Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

yağ sıcak. motor su termostad düşür.çözüm mü?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=23390
Tarih: 31 Ekim 2025 Saat 00:08
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: yağ sıcak. motor su termostad düşür.çözüm mü?
Mesajı Yazan: toga406
Konu: yağ sıcak. motor su termostad düşür.çözüm mü?
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2012 Saat 14:14
Mrb. aracımın yağı ısınıyor çözüm bulamadım al4 kronik sorun. selenoid ve vites geçişlerim gayet normal. ama orjinal selenoid var sanırım
araç sıkışınca korumaya alıyor yağ sıcaklığı 140 a çıkınca veya yaklaşınca.
sorum şu
anladığım ve ustaların gösterdiği kadarıyla yağ sıcaklığı da motor radyotörden gelen suyun devirdaimi ile soğutuluyor. yağ sogutucu ünitede.
buna rağmen ısı sıkışınca 140 lara çıkıyorsa çözüm olarak
1- motor radyatör müşürü 90 da değilde diyelim ki ilk kademesi 80 derecede devreye girse. yağ sıcaklığına çözüm olabilir mi
2- evet olur diyorsanız bunun için müşürde bir ayar mümkün mü;? veya değiştirmem mi gerekir
3- bu çözüm motora veya sisteme zarar verir mi?
motor suyuna yaz olduğu için antifiriz koydurmadım. sistemi elden geçtirdim
antifiriz koysam bir ihtimal çözüm olur mu?



Cevaplar:
Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2012 Saat 14:52
bence antfriz koy ben her yaz değiştiriyorum  totalın organik antfrizini kullanıyorum  normal su zamanla motor kapagında paslanmaya neden olur. diğer bi konu müşürü  değiştirip arac 80 de fan acarsa fazla yakar  forumda boyle bı konu vardı en ıdeal sıcaklık 90  benım 307 de otomatık 90da hıc durmuyo hararet gostergesı hep yukselıyo  98 de fan acıyo abc pejodakı usta normal dıyo 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2012 Saat 15:06
benim hararet göstergem 90 da sabit yükselen yağ sıcaklık göstergesi. ona çözüm olabilir mi diye düşünmüştüm
yorumun için saolasın


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2012 Saat 15:14
sanmıyorum cozum olabılcegını radyatorunde sorun olabılırmı pekı tıkalı veya hortumlarında sorun vardır  yag sogutucan gelen su tam sogumadan gerı gıdıyo olabılır 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2012 Saat 15:19
radyatör açık ve yağ sogutucuya kadar giden kısma bakıldı söküldü taziykli su verildi ve kontrol edildi. çözemedim bu sorunu


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2012 Saat 15:21
ozaman yag sogutucunun gorevı sona ermıs degıstırmeyı denıceksın :)

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2012 Saat 15:25
kesin ondan deseler onuda yaapcam ama garanti veremedi ustalar. çünkü sistem mekanikmiş elektronik birşey yok onda dediler. anlamadım çözemedim.
selenoidler eski ondan olabiir mi ama vites geçişlerim mükemmel geride kacırmıyor araç


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2012 Saat 15:31
arac zaten selenoıd yuzunden kacırmaz  2 tane buyuk selenoıdın basıncını olctur bız al4 sanzımanı hakkında bılınmesı gerekenler dıe bı konu acmıstık orda basıncın ne kadar olması gerektıgı yazıyo ona baktır yagını degıstır bıde 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2012 Saat 15:35
basınç 2.75 şanzıman ustası iki yer baktı şanzımandan kaynaklı olamaz dediler. iki büyük servis ankaradan anlayamadım ki bende. yetkili servis aracı bırak vsvs
bide diyecekler su kadar masraf


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2012 Saat 16:07
aracı kontrol ettırmek ıstıyorum sorunu ne dersen sana sormadan tamır yapamıyolar sadece bakma ucretı alıyolar 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2012 Saat 16:08
abc pejoya gıt ben hep oraya gıdıyorum memnunum sanzıman ustası guzel oranın  ben sıfırdan yaptırdım sanzımanı oraya

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: hakan38
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2012 Saat 16:21
hocam eğer 140 lardaysa normal diyene inanma.araçta sorun var vede hararet önemli.
fanlada düşürme konusunda 90 da açmıyor bildiğim kadarıyla 90 nın bir üst çizgide açıyor ama çok yoğun trafikte yada zorladığında  açar normalde açmaz 


-------------
206+   2010 1.4 benzin+ lpg


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2012 Saat 16:32
Motor sogutma suyundaki antifirizin yaz veya kis ile bir alakasi yok. Antifiriz kisin sogutma suyunun donmasini dusurdugu gibi yazinda kaynama noktasini yukseltir. Bunun yaninda korozyonu onler vs. O yuzden yaz kis antifiriz olmali.


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2012 Saat 21:30
antifiriz ok hemen ilave ettireyim bari


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Haziran 2012 Saat 00:11
hocam senin sıkıntının aynısı bendede var, selenoidler alakası yok bendeki selenoidler yeni ama çare olmadı. ben bu aralar sürekli klima açık gezdiğimden sıkıntı olmuyor ama uzun yolda nasıl birşey olur bilemiyorum. bu önümüzdeki ay ankarada olacağım istiyorsan bu soruna beraber bi çözüm bulalım arkadaşım. ben yağ değişimi falanda yaptım ama hiçbir çözüm olmadı bence soğutucunun değişmesiyle bu sorun çözülür gibime geliyor:)


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 05 Haziran 2012 Saat 10:01
Nakka kardeş uzun yolda sıkıntı cıkarmıyor zira süratin yarattığı rüzgar akımı motoru ve yağı sogutuyor alttan. ama yokus veya virajlı yokusta baslıyor ısınmaya. ama limite yaklastım ama korumaya geçmedi çok şükür.
geçersede aklında olsun cek sağa 10 dakika dinlen istop et sonra aynen devam.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Haziran 2012 Saat 13:56
bende aynen öyle yapıyorum hocam ,bide enterasandır stop ettip çalıştırdın düzensiz çalışmaya devam ediyor ama bir kere 4 e geçirip hızlanabilrsen yavaş yavaş düzeliyor kendiliğinden:) benimki 3 4 kere korumaya geçti uzun yolda bende şehir içinde karşılaşmadım korumaya geçme olayıyla:) uzun yoldada yakıt almak için duruyorum ya o sıra kalkıp tekrar hareket ederken yapıyor araç durduğu için soğutma gerçekleşmiyor ve bu yüzden sıkıntı yaşanıyor:)


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2012 Saat 01:06
sorunun çözebildi isen şayet bana da haber ver dostum nasıl çözdüğünü
bu arada geçen epey zorladım dağ yollarında aracı üzmeden ama
130 üzerine çıktı ama sıkıntı yasamadım korumaya geçmedi çok şükür ama normal bir durum değil kırmızıya ramak kalması


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 19 Haziran 2012 Saat 19:15
sen çözemedin sattın sanırım darısı bana artık


Mesajı Yazan: GANDALF
Mesaj Tarihi: 19 Haziran 2012 Saat 20:32
arkadaşlar bu sorun radyatorleriz tıkalı olabilir basınçlı suyla yıkatıp deneyin derim. öünkü hem şanzımanın üzerinde bulunan yağ soğutucu hem de ön hava ızgaralarından giren hava şanzımanı ve motorun hızlı soğumasını sağlar eğer şanzıman yeterince hava ile beslenemiyorsa aşırı ısınmaya bağlı olarak şişme ve vuruntu yapabilir.

-------------
2006 sw 1.6 16 valf otomatik



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net