![]() |
|
TURBO UYGULAMALARINDA GÜÇ KAZANCININ HESAPLAMASI |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 20 Ekim 2008 Saat 10:55 |
TURBO UYGULAMALARINDA GÜÇ KAZANCININ HESAPLAMASI Turbo uygulamalarında, atmosferik motorlara oranla güç kazancını hesaplamak için çok basit bir eşitlik mevcuttur. Bu eşitlikte aşağıdaki 5 faktör yer almaktadır: Güç = Po x PR x DC x PL Burada:
Basınç + 14.7 DC, emişe gelen havanın sıcaklığına bağlı olarak yoğunluktaki değişimin düzeltimidir. 7 psi'da bu düzeltme, intercooler kullanılmadığında .85, intercooler kullanıldığında ise .96 olarak kabul edilebilir. PL, aşırı besleme mekanizmasının motordan çaldığı güç ile ilgili orandır. Supercharger sistemlerinde bu kayıp %5 civarı, Turbo sistemlerinde ise kayıp %1.5 civarıdır. Turbo'da güç kaybının bu kadar düşük olmasının sebebi turbonun, motordan çıkan sıcak egzoz gazları ile çalışmasıdır. Unutulmamalıdır ki motorda yanan yakıtın 3'te 1'i güce dönüşür, 3'te 1'i motorun iç ekipmanlarının ısınmasına harcanır, 3'te 1'i ise egzozdan dışarı atılır. Turbo, egzozdan dışarı atılan bu gücü kullandığından dolayı Supercharger sistemlerine göre çok daha az kayıpla çalışır. Rakamları yerlerine koyarak sonuca göz atarsak: Yeni Güç Değeri: P = 240 x 1.49 x .85 x (1-.05) = 289 bg Intercooler kullanılan Turbo sisteminde: P = 240 x 1.49 x .96 x (1 - .015) = 338 bg |
|
![]() |
|
sinan-s ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008 Konum: Bostancı/S VRJ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2643 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anlayanlar için gü<el paylaşım..
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]() |
|
MirakGTI ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008 Konum: TU5J4L Durum: Aktif Değil Mesajlar: 680 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
benım 106gtı aracım var turbolamak ıstıyorum omru ne kadar gider aracın pistonların ömrü ne olur turbolasak guzel sonuclar alabılır mıyız |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
oldukça zor ama imkansız işlem değil. 200 hp ları rahtalıkla görürsünüz... kompresyon oranını düşürmeniz gerekmekte...
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
peki 306gti de nasıl bir işlem gerek emsallere dayanarak biraz açıklama yaparmısın..ne veriri ne gerekir Best Servis Muzaffer abi
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
chip 850 ytl. dereceli eksantirik mili 1.500-2.100 ytl arası 20-24 hp. cadde kullenımda konforunuzu bozmayacak güç...
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
detaylı bilgi için www.bestservis.com a bakabilirsin kardeşim...
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |