2011
Konum: Muğla
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 585
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı albayman Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19 Mayıs 2013 Saat 01:09
hmm, talep edilen güç faza olacağından ecuda güç tork eğrilerinde ayarlamalar gerekebilir diyorsunuz.
diyelim ki %10 ya da %15 lik bir artış sağladık, yani araç 3000 devirde 100kmh değil de 115 yaptırdık. bu çok büyük bir etki yapar mı biraz açıklar mısınız?
mesela 1999 nissan primeranın 3000 devirde 120 yaptığını biliyorum. tork ve gücü bizim 307den birazcık düşük hem. o arac yürüyorsa bizimki de rahat yürümez mi?
ha bir de Türkiyedeki arkadaşlardan ricam bu şanzuman ve diferansiyel (differential) konusunda uzman birileri varmıdır büyük şehirlerde? bu işi nasıl yaparız acaba?
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
Yukarı Dön
Aziz Açılır Kutu Gör
BÖLGE TEMSİLCİSİ
BÖLGE TEMSİLCİSİ
Simge
KOCAELİ İL TEMSİLCİSİ

Kayıt Tarihi: 09 Ekim 2012
Konum: kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3814
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Aziz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19 Mayıs 2013 Saat 01:26
5nci vites sıkıntım oldugu için bende soru sormak istiyorum, vites veya devir oranı her neyse, büyütülünce, yeniden kavramada düşmez mi o zaman?

soramadıysam, 

4ten 5e geçişte 3binden 2bine düşüyor ya, 1700 efalan düşmez mi o zaman? buda aracın zorlanmasına neden olmaz mı? 2bin devirde vites değiştirmek misali?

bende diğer vites devirlerine göre 5nci viteste terslik var sanki, oynanmış olma ihtimali geliyor aklıma

6500 de değiştiğim viteslerde 5000den devam ederken 5 nci viteste 4500 den devam ediyor.
[pasaklıKontes]hy206 GTI
Yukarı Dön
koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19 Mayıs 2013 Saat 07:14
Orjinalini yazan: albayman albayman Yazdı:

hmm, talep edilen güç faza olacağından ecuda güç tork eğrilerinde ayarlamalar gerekebilir diyorsunuz.
diyelim ki %10 ya da %15 lik bir artış sağladık, yani araç 3000 devirde 100kmh değil de 115 yaptırdık. bu çok büyük bir etki yapar mı biraz açıklar mısınız?
mesela 1999 nissan primeranın 3000 devirde 120 yaptığını biliyorum. tork ve gücü bizim 307den birazcık düşük hem. o arac yürüyorsa bizimki de rahat yürümez mi?
ha bir de Türkiyedeki arkadaşlardan ricam bu şanzuman ve diferansiyel (differential) konusunda uzman birileri varmıdır büyük şehirlerde? bu işi nasıl yaparız acaba?


Kabaca soylemek gerekirse, eger deviri 1000 devir dusurebilirsen, yani 100km/h ta 3000 devir cevirirken 2000 devir cevirttirebilirsen uzun yolda teoride 10%, pratikte 6-7% gibi bir yakit ekonomisi saglayabilirsin. Ancak sunu da dusunmelisin. Eger yollar burada oldugu gibi alabildigine duz ise bu mantikli ama yeni versiyonda azcik bir egimde bile aracin vites isteyecektir. Bu durumda kazandigini belkide o vites degisiminde geri vereceksindir.


Düzenleyen koliva - 19 Mayıs 2013 Saat 07:15
Yukarı Dön
elsoberano Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites


Kayıt Tarihi: 09 Şubat 2012
Konum: Ankara Trabzon
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2517
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı elsoberano Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19 Mayıs 2013 Saat 10:57
aslında  bu durumu bende merak ediyordum .hatta macigperformance nickli arkadaşada sormuştum .yapılamaması üzücü bu mantığı anlayamıyorum peugeot neden böyle yapmış.babamın e200 3000 devirde 120 ile giyior 5. viteste benim 307 100 le .tabi son hızı da etkiliyor diye düşünüyorum .uygulanabilecek bişey olsa bende düşünüyordum 5. viteste devri düşürecek bir dişli değişimini .bu drag yapanlar kısa şanzıman filan takıyor bunun uzunu yok mu ondan taksak bizdeSmile
307 2.0 xsi BİZE HER YER TRABZON
Yukarı Dön
Aziz Açılır Kutu Gör
BÖLGE TEMSİLCİSİ
BÖLGE TEMSİLCİSİ
Simge
KOCAELİ İL TEMSİLCİSİ

Kayıt Tarihi: 09 Ekim 2012
Konum: kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3814
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Aziz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19 Mayıs 2013 Saat 14:15
Orjinalini yazan: onurazgin onurazgin Yazdı:

aziz abi senn araç 2.0 ve küçük bir araç hem (aerodinamik hemde kütle bazında) senin aracın bahsettiğin devir düşüklügünü çok rahat tölere eder.. zaten ona göre şanzımanı vardır. şimdi arkadaşın bahsettiği olay 3000 dv/dk da araç 100 km hızla gidiyor diyor. basit bi hesap yapalım;

araç yüklü halde 2 tona kadar çıkıyor(station vagon) bunu 3000 dv/dk ile çeviren bir motor var. ve bu motor aracı 100 km hızında sabit tutuyor.. bunu sağlamak içinde dakikada 3000 devir çeviriyor.. şimdi 2500 devirde bu araç aynı yükü taşısa motora yüklenen ekstra yük %17 olur. yani emniyet sınırlarının dışına sarkıyor.. ama senn araçta bu gibi problemler yok vites aralıkları dolayısı ile uzun... bende ilk gti deneyimimde garip hissettim ancak bu araçlar böyle.. ve ekliyorum benm bmw 320i dede aynı olay vardı.. bu sebebten ps güç dağılımı çok önemli..

evet hasaplar tamam fakat, sıkıntım bu gün daha farklı oldu. videolar bölümünde anlattım birazcık.
[pasaklıKontes]hy206 GTI
Yukarı Dön
albayman Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2011
Konum: Muğla
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 585
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı albayman Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Mayıs 2013 Saat 01:14

bu işi şanzımanda değil de şanzıman ile akslar arasında düşünmek daha mantıklı gibi. aklıma da ilk gelen diferansiyel ama uygun parça bulunup bulunmaması muamma.

niyetim 2000 devirde 1000 değil, çünkü öyle olursa orijinal halinden %33 değişmiş olacak. hedefim %10-15 arası bir değişim. yani 2500 devir civarı 100 km hız, yada 3000 devir civarı 110-115.
 
ayrıca otomatik vites 2003 Corolla hb son viteste (sanırım 6 ileri) 2000 devirde 100 yapıyor, okuldan arkadaşın. şimdi bu aracın da ağırlığı nerden baksanız 1250 kgdir. 1.6 atmosferik motor, tork güç değerleri benzeri. ki benim istediğim 2000 devir 100km hız değil, 2500 devir 100 km hız.
 
bir de motorumuzun tork eğrisine göre 3000 devir ile 2500 devir arasında aman aman tork farkı yok, çok cüzi bir rakam. araç 4000 devirde 146nm, 3000 devirde 140, 2500 devirde de 130nm nin üzerinde tork üretiyor. yani şahsi fikrim 3000 devirde 100 km hızı kaldıran bu motorun (ki 6. bir vites arıyorum her seferinde), dişli oranı değişiminden sonra yine 2500 devirde 100 km hızı kaldırabileceğini düşünmekteyim.
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
Yukarı Dön
Gökhan Çetin Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 27 Mart 2013
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 309
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Gökhan Çetin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Mayıs 2013 Saat 08:06
chip  tuning falan araçtırın bence 
Yukarı Dön
albayman Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2011
Konum: Muğla
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 585
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı albayman Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Mayıs 2013 Saat 19:22

evet cevabı aldım ama hala Peugeot ve şanzıman konusunda uzmana ihtiyacım var. aslında Koliva üstadımın yardımı olur mu bilemedim.

Be4 j şanzımanı kullanan herhangi bir aracın ayna mahrutisi kullanılabilirmiş. öneri olarak ta 19-72 geldi.
yani oran orantı kurarak baktığımda %20ye yakın artış sağlar gibi.
 
BE4 j şanzımanında kullanılabilen ayna mahruti varyasyonları nelerdir bunu öğrenmek ve aracımıza uygulanabilirliğini uzmana danışmalıyım. o yüzden bildiğiniz bu konuda bilgili birine ihtiyacım var.
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
Yukarı Dön
albayman Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2011
Konum: Muğla
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 585
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı albayman Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Mayıs 2013 Saat 23:29
Orjinalini yazan: onurazgin onurazgin Yazdı:

bence en basit yol lastiklerin çapını değiştirmen toplam tekerlek çapını değiştirirsen %15 lik farkı gayet rahat yakalarsın.. ancak aracın km sayacınıda ayarlatman gerek..

ilk bunu düşünmüştüm ama bu sefer direksiyon sonuna kadar dönmüycek ve tümsek ve çukurlarda davlumbaza sürtecek. daha büyük teker için ödenen para? ayrıca tekerleklerin dönme direnci artacak,  yakıta daha da yansıyacak.
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
Yukarı Dön
vbmaster Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
01 - Ocak - 1980

Kayıt Tarihi: 07 Şubat 2010
Konum: Konya/Selçuklu
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 837
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı vbmaster Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Mayıs 2013 Saat 12:42
eğer bir gelişme olursa buraya yazın öğrenelim bizde forum acayip faydalı :)
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon ABS VE KAYGAN YOL UYARISI son mesaja git 52 0 samizel
konu icon seyir sırasında gaz kesme (Dizel) son mesaja git 334 1 heavyburak26
konu icon 408 GT KOLTUK ISITMA PROBLEMİ son mesaja git 34376 2 elbir55
konu icon 206, 206+ ve 307....3 Satır Yol Bilgisayarı Ekranı son mesaja git 103568 591 ersin61
konu icon Serdar Yıldırım Hikayeleri son mesaja git 590 3 Serdar102
konu icon Teyp Sessiz Modu son mesaja git 30047 15 Mehmetx
konu icon Al4 şanzıman hakkında bilmemiz gerekenler son mesaja git 53133 165 Fatih4624
konu icon 4 lü ikaz lamba hatası son mesaja git 1067 0 Hasan7478
konu icon 3008 - 2017 Allure P2563 Hata kodu. son mesaja git 17170 2 by_bozkurt
konu icon 2016 308 1.6 E-Hdi Classic Edition Plus son mesaja git 601 0 kralbaba22
konu icon MANUEL 206 4. VİTESTE ÖTME SORUNU son mesaja git 432 0 aziz271
konu icon Peugeot 206 Otomatik Vites Geçişlerinde Vuruntu son mesaja git 391 0 Samet.akky
konu icon 308 1.6 Bluehdi marş esnasında sarsıntılı alıyor son mesaja git 16921 10 serdarcan34
konu icon Peugeot 1.6 Bluehdi N75 sorunu çözümü son mesaja git 1081 0 serdarcan34
konu icon Urban move airbag son mesaja git 543 0 Westbornova
konu icon 206 xt reset sorunu son mesaja git 3902 14 Buketstlmş
konu icon Maf Sensörü 4 kablonun voltaj degerleri son mesaja git 1008 0 tulpar737
konu icon P2074 hatası 308 2012 model 1.6 vti son mesaja git 3181 1 Saido26
konu icon Uzaktan kumanda ile cam kapanma sorunu son mesaja git 34652 27 Muhammed1983
konu icon 508 Otomatik Park son mesaja git 2004 0 tayfuny1
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 APRIL EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Serdar102 4
serdarcan34 3
samizel 1
Westbornova 1
Samet.akky 1
aziz271 1
kralbaba22 1
by_bozkurt 1
Hasan7478 1
Fatih4624 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English