![]() |
|
Motor Sıcaklığı Hakkında |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | ||
hLL ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 20 Şubat 2013 Konum: 343256I Durum: Aktif Değil Mesajlar: 362 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 05 Mart 2013 Saat 21:43 |
|
Arabayı aldığımdan beri sıcaklık göstergesinde 60 ila 70 arasını görüyorum. Genelde hep böyle. 70' i geçtiği nadir oluyor. Bu normal midir? Daha fanın sesini duymadım hiç. Bozukluk mu var acaba diye içime kurt düştü.
|
||
![]() |
||
Barut ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 02 Şubat 2012 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2641 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
termostata baktırın.
|
||
206 1.6 Quicksilver
206 1.6 Quicksilver 206 1.4 Feline 206 1.6 Xs 206 1.4 Bva Colorline |
||
![]() |
||
Alicilik ![]() 5. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7423 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Bu havalar da (-2 ila 15 derece arasında) ben de sabah bu sıcaklık değerleirnde hareket ediyorum. Yoğun trafikte olsa zorlasam da 70i nadir geçiyor. Yazın ise 90dan aşağı klima açık olursa iniyor yoksa yoğun trafikte yaz günleri 110-120 sınırına kadar çıkıyor. 70-90 arası motorun ideal çalışma sıcaklığıdır azı da çoğu da zararlı |
||
![]() |
||
hLL ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 20 Şubat 2013 Konum: 343256I Durum: Aktif Değil Mesajlar: 362 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Dediğiniz gibi benim ki de genelde 70 civarında oluyor. Arabamda aşırı bir dengesizlik yok yani. Havalar ısınınca duruma göre termostata baktıracağım artık. İlginiz ve cevabınız için teşekkür ederim |
||
![]() |
||
rakasan ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Mart 2012 Konum: İZMİR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 49 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Bende bi ara bu sorunla karşılaştım :) korkarak tamirciye gittim ama adam bana sadece 90 dereceyi geçtikten sonramı 120 dereceyi geçtikten sonramı ne öyle şeyler söyledi ondan sonra fan çalışır ben bile daha duymadım fanın sesini birde düşün yazın sürekli denize gidip geliyordum ama bi sıkıntı yaşamadım...
|
||
![]() |
||
hLL ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 20 Şubat 2013 Konum: 343256I Durum: Aktif Değil Mesajlar: 362 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Teşekkürler. İçim rahatladı ya. ![]() |
||
![]() |
||
Alicilik ![]() 5. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7423 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Önceki mesajımda da değindim, Motorun sağlıklı çalışması için gerekli sıcaklık 70 ila 90 derece arasıdır. Bu aralık gayet normal. Kışın 70 dereceye çıkana kadar çok zorlamamak lazım. Havanın durumuna göre ve sizin kulanım şeklinize göre bu sıcaklık kış aylarında nadiren(tabi aracınızda herhangi bir sorun yoksa çok aşırı yükselme olmaz. ) 90-100 arasına çıkabilir bu da dediğim gibi çok zorlarsanız fln. Yazın ise 90-100 arası seyretmesi normal. 110a kadar bildiğim kadarı ile fanı açmıyor. 120ye fln geldiğinde sizde motordaki performans düşüklüğünü ve fanın çalışmasını hissedebiliyorsunuz. 100 civarlarına geldiğinde ise fan sönüyor. Ayrıca Klima açıksa klima fanı radyatörü daha da soğutuyor ve yaz aylarında dikkat ederseniz klima açıkken motor sıcaklığı 70-80 aralığına bile düşebiliyor. Hatta ben yoğun trafikte motor çok ısındığında (100 seviyelerine geldiğinde) klimayı açıyorum 5-10dk içinde 80-90 seviyesine düşüyor. Yoğun trafikte klima kullanılmasını motorun soğutulması açısından öneriyorum fan zırt pırt açılmıyor ve motor performansında da kayıp olmuyor. |
||
![]() |
||
Demir ![]() 2. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 02 Nisan 2008 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 546 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Rolantide bir mikat çalışıp motor kaputunu açıp fanın çalışma hızını kontrol edebilirsiniz...Kışlık-yazlık termostad fanın devreye girmesini zamanlama olarak etkiler...
|
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
1.1i, 1,4i (TU3AF), 1.4i 75hp, 1.4i 16V 90hp, 1.6i 90hp ... gibi motorlarda hep ayni termostat kullanilir ve 89'luktur (1336Q1 referans kodu). Yani arac 89 dereceye gelinceye kadar su devridaimi radyatorden olmaz, dolayisiyla isi daha cabuk artar. 89 derece olunca termostat acilir ve sogutma gerceklesir. Dolayisiyla ben kis sartlari ne olursa olsun aracin 89 dereceye kadar motor sogutma suyunun isinmasi gerektigi ve daha sonrasinda bu seviye minimum kalarak mumkun oldugunca sabit durmasi gerektigi dusuncesindeyim. Kis sartlarinin asiri olmasi aracin 89 dereceye cikmasini yavaslatir. Bu sekilde yakit sarfiyatinizin hissedilir bicimde artacagini dusunuyorum. Tabi eder aracinizdaki termostat sonradan farkli degerde bir termostat ile degistirilmediyse.
Düzenleyen koliva - 06 Mart 2013 Saat 21:32 |
||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |