Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Modifiye ve Tuning Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - TURBO UYGULAMALARINDA GÜÇ KAZANCININ HESAPLAMASI
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

TURBO UYGULAMALARINDA GÜÇ KAZANCININ HESAPLAMASI

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: TURBO UYGULAMALARINDA GÜÇ KAZANCININ HESAPLAMASI
    Gönderim Zamanı: 20 Ekim 2008 Saat 10:55

TURBO UYGULAMALARINDA GÜÇ KAZANCININ HESAPLAMASI

Turbo uygulamalarında, atmosferik motorlara oranla güç kazancını hesaplamak için çok basit bir eşitlik mevcuttur. Bu eşitlikte aşağıdaki 5 faktör yer almaktadır:

Güç  =  Po  x  PR  x  DC  x  PL

Burada:
Po motorun orijinal güç değeridir: diyelim ki 240 bg

                                                    Basınç + 14.7
PR basınç oranıdır. Örneğin      --------------------- hesabı ile 7 psi basınçta bu oran 1.49 olur.
                                                          14.7

DC, emişe gelen havanın sıcaklığına bağlı olarak yoğunluktaki değişimin düzeltimidir. 7 psi'da bu düzeltme, intercooler kullanılmadığında .85, intercooler kullanıldığında ise .96 olarak kabul edilebilir.

PL, aşırı besleme mekanizmasının motordan çaldığı güç ile ilgili orandır. Supercharger sistemlerinde bu kayıp %5 civarı, Turbo sistemlerinde ise kayıp %1.5 civarıdır. Turbo'da güç kaybının bu kadar düşük olmasının sebebi turbonun, motordan çıkan sıcak egzoz gazları ile çalışmasıdır. Unutulmamalıdır ki motorda yanan yakıtın 3'te 1'i güce dönüşür, 3'te 1'i motorun iç ekipmanlarının ısınmasına harcanır, 3'te 1'i ise egzozdan dışarı atılır. Turbo, egzozdan dışarı atılan bu gücü kullandığından dolayı Supercharger sistemlerine göre çok daha az kayıpla çalışır.

Rakamları yerlerine koyarak sonuca göz atarsak:

Yeni Güç Değeri:

                          Intercooler kullanılmayan Supercarger sisteminde:

                                   P = 240 x 1.49 x .85 x (1-.05) = 289 bg

                          Intercooler kullanılan Turbo sisteminde:

                                   P = 240 x 1.49 x .96 x (1 - .015) = 338 bg

Yukarı Dön
sinan-s Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008
Konum: Bostancı/S VRJ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2643
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sinan-s Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ekim 2008 Saat 11:06
Anlayanlar için gü<el paylaşım..
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ekim 2008 Saat 12:00
Best Servis Muzaffer Doğrular abimin katkılarıyla :)

Aklınıza takılan her konuda soru sorabilirsiniz arkadaşlar kendisi bugun itibari ile uye olmus bulunmaktadır...
Yukarı Dön
MirakGTI Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008
Konum: TU5J4L
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 680
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı MirakGTI Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ekim 2008 Saat 12:05

benım 106gtı aracım var turbolamak ıstıyorum omru ne kadar gider aracın pistonların ömrü ne olur

turbolasak guzel sonuclar alabılır mıyız

Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ekim 2008 Saat 15:18
oldukça zor ama imkansız işlem değil. 200 hp ları rahtalıkla görürsünüz... kompresyon oranını düşürmeniz gerekmekte...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ekim 2008 Saat 17:43
peki 306gti de nasıl bir işlem gerek emsallere dayanarak biraz açıklama yaparmısın..ne veriri ne gerekir Best Servis Muzaffer abi
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ekim 2008 Saat 17:51
chip 850 ytl. dereceli eksantirik mili 1.500-2.100 ytl arası 20-24 hp. cadde kullenımda konforunuzu bozmayacak güç...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ekim 2008 Saat 18:00
detaylı bilgi için www.bestservis.com a bakabilirsin kardeşim...
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Fan beyni nerede son mesaja git 5203 5 FERZETE34
konu icon Hızlanma Problemi son mesaja git 6305 1 Evo301
konu icon Peugeot 206 1.4 xr 2000 model arabam var son mesaja git 1368 0 Muhammet Safa07
konu icon BENZİN VE ATEŞLEME ROLESİ son mesaja git 1540 2 Emirhno6
konu icon 1.4 dizel rolanti de klima devrete girip cikma son mesaja git 269 0 heavyburak26
konu icon Bagaj açılmıyor son mesaja git 2233 0 206cc57
konu icon Rifter Gt 2025 tavan lambası son mesaja git 1838 0 Fero13
konu icon 208/207/301 arasinda kaldim son mesaja git 13592 1 aliysnm
konu icon Peugeot 207 Eng Man system Faulty son mesaja git 3499 2 Oğuzhan207
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 22128 17 Oğuzhan207
konu icon 206 GTI ATEŞLEME PROBLEMİ son mesaja git 2756 0 Emirhno6
konu icon Marş bastığım anda fan açıyor son mesaja git 5517 3 Yunus58
konu icon Pegouet 306 1.8 XR 16 v 1998 son mesaja git 2618 0 Yunus58
konu icon 1.8 XR Usta son mesaja git 9332 1 Yunus58
konu icon 106 gti vites çubukları son mesaja git 17691 2 SerkanPinar
konu icon Mazotta su var uyarisi son mesaja git 13392 5 407aziz
konu icon Klima yönlendirme son mesaja git 4531 2 Ayhan1126
konu icon 306 rolanti problemi son mesaja git 2982 10 yasarseri
konu icon 206 ya kaput amortisörü nasıl yapılır son mesaja git 25295 6 anaykh
konu icon 301 ekranını 2008e takmak son mesaja git 2809 0 tarhansmt
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 KASıM EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Sarı37 1
Emirhno6 1
Muhammet Safa07 1
Evo301 1
FERZETE34 1
Fero13 1
206cc57 1
heavyburak26 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English