Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

benzinli mi dizel motor mu daha uzun ömürlü?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL
Forum Adı: Sohbet \ Muhabbet
Forum Tanımlaması: Sohbet ve Muhabbet alanı. Araç sorunları haricinde ki tüm konuları bu başlıkta paylaşabilirsiniz.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=24994
Tarih: 21 Eylül 2025 Saat 08:12
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: benzinli mi dizel motor mu daha uzun ömürlü?
Mesajı Yazan: elsoberano
Konu: benzinli mi dizel motor mu daha uzun ömürlü?
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2012 Saat 11:30
arkadaşlar eşit şartlarda kullanılırsa hangisi daha uzun kilometreler yapabilir?kıyaslamada hacim turbo gibi etkenleri belirtirseniz iyi olur.örnek 307 2.0 16 v benzinli motor ile 2.0 hdi arasında gibi.

-------------
307 2.0 xsi BİZE HER YER TRABZON



Cevaplar:
Mesajı Yazan: cerci07
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2012 Saat 20:58
dizel motor omrunun benzinliden daha uzun oldugu her yerde soylenir tamircilerde, galerilerde tv programlarinda vs.
  benzinli motorun devir sayisi dizelle gore fazla oldugu icin olabilir


-------------


Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2012 Saat 22:53
tam olarak bileneceğini tahmin etmiyorum çünkü tamamen arabaya bakmana ve kullanıcıya göre değişiyor.

-------------
106->206->208->207->301->308->3008->C4X

Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2012 Saat 22:58
benzin kesnlikle ...

-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: Peugeot306
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2012 Saat 22:58
Bana Sorarsaniz benzinli motorun omru daha uzundur Tabi benzinde kullanilirsa. enazindan Soyle dusunmek lazim dizel motor ariza verdiginde bi araba parasi harcarsin onarimi icin Fakat Benzinlide ole deil onarimi daha ucuz ve daha omurlu ve da verimli (=


Mesajı Yazan: Peugeot306
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2012 Saat 23:00
Kisa ve oz olarak Kiyaslanmasi Bile hata Maliyet Performans ve uzun omur bakimindan Sahsi fikrimdir.


Mesajı Yazan: Barut
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2012 Saat 23:52
benzinli motorlar daha uzun ömürlü diye biliyorum ve masrafı dizele nazaran çok daha az, şöyle örnek vereyim 100 bini geçmiş dizeller fiyat olarak ta düşüşe geçer ve alıcısı daha az olur fakat benzinli de okadar da sorun olmuyor.

-------------
206 1.6 Quicksilver
206 1.6 Quicksilver
206 1.4 Feline
206 1.6 Xs
206 1.4 Bva Colorline


Mesajı Yazan: hema123
Mesaj Tarihi: 27 Eylül 2012 Saat 09:37
- benzinli motorlar 1/8 ile 1/11 arasında sıkıştırma yaparlar. dizel sistemde ise sıkıştırma oranları 1/16 ve 1/18 aralığındadır. bu nedenle dizel motorda çok daha kaliteli piston segman gömlek yağ kullanılır. yada kullanılmak zorundadır. ucuz çin malı araçlarda dizel tercih edilmemesi bundandır.
- benzinli sistemde ateşlemeyi elektrik arkı sağlar ve silindirde ne kadar yakıt-hava olursa olsun ateşleme yapılabilir. dizeldeki ateşlemeyi sağlayan sistem ise sıkışıp ısınan havadır. bu sıkışma belli bir eşiğin altında kalırsa yeterli ısınma gerçekleşemez ve ateşleme-patlama sağlanamaz.
- benzinli motorda sıkıştırma yakıt-hava karışımına uygulanır. dizelde ise sadece hava sıkıştırılır ve tam patlama gerektiği anda yakıt sıkışmış hava üstüne püskürtülür. benzinin pulvarizasyon kalitesi düşük bile olsa karışım kalitesi anormal bozulmaz, buna mukabil mazot püskürtülürken iyi pulvarize olmazsa patlama kalitesi oldukça düşer. dizel aracın enjektör ve pompası oldukça kaliteli ve pahalıdır. 
- birçok araba üreticisi artık kendi motorunu yapmaktan ziyade bu işte uzmanlaşmış firmalardan motor almayı tercih ediyorlar. mesela 206 da kullanılan 1.4 hdi motor fiestada kullanılanla aynıdır. 
- otobüs ve kamyon motorlarının birkaç milyon km ömürleri olduğu bir gerçek. son on-onbeş yılın teknolojisi ile üretilen motorların hemen hepsi 100 bin psikolojik sınırını kat be kat aşacak kaliteye sahiptirler. bizdeki km düşürme hastalığı birçok araçta 150 binde motor yapıldığı zannını uyandırıyor. oysa standart bir bakımla 500 binden aşağı benzinli-dizel motor ömrü olmaz. kötü bakım ve sahte yakıtın ne çıkaracağı ise meçhul. 
- benim 206 hdi 200bin km ye geldi. yakıtta, performansta ve egzost emisyonunda hiç bir bozukluk yok, en ufak bir yağ eksilmesi de olmuyor. bu ayarda devan edersem değil 500 bini, milyonu bile görebileceğimi tahmin ediyorum.

saygılarımla.


-------------
2006 206 hdi x-design beyaz


Mesajı Yazan: tellotello
Mesaj Tarihi: 27 Eylül 2012 Saat 10:11
Bildiğim kadarıyla eski tip dizel araçlarda Turbo kullanılmıyor bu yüzden olsa gerek araçların kullanım ömrü çok çok fazla oluyor ve benzlilerin bu araçlarla yarışması imkansızdır. Nitekim yeni nesil araçlarda çalışmalar tamamen küçük hacimde büyük işler yapmaya yöneldiği için dizel araçların ömrü yeni nesil benzinlilere göre daha az olacaktır (son dönemde benzinli araçlarda da Turboya yüklenip yüksek devirler elde edilerek motor hacmi küçültülmeye çalışışmaktadır bu da o teknolojinin dez avantajı sanırım). Ayrıca benzinli araçların bakım masrafı genelde dizel araçlara göre daha ucuzdur ve dizel araçların bakım periyoduna olan hassaslığı benzliye oranla daha fazladır. Bu nedenle gözardı edilen bakım işlemlerine dizel motorun vereceği cevap daha ağır olacak ve yan bir sürü sıkıntı doğuracaktır. Turbonun arızalanması ile ortaya çıkacak masraf sahibini gerçekten üzecek bir durum olur. 

Ayrıca genel olarak bilinir ki daha düşük devirde çalışan araçlar ve yüksek cc li araçlar daha uzun ömürlüdür. 


-------------
2005 307 1.4 HDI XR 70bg


Mesajı Yazan: hema123
Mesaj Tarihi: 27 Eylül 2012 Saat 11:04
Orjinalini yazan: tellotello tellotello Yazdı:

Bildiğim kadarıyla eski tip dizel araçlarda Turbo kullanılmıyor bu yüzden olsa gerek araçların kullanım ömrü çok çok fazla oluyor ve benzlilerin bu araçlarla yarışması imkansızdır. Nitekim yeni nesil araçlarda çalışmalar tamamen küçük hacimde büyük işler yapmaya yöneldiği için dizel araçların ömrü yeni nesil benzinlilere göre daha az olacaktır (son dönemde benzinli araçlarda da Turboya yüklenip yüksek devirler elde edilerek motor hacmi küçültülmeye çalışışmaktadır bu da o teknolojinin dez avantajı sanırım). Ayrıca benzinli araçların bakım masrafı genelde dizel araçlara göre daha ucuzdur ve dizel araçların bakım periyoduna olan hassaslığı benzliye oranla daha fazladır. Bu nedenle gözardı edilen bakım işlemlerine dizel motorun vereceği cevap daha ağır olacak ve yan bir sürü sıkıntı doğuracaktır. Turbonun arızalanması ile ortaya çıkacak masraf sahibini gerçekten üzecek bir durum olur. 

Ayrıca genel olarak bilinir ki daha düşük devirde çalışan araçlar ve yüksek cc li araçlar daha uzun ömürlüdür. 

- 1995-2000 yıllarından sonra üretilen dizel motorlar daha öncekilerden çok farklı ve kalitelidir. hatta aralarında uçurum vardır denilebilir. 
- içten yanmalı motorlarda en verimli hava-yakıt oranı yaklaşık 1/15 olmalıdır (ağırlık oranı). hacimsel olarak ise 1/3 gibi olmalı. atmosferik emişli bir motordan elde edilebilecek güç silindir hacmi ile sınırlıdır. hacimsel olarak 1 hacim yakıt için 3 hacim havaya ihtiyaç vardır. motor hacmi değişken olmadığı için silindire gönderilecek hava sıkıştırılır ise sabit motor hacminde bile daha çok yakıta yetecek hava temini sağlanabilir. yani ideal oranda hava-yakıt karışımı çok daha yüksek miktara çıkarılabilir. oran aynı kalır ama 1 gram yakıt yakılabilecek hacimde sıkıştırılmış hava sayesinde 2-3 gram yakıt aynı verimle yakılabilir. silindire basılan basınçlı havanın ise patlamada oluşan basınçtan çok çok düşük olması da bu sistemin motora ilave bir yük getirmediğini gösterir.
- işte turbo dediğimiz sistem silindire basınçlı hava vermeye yarayan bu sistemdir ki esasında silindire havaya basan basit bir hava kompresöründen ibarettir. turbo denmesinin sebebi bu kompresörü çalıştıran türbünden dolayıdır. egzost çıkışına bağlı türbün döner ve kompresörü çevirir. mercedes bu kompresörü türbünle değil krank kayışı ile çalıştırıyor.
- bu sistemin en önemli faydası yakıt verimini üst düzeye çıkarmasıdır. verimli motorun ömrü de uzun olur. yine bir diğer avantajı da atmosferik motorlarda görülen iklim-rakım dağişimiyle oluşan yanma odasına giden hava miktarı azalması bu motorlarda (turbo-kompresör) ihmal edilebilecek kadar azdır. bu sayede antalyada da erzurumda da aynı verimle çalışırlar. uzun yol araçları için bundan iyisi düşünülemez.
- yeni nesil motorlarda benzinli olsun dizel olsun bakım periyotları 40 bine kadar çıktı. ikinci aracım olan fluence 1.5 dizel 20 binde bakıma giriyor. tofaşlarda torosta bu süre 3-5 bini geçmezdi. motorda kullanılan metal aksam ve yağ kalitesindeki ciddi ilerlemeler bunu sağlayan en önemli etmenlerdendir.
- sonuçta periyodik bakımı düzenli yapılan bütün yeni nesil (yaklaşık 2000-2005 sonrası) araçlar birbirine yakın işletme maliyeti ortaya çıkarırlar. 


-------------
2006 206 hdi x-design beyaz


Mesajı Yazan: elsoberano
Mesaj Tarihi: 27 Eylül 2012 Saat 14:14
dizel motoru savunanların 2  tezi daha var 1 mazot yağlı bir yakıt yanma oluştuğunda pistonun bir kısmını yağlar ve aşınmayı azaltır .2 arkadaşımda 1.9 tdi jetta var 105 hp onun 3000 devirde hızı 140 benim peugeotun 100 (2.0 16v 136 hp)oda benzinlinin daha kısa ömürlü olacağını söylüyor açıklamada benim gibi gidebilmen için daha yüksek devir çevirmen gerekiyor dolayısıyla yüksek devir motoru yıpratır diye bir açıklama yaptı.aslında devir sayıları farklı onun devir saati 5500rpm benim ki 7000.yanlız turbo çok yanıltıyor ara devirler ve belli hızlarda jetta uçacak gibi ama test verisi son hızda peugeot daha iyi.

-------------
307 2.0 xsi BİZE HER YER TRABZON


Mesajı Yazan: feline
Mesaj Tarihi: 27 Eylül 2012 Saat 22:59
kesinlikle dizel dizel dizel 
benzinli araçlar ülkemizde iş bilmeyen ustalar yüzünden bukadar prim yapıyor bence


-------------
206 1.4 hdi feline 2006 model

EDİRNEDEN KARSA,JAPONYADAN RUSYAYA BİZE HER YER TRABZON


Mesajı Yazan: mahmutcaglar
Mesaj Tarihi: 13 Ekim 2012 Saat 21:51
Kullanmasını bildikten sonra ve bakımlarını düzenli yaptırdıktan sonra bencede dizel...




-------------
Mahmut ÇAĞLAR



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net