Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Modifiye ve Tuning Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - TURBO UYGULAMALARINDA GÜÇ KAZANCININ HESAPLAMASI
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

TURBO UYGULAMALARINDA GÜÇ KAZANCININ HESAPLAMASI

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: TURBO UYGULAMALARINDA GÜÇ KAZANCININ HESAPLAMASI
    Gönderim Zamanı: 20 Ekim 2008 Saat 10:55

TURBO UYGULAMALARINDA GÜÇ KAZANCININ HESAPLAMASI

Turbo uygulamalarında, atmosferik motorlara oranla güç kazancını hesaplamak için çok basit bir eşitlik mevcuttur. Bu eşitlikte aşağıdaki 5 faktör yer almaktadır:

Güç  =  Po  x  PR  x  DC  x  PL

Burada:
Po motorun orijinal güç değeridir: diyelim ki 240 bg

                                                    Basınç + 14.7
PR basınç oranıdır. Örneğin      --------------------- hesabı ile 7 psi basınçta bu oran 1.49 olur.
                                                          14.7

DC, emişe gelen havanın sıcaklığına bağlı olarak yoğunluktaki değişimin düzeltimidir. 7 psi'da bu düzeltme, intercooler kullanılmadığında .85, intercooler kullanıldığında ise .96 olarak kabul edilebilir.

PL, aşırı besleme mekanizmasının motordan çaldığı güç ile ilgili orandır. Supercharger sistemlerinde bu kayıp %5 civarı, Turbo sistemlerinde ise kayıp %1.5 civarıdır. Turbo'da güç kaybının bu kadar düşük olmasının sebebi turbonun, motordan çıkan sıcak egzoz gazları ile çalışmasıdır. Unutulmamalıdır ki motorda yanan yakıtın 3'te 1'i güce dönüşür, 3'te 1'i motorun iç ekipmanlarının ısınmasına harcanır, 3'te 1'i ise egzozdan dışarı atılır. Turbo, egzozdan dışarı atılan bu gücü kullandığından dolayı Supercharger sistemlerine göre çok daha az kayıpla çalışır.

Rakamları yerlerine koyarak sonuca göz atarsak:

Yeni Güç Değeri:

                          Intercooler kullanılmayan Supercarger sisteminde:

                                   P = 240 x 1.49 x .85 x (1-.05) = 289 bg

                          Intercooler kullanılan Turbo sisteminde:

                                   P = 240 x 1.49 x .96 x (1 - .015) = 338 bg

Yukarı Dön
sinan-s Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008
Konum: Bostancı/S VRJ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2643
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sinan-s Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ekim 2008 Saat 11:06
Anlayanlar için gü<el paylaşım..
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ekim 2008 Saat 12:00
Best Servis Muzaffer Doğrular abimin katkılarıyla :)

Aklınıza takılan her konuda soru sorabilirsiniz arkadaşlar kendisi bugun itibari ile uye olmus bulunmaktadır...
Yukarı Dön
MirakGTI Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008
Konum: TU5J4L
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 680
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı MirakGTI Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ekim 2008 Saat 12:05

benım 106gtı aracım var turbolamak ıstıyorum omru ne kadar gider aracın pistonların ömrü ne olur

turbolasak guzel sonuclar alabılır mıyız

Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ekim 2008 Saat 15:18
oldukça zor ama imkansız işlem değil. 200 hp ları rahtalıkla görürsünüz... kompresyon oranını düşürmeniz gerekmekte...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ekim 2008 Saat 17:43
peki 306gti de nasıl bir işlem gerek emsallere dayanarak biraz açıklama yaparmısın..ne veriri ne gerekir Best Servis Muzaffer abi
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ekim 2008 Saat 17:51
chip 850 ytl. dereceli eksantirik mili 1.500-2.100 ytl arası 20-24 hp. cadde kullenımda konforunuzu bozmayacak güç...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ekim 2008 Saat 18:00
detaylı bilgi için www.bestservis.com a bakabilirsin kardeşim...
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 2011 Peugeot 308 - Elektrik Devre Arızası son mesaja git 6205 10 Alphanet
konu icon P tuşu son mesaja git 396 0 Ahmet2341
konu icon Üyelerimizin Meslek Bilgileri son mesaja git 12638 527 Saido26
konu icon 106 gti almak istiyorum yardımcı olursanız çok svi son mesaja git 533 0 Burak307xsi
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 297 0 Sezgindogan
konu icon 3008 1.2 puretech motor arızası son mesaja git 5042 1 Saido26
konu icon Yol bilgisayarı ayar son mesaja git 578 0 Adil.g
konu icon 206 1.4 felline benzinli son mesaja git 376 0 ercanqnc
konu icon 407 emniyet kemeri ön gergi ve airbag hatası son mesaja git 610 0 Xbulut46
konu icon Marş problemi son mesaja git 214 0 Kübra
konu icon pejo 206 1,4 2009 model stop etme sorunu son mesaja git 545 1 Altann
konu icon MANUEL 206 4. VİTESTE ÖTME SORUNU son mesaja git 752 1 Altann
konu icon motor yağ damlatma, yanık kokusu ve kaputtan duman son mesaja git 2217 0 Bayer
konu icon 206 XT elektriksel problemler son mesaja git 1006 0 AtomAdnan
konu icon Türk Askeri Çanakkale'de - Serdar Yıldırım son mesaja git 5507 5 Serdar102
konu icon Yağ Seviyesini Ayarlayın Uyarısı son mesaja git 4772 1 torekV
konu icon VİTES GEÇİŞİ son mesaja git 1990 0 peugeot301
konu icon ABS VE KAYGAN YOL UYARISI son mesaja git 505 0 samizel
konu icon seyir sırasında gaz kesme (Dizel) son mesaja git 2172 1 heavyburak26
konu icon 408 GT KOLTUK ISITMA PROBLEMİ son mesaja git 37212 2 elbir55
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JUNE EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Alphanet 2
Burak307xsi 1
Saido26 1
Ahmet2341 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English