No.10 - Elektronik Yaya Koruması
Bu teknoloji de henüz bebeklik evresinde
denilebilir; zira İngiltere'de bile bu sistemi kullanan bir tek taşıt henüz
yollara çıkmış değil. Bu yeni sistemde yer alan sensörler, yayanın varlığını
yakından hissettiği anda kaportanın kapağını yavaşça kaldırmak suretiyle
yayalara ölümcül darbenin gelmesini engeller.(Kaputun önden açılmasının mantığı bu olsa gerek)Bknz. Tofaş
No.9 - Lastik Basınç Kontrolü
Araç lastiklerinin durumu da trafik kazalarında
önemli rol oynar. Yüksek hızda giden araçlarda sıkça görülen tekerlek
patlamalarının önüne geçmek için geliştirilen sistem, tekerleklerdeki basıncın
normalden çok daha düşük seviyelere inmesi durumunda sürücüleri uyarıyor. (Çoğu Zaman Arıza verir olarak görülsede yakıtıda büyük oranda etkiler)
No.8 - Şeritten Ayrılma Uyarı Sistemi
Bu teknoloji, yol üzerinde bulunan beyaz
şeritleri algılayabilecek sensörlere sahiptir ve bu çizgilerin dışına
çıkıldığında sistem, sürücünün koltuğunu titreterek sürücüyü şeridin içinde
kalmasını sağlar. Yolda giderken uyuklayan sürücüler için hayat kurtarıcı bir
etkiye sahip olabilir.(Ford Şu anda Kullanıyor)
No.7 - Yol Işaret Okuyucu
(Road Sign reader)
Güvenlik teknolojisinin en yeni nimetlerinden
biri olan Road Sign reader yani yol işaret okuyucu, adından da anlaşılacağı
üzere yol işaretlerini okuyabilen ve sürücüyü aracın hızını değiştirmesi
konusunda uyarıda bulunan bir kamera sistemi. Bu sistemle sürücüler,
önlerindeki kilometrelerce yolu daha akıcı bir şekilde kat edebiliyorlar.
No.6 - Radarlı Otomatik Hız Sabitleme Sistemi
Otomatik hız sabitleme sistemi (Cruise control)
arabaların hızını belirlemenize izin verir; ancak bu sistem sizin için bir
frenleme yapmaz. Ancak uyarlanabilir otomatik hız sabitleme sistemi, bu işlemi
de yerine getirebiliyor. Öndeki aracı algılayan sensörler sayesinde araç
frenlenebiliyor ve hız yolun durumuna göre otomatik olarak belirlenebiliyor.(5 telli Müşür 4 Telli Müşür:)
No.5 - Gece Görüşü
(Night Vision)
Tamponda bulunan kızılötesi sensörler aracın
önündeki yolun siyah-beyaz bir görüntüsü alır ve böylece metrelerce öndeki
insan, hayvan ya da diğer objeler sürücü tarafından fark edilebilir. Bu sistem,
şimdilik sadece Mercedes'in ve BMW'nun bazı üst modellerinde bulunuyor; ancak
yakın gelecekte bu sistemin daha da yaygınlaşacağını rahatlıkla söyleyebiliriz.
No.4 - Kör Nokta Algılama
(Blind spot detection)
Kör nokta, dikiz aynalarına bakıldığında
arkadaki aracın görülmediği durumlarda meydana gelir. Bu yeni sistem, boynunuza
fazla zarar vermenizi önleyerek sizi böyle durumlarda uyarabiliyor.
No.3 - Stabilite Ve Çekiş Kontrolü
Geliştirilen bazı sistemler kaza esnasında sizi
koruyabilir; ancak stabilite ve çekiş kontrolünün önemini asla yadsıyamayız.
Örneğin tekerleklerde bulunan sensörler, keskin bir virajdan dönerken sürücünün
aracın kontrolünü kaybedip kaybetmediğini kontrol eder ve olası kaza riski en
aza indirgenir.
No.2 - Airbag
1980 yılından bu yana araçların vazgeçilmez
bileşenlerinden biri olan Airbag, aradan yıllar geçmesine rağmen hala sofistike
bir yapıya sahip. Örneğin Honda'nın, bir araçta bulunan normal airbag'den iki
kat daha hızlı açılan ve 0.015 saniyede patlayabilen yeni airbag'lerin üzerinde
çalıştığı biliniyor.
No.1 - Emniyet Kemeri Hatırlatıcıları
Kısa mesafe kat edecek olsanız dahi emniyet
kemerinizi takmayı asla ihmal etmemelisiniz. Ancak emniyet kemerini takmayı
unutanlarımız da bir hayli fazla; bu tip durumlarda ise Seat-belt reminders
denilen sistem sayesinde kalkış yapmadan önce kemerinizi takmanız için 'bip'
şeklinde bir uyarı alıyorsunuz. Sesi biraz sinir bozucu olsa da, sistemin hayat
kurtarıcı bir rol oynadığını inkar etmek oldukça güç.