Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

206 otomatik kullanimi

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=24247
Tarih: 30 Eylül 2025 Saat 22:08
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 206 otomatik kullanimi
Mesajı Yazan: sukur
Konu: 206 otomatik kullanimi
Mesaj Tarihi: 04 Ağustos 2012 Saat 04:55
Arkadaslar mrb. 206 1.4 2000 xr otomatik arac aldim. bu ilk otomatik aracim ve bir yanlislik yapip sanziman sorunu yasamak istemiyorum. sorum su:

Bunu manuel kullanmak istedigimde. 1. vitesin yanda tus seklinde oldugunu goruyorum. peki o tus ile 1. Vitesi kullanirken vites kolu nerede olmali 2 de mi d de mi bosta mi. gulmeyin. gercekten bilmeyen icin buyuk sikinti.. hayirli gunler

-------------
PUG 206 1.4 XR 2000 BORDO



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sukur
Mesaj Tarihi: 04 Ağustos 2012 Saat 14:21
Yok mu bir bilen

-------------
PUG 206 1.4 XR 2000 BORDO


Mesajı Yazan: sukur
Mesaj Tarihi: 04 Ağustos 2012 Saat 15:18
Arkadaşlar Otomatik vites kullanan kimse yok mu koca forumda. Altı üstü manuelde nasıl kullandığını anlatacak.

-------------
PUG 206 1.4 XR 2000 BORDO


Mesajı Yazan: Mehmet38
Mesaj Tarihi: 04 Ağustos 2012 Saat 17:53
1. Vitese geçmeniz için kolun 2 de olması gerekiyor


Mesajı Yazan: sukur
Mesaj Tarihi: 04 Ağustos 2012 Saat 18:53
Hay allah raziolsun. debriyaja benzer bir gerec kullanmiyoruz degil mi atiyorum vites atarken frene basmk vs gibi

-------------
PUG 206 1.4 XR 2000 BORDO


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 04 Ağustos 2012 Saat 19:04
hocam  D ye alıp kullan neden 1 2 yı kullanıyosun o arac cok zorlandıgındaa felan kullanmak amaclı  D ye al konforunu cıkar vıtesı kendı atar kendı dusurur arac yavasladıkca bı sen gazını frenını kullansan yeterlı 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: Mehmet38
Mesaj Tarihi: 05 Ağustos 2012 Saat 00:49
D de ki sistem diğer ileri vitesler icinde geçerli ama yüksek devirlerde vites geçişinin çok sağlıklı olmadıgını duymuştum.Forumda arama yaparsanız detaylı bilgiler mevcut otomatik araç kullanımı hakkında.Yanılmıyorsam konuyu açan üyenin nicki ' Monur ' idi


Mesajı Yazan: sukur
Mesaj Tarihi: 05 Ağustos 2012 Saat 05:22
Şunun icin sordum. Benim arac motor sogukken tak diye vurup otomatik şanzimani korumaya aliyor. arac isinana kadar manuel kullanmak gibi bir fikir urettim kendimce. onu deneyecegim icin yanlis birsey yapmamak adina..

-------------
PUG 206 1.4 XR 2000 BORDO


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 05 Ağustos 2012 Saat 13:31
Orjinalini yazan: sukur sukur Yazdı:

Şunun icin sordum. Benim arac motor sogukken tak diye vurup otomatik şanzimani korumaya aliyor. arac isinana kadar manuel kullanmak gibi bir fikir urettim kendimce. onu deneyecegim icin yanlis birsey yapmamak adina..

Aman diyim o fikri silin kafanızdan.Yoksa çok kabarık bir fatura çıkar karşınıza. Eğer yaptırmak için bütçeniz uygun değilde arızaya geçtiğinde kenara çekip stop edip tekrar çalıştırın. Kesinlikle manıel kullanmayın. 50 km/h ve üzerinde manuel geçişlerin yapılması çok risklidir.

Eğer maddi durmunuz varsa 400-500 TL arası ana basınç valflerini değişitirtin.


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 05 Ağustos 2012 Saat 13:54
hocam d nin dışında düz yolda o yöntemiğ kullanma derim.
sıkıntın büyük olabilir bu sitede sponsorlar 120 tl den satıyor valfleri 2 tane al değiştir sorun kalmaz. sana 500 tl ye patlar


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Ağustos 2012 Saat 14:05
1 ci vites de kullanmak yokuşlarda zorlanıyorsa tavsiye ederim. onun dışında kullanmak uygun olmaz. 1 ci vitese almak istiyorsanız frene basıyorsunuz vitesi 2 ye alıyorsunuz ve orda da düğme var ona basıyorsunuz.ama görüntü olarak vites 2 de duyors siz düğmeye basarak 1 e alıyorsunuz.


Mesajı Yazan: sukur
Mesaj Tarihi: 05 Ağustos 2012 Saat 14:40
Aradığım cevapları aldım denebilir. Belki de büyük bir masraftan kurtardınız beni. Hepinize teşekkür ederim. Hayırlı ramazanlar dilerim

-------------
PUG 206 1.4 XR 2000 BORDO


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 05 Ağustos 2012 Saat 16:09
eger sabahları vuruntu cok oluyo ve maddı durumun yoksa suanda hocam aracı calıstır d ye al bı kac dakıka calıssın sanzıman ısınsın ozaman vuruntulu gecıs olmaz hatayıda almazsın 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: ysndrsn
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2013 Saat 22:19
Cok acil yardim bekliyorum. Peugeot 206 2006 model otomatik vites. Hersey normaldi araci parkettim bir saat sonra geldim vites m n r p ye geciyor fakat d ye gecmiyor ileri gidemiyorum. Sorun nedir acaba yardimci olur musunuz..


Mesajı Yazan: pierson
Mesaj Tarihi: 23 Şubat 2014 Saat 12:25
şehir içinde giderken otomatik viteste vitesi 3 e alın deniliyor..bu dogru mu sizce..fren daha yumuşak olur diyor usta..ne demekse..şunu öğrenek istiyorum...D-3-2-1 kar modu ve S modu ahngi durumularda kullanılır..bunları nereden öğrenebiliriz..


Mesajı Yazan: byistanbul
Mesaj Tarihi: 23 Şubat 2014 Saat 14:43
206 xr arac.tam otomatik bir aracdir.ve manuel kullanamazsin.1.2.3 de arac yokus durumlarinda yada arac daki kisi sayisi cok ise duruma gore kullaniyorsun.yoksa tam otomatik aracda vites kullaniomaz. D alir kullanirain.manuel ise triptinuk araclarda oluyor.ama tabi debriyaj olmadigi icin onda da vites zevkini yasayamaSin.

-------------
PEUGEOT 206 XR OTOMATİK VİTES. 2001 MODEL.


Mesajı Yazan: pierson
Mesaj Tarihi: 23 Şubat 2014 Saat 18:14
peugeot servisi bana kullanabilirsin dedi manuel olarak..yola göre şehir içindeysen ve hızın 80 i aşmayacaksa 3 al dedi..uzun yolda ise D ye al dedi.foruma sormak istedim...aracı en performanslı hangi viteste kullanabilrim...performansatan kastım yakıt değil sürüş rahatlık ve fren..


Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 23 Şubat 2014 Saat 21:21
Orjinalini yazan: pierson pierson Yazdı:

şehir içinde giderken otomatik viteste vitesi 3 e alın deniliyor..bu dogru mu sizce..fren daha yumuşak olur diyor usta..ne demekse..şunu öğrenek istiyorum...D-3-2-1 kar modu ve S modu ahngi durumularda kullanılır..bunları nereden öğrenebiliriz..

D- otomatik mod siz sadece gaz ve fren yaparsınız gerisini şanzıman halleder.
S tuşu na bastığınızda spor moduna geçmiş olursunuz  şanzıman daha yüksek devirlerde vites değiştirir misal 5-6 bin devire ulaşana kadar bir üst vitese geçmez, ( bu mod daha fazla yakıt tüketimini beraberinde getirir)

bana göre gerekmedikçe manuel mod kullanmamak lazım  kötüdür olumsuzdur demiyorum ama otomatik konum varken manuel konuma gereken durumlarda başvurmak en mantıklısı mesela otomatik konumda 3, vitesle düşük devirle rampaya girdiğinizde
normalde şanzıman otomatik olarak bir alt vitese geçer ama siz daha erken  den vites geçişini istiyorsanız  manuel konuma alıp 2. vitese geçebilirsiniz sonrasında siz D ye alana kadar yada 3. vitese geçene kadar araç 2. viteste devam eder tabi bir süre sonra  araç devrini aldıktan sonra  siz vitesi bir üst vitese almazsanız yada D konumuna almazsanız şanzıman manuel modda olmasına rağmen otomatik olarak müdahale edip vitesi bir üst vitese geçirir,

Kar modu aracınızla karlı zeminde yol alırken bu tuşa basmanız halinde araçtaki elektronik sistemler aracın yolda güvenle yol almasını sağlar mesela siz istediğiniz kadar gaza basın tekerlere bir anda bütün güç aktarılmaz ağır ve devamlı ufak güç uygulanarak araç pati çekmeden ilerlerlemenizi sağlar.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net