![]() |
|
vites oranları büyütülebilir mi? |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
albayman ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2011 Konum: Muğla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 585 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 18 Mayıs 2013 Saat 02:23 |
Uzun bir aradan sonra merhaba. Uzun bir ara cunku 307sw arabamla ilgili bir çok püf noktayı bu site sayesinde ogrenip kronik hastalklarının üstesinden geldigim icin sorunsuzca kullanmaktaym.
Fakat kafama takılan bir husus var. 1.6 atmosferik benzinli motora göre agır olan araca kısa oranlı şanzumanı layık gormusler aracı tasarlayan mühendisler. Demek istediğim son vites bence yetersiz. 3000 devirde 5. Vites de 100km\h ile gidiyor. Bunu artirmak mümkün mü? Vites kutusunda dislilere dokunmadan diferansiyel civarnda mi bir değişiklik düşünülmeli yoksa sadece 5. Vites oranı mı? Bu tarz bir degisiklik icin buyuk sehirlerde parca temin eden ureten bu ise yogunlasan yerler varmıdır? |
|
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
|
|
![]() |
|
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eger direk 5. vites dislisine mudahale etmezseniz, nereye mudahale ederseniz edin aracin butun viteslerdeki performansini etkilemis olursunuz. Bence bu pek iyi olmaz. Vites oranini degistirirseniz ECU'yu remap yapmaniz gerekir. Yani biraz mesakkatli is bence.
|
|
![]() |
|
albayman ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2011 Konum: Muğla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 585 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hmm, talep edilen güç faza olacağından ecuda güç tork eğrilerinde ayarlamalar gerekebilir diyorsunuz.
diyelim ki %10 ya da %15 lik bir artış sağladık, yani araç 3000 devirde 100kmh değil de 115 yaptırdık. bu çok büyük bir etki yapar mı biraz açıklar mısınız? mesela 1999 nissan primeranın 3000 devirde 120 yaptığını biliyorum. tork ve gücü bizim 307den birazcık düşük hem. o arac yürüyorsa bizimki de rahat yürümez mi? ha bir de Türkiyedeki arkadaşlardan ricam bu şanzuman ve diferansiyel (differential) konusunda uzman birileri varmıdır büyük şehirlerde? bu işi nasıl yaparız acaba? |
|
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
|
|
![]() |
|
Aziz ![]() BÖLGE TEMSİLCİSİ ![]() ![]() KOCAELİ İL TEMSİLCİSİ Kayıt Tarihi: 09 Ekim 2012 Konum: kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3814 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
5nci vites sıkıntım oldugu için bende soru sormak istiyorum, vites veya devir oranı her neyse, büyütülünce, yeniden kavramada düşmez mi o zaman?
soramadıysam, 4ten 5e geçişte 3binden 2bine düşüyor ya, 1700 efalan düşmez mi o zaman? buda aracın zorlanmasına neden olmaz mı? 2bin devirde vites değiştirmek misali? bende diğer vites devirlerine göre 5nci viteste terslik var sanki, oynanmış olma ihtimali geliyor aklıma 6500 de değiştiğim viteslerde 5000den devam ederken 5 nci viteste 4500 den devam ediyor.
|
|
[pasaklıKontes]hy206 GTI
|
|
![]() |
|
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kabaca soylemek gerekirse, eger deviri 1000 devir dusurebilirsen, yani 100km/h ta 3000 devir cevirirken 2000 devir cevirttirebilirsen uzun yolda teoride 10%, pratikte 6-7% gibi bir yakit ekonomisi saglayabilirsin. Ancak sunu da dusunmelisin. Eger yollar burada oldugu gibi alabildigine duz ise bu mantikli ama yeni versiyonda azcik bir egimde bile aracin vites isteyecektir. Bu durumda kazandigini belkide o vites degisiminde geri vereceksindir. Düzenleyen koliva - 19 Mayıs 2013 Saat 07:15 |
|
![]() |
|
elsoberano ![]() 4. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 09 Şubat 2012 Konum: Ankara Trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2517 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı elsoberano
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
aslında bu durumu bende merak ediyordum .hatta macigperformance nickli arkadaşada sormuştum .yapılamaması üzücü bu mantığı anlayamıyorum peugeot neden böyle yapmış.babamın e200 3000 devirde 120 ile giyior 5. viteste benim 307 100 le .tabi son hızı da etkiliyor diye düşünüyorum .uygulanabilecek bişey olsa bende düşünüyordum 5. viteste devri düşürecek bir dişli değişimini .bu drag yapanlar kısa şanzıman filan takıyor bunun uzunu yok mu ondan taksak bizde
![]() |
|
307 2.0 xsi BİZE HER YER TRABZON
|
|
![]() |
|
Aziz ![]() BÖLGE TEMSİLCİSİ ![]() ![]() KOCAELİ İL TEMSİLCİSİ Kayıt Tarihi: 09 Ekim 2012 Konum: kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3814 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
evet hasaplar tamam fakat, sıkıntım bu gün daha farklı oldu. videolar bölümünde anlattım birazcık.
|
|
[pasaklıKontes]hy206 GTI
|
|
![]() |
|
albayman ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2011 Konum: Muğla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 585 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bu işi şanzımanda değil de şanzıman ile akslar arasında düşünmek daha mantıklı gibi. aklıma da ilk gelen diferansiyel ama uygun parça bulunup bulunmaması muamma. niyetim 2000 devirde 1000 değil, çünkü öyle olursa orijinal halinden %33 değişmiş olacak. hedefim %10-15 arası bir değişim. yani 2500 devir civarı 100 km hız, yada 3000 devir civarı 110-115. ayrıca otomatik vites 2003 Corolla hb son viteste (sanırım 6 ileri) 2000 devirde 100 yapıyor, okuldan arkadaşın. şimdi bu aracın da ağırlığı nerden baksanız 1250 kgdir. 1.6 atmosferik motor, tork güç değerleri benzeri. ki benim istediğim 2000 devir 100km hız değil, 2500 devir 100 km hız. bir de motorumuzun tork eğrisine göre 3000 devir ile 2500 devir arasında aman aman tork farkı yok, çok cüzi bir rakam. araç 4000 devirde 146nm, 3000 devirde 140, 2500 devirde de 130nm nin üzerinde tork üretiyor. yani şahsi fikrim 3000 devirde 100 km hızı kaldıran bu motorun (ki 6. bir vites arıyorum her seferinde), dişli oranı değişiminden sonra yine 2500 devirde 100 km hızı kaldırabileceğini düşünmekteyim.
|
|
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
|
|
![]() |
|
Gökhan Çetin ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 27 Mart 2013 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 309 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Gökhan Çetin
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
chip tuning falan araçtırın bence
|
|
![]() |
|
albayman ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2011 Konum: Muğla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 585 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
evet cevabı aldım ama hala Peugeot ve şanzıman konusunda uzmana ihtiyacım var. aslında Koliva üstadımın yardımı olur mu bilemedim. Be4 j şanzımanı kullanan herhangi bir aracın ayna mahrutisi kullanılabilirmiş. öneri olarak ta 19-72 geldi. yani oran orantı kurarak baktığımda %20ye yakın artış sağlar gibi. BE4 j şanzımanında kullanılabilen ayna mahruti varyasyonları nelerdir bunu öğrenmek ve aracımıza uygulanabilirliğini uzmana danışmalıyım. o yüzden bildiğiniz bu konuda bilgili birine ihtiyacım var.
|
|
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
|
|
![]() |
|
albayman ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2011 Konum: Muğla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 585 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ilk bunu düşünmüştüm ama bu sefer direksiyon sonuna kadar dönmüycek ve tümsek ve çukurlarda davlumbaza sürtecek. daha büyük teker için ödenen para? ayrıca tekerleklerin dönme direnci artacak, yakıta daha da yansıyacak. |
|
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
|
|
![]() |
|
vbmaster ![]() 2. Vites ![]() ![]() 01 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 07 Şubat 2010 Konum: Konya/Selçuklu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 837 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
eğer bir gelişme olursa buraya yazın öğrenelim bizde forum acayip faydalı :)
|
|
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...
Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model 1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II) Otoban faresi :) ARh(+) |
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |