![]() |
|
PEUGEOT 307 1.4 HDİ SORUNNNNNNNNN |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Yazar | |
teoman_40 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 17 Mart 2012 Konum: BİTLİS/AHLAT Durum: Aktif Değil Mesajlar: 138 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı teoman_40
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 25 Mart 2012 Saat 12:10 |
Arkadaşlar merhaba. Ben 2004 1.4 HDI 307 XR sahibiym arabayı alalı 1 ay oldu.Benim temel 2 sorunum var:
1. Yakıtı çok ama çok yakıyor bunun nedeni ne olabilir sence? Uzun yolda ortalama 90 km civarı hızla 6.5lt./100km. . ( arabayı aldığımda yağ,yağ filtresi,mazot filtresi,hava filtresi,ısıtma bujileri gibi şeylerideğiştirdim ve arabayı devirli kullanan birisiyim. ) Şehir içinde hesaplamalarımda km. de 35-37 kuruşları gördüm:( 2. Turbodan ıslık sesi duyuluyor yeni başladı.Özellikle 2000-2400 devirler arasında.Turbo için ne yapılabilir bu bir sorun mudur? sorun ise turboyu değişmeden halledilebilir mi?Şimdiden teşekkürler. 3. Benim aracımın orjinal anahtarı kayıp.Yedek anahtarda uzaktan kumanda yok.Harici kumanda sistemi aldım .Arabanın sistemi desteklemiyor dediler ve takmadılar.Bu konuda bilgisi olan var mı? araç 2004 peugeot xr 1.4 hdi. http://www.hepsiburada.com/Liste/modacar-m-cover-uzaktan-acma-kapama-34b007/productDetails.aspx?productId=otm34b007&categoryId=20029356&SKU=OTM34B007#Gorseller |
|
![]() |
|
mbuyukavci ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2012 Konum: Isparta Durum: Aktif Değil Mesajlar: 84 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı mbuyukavci
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Merhaba
1. Arac gercekten cok yakiyor. Bende ayni model kullaniyorum sehir ici 20 kurus yakiyor . 3. Servise gidip bir anahtar kodlatabilirsin yaklasik 150 tl diye yazilmisti forumda. Kolay gelsin |
|
yeni pug cu :))
|
|
![]() |
|
toga406 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
turbosu bozuk olabilir. sen daha fazla güç elde etmek için yok yere bu nedenle gaza yükleniyor olabilir sin dostum
|
|
![]() |
|
kiracoglu ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 04 Ocak 2012 Konum: Kocaeli-İzmit Durum: Aktif Değil Mesajlar: 92 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı kiracoglu
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Öncelikle 1. sorun için çözümü hakkında bir öneride bulunamıyorum ama gerçekten çok yakıyormuş. Benim arac 2006 1.6 HDİ mazot 4 tl olmuş buna ragmen km de 28-30 krs arası yakıyor.
2. Bence turbonun o sesi çıkarması normal diye biliyorum ama forumda bu konuda deneyimli arkadaşlar var yardımcı olacaklardır. 3.Arkadaşın da dediği gibi servisten alabilirsin kumandalı anahtarı.Biraz tuzludur
![]() |
|
2006 307 1.6HDİ KARABASAN
|
|
![]() |
|
teoman_40 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 17 Mart 2012 Konum: BİTLİS/AHLAT Durum: Aktif Değil Mesajlar: 138 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı teoman_40
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Arkadaşlar çok yakma sorunu için öneriniz yok mu ne yapabilirim.Piyasada würt diye bir enjeksiyon temizleyicisi varmış ,yakıt deposuna konulan ondan kullansam faydası olur mu yakıta?
Turbo 2000devirde devreye giriyor ve hissettiriyor kendini.Benim merak ettiğim o ıslık sesi için bişey yapabilir miyiz? Uzaktan kumandalı anahtarı servisten alabileceğimi biliyorum ama aldığım( linkini ilk mesajda gönderdim ) uzaktan kumanda kilidini nasıl monte ettirebilirim ,olur mu arabaya? |
|
![]() |
|
gorkemteke ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2011 Konum: kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 89 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı gorkemteke
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
aynı araca sahibim ilk aldıgımda benimde yakıt tuketimim cok tu 2200-2400 arası vites degişiyorum ve aracı ortalama 2000-2100 devir arası kullanıyorum sorun devamlı yukse devirde kullanmandan kaynaklanabilir turbo ise normal bendede aynı devirde giriyor ve aynı sesi veriyor birde dedigim devirlerde kullanmayı dene forumdada bununla ilgili yazılar var bende ordna okumustum depoya katkı malzemesini önermiyorlar enjeksiyonlarda ilerde problem cıkarıyormus ama würt için bişey diyemem mantıken söyluyorum bunu denedigim birşey degil ama hava debimetresi arıza yapmıstı ozmaan benim araba deli gibi yakmıstı hava debi metresini bir temizle yada demizlet sen demizlersen kontak sprey ile yagsız
|
|
2004 307 Hdi XR
|
|
![]() |
|
EmSul ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 06 Mart 2012 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 874 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
20kuruş yakan araç hemde 4lira olmuşken mazot ancak şehirdışı sabit hızda o değeri yakalayabilir şehir içi o arabayı üreten adamlar bile o değeri mümkün görmüyor..
Ayrıca turbo sabit bir devirde 2000devir gibi devreye girer diye bir durum söz konusu değil turbonun çalışma prensibini okursanız.. 1.4 bir motorun sıkıştırıldığı zaman da 8-9litre gibi değerlere çıkması şehir içi bence normal motor hacmi küçüldükçe araç yüksek devirlerde daha da zorlanacağından yakabilir .. Bipper 1.4hdi da sürekli 14-15litrelerde görüyorduk yakıt tüketimini hatta 20litrelere bile çıkıyordu kalkışlarda |
|
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v" "1998 Ford Mondeo 2.0 glx" "2005 Peugeot Partner 2.0hdi" "2004 Peugeot 307 1.6 bva" |
|
![]() |
|
muratoner ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Ocak 2011 Konum: Nevşehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 253 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı muratoner
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Ben 7 yıldır 307 kullanıcısıyım.Önceki aracım 1.4hdi idi ve rutin olarak her bakım yaptırdımda enjektör temizleme yaptırdım ve şimdiki aracım 1.6 hdi premium onada yaptırıyorum.Şeytan kulağına kurşun daha hiç sıkıntı yaşamadım.Tavsiye ederim ama ben depoya koydurmuyorum cihaza bağlatıyorum.Turbodan gelen ıslık sesi hissedilir seviyede ise turbon bozulmaya yüz tutmuş olabilir.Bir turbocuya gidip kontrol ettirmeli ve ses avansını yaptırman gerekebilir.307 1.4 hdi de turbo 1750 d/d devreye girer fakat 2000-2100 d/d gibi kullanıcı hisseder.Yakıtın olağanın üstünde ve eminim enjektörlerden kaynaklanıyor Temizleme işlemini yaptırınca düzelecektir.
|
|
![]() |
|
teoman_40 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 17 Mart 2012 Konum: BİTLİS/AHLAT Durum: Aktif Değil Mesajlar: 138 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı teoman_40
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Kardeş ben de söylediğin devirlerde kullanmaya çalışıyorum.Hava debimetresi nerde bulunur,kendim çıkartıp temizleyebilir miyim?Eğer foto falan koyma imkanın varsa sevinirim.Turbo için tamirciye,servise vs. gittin mi ?
|
|
![]() |
|
turbo27 ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 05 Temmuz 2010 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 75 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
çekiş problemı ve siyah duman atma problemı varmı? öncelıkle bu çok önemlı arıza bulmada,cekıs problemı var ise, zaten turbodanda ıslık sesı gelıyor demıssınız,turbo arızalıdır,turbın pervanesının uclarını erıtmıs olabılır,bu da sızın arac cekmedıgınden dolayı gaza bıraz daha fazla yuklenmeden dolayı yakıtı artırır,ıkıncısı ıse duman atma,eger sıyah duman atma oluyosa ve cekıs ıyıyse enjektör fazla mazot verıyor demektır sılındırlere,enjektörlerın ayarlanması gerekır.fakat her ne olursa olsun ıslık sesı gelen bı turbonun elı kulagında demektir,mutlaka yapılması gerekır.. |
|
![]() |
|
teoman_40 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 17 Mart 2012 Konum: BİTLİS/AHLAT Durum: Aktif Değil Mesajlar: 138 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı teoman_40
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Daha önce dizel bir araç kullanmadım ama çekişin daha iyi olması gerekiyormuş gibi geliyor bana .Siyah duman genelde ilk çalışmalarda oluyor sonrasında normal.Hava debimetresinden de kaynaklanıyor olabiilir mive nasıl söküldüğünü ve temizlendiğini biliyor musunuz? Enjektörlere ayar verdirmek gerekiyorsa bu maliyetli birşey midir? |
|
![]() |
|
turbo27 ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 05 Temmuz 2010 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 75 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
siyah duman ılk calıstırmada,yada ani gaz vermelerde hafıf olması normal,hava debımetresınden olacagını sanmıyorum,hava debımetresı arızalı olunca araçta bariz bı cekıs dusuklugu olur ve yuksek devırlere cıkamaz,debımetre temızlenmez,bozuksa alınır,duman yoksa enjektör arızasıda yoktur,turbonuzda ıslık sesı vaar dedınız arızanız turbo arızası gıbı gorunuyor..
|
|
![]() |
|
teoman_40 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 17 Mart 2012 Konum: BİTLİS/AHLAT Durum: Aktif Değil Mesajlar: 138 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı teoman_40
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Yani "yakıtın fazla olması turbodan kaynaklanabilir" mi diyorsunuz? |
|
Neyleyim köşkü neyleyim sarayı ,içinde salınan yar olmayınca...
|
|
![]() |
|
nupel307 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 210 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
benim aracta turbo ıslık sesi var..1.6 110 beygir..şehir dısı hız 90 km olursa 4.3 lt yi geçmiyor..şehir içi 7 oluyor..turbodan ıslık sesi anormal değilse sorun olmaz..baska bir problemdendir diye düşünüyorum
|
|
308 1.6 hdi 90 hp
|
|
![]() |
|
taskin ![]() 1. Vites ![]() ![]() 20 - Mayıs - 1980 Kayıt Tarihi: 26 Ekim 2010 Konum: RİZE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 75 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
benım araç 206 ve 307 ye göre biraz daha hafif bir araç şehir için de kış şartlarında 5,5 uzun yolda 110 km/s ortalama 100 km 4-4.5 litre yakmakta bu sıralar bıraz yakıt tüketimi çok azda olasa arttı ve kabınde mazot kokusu almaya başladım biraz nette araştırınca enjektör pulları ve hortumlarının zamanla sızdırma yaptıgını ögrendım açıp bakınca enjektörlerın baglı oldugu yerde bayagı mazot atmıştı. Cumartesi gün aldım enjektörlerı bır temızletip durumuna bakılacak. Wurth mazot katkısını tavsıye ederim kesinlikle faydasını görursunuz ama asıl temızleme sökulup ayar makınasında bakılması lazım. Turbo aracın km baglı olarak belirli bir ömru var ve ses yapabilir fakat ben aracı aldıgımda baktırmıştım bir şeyler yaptılar ama ses daha arttı fakat araç bir rahatladı 5 10.000 km sonra aynı oldu o yuzden turbo ve enjektörlerin tamirlerine pek sıcak bakmıyorum.. Baskı balatanız ömrünü tamamlamış ise yakıt tüketimini etkiler..
|
|
Peugeot 206 1.4 hdi look
|
|
![]() |
|
turbo27 ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 05 Temmuz 2010 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 75 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Aşırı yakmanın 2 ana konusu var,enjektor pompa, ve turbo..yakıt sistemi yani pompa enj.arızalı ise arabada yoğun bı sıyah duman atma durumu olur,eğerkı duman atma,gec calısma sıkıntısı yoksa,rolantıde saat gıbı calısıyosa,pompa yada enjektorlerde sorun yoktur,ama bunların dısında hala aşırı yakıt yakma ve CEKİŞ PROBLEMİ varsa sorun turbodan kaynaklanma ıhtımalı cok yuksektır..bazı turbo öter ses balansı yapılmamıstır,çekisi etkılemez,bazı turbo vardır öter,egsoz yada emme pervanesı kanatlarının ucu aşınmıstır erimiştir,hem öter hem cekmez..
|
|
![]() |
|
delice48 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18 Mart 2012 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 39 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Benim aracımda çok yakıyordu, ama pek fazla araç binmediğimden okadarda önemsemiyordum akü değiştirme zamanı gelmişti aküyü değiştirince arabada motor arıza lambasının yandığını gördüm, arabayı bilgisayara bağlattım oksijen sensörü hatası çıktı, sensör değiştirildi yakıt tüketimi %15 oranlarında tasarruf oldu.. seninkindede böyle sorun olduğu anlamına gelmez başıma geldiği için paylaşmak istedim. inşallah sorunun çözülür..
|
|
![]() |
|
teoman_40 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 17 Mart 2012 Konum: BİTLİS/AHLAT Durum: Aktif Değil Mesajlar: 138 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı teoman_40
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Teşekkür ederim bilgin için .Oksijen sensörü "hava debimetresiyle " aynı şeyler mi?
|
|
Neyleyim köşkü neyleyim sarayı ,içinde salınan yar olmayınca...
|
|
![]() |
|
istanbullu_3886 ![]() 2. Vites ![]() ![]() 01 - Aralık - 1973 Kayıt Tarihi: 19 Ağustos 2011 Konum: ist/esenyurt Durum: Aktif Değil Mesajlar: 841 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı istanbullu_3886
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
arkadasım bence pp2000 cihazı olan iyi bi ustaya git aracın parametrelerini konrol ettir neden fazla yaktiginı sana söyler bu hata her şeyden olabilir bence en dogru çözum bu
|
|
nissan qashqai 2013 model 1.5 dci
|
|
![]() |
|
teoman_40 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 17 Mart 2012 Konum: BİTLİS/AHLAT Durum: Aktif Değil Mesajlar: 138 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı teoman_40
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
O şekilde sorunun neyden kaynaklandığı kesin bir şekilde belli olur mu diyorsun? |
|
Neyleyim köşkü neyleyim sarayı ,içinde salınan yar olmayınca...
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |