Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Debriyaj - Frenmi? Fren- Debriyaj mı?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=28287
Tarih: 24 Haziran 2025 Saat 08:19
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Debriyaj - Frenmi? Fren- Debriyaj mı?
Mesajı Yazan: By_Akademisyen
Konu: Debriyaj - Frenmi? Fren- Debriyaj mı?
Mesaj Tarihi: 21 Nisan 2013 Saat 16:21
Merhaba Arkadaşlar,

Yaklaşık 3 hafta once Peugeot 206 aldım, 7 sene önce ehliyet almıstım fakat aradan epey süre gectiği için antremanlarla yeniden alışmaya başladım fakat bir sorunum var;

Dönüşlerde ve kavşaklarda veya yavaşlayacağım zaman vites 2'de veya 3'de iken önceden debriyaja basıp ardında frene basıyordum ve problem yaşamıyordum, sonradan bazı arkadaşların tavsiyesi ve internetten okuduğum bilgiler doğrultusunda yavaşlayacagım zaman vites 2'de veya 3'de iken frene basıyorum bıraz ardından debriyaja basınca arabada birden 4-5 saniyelik kendini öne fırlatma gibi hızlanma oluyor, birkaç defa bu yüzden kazadan döndüm. Bu yaptığım işlem yanlış birşey mi?
Eğer öyleyse neden internette ve arkadaşlarım böyle birşey tavsiye etti?
Yoksa arabada mı bir problem var? Bu konuda yardımcu olursanız sevinirim....

-------------
''Life is better without fear ''



Cevaplar:
Mesajı Yazan: dukenukem82
Mesaj Tarihi: 21 Nisan 2013 Saat 16:44
ikisine aynı anda bassan daha mantıklı öncelik sırasını karıştırmassın hem :) . Ben öyle kullanıyorum . Eğer yavaşlama durma mesafem uzaksa vites küçülterek yavaşlıyorum . Yokuş aşağı ise millet komple frene basarken ben 3. viteste frensiz iniyorum :)

-------------
pug 206 1.4 75 hp 8v 1999
zavoli sıralı lpg


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 21 Nisan 2013 Saat 16:48
Araciniz kac model belirtmemissiniz ancak yeni nesil araclarda kontrollerin hepsi elektroniktir ve beyin ile yonetilir. Sinyal bile verdiginizde kol ile sinyal lambasi arasinda direk bir baglanti yoktur. Once sinyal koldan beyne gelir ve oradan da sinyal lambalarina gider. Bu yuzdendir ki araclarimizda eski araclarda oldugu gibi sinyal flasor devresi ekstra olarak bulunmaz. Buna paralel olarak, benzin pedali ile motor arasinda da direk bir baglanti yoktur eger araciniz eski degil ise tabi. Eger elektronik gaz pedali var ise simdi soyleyecegim durumdan oturu one atma oluyordur. Gaz pedalina ne kadar bastiginizin bilgisi beyine gider ve beyinde bu bilgiye gore hava yakit karisimini silindirlere gonderir. Bir durum vardir ki beyin siz pedala basmadiginiz halde bile bu yakit karisimini gonderir. O durum devirin cok dusuk oldugu ve oyle giderse aracin stop edecegi durumdur. Arac stop etmesin diye beyin motora yakit gonderir taa ki aracin deviri belirli bir noktayi gecinceye kadar. Saniyorum sizin durumunuzda siz viteste yavaslarken aracin devri o kadar dusuyor ki bu durumdan dolayi gaz vermeye basliyor. Yaptiginiz yanlis degil ancak deviri de kontrol etmeniz gerekir. Ilk zamanlar gostergeyi takip edin, zaten gun gectikce bunu icgudusel olarak ve motorun sesinden ne istedigini anlayarak kayrayacaksiniz.


Mesajı Yazan: By_Akademisyen
Mesaj Tarihi: 21 Nisan 2013 Saat 16:51
Aracım 2006 model Peugeot 206. Dediğiniz gibi kalkış yapıyorum vites 1 de iken biraz gittikten sonra döneceğim için frene basıyorum ardından debriyaja basınca araba birden kendi kendine gaz veriyor gibi öne atıyor kendini. Bu durumda fren-debriyaj yerine, debriyaj-frenmi yapıyım?

-------------
''Life is better without fear ''


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 21 Nisan 2013 Saat 16:55
Orjinalini yazan: By_Akademisyen By_Akademisyen Yazdı:

Aracım 2006 model Peugeot 206. Dediğiniz gibi kalkış yapıyorum vites 1 de iken biraz gittikten sonra döneceğim için frene basıyorum ardından debriyaja basınca araba birden kendi kendine gaz veriyor gibi öne atıyor kendini. Bu durumda fren-debriyaj yerine, debriyaj-frenmi yapıyım?


Hic baktiniz mi debriyaja basarken devir kaclardaydi? Oncelikle problem yukarida soyledigim mi onu bir bulmamiz lazim.


Mesajı Yazan: By_Akademisyen
Mesaj Tarihi: 21 Nisan 2013 Saat 16:58
Araba cok yavastı yeni kalkıs yapıyorum apartamın ordakı park yerınden cıkartıyorum biraz ilerde dönüş yapacagım mesela araba 1 viteste böyle oluyor. Bunun dışında bir kaç kere daha oldu 2. viteste ama devir düşük araba yavas yani frene basıyorum  bıraz cekıp debrıyaja basınca veya frenden cekerken birden öne atıyor durmuyor.

-------------
''Life is better without fear ''


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 21 Nisan 2013 Saat 17:02
Orjinalini yazan: By_Akademisyen By_Akademisyen Yazdı:

Araba cok yavastı yeni kalkıs yapıyorum apartamın ordakı park yerınden cıkartıyorum biraz ilerde dönüş yapacagım mesela araba 1 viteste böyle oluyor. Bunun dışında bir kaç kere daha oldu 2. viteste ama devir düşük araba yavas yani frene basıyorum  bıraz cekıp debrıyaja basınca veya frenden cekerken birden öne atıyor durmuyor.


Yukarida dedigim gibi, eger 2. viteste giderken deviriniz cok dusuk ise, ornegin 10bin rpm. araciniz otomatik kendisi gaz verir. Siz bunu frene bastiginiz icin anlayamiyorsunuz. Frenden ayaginizi cektiginizde deviri duzeltmek icin araciniz kendi kendine gaz veriyor. Benim buradan anladigim ancak bu.


Mesajı Yazan: By_Akademisyen
Mesaj Tarihi: 21 Nisan 2013 Saat 17:13
Evet dediğiniz bilgi doğru aynen böyle oluyor. Bu durumdan kurtulmak için önce debriyaj ardından fren yapsam ozaman sanırım bu problem olmaz degilmi?

-------------
''Life is better without fear ''


Mesajı Yazan: eray307
Mesaj Tarihi: 21 Nisan 2013 Saat 17:50
Rölanti devrinin altına düşene kadar frene bastığın için araç stop etmemek için gaz veriyor,yani sen motora can çekiştiriyorsun,o kurtulmaya çalışıyor.
Devir yüksekken geçerli o önce frene basma hikayesi,motor freni yardımı için.Ama bu o kadarda önemli bişey değil,tamamen alışkanlık.


-------------
2005 1.6HDI PREMIUM 112HP ŞEYTAN KIRMIZI


Mesajı Yazan: ahmed206
Mesaj Tarihi: 21 Nisan 2013 Saat 20:28
Arkadaşın söylediği çok döğru, viteste devir çok düştüğü vakit, araç kendi kendine belli bir devri yakalamak için hafif gazlıyor. Bunu da yapmazsa titremeye başlar ve istop eder.
Boş bir yerde 1. ve 2. viteste deneyin isterseniz. ayağınızı gazdan iyice çekip arkanıza yaslanın araba yola belli bir hızla devam edecektir.

Tavsiyem aracınızı minimum 1500 devirde kullanın. Devir daha da düşecekse 1500'den itibaren debriyaja basın. Öyle ezbere alışmayın. Ben şahsen durmayacaksam debriyaja basmamaya gayret ediyorum fakat bazen o kadar yavaşlamak gerekiyor ki, durmuş kalkmış kadar debriyaj yapıyorum.



-------------
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=34293&title=gaffur" rel="nofollow - 206
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=36667&title=yeni-gaffur" rel="nofollow - Focus


Mesajı Yazan: samet206
Mesaj Tarihi: 21 Nisan 2013 Saat 22:00
Debriyaj fren dır kalıplaşmış en doğru olan halı kurslarda falan herzaman böyle öğretılır hatta boşa atıp frenleme bırak gosterılmeyı bahsı dahı geçmez o derece herzaman debrıyaj fren . Ama duruma göre değişir bu çok hızlısındır frenle yumuşatırsın bıraz hız duşer ardından debriyaj fren yaparsın.Debrıyaj boşa atmak olduğu ıçın dırek debrıyaj boşa atarsın vıtesı  bır muddet ılerledıkten sonra sadece fren yaparsın ama en doğrusu onune bıse çıktığında ani fren yapılcaksa debrıyaj fren kendı kullanış stılım böyledır benım kırmızı ışığı uzaktan gorurum boşa atarım yaklaşıncada sadece frenlerım zamanla kendıne göre değişen gelışen şeyler bunlar  :)


-------------
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı...


Mesajı Yazan: _ali_
Mesaj Tarihi: 22 Nisan 2013 Saat 09:25
Debriyaja basılmadığı müddetce motorun gücü lastiklere aktarılmaya devam ediliyor, yani fren tutmaya çalışırken motor itiyor. Bu nedenle amaç hemen durmaksa debriyaj-fren.

Ama amaç yavaşlamaksa fren yerine vites düşürmek balataların ve diskin ömrünü uzatmak için daha iyi.



-------------
206 1.4 + LPG



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net