![]() |
|
Arabam gitmiyor :( |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | ||
tsavasci ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 06 Nisan 2012 Konum: tr Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 18 Temmuz 2012 Saat 11:57 |
|
2004 307 1.4 XR HDI aracımda inanılmaz "yığılma" sorunu yaşıyorum. Şöyle izah edeyim; fabrika aracı transit connect (TDCI), hyundai accent era dizel ile benim aracı kıyaslamak için 4. viteste 60 dan 100 e kronometre ile tam gaz hızlanma yaptım. Connect 7 sn de, accent 6 sn de benim araç 13 sn (!) de 100 ü gördü.
![]() ![]() Şimdi forumu okuduğum kadarı ile benzer sorunu yaşayan arkadaşlar Turbo ve EGR Valfine odaklanmışlar. Bu sorun özellikle 3.4 ve 5. viteste oluyor.. yüksek viteste olabilir diycem ama hyundaide 4. viteste bile koltuğa yapışıyorum gazlayınca nispeten connect te ivmelenme yapıyor.. Bununla birlikte rölantide kedi mırıldaması gibi kesik kesik seslerde çıkıyor motordan.. ![]() (Bu arada yakıtta opetten şaşmam, yağım Castrol Edge Turbo diesel 5w-40, enjektör pullarım yeni değişti ve enjektörler temizlendi.)
|
||
2004 307 1.4 XR HDI (167bin)
|
||
![]() |
||
dukenukem82 ![]() 2. Vites ![]() ![]() 04 - Aralık - 1982 Kayıt Tarihi: 14 Ekim 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 887 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı dukenukem82
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Bi dyno ya sokun araç motor olarak yüzde kaç veriyor. 307 lerin en verimsiz motoru 1.4 hdi diye biliyorum . Çünkü az yakmak için koca kasaya 1.4 70 beygir dizel motor koymuşlar ve motor arabanın kasayı tam taşıyamıyor. Motora vereceğiniz masrafa 1.6 dizel veya benzinli bakmanız daha iyi olmaz mı ?
|
||
pug 206 1.4 75 hp 8v 1999
zavoli sıralı lpg |
||
![]() |
||
turbo27 ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 05 Temmuz 2010 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 75 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
son değişim hava fıltresını yan sanayımı taktınız??? |
||
yaptıgın işi teslım ederken, kafanda ufacık bı suphe varsa bıle, emin ol, o iş olmamıstır...
|
||
![]() |
||
tsavasci ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 06 Nisan 2012 Konum: tr Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Evet.. Hatta son 4 taneyi diyebiliriz..
|
||
2004 307 1.4 XR HDI (167bin)
|
||
![]() |
||
istanbullu_3886 ![]() 2. Vites ![]() ![]() 01 - Aralık - 1973 Kayıt Tarihi: 19 Ağustos 2011 Konum: ist/esenyurt Durum: Aktif Değil Mesajlar: 841 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı istanbullu_3886
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
hava filitresini kaliteli bi marka ile degiştirin eger yine aynı sorun devam ederse vakum depolayan bi bidon var onu sökükü içine yag vermişmi bakın bence eger yag vermişse vakum pompası degişecektir yagı vakum pompası verir bidona bu yagda bidonun hacmini daraltacagında normal güç oluşmaz nihayetinde ise turbonun vestigeyti düzgün açılıp kapanmaz ve çekiş hantallıgı yaşanır
|
||
nissan qashqai 2013 model 1.5 dci
|
||
![]() |
||
turbo27 ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 05 Temmuz 2010 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 75 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
dandik hava filtreleri kullanımında,uzun yolda,yani,motor için, rahat ve akıcı bol hava ıhtıyacı oldugunda sıkıntı yasanır,sizin sorununuz bence hava filtresı,orjınal bı hava fıltresı alıp deneyin..
|
||
yaptıgın işi teslım ederken, kafanda ufacık bı suphe varsa bıle, emin ol, o iş olmamıstır...
|
||
![]() |
||
306maviş ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 09 Temmuz 2012 Konum: işveren Durum: Aktif Değil Mesajlar: 19 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
ben atesleme ıle ılgılı dıye dusunuyorum cunku bolu tunelıne cıkısı bılırım bıde arkadas aracı bu rampada zorrlamıs ve 75 i gecemedım dıye anladıgım kadarı ıle baya bır zorlamıs
arkadasım oncelık le kendın yapabılecegın seyler bence :
1 once motor yagına bı bak rengı nasıl beyazmı ( beyazsa conta yanıgı arac gıder ancak basamazsın)
2 bujilerine baktır yaglama yapmış olabılır buda tekleme ve acayıp sesler cıkartma anlamına gelır
3 arkadasların dedıgı gıbı hava fıltresı sorunu
4 aracının kasası buyuk motor hem dızel hemde kucuk fazla rampada zorlama
umarım yardımcı olmusumdur
|
||
306 maviş
|
||
![]() |
||
tellotello ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 01 Haziran 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1121 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı tellotello
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Bence bir de aracı bilgisayara bağlatmayı deneyin. Bakalım orada herhangi bir hata gözüküyor mu.
Arkadaşların dediği filtre olayını mutlaka göz önünde bulundurun. Ayrıca aynı araç bende de var. İlk uzun yol deneyimimde yokuşlarda fazla bir performans göremedim. Bahsettiğiniz gibi vites küçültme olayını ben de yaşadım ama belki de çıktığım yokuşlar sizinki kadar değildi o nedenle çok fazla zorlanmadı. Kesinlikle ve kesinlikle arkadaşların dediği gibi 1.4 motor 70 beygir 1250 kg kasa(+ 2 ya da 3 yolcu) bu araca uygun değil. Bu nedenle daha sakin kullanılması gerekiyor. 90-100 le gidip gelerek bir depo(200 TL şu anda) ile 1000 küsür km yol yaptım nerden baksanız 100'e yakını şehir içi sayılır
![]() ![]() |
||
2005 307 1.4 HDI XR 70bg
|
||
![]() |
||
kudret_yildirim ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23 Aralık 2011 Konum: bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 139 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı kudret_yildirim
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
** araba dizel **
|
||
![]() |
||
muratoner ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Ocak 2011 Konum: Nevşehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 253 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı muratoner
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Aynı sorunu bi ara eski aracımda bende yaşadım kardeşim.Katalizatörüne baktır diyorum sadece.
|
||
![]() |
||
tsavasci ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 06 Nisan 2012 Konum: tr Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Cevap ve öneriler için tk.. Sorun hava filtresinde olabilir çünkü işyerimin etrafına yeni yol çalışması yapılıyor ve eski asfalt söküldü, yaklaşık 1 yıldır harfiyat kamyonları falan felaket toz içinde gidip geliyorum. Hava filtresini değiştirip bi deneyeceğim. 1. Motor yağım siyah, 2. Buji yok haliyle.. 3. Hava filtresini değiştirip deniycem, 4. Motor konusunda bende aynı fikirdeyim ama bu araba üretim süreçleri bildiğiniz gibi "yaptık oldu" şeklinde olmuyor, testler, denemeler vs.. peugeot da yılların birikimi know-how ı olan bir firma, böyle bir "hata" yı yapmış olmaları bana pek gerçekçi gelmiyor, test aşamasında bu motor seri üretilmez 1.6 piyasaya sürülürdü diye düşünüyorum. Ayrıca trend de küçük hacimli motorda yüksek HP alma yönünde ilerliyor malum FORD bu yılın en iyi motor ödülünü 1.0 motoru ile aldı, Focus kasada (!)..
![]() |
||
2004 307 1.4 XR HDI (167bin)
|
||
![]() |
||
tsavasci ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 06 Nisan 2012 Konum: tr Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Vakum bidonu kendi imkanlarımız ile açabiliyor muyuz? Motorda yeri nerede? Neye benziyor?
|
||
2004 307 1.4 XR HDI (167bin)
|
||
![]() |
||
tsavasci ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 06 Nisan 2012 Konum: tr Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Bilgisayara bağlatınca bilgi ekranı haricinde hatalar da görünüyor mu? Benim bilgi ekranında hiç bir arıza-hata görünmüyor çünkü? Yakıt konusuna mutabıkım..
![]() |
||
2004 307 1.4 XR HDI (167bin)
|
||
![]() |
||
tellotello ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 01 Haziran 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1121 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı tellotello
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Tabi öyle hocam, geçenlerde çekmede düşüklük yaşadım buraya da yazmıştım, götürdüm bilgisayara bağladılar. Normalde herhangi bir arıza lambası yanmamasına rağmen, araç düzgün çalışmasına rağmen sistemde arıza veren parça (akışmetre) olduğu görüldü, değiştirildi ve araç kendine geldi. Belki sizde de aynı durum olabilir.
|
||
2005 307 1.4 HDI XR 70bg
|
||
![]() |
||
pt206 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 04 Mart 2012 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 265 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
bence bu farklılık beygir gücünden kaynaklanıyor.connect 1.8 110 hp diye biliyorum.accentlerde 85 hp falan olması lazım.sizin aracınız 68 hp.bence ana neden bu.
size şöyle bir örnek vereyim.arkadaşımın aracı 1.5 CRDİ getz.80 yada 85 hp.bendede 1.4 HDİ 206 var.bulunduğum yerde %10 eğimli bir rampa var.arkadaşımın getz o rampada 3.viteste çıkarken 4.vitesi istiyor.aynı rampayı benm araçla çıkarken kaptırmama rağmen 3.viteste 2200 devirden sonrasını yemiyor tam gaz yapmama rağmen.eğer kaptırmazsam 2200 devirede çıkmıyor.burda da beygir gücü farkı ortaya çıkıyor. |
||
2005 206 1.4 HDİ XT
|
||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |