Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Yararlı Dökümanları
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Tork ve Güç nedir? Buyrun beraber öğrenelim.
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Tork ve Güç nedir? Buyrun beraber öğrenelim.

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Memed8572 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 07 Nisan 2013
Konum: Denizli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 107
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Memed8572 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Tork ve Güç nedir? Buyrun beraber öğrenelim.
    Gönderim Zamanı: 24 Nisan 2013 Saat 10:47

Başta çok karışık gibi gelsede aslında çok kolay anlıyabileceğimiz bur durum.Pek çok kişi bu kavramların ne olduğunu ya bilmemekte yada eksik bilmekte. Araştırma yapsanız bile karışık yada eksik bilgiler bulabilirsiniz. Halbuki bunu öğrenmek çok basit. Şimdi basitçe bakalım bu konuya.

GÜÇ ve TORK

Genelde hp,ps,kw gibi birimlerle ifade edilir. Belli bir çevirme kuvvetini ne kadar yüksek devirde yapabiliyorsa araç o kadar güçlüdür. Bu güç bizim Türk insanın kafasındaki güç değildir. O aslında torktur, yani çevirme kuvveti. Araç hangi vitesteyse ona göre vites oranından tekerdeki tork bulunabilir. Tabi teker yarıçapından hesap yapılarak tekere uygulanan kuvvet de hesaplanır. O zaman güç hiç şeye yaramaz diye düşünebilirsiniz. Yani iki araçtan torku iyi olan diğerini çeker. Eğer araçların patinaj yapmadığını ve şanzımanlarının aynı olduğunu düşünürsek bu doğrudur. Fakat düşük tork, yüksek güçlü araçlar uygun şanzımanla kendinden daha az güçteki aracı çekebilir. Basit bir şekilde örnekleyeyim. İki hamal düşünün. Biri 50 kg’lık eşyayı 1 dakikada çıkarsın. Diğeride 70kg’lık eşyayı 2 dakikada çıkarsın. Eğer eşyalar kendi taşıyabilecekleri orandaysa(yani 1.hamala 50 kg, 2. hamala 70 kg’lık eşya verilrise) 1. hamal daha çok iş yapar. 350 kg’ı 1 hamal 7 seferde 7 dakikada yapar, 2. hamal 5 seferde ama 10 dakikada yapar.

DİZEL ve BENZİNLİ ARAÇLARDA TORK ve GÜÇ İLİŞKİSİ

Dizel araçlar yüksek torkuyla, benzinli araçlar yüksek gücüyle dikkat çeker. Dizel araç sahipleri araçlarının daha iyi gittiğini düşünür. Halbuki benzinli araçlar dizellerden çok daha üstündür. Onları bu yanılgıya iten, aracı kullandıkları devirdeki itme kuvvetidir. Uygun vites ve devirde benzinli araçlar dizel araçlara çok rahat şekilde üstünlük sağlarlar. Ama bunun için benzinli araçların 5000+ devirde kullanılmaları gerekir.

SADECE TORK ve GÜCE BAKILARAK YORUM YAPILABİLİR Mİ?

Genel olarak yüksek güç ve torka bakılarak yorum yapılabilsede bu kesin sonuç doğurmaz. Bunun çeşitli nedenleri vardır. Öncelikle aracın devir-güç bandı çok önemlidir. Yani aracın verdiği en yüksek güç değil, kullanıldığı devirdeki ortalama güç bandı sonucu etkiler. Mesela iki araçtan biri 4000 rpm de 80 hp, 6000 rpm de 120 hp versin, ve bu güç doğrusal olarak artsın. Diğer araçta 4000 rpm de 100 hp, 6000 rpm de 110 hp versin. Bu durumda bu iki araç yarıştığında 110 hp lik araç geçecektir.(6000 rpm den sonra güç kesitğini ve gücün doğrusal arttığını düşündük.) Sadece bu mu? Tabiki de hayır. Hafif araçlar dahi iyi hızlanacağından dolayı belli bir sürate kadar diğer araçlara üstünlük sağlayabilirler. Yani ne kadar hafif, o kadar ivmeli. Bir de şanzıman ve diğer ekipmanların etkisi var. Her araç iddia ettiği güç ve torkda değildir. Tekere yansıtılan ciddi bir kayıp vardır. Genel olarak otomatik vites, arkadan itiş, 4×4 oluşu araç için daha çok kayıp demektir. Ayrıca güzel seçilmiş şanzıman oranları ile aracınızın verimli olduğu devirleri kullanma imkanınız artar buda performansa olumlu bir etki yapar.

Hemen gerçek dünyadan bir karşılaştırma yapalım.

Astra 1.4 Turbo – Golf 1.4 TSI

Performans 140 hp–> 122 hp
0-100 km/h 9.7 sn –> 9.5 sn
Maximum hız 205 km –> 200 km / h

Görüldüğü gibi 18 hp daha güçlü olan Astra Golf’e geçilmektedir. Otobanda son hızlar haricinde Golf’ün üstünlüğünün nedeni şanzıman, kasa ağırlığı ve güç eğrisidir. Genelde aerodinamik yapısı ve şanzımanı kötü olmayan araçlar için şunu söyleyebilirim, ne kadar güç o kadar son sürat.
Peugeot 1.6 XT 2001
Yukarı Dön
tellotello Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 01 Haziran 2012
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1121
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tellotello Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Nisan 2013 Saat 11:10
Bilgiler için teşekkürler, bir ara ben de okuyup durmuştum ne nedir diye ne yalan söyleyeyim hala sıfırdan anlatamam. 

Arkadaşımız iyice açıklamış fakat bu konuda detaylı bilgi isteyen arkadaşlara yer imlerimde kayıtlı ve müthiş bulduğum ara ara vakit buldukça okuduğum başka forumdan bir yazıyı öneririm.


Bu linkteki arkadaşın en son olarak yaptığı yorum çok hoşuma gitmiştir hep;

"Ve evet, son olarak şu meşhur mottoya gelelim: HP araba sattırır, tork yarış kazandırır”. Bu durum motor torku söz konusu olduğunda doğru değil, bunu gördük. Doğrusu ne? 

Doğrusu şu: 

“Maksimum HP araba sattırır, ortalama HP yarış kazandırır.” " (linkten alıntıdır)
2005 307 1.4 HDI XR 70bg
Yukarı Dön
elsoberano Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites


Kayıt Tarihi: 09 Şubat 2012
Konum: Ankara Trabzon
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2517
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı elsoberano Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Nisan 2013 Saat 11:24
paylaşım için teşekkürler  bu yazıları  derleyip otomobil ansiklopedisi yapmak lazım .
307 2.0 xsi BİZE HER YER TRABZON
Yukarı Dön
Memed8572 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 07 Nisan 2013
Konum: Denizli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 107
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Memed8572 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Nisan 2013 Saat 11:24
Tabi senin verdiğin link çok ince detayına işin hesap kitap bölümüne girilmiş :)
Ben kısadan neyin nasıl olduğunu bilinmesini istedim teşekkürler :)
Peugeot 1.6 XT 2001
Yukarı Dön
elsoberano Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites


Kayıt Tarihi: 09 Şubat 2012
Konum: Ankara Trabzon
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2517
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı elsoberano Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Nisan 2013 Saat 11:54
yazın uzun yolda dizel jetta kullandım benim araç 3000 rpm de 100'le giderken o 150 ile gidiyordu .beygir gücü düşük ama tork yüksek olunca dedim ki beygir hikayeymiş yazıyı okuyunca yanıldığımı anladım. ama herkes atmosferik benzinliden inip turbo dizel kullanınca  tork sayesinde uçuyor önemli olan tork diye düşünüyor .
307 2.0 xsi BİZE HER YER TRABZON
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Peugeot 206 SW benzin rolesi arızası son mesaja git 183 0 yavuztugay
konu icon Stop etme sorunu otomatik 206 son mesaja git 364 0 Ali060606
konu icon Titreme ve tekleme son mesaja git 145 0 egenc46
konu icon 206 enjektor sorunu son mesaja git 114 0 MkzLL
konu icon peugeot 308 star-stop sorunu? (2015- ) son mesaja git 27209 20 Osman48
konu icon Start stop son mesaja git 592 0 zafercelebi
konu icon 206 hararet sorunu (çözüldü) son mesaja git 37257 27 kaan206
konu icon Arıza Işıkları... Anlamları son mesaja git 297565 31 dostcanlısı
konu icon Peugeot 206 hararet ve torsiyon sorunu son mesaja git 106 0 kaan206
konu icon Motor arızası aracı tamir ettiriniz uyarısı son mesaja git 94911 43 ozgurtavukcu07
konu icon 308 rolantide dalgalanma titreme son mesaja git 1243 1 sensah
konu icon Ön göğüs kısmı açılması hk. son mesaja git 1054 5 Oto Tamir Servisim
konu icon Selülozik tiner silinen yerleri matlaştırdı iz yap son mesaja git 6634 12 stayk
konu icon 206 Otomatik Viteslerde Gazdan Cekince Devir sorun son mesaja git 1129 4 muratzengin
konu icon 2024 yılında 407 almak son mesaja git 684 0 Kazu59
konu icon "Clarion pu-2859a(l) rd3-01" Radyodan Aux alma son mesaja git 3652 1 Baki TANRISEVEN
konu icon 307 otomatik vites sorunu son mesaja git 49759 50 Pejo58
konu icon Tablet ekran dış bolumleri son mesaja git 542 0 Miskinler
konu icon 308 T7 Dizel Araç Aküden Akan Asitli Su Sorunu son mesaja git 353 0 Kalenders
konu icon 106 gti vites çubukları son mesaja git 1023 0 SerkanPinar
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 DECEMBER EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Kayıt bulunamadı.
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English