Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

TURBO UYGULAMALARINDA GÜÇ KAZANCININ HESAPLAMASI

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Modifiye ve Tuning Bilgileri
Forum Tanımlaması: performans arttırıcı işlemler ve parcalarla ilgili gerekli bilgiler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=2768
Tarih: 23 Haziran 2025 Saat 14:24
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: TURBO UYGULAMALARINDA GÜÇ KAZANCININ HESAPLAMASI
Mesajı Yazan: Guests
Konu: TURBO UYGULAMALARINDA GÜÇ KAZANCININ HESAPLAMASI
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2008 Saat 10:55

TURBO UYGULAMALARINDA GÜÇ KAZANCININ HESAPLAMASI

Turbo uygulamalarında, atmosferik motorlara oranla güç kazancını hesaplamak için çok basit bir eşitlik mevcuttur. Bu eşitlikte aşağıdaki 5 faktör yer almaktadır:

Güç  =  Po  x  PR  x  DC  x  PL

Burada:
Po motorun orijinal güç değeridir: diyelim ki 240 bg

                                                    Basınç + 14.7
PR basınç oranıdır. Örneğin      --------------------- hesabı ile 7 psi basınçta bu oran 1.49 olur.
                                                          14.7

DC, emişe gelen havanın sıcaklığına bağlı olarak yoğunluktaki değişimin düzeltimidir. 7 psi'da bu düzeltme, intercooler kullanılmadığında .85, intercooler kullanıldığında ise .96 olarak kabul edilebilir.

PL, aşırı besleme mekanizmasının motordan çaldığı güç ile ilgili orandır. Supercharger sistemlerinde bu kayıp %5 civarı, Turbo sistemlerinde ise kayıp %1.5 civarıdır. Turbo'da güç kaybının bu kadar düşük olmasının sebebi turbonun, motordan çıkan sıcak egzoz gazları ile çalışmasıdır. Unutulmamalıdır ki motorda yanan yakıtın 3'te 1'i güce dönüşür, 3'te 1'i motorun iç ekipmanlarının ısınmasına harcanır, 3'te 1'i ise egzozdan dışarı atılır. Turbo, egzozdan dışarı atılan bu gücü kullandığından dolayı Supercharger sistemlerine göre çok daha az kayıpla çalışır.

Rakamları yerlerine koyarak sonuca göz atarsak:

Yeni Güç Değeri:

                          Intercooler kullanılmayan Supercarger sisteminde:

                                   P = 240 x 1.49 x .85 x (1-.05) = 289 bg

                          Intercooler kullanılan Turbo sisteminde:

                                   P = 240 x 1.49 x .96 x (1 - .015) = 338 bg




Cevaplar:
Mesajı Yazan: sinan-s
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2008 Saat 11:06
Anlayanlar için gü<el paylaşım..


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2008 Saat 12:00
Best Servis Muzaffer Doğrular abimin katkılarıyla :)

Aklınıza takılan her konuda soru sorabilirsiniz arkadaşlar kendisi bugun itibari ile uye olmus bulunmaktadır...


Mesajı Yazan: MirakGTI
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2008 Saat 12:05

benım 106gtı aracım var turbolamak ıstıyorum omru ne kadar gider aracın pistonların ömrü ne olur

turbolasak guzel sonuclar alabılır mıyız



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2008 Saat 15:18
oldukça zor ama imkansız işlem değil. 200 hp ları rahtalıkla görürsünüz... kompresyon oranını düşürmeniz gerekmekte...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2008 Saat 17:43
peki 306gti de nasıl bir işlem gerek emsallere dayanarak biraz açıklama yaparmısın..ne veriri ne gerekir Best Servis Muzaffer abi


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2008 Saat 17:51
chip 850 ytl. dereceli eksantirik mili 1.500-2.100 ytl arası 20-24 hp. cadde kullenımda konforunuzu bozmayacak güç...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2008 Saat 18:00
detaylı bilgi için www.bestservis.com a bakabilirsin kardeşim...



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net