Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL >Sohbet \ Muhabbet
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - benzinli mi dizel motor mu daha uzun ömürlü?
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

benzinli mi dizel motor mu daha uzun ömürlü?

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
elsoberano Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites


Kayıt Tarihi: 09 Şubat 2012
Konum: Ankara Trabzon
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2517
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı elsoberano Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: benzinli mi dizel motor mu daha uzun ömürlü?
    Gönderim Zamanı: 26 Eylül 2012 Saat 11:30
arkadaşlar eşit şartlarda kullanılırsa hangisi daha uzun kilometreler yapabilir?kıyaslamada hacim turbo gibi etkenleri belirtirseniz iyi olur.örnek 307 2.0 16 v benzinli motor ile 2.0 hdi arasında gibi.
307 2.0 xsi BİZE HER YER TRABZON
Yukarı Dön
cerci07 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 28 Eylül 2008
Konum: FR
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 958
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı cerci07 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Eylül 2012 Saat 20:58
dizel motor omrunun benzinliden daha uzun oldugu her yerde soylenir tamircilerde, galerilerde tv programlarinda vs.
  benzinli motorun devir sayisi dizelle gore fazla oldugu icin olabilir
Yukarı Dön
GökhaN Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
KURUCU / ID=1

Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008
Konum: Gaziosmanpaşa
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 11676
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı GökhaN Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Eylül 2012 Saat 22:53
tam olarak bileneceğini tahmin etmiyorum çünkü tamamen arabaya bakmana ve kullanıcıya göre değişiyor.
106->206->208->207->301->308->3008->C4X

Peugeot Yedek Parça -> www.pejo.com.tr
Yukarı Dön
vbmaster Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
01 - Ocak - 1980

Kayıt Tarihi: 07 Şubat 2010
Konum: Konya/Selçuklu
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 837
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı vbmaster Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Eylül 2012 Saat 22:58
benzin kesnlikle ...
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)
Yukarı Dön
Peugeot306 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 26 Eylül 2012
Konum: IST
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 39
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Peugeot306 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Eylül 2012 Saat 22:58
Bana Sorarsaniz benzinli motorun omru daha uzundur Tabi benzinde kullanilirsa. enazindan Soyle dusunmek lazim dizel motor ariza verdiginde bi araba parasi harcarsin onarimi icin Fakat Benzinlide ole deil onarimi daha ucuz ve daha omurlu ve da verimli (=
Yukarı Dön
Peugeot306 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 26 Eylül 2012
Konum: IST
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 39
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Peugeot306 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Eylül 2012 Saat 23:00
Kisa ve oz olarak Kiyaslanmasi Bile hata Maliyet Performans ve uzun omur bakimindan Sahsi fikrimdir.
Yukarı Dön
Barut Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 02 Şubat 2012
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2641
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Barut Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Eylül 2012 Saat 23:52
benzinli motorlar daha uzun ömürlü diye biliyorum ve masrafı dizele nazaran çok daha az, şöyle örnek vereyim 100 bini geçmiş dizeller fiyat olarak ta düşüşe geçer ve alıcısı daha az olur fakat benzinli de okadar da sorun olmuyor.
206 1.6 Quicksilver
206 1.6 Quicksilver
206 1.4 Feline
206 1.6 Xs
206 1.4 Bva Colorline
Yukarı Dön
hema123 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 14 Kasım 2011
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 83
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı hema123 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Eylül 2012 Saat 09:37
- benzinli motorlar 1/8 ile 1/11 arasında sıkıştırma yaparlar. dizel sistemde ise sıkıştırma oranları 1/16 ve 1/18 aralığındadır. bu nedenle dizel motorda çok daha kaliteli piston segman gömlek yağ kullanılır. yada kullanılmak zorundadır. ucuz çin malı araçlarda dizel tercih edilmemesi bundandır.
- benzinli sistemde ateşlemeyi elektrik arkı sağlar ve silindirde ne kadar yakıt-hava olursa olsun ateşleme yapılabilir. dizeldeki ateşlemeyi sağlayan sistem ise sıkışıp ısınan havadır. bu sıkışma belli bir eşiğin altında kalırsa yeterli ısınma gerçekleşemez ve ateşleme-patlama sağlanamaz.
- benzinli motorda sıkıştırma yakıt-hava karışımına uygulanır. dizelde ise sadece hava sıkıştırılır ve tam patlama gerektiği anda yakıt sıkışmış hava üstüne püskürtülür. benzinin pulvarizasyon kalitesi düşük bile olsa karışım kalitesi anormal bozulmaz, buna mukabil mazot püskürtülürken iyi pulvarize olmazsa patlama kalitesi oldukça düşer. dizel aracın enjektör ve pompası oldukça kaliteli ve pahalıdır. 
- birçok araba üreticisi artık kendi motorunu yapmaktan ziyade bu işte uzmanlaşmış firmalardan motor almayı tercih ediyorlar. mesela 206 da kullanılan 1.4 hdi motor fiestada kullanılanla aynıdır. 
- otobüs ve kamyon motorlarının birkaç milyon km ömürleri olduğu bir gerçek. son on-onbeş yılın teknolojisi ile üretilen motorların hemen hepsi 100 bin psikolojik sınırını kat be kat aşacak kaliteye sahiptirler. bizdeki km düşürme hastalığı birçok araçta 150 binde motor yapıldığı zannını uyandırıyor. oysa standart bir bakımla 500 binden aşağı benzinli-dizel motor ömrü olmaz. kötü bakım ve sahte yakıtın ne çıkaracağı ise meçhul. 
- benim 206 hdi 200bin km ye geldi. yakıtta, performansta ve egzost emisyonunda hiç bir bozukluk yok, en ufak bir yağ eksilmesi de olmuyor. bu ayarda devan edersem değil 500 bini, milyonu bile görebileceğimi tahmin ediyorum.

saygılarımla.
2006 206 hdi x-design beyaz
Yukarı Dön
tellotello Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 01 Haziran 2012
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1121
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tellotello Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Eylül 2012 Saat 10:11
Bildiğim kadarıyla eski tip dizel araçlarda Turbo kullanılmıyor bu yüzden olsa gerek araçların kullanım ömrü çok çok fazla oluyor ve benzlilerin bu araçlarla yarışması imkansızdır. Nitekim yeni nesil araçlarda çalışmalar tamamen küçük hacimde büyük işler yapmaya yöneldiği için dizel araçların ömrü yeni nesil benzinlilere göre daha az olacaktır (son dönemde benzinli araçlarda da Turboya yüklenip yüksek devirler elde edilerek motor hacmi küçültülmeye çalışışmaktadır bu da o teknolojinin dez avantajı sanırım). Ayrıca benzinli araçların bakım masrafı genelde dizel araçlara göre daha ucuzdur ve dizel araçların bakım periyoduna olan hassaslığı benzliye oranla daha fazladır. Bu nedenle gözardı edilen bakım işlemlerine dizel motorun vereceği cevap daha ağır olacak ve yan bir sürü sıkıntı doğuracaktır. Turbonun arızalanması ile ortaya çıkacak masraf sahibini gerçekten üzecek bir durum olur. 

Ayrıca genel olarak bilinir ki daha düşük devirde çalışan araçlar ve yüksek cc li araçlar daha uzun ömürlüdür. 
2005 307 1.4 HDI XR 70bg
Yukarı Dön
hema123 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 14 Kasım 2011
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 83
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı hema123 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Eylül 2012 Saat 11:04
Orjinalini yazan: tellotello tellotello Yazdı:

Bildiğim kadarıyla eski tip dizel araçlarda Turbo kullanılmıyor bu yüzden olsa gerek araçların kullanım ömrü çok çok fazla oluyor ve benzlilerin bu araçlarla yarışması imkansızdır. Nitekim yeni nesil araçlarda çalışmalar tamamen küçük hacimde büyük işler yapmaya yöneldiği için dizel araçların ömrü yeni nesil benzinlilere göre daha az olacaktır (son dönemde benzinli araçlarda da Turboya yüklenip yüksek devirler elde edilerek motor hacmi küçültülmeye çalışışmaktadır bu da o teknolojinin dez avantajı sanırım). Ayrıca benzinli araçların bakım masrafı genelde dizel araçlara göre daha ucuzdur ve dizel araçların bakım periyoduna olan hassaslığı benzliye oranla daha fazladır. Bu nedenle gözardı edilen bakım işlemlerine dizel motorun vereceği cevap daha ağır olacak ve yan bir sürü sıkıntı doğuracaktır. Turbonun arızalanması ile ortaya çıkacak masraf sahibini gerçekten üzecek bir durum olur. 

Ayrıca genel olarak bilinir ki daha düşük devirde çalışan araçlar ve yüksek cc li araçlar daha uzun ömürlüdür. 

- 1995-2000 yıllarından sonra üretilen dizel motorlar daha öncekilerden çok farklı ve kalitelidir. hatta aralarında uçurum vardır denilebilir. 
- içten yanmalı motorlarda en verimli hava-yakıt oranı yaklaşık 1/15 olmalıdır (ağırlık oranı). hacimsel olarak ise 1/3 gibi olmalı. atmosferik emişli bir motordan elde edilebilecek güç silindir hacmi ile sınırlıdır. hacimsel olarak 1 hacim yakıt için 3 hacim havaya ihtiyaç vardır. motor hacmi değişken olmadığı için silindire gönderilecek hava sıkıştırılır ise sabit motor hacminde bile daha çok yakıta yetecek hava temini sağlanabilir. yani ideal oranda hava-yakıt karışımı çok daha yüksek miktara çıkarılabilir. oran aynı kalır ama 1 gram yakıt yakılabilecek hacimde sıkıştırılmış hava sayesinde 2-3 gram yakıt aynı verimle yakılabilir. silindire basılan basınçlı havanın ise patlamada oluşan basınçtan çok çok düşük olması da bu sistemin motora ilave bir yük getirmediğini gösterir.
- işte turbo dediğimiz sistem silindire basınçlı hava vermeye yarayan bu sistemdir ki esasında silindire havaya basan basit bir hava kompresöründen ibarettir. turbo denmesinin sebebi bu kompresörü çalıştıran türbünden dolayıdır. egzost çıkışına bağlı türbün döner ve kompresörü çevirir. mercedes bu kompresörü türbünle değil krank kayışı ile çalıştırıyor.
- bu sistemin en önemli faydası yakıt verimini üst düzeye çıkarmasıdır. verimli motorun ömrü de uzun olur. yine bir diğer avantajı da atmosferik motorlarda görülen iklim-rakım dağişimiyle oluşan yanma odasına giden hava miktarı azalması bu motorlarda (turbo-kompresör) ihmal edilebilecek kadar azdır. bu sayede antalyada da erzurumda da aynı verimle çalışırlar. uzun yol araçları için bundan iyisi düşünülemez.
- yeni nesil motorlarda benzinli olsun dizel olsun bakım periyotları 40 bine kadar çıktı. ikinci aracım olan fluence 1.5 dizel 20 binde bakıma giriyor. tofaşlarda torosta bu süre 3-5 bini geçmezdi. motorda kullanılan metal aksam ve yağ kalitesindeki ciddi ilerlemeler bunu sağlayan en önemli etmenlerdendir.
- sonuçta periyodik bakımı düzenli yapılan bütün yeni nesil (yaklaşık 2000-2005 sonrası) araçlar birbirine yakın işletme maliyeti ortaya çıkarırlar. 
2006 206 hdi x-design beyaz
Yukarı Dön
elsoberano Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites


Kayıt Tarihi: 09 Şubat 2012
Konum: Ankara Trabzon
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2517
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı elsoberano Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Eylül 2012 Saat 14:14
dizel motoru savunanların 2  tezi daha var 1 mazot yağlı bir yakıt yanma oluştuğunda pistonun bir kısmını yağlar ve aşınmayı azaltır .2 arkadaşımda 1.9 tdi jetta var 105 hp onun 3000 devirde hızı 140 benim peugeotun 100 (2.0 16v 136 hp)oda benzinlinin daha kısa ömürlü olacağını söylüyor açıklamada benim gibi gidebilmen için daha yüksek devir çevirmen gerekiyor dolayısıyla yüksek devir motoru yıpratır diye bir açıklama yaptı.aslında devir sayıları farklı onun devir saati 5500rpm benim ki 7000.yanlız turbo çok yanıltıyor ara devirler ve belli hızlarda jetta uçacak gibi ama test verisi son hızda peugeot daha iyi.
307 2.0 xsi BİZE HER YER TRABZON
Yukarı Dön
feline Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 12 Ekim 2011
Konum: erzurum
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 445
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı feline Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Eylül 2012 Saat 22:59
kesinlikle dizel dizel dizel 
benzinli araçlar ülkemizde iş bilmeyen ustalar yüzünden bukadar prim yapıyor bence
206 1.4 hdi feline 2006 model

EDİRNEDEN KARSA,JAPONYADAN RUSYAYA BİZE HER YER TRABZON
Yukarı Dön
mahmutcaglar Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2012
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mahmutcaglar Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Ekim 2012 Saat 21:51
Kullanmasını bildikten sonra ve bakımlarını düzenli yaptırdıktan sonra bencede dizel...


Mahmut ÇAĞLAR
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon ECO MOD DEVREDEYKEN İSTOP ETTİ son mesaja git 72 0 alibozoglu1
konu icon İlk araç 206 gti son mesaja git 296 0 leow
konu icon Üçgen içinde Ünlem işareti son mesaja git 107314 14 Salihsencan
konu icon PEJO 206 isaco far ayarı son mesaja git 1447 0 kralex18
konu icon Peugeut / TEKLEME SORUNU - Kronik son mesaja git 2998 4 Rock
konu icon 407 bagaj sorunu (çözüldü) son mesaja git 9138 9 Pejocum
konu icon Rcz Arıza Işığı Gaz Yememe Titreme son mesaja git 8527 1 Barisge
konu icon Peugeot 2002 suv son mesaja git 787 0 Pyrs
konu icon 3008 2025 RODAJ VE DİĞER KONULAR son mesaja git 755 0 ankaralı_emre
konu icon peugeot 107 3D son mesaja git 23 0 karauurböcei
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 1546 1 Eren yıldız
konu icon Otomatik şanzıman da vuruntu son mesaja git 55306 87 Eren yıldız
konu icon Isı Kalkanı son mesaja git 296 0 kaya52
konu icon E-3008 Otomatik D Vitese Alma Sorunu son mesaja git 1116 0 CBerkG
konu icon pejo 106 son mesaja git 1862 0 badking530
konu icon Start stop son mesaja git 256 0 İlyas41
konu icon Peugeot 208 2021 Model 1.2 PT - Klima Fan Sorunu son mesaja git 2311 0 berkancelik
konu icon Peugeout 208 Otomatik Şanzıman Sorunu son mesaja git 566 0 Ozgur30
konu icon Urea Egzoz Emisyon Arızası son mesaja git 1767 0 Şmşk
konu icon Presence of water in diesel fuel filter son mesaja git 15911 23 M.Emin
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JULY EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Eren yıldız 2
alibozoglu1 1
İlyas41 1
badking530 1
CBerkG 1
kaya52 1
karauurböcei 1
ankaralı_emre 1
Pyrs 1
Barisge 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English