![]() |
|
Debriyaj - Frenmi? Fren- Debriyaj mı? |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
By_Akademisyen ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 09 Mart 2013 Konum: Aksaray Durum: Aktif Değil Mesajlar: 81 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı By_Akademisyen
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 21 Nisan 2013 Saat 16:21 |
Merhaba Arkadaşlar,
Yaklaşık 3 hafta once Peugeot 206 aldım, 7 sene önce ehliyet almıstım fakat aradan epey süre gectiği için antremanlarla yeniden alışmaya başladım fakat bir sorunum var; Dönüşlerde ve kavşaklarda veya yavaşlayacağım zaman vites 2'de veya 3'de iken önceden debriyaja basıp ardında frene basıyordum ve problem yaşamıyordum, sonradan bazı arkadaşların tavsiyesi ve internetten okuduğum bilgiler doğrultusunda yavaşlayacagım zaman vites 2'de veya 3'de iken frene basıyorum bıraz ardından debriyaja basınca arabada birden 4-5 saniyelik kendini öne fırlatma gibi hızlanma oluyor, birkaç defa bu yüzden kazadan döndüm. Bu yaptığım işlem yanlış birşey mi? Eğer öyleyse neden internette ve arkadaşlarım böyle birşey tavsiye etti? Yoksa arabada mı bir problem var? Bu konuda yardımcu olursanız sevinirim.... |
|
''Life is better without fear ''
|
|
![]() |
|
dukenukem82 ![]() 2. Vites ![]() ![]() 04 - Aralık - 1982 Kayıt Tarihi: 14 Ekim 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 887 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı dukenukem82
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
ikisine aynı anda bassan daha mantıklı öncelik sırasını karıştırmassın hem :) . Ben öyle kullanıyorum . Eğer yavaşlama durma mesafem uzaksa vites küçülterek yavaşlıyorum . Yokuş aşağı ise millet komple frene basarken ben 3. viteste frensiz iniyorum :)
|
|
pug 206 1.4 75 hp 8v 1999
zavoli sıralı lpg |
|
![]() |
|
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Araciniz kac model belirtmemissiniz ancak yeni nesil araclarda
kontrollerin hepsi elektroniktir ve beyin ile yonetilir. Sinyal bile
verdiginizde kol ile sinyal lambasi arasinda direk bir baglanti yoktur.
Once sinyal koldan beyne gelir ve oradan da sinyal lambalarina gider. Bu
yuzdendir ki araclarimizda eski araclarda oldugu gibi sinyal flasor
devresi ekstra olarak bulunmaz. Buna paralel olarak, benzin pedali ile
motor arasinda da direk bir baglanti yoktur eger araciniz eski degil ise
tabi. Eger elektronik gaz pedali var ise simdi soyleyecegim durumdan
oturu one atma oluyordur. Gaz pedalina ne kadar bastiginizin bilgisi beyine gider ve beyinde bu bilgiye gore hava yakit karisimini silindirlere gonderir. Bir durum vardir ki beyin siz pedala basmadiginiz halde bile bu yakit karisimini gonderir. O durum devirin cok dusuk oldugu ve oyle giderse aracin stop edecegi durumdur. Arac stop etmesin diye beyin motora yakit gonderir taa ki aracin deviri belirli bir noktayi gecinceye kadar. Saniyorum sizin durumunuzda siz viteste yavaslarken aracin devri o kadar dusuyor ki bu durumdan dolayi gaz vermeye basliyor. Yaptiginiz yanlis degil ancak deviri de kontrol etmeniz gerekir. Ilk zamanlar gostergeyi takip edin, zaten gun gectikce bunu icgudusel olarak ve motorun sesinden ne istedigini anlayarak kayrayacaksiniz.
|
|
![]() |
|
By_Akademisyen ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 09 Mart 2013 Konum: Aksaray Durum: Aktif Değil Mesajlar: 81 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı By_Akademisyen
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Aracım 2006 model Peugeot 206. Dediğiniz gibi kalkış yapıyorum vites 1 de iken biraz gittikten sonra döneceğim için frene basıyorum ardından debriyaja basınca araba birden kendi kendine gaz veriyor gibi öne atıyor kendini. Bu durumda fren-debriyaj yerine, debriyaj-frenmi yapıyım?
|
|
''Life is better without fear ''
|
|
![]() |
|
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hic baktiniz mi debriyaja basarken devir kaclardaydi? Oncelikle problem yukarida soyledigim mi onu bir bulmamiz lazim. Düzenleyen koliva - 21 Nisan 2013 Saat 16:55 |
|
![]() |
|
By_Akademisyen ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 09 Mart 2013 Konum: Aksaray Durum: Aktif Değil Mesajlar: 81 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı By_Akademisyen
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Araba cok yavastı yeni kalkıs yapıyorum apartamın ordakı park yerınden cıkartıyorum biraz ilerde dönüş yapacagım mesela araba 1 viteste böyle oluyor. Bunun dışında bir kaç kere daha oldu 2. viteste ama devir düşük araba yavas yani frene basıyorum bıraz cekıp debrıyaja basınca veya frenden cekerken birden öne atıyor durmuyor.
|
|
''Life is better without fear ''
|
|
![]() |
|
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Yukarida dedigim gibi, eger 2. viteste giderken deviriniz cok dusuk ise, ornegin 10bin rpm. araciniz otomatik kendisi gaz verir. Siz bunu frene bastiginiz icin anlayamiyorsunuz. Frenden ayaginizi cektiginizde deviri duzeltmek icin araciniz kendi kendine gaz veriyor. Benim buradan anladigim ancak bu. |
|
![]() |
|
By_Akademisyen ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 09 Mart 2013 Konum: Aksaray Durum: Aktif Değil Mesajlar: 81 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı By_Akademisyen
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Evet dediğiniz bilgi doğru aynen böyle oluyor. Bu durumdan kurtulmak için önce debriyaj ardından fren yapsam ozaman sanırım bu problem olmaz degilmi?
|
|
''Life is better without fear ''
|
|
![]() |
|
eray307 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23 Nisan 2011 Konum: Eskişehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 190 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Rölanti devrinin altına düşene kadar frene bastığın için araç stop etmemek için gaz veriyor,yani sen motora can çekiştiriyorsun,o kurtulmaya çalışıyor.
Devir yüksekken geçerli o önce frene basma hikayesi,motor freni yardımı için.Ama bu o kadarda önemli bişey değil,tamamen alışkanlık.
|
|
2005 1.6HDI PREMIUM 112HP ŞEYTAN KIRMIZI
|
|
![]() |
|
ahmed206 ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 01 Mart 2013 Konum: Mugla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1920 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Arkadaşın söylediği çok döğru, viteste devir çok düştüğü vakit, araç kendi kendine belli bir devri yakalamak için hafif gazlıyor. Bunu da yapmazsa titremeye başlar ve istop eder. Boş bir yerde 1. ve 2. viteste deneyin isterseniz. ayağınızı gazdan iyice çekip arkanıza yaslanın araba yola belli bir hızla devam edecektir. Tavsiyem aracınızı minimum 1500 devirde kullanın. Devir daha da düşecekse 1500'den itibaren debriyaja basın. Öyle ezbere alışmayın. Ben şahsen durmayacaksam debriyaja basmamaya gayret ediyorum fakat bazen o kadar yavaşlamak gerekiyor ki, durmuş kalkmış kadar debriyaj yapıyorum. |
|
![]() |
|
samet206 ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Mart 2013 Konum: Bu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7085 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Debriyaj fren dır kalıplaşmış en doğru olan halı kurslarda falan herzaman böyle öğretılır hatta boşa atıp frenleme bırak gosterılmeyı bahsı dahı geçmez o derece herzaman debrıyaj fren . Ama duruma göre değişir bu çok hızlısındır frenle yumuşatırsın bıraz hız duşer ardından debriyaj fren yaparsın.Debrıyaj boşa atmak olduğu ıçın dırek debrıyaj boşa atarsın vıtesı bır muddet ılerledıkten sonra sadece fren yaparsın ama en doğrusu onune bıse çıktığında ani fren yapılcaksa debrıyaj fren kendı kullanış stılım böyledır benım kırmızı ışığı uzaktan gorurum boşa atarım yaklaşıncada sadece frenlerım zamanla kendıne göre değişen gelışen şeyler bunlar :)
|
|
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı... |
|
![]() |
|
_ali_ ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 13 Kasım 2012 Konum: Antalya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 241 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Debriyaja basılmadığı müddetce motorun gücü lastiklere aktarılmaya devam ediliyor, yani fren tutmaya çalışırken motor itiyor. Bu nedenle amaç hemen durmaksa debriyaj-fren.
Ama amaç yavaşlamaksa fren yerine vites düşürmek balataların ve diskin ömrünü uzatmak için daha iyi. |
|
206 1.4 + LPG
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |