![]() |
|
yağ sıcak. motor su termostad düşür.çözüm mü? |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
toga406 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 04 Haziran 2012 Saat 14:14 |
Mrb. aracımın yağı ısınıyor çözüm bulamadım al4 kronik sorun. selenoid ve vites geçişlerim gayet normal. ama orjinal selenoid var sanırım
araç sıkışınca korumaya alıyor yağ sıcaklığı 140 a çıkınca veya yaklaşınca. sorum şu anladığım ve ustaların gösterdiği kadarıyla yağ sıcaklığı da motor radyotörden gelen suyun devirdaimi ile soğutuluyor. yağ sogutucu ünitede. buna rağmen ısı sıkışınca 140 lara çıkıyorsa çözüm olarak 1- motor radyatör müşürü 90 da değilde diyelim ki ilk kademesi 80 derecede devreye girse. yağ sıcaklığına çözüm olabilir mi 2- evet olur diyorsanız bunun için müşürde bir ayar mümkün mü;? veya değiştirmem mi gerekir 3- bu çözüm motora veya sisteme zarar verir mi? motor suyuna yaz olduğu için antifiriz koydurmadım. sistemi elden geçtirdim antifiriz koysam bir ihtimal çözüm olur mu?
|
|
![]() |
|
berk2309 ![]() 3. Vites ![]() ![]() 23 - Eylül - 1989 Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1509 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bence antfriz koy ben her yaz değiştiriyorum totalın organik antfrizini kullanıyorum normal su zamanla motor kapagında paslanmaya neden olur. diğer bi konu müşürü değiştirip arac 80 de fan acarsa fazla yakar forumda boyle bı konu vardı en ıdeal sıcaklık 90 benım 307 de otomatık 90da hıc durmuyo hararet gostergesı hep yukselıyo 98 de fan acıyo abc pejodakı usta normal dıyo
Düzenleyen berk2309 - 04 Haziran 2012 Saat 14:59 |
|
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
|
![]() |
|
toga406 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
benim hararet göstergem 90 da sabit yükselen yağ sıcaklık göstergesi. ona çözüm olabilir mi diye düşünmüştüm
yorumun için saolasın
|
|
![]() |
|
berk2309 ![]() 3. Vites ![]() ![]() 23 - Eylül - 1989 Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1509 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
sanmıyorum cozum olabılcegını radyatorunde sorun olabılırmı pekı tıkalı veya hortumlarında sorun vardır yag sogutucan gelen su tam sogumadan gerı gıdıyo olabılır
|
|
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
|
![]() |
|
toga406 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
radyatör açık ve yağ sogutucuya kadar giden kısma bakıldı söküldü taziykli su verildi ve kontrol edildi. çözemedim bu sorunu
|
|
![]() |
|
berk2309 ![]() 3. Vites ![]() ![]() 23 - Eylül - 1989 Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1509 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ozaman yag sogutucunun gorevı sona ermıs degıstırmeyı denıceksın :)
|
|
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
|
![]() |
|
toga406 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
kesin ondan deseler onuda yaapcam ama garanti veremedi ustalar. çünkü sistem mekanikmiş elektronik birşey yok onda dediler. anlamadım çözemedim.
selenoidler eski ondan olabiir mi ama vites geçişlerim mükemmel geride kacırmıyor araç
|
|
![]() |
|
berk2309 ![]() 3. Vites ![]() ![]() 23 - Eylül - 1989 Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1509 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
arac zaten selenoıd yuzunden kacırmaz 2 tane buyuk selenoıdın basıncını olctur bız al4 sanzımanı hakkında bılınmesı gerekenler dıe bı konu acmıstık orda basıncın ne kadar olması gerektıgı yazıyo ona baktır yagını degıstır bıde
|
|
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
|
![]() |
|
toga406 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
basınç 2.75 şanzıman ustası iki yer baktı şanzımandan kaynaklı olamaz dediler. iki büyük servis ankaradan anlayamadım ki bende. yetkili servis aracı bırak vsvs
bide diyecekler su kadar masraf
|
|
![]() |
|
berk2309 ![]() 3. Vites ![]() ![]() 23 - Eylül - 1989 Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1509 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
aracı kontrol ettırmek ıstıyorum sorunu ne dersen sana sormadan tamır yapamıyolar sadece bakma ucretı alıyolar
|
|
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
|
![]() |
|
berk2309 ![]() 3. Vites ![]() ![]() 23 - Eylül - 1989 Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1509 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
abc pejoya gıt ben hep oraya gıdıyorum memnunum sanzıman ustası guzel oranın ben sıfırdan yaptırdım sanzımanı oraya
|
|
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
|
![]() |
|
hakan38 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 05 Aralık 2011 Konum: kars Durum: Aktif Değil Mesajlar: 239 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hocam eğer 140 lardaysa normal diyene inanma.araçta sorun var vede hararet önemli.
fanlada düşürme konusunda 90 da açmıyor bildiğim kadarıyla 90 nın bir üst çizgide açıyor ama çok yoğun trafikte yada zorladığında açar normalde açmaz
|
|
206+ 2010 1.4 benzin+ lpg
|
|
![]() |
|
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Motor sogutma suyundaki antifirizin yaz veya kis ile bir alakasi yok. Antifiriz kisin sogutma suyunun donmasini dusurdugu gibi yazinda kaynama noktasini yukseltir. Bunun yaninda korozyonu onler vs. O yuzden yaz kis antifiriz olmali.
|
|
![]() |
|
toga406 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
antifiriz ok hemen ilave ettireyim bari
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hocam senin sıkıntının aynısı bendede var, selenoidler alakası yok bendeki selenoidler yeni ama çare olmadı. ben bu aralar sürekli klima açık gezdiğimden sıkıntı olmuyor ama uzun yolda nasıl birşey olur bilemiyorum. bu önümüzdeki ay ankarada olacağım istiyorsan bu soruna beraber bi çözüm bulalım arkadaşım. ben yağ değişimi falanda yaptım ama hiçbir çözüm olmadı bence soğutucunun değişmesiyle bu sorun çözülür gibime geliyor:)
|
|
![]() |
|
toga406 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nakka kardeş uzun yolda sıkıntı cıkarmıyor zira süratin yarattığı rüzgar akımı motoru ve yağı sogutuyor alttan. ama yokus veya virajlı yokusta baslıyor ısınmaya. ama limite yaklastım ama korumaya geçmedi çok şükür.
geçersede aklında olsun cek sağa 10 dakika dinlen istop et sonra aynen devam.
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bende aynen öyle yapıyorum hocam ,bide enterasandır stop ettip çalıştırdın düzensiz çalışmaya devam ediyor ama bir kere 4 e geçirip hızlanabilrsen yavaş yavaş düzeliyor kendiliğinden:) benimki 3 4 kere korumaya geçti uzun yolda bende şehir içinde karşılaşmadım korumaya geçme olayıyla:) uzun yoldada yakıt almak için duruyorum ya o sıra kalkıp tekrar hareket ederken yapıyor araç durduğu için soğutma gerçekleşmiyor ve bu yüzden sıkıntı yaşanıyor:)
|
|
![]() |
|
toga406 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
sorunun çözebildi isen şayet bana da haber ver dostum nasıl çözdüğünü
bu arada geçen epey zorladım dağ yollarında aracı üzmeden ama 130 üzerine çıktı ama sıkıntı yasamadım korumaya geçmedi çok şükür ama normal bir durum değil kırmızıya ramak kalması
|
|
![]() |
|
toga406 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
sen çözemedin sattın sanırım darısı bana artık
|
|
![]() |
|
GANDALF ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 12 Şubat 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 104 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
arkadaşlar bu sorun radyatorleriz tıkalı olabilir basınçlı suyla yıkatıp deneyin derim. öünkü hem şanzımanın üzerinde bulunan yağ soğutucu hem de ön hava ızgaralarından giren hava şanzımanı ve motorun hızlı soğumasını sağlar eğer şanzıman yeterince hava ile beslenemiyorsa aşırı ısınmaya bağlı olarak şişme ve vuruntu yapabilir.
|
|
2006 sw 1.6 16 valf otomatik
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |