Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >206
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 206 otomatik kullanimi
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

206 otomatik kullanimi

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
sukur Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 11 Şubat 2011
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 159
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sukur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 206 otomatik kullanimi
    Gönderim Zamanı: 04 Ağustos 2012 Saat 04:55
Arkadaslar mrb. 206 1.4 2000 xr otomatik arac aldim. bu ilk otomatik aracim ve bir yanlislik yapip sanziman sorunu yasamak istemiyorum. sorum su:

Bunu manuel kullanmak istedigimde. 1. vitesin yanda tus seklinde oldugunu goruyorum. peki o tus ile 1. Vitesi kullanirken vites kolu nerede olmali 2 de mi d de mi bosta mi. gulmeyin. gercekten bilmeyen icin buyuk sikinti.. hayirli gunler
PUG 206 1.4 XR 2000 BORDO
Yukarı Dön
sukur Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 11 Şubat 2011
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 159
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sukur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Ağustos 2012 Saat 14:21
Yok mu bir bilen
PUG 206 1.4 XR 2000 BORDO
Yukarı Dön
sukur Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 11 Şubat 2011
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 159
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sukur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Ağustos 2012 Saat 15:18
Arkadaşlar Otomatik vites kullanan kimse yok mu koca forumda. Altı üstü manuelde nasıl kullandığını anlatacak.
PUG 206 1.4 XR 2000 BORDO
Yukarı Dön
Mehmet38 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 23 Nisan 2012
Konum: Kayseri
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 147
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Mehmet38 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Ağustos 2012 Saat 17:53
1. Vitese geçmeniz için kolun 2 de olması gerekiyor
Yukarı Dön
sukur Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 11 Şubat 2011
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 159
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sukur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Ağustos 2012 Saat 18:53
Hay allah raziolsun. debriyaja benzer bir gerec kullanmiyoruz degil mi atiyorum vites atarken frene basmk vs gibi
PUG 206 1.4 XR 2000 BORDO
Yukarı Dön
berk2309 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
23 - Eylül - 1989

Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1509
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı berk2309 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Ağustos 2012 Saat 19:04
hocam  D ye alıp kullan neden 1 2 yı kullanıyosun o arac cok zorlandıgındaa felan kullanmak amaclı  D ye al konforunu cıkar vıtesı kendı atar kendı dusurur arac yavasladıkca bı sen gazını frenını kullansan yeterlı 
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
Yukarı Dön
Mehmet38 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 23 Nisan 2012
Konum: Kayseri
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 147
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Mehmet38 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05 Ağustos 2012 Saat 00:49
D de ki sistem diğer ileri vitesler icinde geçerli ama yüksek devirlerde vites geçişinin çok sağlıklı olmadıgını duymuştum.Forumda arama yaparsanız detaylı bilgiler mevcut otomatik araç kullanımı hakkında.Yanılmıyorsam konuyu açan üyenin nicki ' Monur ' idi
Yukarı Dön
sukur Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 11 Şubat 2011
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 159
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sukur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05 Ağustos 2012 Saat 05:22
Şunun icin sordum. Benim arac motor sogukken tak diye vurup otomatik şanzimani korumaya aliyor. arac isinana kadar manuel kullanmak gibi bir fikir urettim kendimce. onu deneyecegim icin yanlis birsey yapmamak adina..
PUG 206 1.4 XR 2000 BORDO
Yukarı Dön
monur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
09 - Nisan - 1974

Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011
Konum: Balıkesir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 498
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı monur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05 Ağustos 2012 Saat 13:31
Orjinalini yazan: sukur sukur Yazdı:

Şunun icin sordum. Benim arac motor sogukken tak diye vurup otomatik şanzimani korumaya aliyor. arac isinana kadar manuel kullanmak gibi bir fikir urettim kendimce. onu deneyecegim icin yanlis birsey yapmamak adina..

Aman diyim o fikri silin kafanızdan.Yoksa çok kabarık bir fatura çıkar karşınıza. Eğer yaptırmak için bütçeniz uygun değilde arızaya geçtiğinde kenara çekip stop edip tekrar çalıştırın. Kesinlikle manıel kullanmayın. 50 km/h ve üzerinde manuel geçişlerin yapılması çok risklidir.

Eğer maddi durmunuz varsa 400-500 TL arası ana basınç valflerini değişitirtin.
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
Yukarı Dön
toga406 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 656
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı toga406 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05 Ağustos 2012 Saat 13:54
hocam d nin dışında düz yolda o yöntemiğ kullanma derim.
sıkıntın büyük olabilir bu sitede sponsorlar 120 tl den satıyor valfleri 2 tane al değiştir sorun kalmaz. sana 500 tl ye patlar
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05 Ağustos 2012 Saat 14:05
1 ci vites de kullanmak yokuşlarda zorlanıyorsa tavsiye ederim. onun dışında kullanmak uygun olmaz. 1 ci vitese almak istiyorsanız frene basıyorsunuz vitesi 2 ye alıyorsunuz ve orda da düğme var ona basıyorsunuz.ama görüntü olarak vites 2 de duyors siz düğmeye basarak 1 e alıyorsunuz.
Yukarı Dön
sukur Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 11 Şubat 2011
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 159
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sukur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05 Ağustos 2012 Saat 14:40
Aradığım cevapları aldım denebilir. Belki de büyük bir masraftan kurtardınız beni. Hepinize teşekkür ederim. Hayırlı ramazanlar dilerim
PUG 206 1.4 XR 2000 BORDO
Yukarı Dön
berk2309 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
23 - Eylül - 1989

Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1509
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı berk2309 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05 Ağustos 2012 Saat 16:09
eger sabahları vuruntu cok oluyo ve maddı durumun yoksa suanda hocam aracı calıstır d ye al bı kac dakıka calıssın sanzıman ısınsın ozaman vuruntulu gecıs olmaz hatayıda almazsın 
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
Yukarı Dön
ysndrsn Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 08 Temmuz 2013
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 54
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ysndrsn Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Ağustos 2013 Saat 22:19
Cok acil yardim bekliyorum. Peugeot 206 2006 model otomatik vites. Hersey normaldi araci parkettim bir saat sonra geldim vites m n r p ye geciyor fakat d ye gecmiyor ileri gidemiyorum. Sorun nedir acaba yardimci olur musunuz..
Yukarı Dön
pierson Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2012
Konum: giresun
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 332
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı pierson Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Şubat 2014 Saat 12:25
şehir içinde giderken otomatik viteste vitesi 3 e alın deniliyor..bu dogru mu sizce..fren daha yumuşak olur diyor usta..ne demekse..şunu öğrenek istiyorum...D-3-2-1 kar modu ve S modu ahngi durumularda kullanılır..bunları nereden öğrenebiliriz..
Yukarı Dön
byistanbul Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2013
Konum: istanbul-BURSA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 42
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı byistanbul Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Şubat 2014 Saat 14:43
206 xr arac.tam otomatik bir aracdir.ve manuel kullanamazsin.1.2.3 de arac yokus durumlarinda yada arac daki kisi sayisi cok ise duruma gore kullaniyorsun.yoksa tam otomatik aracda vites kullaniomaz. D alir kullanirain.manuel ise triptinuk araclarda oluyor.ama tabi debriyaj olmadigi icin onda da vites zevkini yasayamaSin.
PEUGEOT 206 XR OTOMATİK VİTES. 2001 MODEL.
Yukarı Dön
pierson Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2012
Konum: giresun
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 332
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı pierson Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Şubat 2014 Saat 18:14
peugeot servisi bana kullanabilirsin dedi manuel olarak..yola göre şehir içindeysen ve hızın 80 i aşmayacaksa 3 al dedi..uzun yolda ise D ye al dedi.foruma sormak istedim...aracı en performanslı hangi viteste kullanabilrim...performansatan kastım yakıt değil sürüş rahatlık ve fren..
Yukarı Dön
mami202 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Aralık 2012
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 458
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mami202 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Şubat 2014 Saat 21:21
Orjinalini yazan: pierson pierson Yazdı:

şehir içinde giderken otomatik viteste vitesi 3 e alın deniliyor..bu dogru mu sizce..fren daha yumuşak olur diyor usta..ne demekse..şunu öğrenek istiyorum...D-3-2-1 kar modu ve S modu ahngi durumularda kullanılır..bunları nereden öğrenebiliriz..

D- otomatik mod siz sadece gaz ve fren yaparsınız gerisini şanzıman halleder.
S tuşu na bastığınızda spor moduna geçmiş olursunuz  şanzıman daha yüksek devirlerde vites değiştirir misal 5-6 bin devire ulaşana kadar bir üst vitese geçmez, ( bu mod daha fazla yakıt tüketimini beraberinde getirir)

bana göre gerekmedikçe manuel mod kullanmamak lazım  kötüdür olumsuzdur demiyorum ama otomatik konum varken manuel konuma gereken durumlarda başvurmak en mantıklısı mesela otomatik konumda 3, vitesle düşük devirle rampaya girdiğinizde
normalde şanzıman otomatik olarak bir alt vitese geçer ama siz daha erken  den vites geçişini istiyorsanız  manuel konuma alıp 2. vitese geçebilirsiniz sonrasında siz D ye alana kadar yada 3. vitese geçene kadar araç 2. viteste devam eder tabi bir süre sonra  araç devrini aldıktan sonra  siz vitesi bir üst vitese almazsanız yada D konumuna almazsanız şanzıman manuel modda olmasına rağmen otomatik olarak müdahale edip vitesi bir üst vitese geçirir,

Kar modu aracınızla karlı zeminde yol alırken bu tuşa basmanız halinde araçtaki elektronik sistemler aracın yolda güvenle yol almasını sağlar mesela siz istediğiniz kadar gaza basın tekerlere bir anda bütün güç aktarılmaz ağır ve devamlı ufak güç uygulanarak araç pati çekmeden ilerlerlemenizi sağlar.
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon ESP/ASR ARIZASI sonrası Elektrik Gelmeme Sorunu son mesaja git 172 0 J3udu
konu icon Aracı klima dügmesi çalışıyor ancak klima çalışmıy son mesaja git 140 0 Semih025
konu icon Motordaki şıkırtı sesi son mesaja git 749 0 KillBOB
konu icon Mazotta su var uyarisi son mesaja git 6101 3 407aziz
konu icon Merhaba tanışma son mesaja git 9 1 GökhaN
konu icon YARDIM!! 3008 motor titremesi ve diğer sorunlar son mesaja git 1957 1 berter
konu icon DİZEL MOTORDA YAĞ ÇUBUĞUNDAN YAĞ ATMASI son mesaja git 1048 0 GRKN35
konu icon Hoparlörden gelen çatlama sesi son mesaja git 7285 4 Murat0642
konu icon Peugeot 308 Kilit Problemi son mesaja git 1166 0 gulemans
konu icon Çözülemeyen gaz kesme arızası son mesaja git 1360 0 tunakrf
konu icon Soğutmalı Torpido Gözü son mesaja git 3545 1 burak0701
konu icon ARKADAŞLAR Bİ SORUNUMA ÇÖZÜM BULALIM LÜTFEN. son mesaja git 5758 9 telliogluorhan
konu icon hararet sonrası stop etmesi son mesaja git 501 0 egecaglar
konu icon 207 far ayar vidası yerinden çıktı son mesaja git 1324 0 Ayan
konu icon Peugeot 206 1. Vitesten 2.vitesen geçerken vuruntu son mesaja git 5042 9 sedatdizin
konu icon DTC P1351 son mesaja git 40673 12 Ebulfeth
konu icon 208 yağ yakma son mesaja git 885 0 barisF
konu icon Otomobil Neden Hararet Yapar.? son mesaja git 20166 8 brs3393brs
konu icon Serdar Yıldırım Hikayeleri son mesaja git 6318 7 Serdar102
konu icon Atatürk'ün Gölgesi Yeter - Serdar Yıldırım son mesaja git 1547 4 Serdar102
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 EYLÜL EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Serdar102 9
brs3393brs 4
Murat0642 3
tunakrf 2
Warcry 2
407aziz 2
gulemans 1
GRKN35 1
berter 1
GökhaN 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English