Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

vites oranları büyütülebilir mi?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Modifiye ve Tuning Bilgileri
Forum Tanımlaması: performans arttırıcı işlemler ve parcalarla ilgili gerekli bilgiler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=28703
Tarih: 22 Ağustos 2025 Saat 05:19
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: vites oranları büyütülebilir mi?
Mesajı Yazan: albayman
Konu: vites oranları büyütülebilir mi?
Mesaj Tarihi: 18 Mayıs 2013 Saat 02:23
Uzun bir aradan sonra merhaba. Uzun bir ara cunku 307sw arabamla ilgili bir çok püf noktayı bu site sayesinde ogrenip kronik hastalklarının üstesinden geldigim icin sorunsuzca kullanmaktaym.
Fakat kafama takılan bir husus var. 1.6 atmosferik benzinli motora göre agır olan araca kısa oranlı şanzumanı layık gormusler aracı tasarlayan mühendisler. Demek istediğim son vites bence yetersiz. 3000 devirde 5. Vites de 100km\h ile gidiyor.
Bunu artirmak mümkün mü? Vites kutusunda dislilere dokunmadan diferansiyel civarnda mi bir değişiklik düşünülmeli yoksa sadece 5. Vites oranı mı?
Bu tarz bir degisiklik icin buyuk sehirlerde parca temin eden ureten bu ise yogunlasan yerler varmıdır?

-------------
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control



Cevaplar:
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 18 Mayıs 2013 Saat 10:19
Eger direk 5. vites dislisine mudahale etmezseniz, nereye mudahale ederseniz edin aracin butun viteslerdeki performansini etkilemis olursunuz. Bence bu pek iyi olmaz. Vites oranini degistirirseniz ECU'yu remap yapmaniz gerekir. Yani biraz mesakkatli is bence.


Mesajı Yazan: albayman
Mesaj Tarihi: 19 Mayıs 2013 Saat 01:09
hmm, talep edilen güç faza olacağından ecuda güç tork eğrilerinde ayarlamalar gerekebilir diyorsunuz.
diyelim ki %10 ya da %15 lik bir artış sağladık, yani araç 3000 devirde 100kmh değil de 115 yaptırdık. bu çok büyük bir etki yapar mı biraz açıklar mısınız?
mesela 1999 nissan primeranın 3000 devirde 120 yaptığını biliyorum. tork ve gücü bizim 307den birazcık düşük hem. o arac yürüyorsa bizimki de rahat yürümez mi?
ha bir de Türkiyedeki arkadaşlardan ricam bu şanzuman ve diferansiyel (differential) konusunda uzman birileri varmıdır büyük şehirlerde? bu işi nasıl yaparız acaba?


-------------
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control


Mesajı Yazan: Aziz
Mesaj Tarihi: 19 Mayıs 2013 Saat 01:26
5nci vites sıkıntım oldugu için bende soru sormak istiyorum, vites veya devir oranı her neyse, büyütülünce, yeniden kavramada düşmez mi o zaman?

soramadıysam, 

4ten 5e geçişte 3binden 2bine düşüyor ya, 1700 efalan düşmez mi o zaman? buda aracın zorlanmasına neden olmaz mı? 2bin devirde vites değiştirmek misali?

bende diğer vites devirlerine göre 5nci viteste terslik var sanki, oynanmış olma ihtimali geliyor aklıma

6500 de değiştiğim viteslerde 5000den devam ederken 5 nci viteste 4500 den devam ediyor.


-------------
[pasaklıKontes]hy206 GTI


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 19 Mayıs 2013 Saat 07:14
Orjinalini yazan: albayman albayman Yazdı:

hmm, talep edilen güç faza olacağından ecuda güç tork eğrilerinde ayarlamalar gerekebilir diyorsunuz.
diyelim ki %10 ya da %15 lik bir artış sağladık, yani araç 3000 devirde 100kmh değil de 115 yaptırdık. bu çok büyük bir etki yapar mı biraz açıklar mısınız?
mesela 1999 nissan primeranın 3000 devirde 120 yaptığını biliyorum. tork ve gücü bizim 307den birazcık düşük hem. o arac yürüyorsa bizimki de rahat yürümez mi?
ha bir de Türkiyedeki arkadaşlardan ricam bu şanzuman ve diferansiyel (differential) konusunda uzman birileri varmıdır büyük şehirlerde? bu işi nasıl yaparız acaba?


Kabaca soylemek gerekirse, eger deviri 1000 devir dusurebilirsen, yani 100km/h ta 3000 devir cevirirken 2000 devir cevirttirebilirsen uzun yolda teoride 10%, pratikte 6-7% gibi bir yakit ekonomisi saglayabilirsin. Ancak sunu da dusunmelisin. Eger yollar burada oldugu gibi alabildigine duz ise bu mantikli ama yeni versiyonda azcik bir egimde bile aracin vites isteyecektir. Bu durumda kazandigini belkide o vites degisiminde geri vereceksindir.


Mesajı Yazan: elsoberano
Mesaj Tarihi: 19 Mayıs 2013 Saat 10:57
aslında  bu durumu bende merak ediyordum .hatta macigperformance nickli arkadaşada sormuştum .yapılamaması üzücü bu mantığı anlayamıyorum peugeot neden böyle yapmış.babamın e200 3000 devirde 120 ile giyior 5. viteste benim 307 100 le .tabi son hızı da etkiliyor diye düşünüyorum .uygulanabilecek bişey olsa bende düşünüyordum 5. viteste devri düşürecek bir dişli değişimini .bu drag yapanlar kısa şanzıman filan takıyor bunun uzunu yok mu ondan taksak bizdeSmile

-------------
307 2.0 xsi BİZE HER YER TRABZON


Mesajı Yazan: Aziz
Mesaj Tarihi: 19 Mayıs 2013 Saat 14:15
Orjinalini yazan: onurazgin onurazgin Yazdı:

aziz abi senn araç 2.0 ve küçük bir araç hem (aerodinamik hemde kütle bazında) senin aracın bahsettiğin devir düşüklügünü çok rahat tölere eder.. zaten ona göre şanzımanı vardır. şimdi arkadaşın bahsettiği olay 3000 dv/dk da araç 100 km hızla gidiyor diyor. basit bi hesap yapalım;

araç yüklü halde 2 tona kadar çıkıyor(station vagon) bunu 3000 dv/dk ile çeviren bir motor var. ve bu motor aracı 100 km hızında sabit tutuyor.. bunu sağlamak içinde dakikada 3000 devir çeviriyor.. şimdi 2500 devirde bu araç aynı yükü taşısa motora yüklenen ekstra yük %17 olur. yani emniyet sınırlarının dışına sarkıyor.. ama senn araçta bu gibi problemler yok vites aralıkları dolayısı ile uzun... bende ilk gti deneyimimde garip hissettim ancak bu araçlar böyle.. ve ekliyorum benm bmw 320i dede aynı olay vardı.. bu sebebten ps güç dağılımı çok önemli..

evet hasaplar tamam fakat, sıkıntım bu gün daha farklı oldu. videolar bölümünde anlattım birazcık.


-------------
[pasaklıKontes]hy206 GTI


Mesajı Yazan: albayman
Mesaj Tarihi: 20 Mayıs 2013 Saat 01:14

bu işi şanzımanda değil de şanzıman ile akslar arasında düşünmek daha mantıklı gibi. aklıma da ilk gelen diferansiyel ama uygun parça bulunup bulunmaması muamma.

niyetim 2000 devirde 1000 değil, çünkü öyle olursa orijinal halinden %33 değişmiş olacak. hedefim %10-15 arası bir değişim. yani 2500 devir civarı 100 km hız, yada 3000 devir civarı 110-115.
 
ayrıca otomatik vites 2003 Corolla hb son viteste (sanırım 6 ileri) 2000 devirde 100 yapıyor, okuldan arkadaşın. şimdi bu aracın da ağırlığı nerden baksanız 1250 kgdir. 1.6 atmosferik motor, tork güç değerleri benzeri. ki benim istediğim 2000 devir 100km hız değil, 2500 devir 100 km hız.
 
bir de motorumuzun tork eğrisine göre 3000 devir ile 2500 devir arasında aman aman tork farkı yok, çok cüzi bir rakam. araç 4000 devirde 146nm, 3000 devirde 140, 2500 devirde de 130nm nin üzerinde tork üretiyor. yani şahsi fikrim 3000 devirde 100 km hızı kaldıran bu motorun (ki 6. bir vites arıyorum her seferinde), dişli oranı değişiminden sonra yine 2500 devirde 100 km hızı kaldırabileceğini düşünmekteyim.


-------------
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control


Mesajı Yazan: Gökhan Çetin
Mesaj Tarihi: 20 Mayıs 2013 Saat 08:06
chip  tuning falan araçtırın bence 


Mesajı Yazan: albayman
Mesaj Tarihi: 23 Mayıs 2013 Saat 19:22

evet cevabı aldım ama hala Peugeot ve şanzıman konusunda uzmana ihtiyacım var. aslında Koliva üstadımın yardımı olur mu bilemedim.

Be4 j şanzımanı kullanan herhangi bir aracın ayna mahrutisi kullanılabilirmiş. öneri olarak ta 19-72 geldi.
yani oran orantı kurarak baktığımda %20ye yakın artış sağlar gibi.
 
BE4 j şanzımanında kullanılabilen ayna mahruti varyasyonları nelerdir bunu öğrenmek ve aracımıza uygulanabilirliğini uzmana danışmalıyım. o yüzden bildiğiniz bu konuda bilgili birine ihtiyacım var.


-------------
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control


Mesajı Yazan: albayman
Mesaj Tarihi: 23 Mayıs 2013 Saat 23:29
Orjinalini yazan: onurazgin onurazgin Yazdı:

bence en basit yol lastiklerin çapını değiştirmen toplam tekerlek çapını değiştirirsen %15 lik farkı gayet rahat yakalarsın.. ancak aracın km sayacınıda ayarlatman gerek..

ilk bunu düşünmüştüm ama bu sefer direksiyon sonuna kadar dönmüycek ve tümsek ve çukurlarda davlumbaza sürtecek. daha büyük teker için ödenen para? ayrıca tekerleklerin dönme direnci artacak,  yakıta daha da yansıyacak.


-------------
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 24 Mayıs 2013 Saat 12:42
eğer bir gelişme olursa buraya yazın öğrenelim bizde forum acayip faydalı :)

-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net