Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

PEUGEOT 307 1.4 HDİ SORUNNNNNNNNN

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=22201
Tarih: 30 Eylül 2025 Saat 21:52
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: PEUGEOT 307 1.4 HDİ SORUNNNNNNNNN
Mesajı Yazan: teoman_40
Konu: PEUGEOT 307 1.4 HDİ SORUNNNNNNNNN
Mesaj Tarihi: 25 Mart 2012 Saat 12:10
Arkadaşlar merhaba. Ben 2004 1.4 HDI 307 XR sahibiym arabayı alalı 1 ay oldu.Benim temel 2 sorunum var:

1. Yakıtı çok ama çok yakıyor bunun nedeni ne olabilir sence? Uzun yolda ortalama 90 km civarı  hızla 6.5lt./100km.   . ( arabayı aldığımda yağ,yağ filtresi,mazot filtresi,hava filtresi,ısıtma bujileri gibi şeylerideğiştirdim ve arabayı devirli kullanan birisiyim. ) Şehir içinde hesaplamalarımda km. de 35-37 kuruşları gördüm:(

2. Turbodan ıslık sesi duyuluyor yeni başladı.Özellikle 2000-2400 devirler arasında.Turbo için ne yapılabilir bu bir sorun mudur? sorun ise turboyu değişmeden halledilebilir mi?Şimdiden teşekkürler.

3. Benim aracımın orjinal anahtarı kayıp.Yedek anahtarda uzaktan kumanda yok.Harici kumanda sistemi aldım .Arabanın sistemi desteklemiyor dediler ve takmadılar.Bu konuda bilgisi olan var mı? araç 2004 peugeot xr 1.4 hdi.

http://www.hepsiburada.com/Liste/modacar-m-cover-uzaktan-acma-kapama-34b007/productDetails.aspx?productId=otm34b007&categoryId=20029356&SKU=OTM34B007#Gorseller



Cevaplar:
Mesajı Yazan: mbuyukavci
Mesaj Tarihi: 25 Mart 2012 Saat 12:15
Merhaba
1. Arac gercekten cok yakiyor. Bende ayni model kullaniyorum sehir ici 20 kurus yakiyor .
3. Servise gidip bir anahtar kodlatabilirsin yaklasik 150 tl diye yazilmisti forumda.
Kolay gelsin

-------------
yeni pug cu :))


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 25 Mart 2012 Saat 13:09
turbosu bozuk olabilir. sen daha fazla güç elde etmek için yok yere bu nedenle gaza yükleniyor olabilir sin dostum


Mesajı Yazan: kiracoglu
Mesaj Tarihi: 25 Mart 2012 Saat 13:10
Öncelikle 1. sorun için çözümü hakkında bir öneride bulunamıyorum ama gerçekten çok yakıyormuş. Benim arac 2006 1.6 HDİ mazot 4 tl olmuş buna ragmen km de 28-30 krs arası yakıyor.

2. Bence turbonun o sesi çıkarması normal diye biliyorum ama forumda bu konuda deneyimli arkadaşlar var yardımcı olacaklardır.

3.Arkadaşın da dediği gibi servisten alabilirsin kumandalı anahtarı.Biraz tuzludur Smile


-------------
2006 307 1.6HDİ KARABASAN


Mesajı Yazan: teoman_40
Mesaj Tarihi: 25 Mart 2012 Saat 19:34
Arkadaşlar çok yakma sorunu için öneriniz yok mu ne yapabilirim.Piyasada würt diye bir enjeksiyon temizleyicisi varmış ,yakıt deposuna konulan ondan kullansam faydası olur mu yakıta?

Turbo 2000devirde devreye giriyor ve hissettiriyor kendini.Benim merak ettiğim o ıslık sesi için bişey yapabilir miyiz?

Uzaktan kumandalı anahtarı servisten alabileceğimi biliyorum ama aldığım( linkini ilk mesajda gönderdim ) uzaktan kumanda kilidini nasıl monte ettirebilirim ,olur mu arabaya?


Mesajı Yazan: gorkemteke
Mesaj Tarihi: 25 Mart 2012 Saat 20:57
aynı araca sahibim ilk aldıgımda benimde yakıt tuketimim cok tu 2200-2400 arası vites degişiyorum ve aracı ortalama 2000-2100 devir arası kullanıyorum sorun devamlı yukse devirde kullanmandan kaynaklanabilir turbo ise normal bendede aynı devirde giriyor ve aynı sesi veriyor birde dedigim devirlerde kullanmayı dene forumdada bununla ilgili yazılar var bende ordna okumustum depoya katkı malzemesini önermiyorlar enjeksiyonlarda ilerde problem cıkarıyormus ama würt için bişey diyemem mantıken söyluyorum bunu denedigim birşey degil ama hava debimetresi arıza yapmıstı ozmaan benim araba deli gibi yakmıstı hava debi metresini bir temizle yada demizlet sen demizlersen kontak sprey ile yagsız 

-------------
2004 307 Hdi XR


Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 25 Mart 2012 Saat 21:14
20kuruş yakan araç hemde  4lira olmuşken mazot ancak şehirdışı sabit hızda o değeri yakalayabilir şehir içi o arabayı üreten adamlar bile o değeri mümkün görmüyor..
Ayrıca turbo sabit bir devirde 2000devir gibi devreye girer diye bir durum söz konusu değil turbonun çalışma prensibini okursanız..
1.4 bir motorun sıkıştırıldığı zaman da 8-9litre gibi değerlere çıkması şehir içi bence normal motor hacmi küçüldükçe araç yüksek devirlerde daha da zorlanacağından yakabilir .. Bipper 1.4hdi da sürekli 14-15litrelerde görüyorduk yakıt tüketimini hatta 20litrelere bile çıkıyordu kalkışlarda


-------------
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"


Mesajı Yazan: muratoner
Mesaj Tarihi: 25 Mart 2012 Saat 22:02
  Ben 7 yıldır 307 kullanıcısıyım.Önceki aracım 1.4hdi idi ve rutin olarak her bakım yaptırdımda enjektör temizleme yaptırdım ve şimdiki aracım 1.6 hdi premium onada yaptırıyorum.Şeytan kulağına kurşun daha hiç sıkıntı yaşamadım.Tavsiye ederim ama ben depoya koydurmuyorum cihaza bağlatıyorum.Turbodan gelen ıslık sesi hissedilir seviyede ise turbon bozulmaya yüz tutmuş olabilir.Bir turbocuya gidip kontrol ettirmeli ve ses avansını yaptırman gerekebilir.307 1.4 hdi de turbo 1750 d/d devreye girer fakat 2000-2100 d/d gibi kullanıcı hisseder.Yakıtın olağanın üstünde ve eminim enjektörlerden kaynaklanıyor Temizleme işlemini yaptırınca düzelecektir.


Mesajı Yazan: teoman_40
Mesaj Tarihi: 25 Mart 2012 Saat 22:54
    Kardeş ben de söylediğin devirlerde kullanmaya çalışıyorum.Hava debimetresi nerde bulunur,kendim çıkartıp temizleyebilir miyim?Eğer foto falan koyma imkanın varsa sevinirim.Turbo için tamirciye,servise vs. gittin mi ?


Mesajı Yazan: turbo27
Mesaj Tarihi: 26 Mart 2012 Saat 15:57

çekiş problemı ve siyah duman atma problemı varmı? öncelıkle bu çok önemlı arıza bulmada,cekıs problemı var ise, zaten turbodanda ıslık sesı gelıyor demıssınız,turbo arızalıdır,turbın pervanesının uclarını erıtmıs olabılır,bu da sızın arac cekmedıgınden dolayı gaza bıraz daha fazla yuklenmeden dolayı yakıtı artırır,ıkıncısı ıse duman atma,eger sıyah duman atma oluyosa ve cekıs ıyıyse enjektör fazla mazot verıyor demektır sılındırlere,enjektörlerın ayarlanması gerekır.fakat her ne olursa olsun ıslık sesı gelen bı turbonun elı kulagında demektir,mutlaka yapılması gerekır..



Mesajı Yazan: teoman_40
Mesaj Tarihi: 26 Mart 2012 Saat 16:14
Orjinalini yazan: turbo27 turbo27 Yazdı:

çekiş problemı ve siyah duman atma problemı varmı? öncelıkle bu çok önemlı arıza bulmada,cekıs problemı var ise, zaten turbodanda ıslık sesı gelıyor demıssınız,turbo arızalıdır,turbın pervanesının uclarını erıtmıs olabılır,bu da sızın arac cekmedıgınden dolayı gaza bıraz daha fazla yuklenmeden dolayı yakıtı artırır,ıkıncısı ıse duman atma,eger sıyah duman atma oluyosa ve cekıs ıyıyse enjektör fazla mazot verıyor demektır sılındırlere,enjektörlerın ayarlanması gerekır.fakat her ne olursa olsun ıslık sesı gelen bı turbonun elı kulagında demektir,mutlaka yapılması gerekır..



Daha önce dizel bir araç kullanmadım ama çekişin daha iyi olması gerekiyormuş gibi geliyor bana .Siyah duman genelde ilk çalışmalarda oluyor sonrasında normal.Hava debimetresinden de kaynaklanıyor olabiilir mive nasıl söküldüğünü ve temizlendiğini biliyor musunuz? Enjektörlere ayar verdirmek gerekiyorsa bu maliyetli birşey midir?


Mesajı Yazan: turbo27
Mesaj Tarihi: 26 Mart 2012 Saat 16:26
siyah duman ılk calıstırmada,yada ani gaz vermelerde hafıf olması normal,hava debımetresınden olacagını sanmıyorum,hava debımetresı arızalı olunca araçta bariz bı cekıs dusuklugu olur ve yuksek devırlere cıkamaz,debımetre temızlenmez,bozuksa alınır,duman yoksa enjektör arızasıda yoktur,turbonuzda ıslık sesı vaar dedınız arızanız turbo arızası gıbı gorunuyor..


Mesajı Yazan: teoman_40
Mesaj Tarihi: 28 Mart 2012 Saat 21:35
Orjinalini yazan: turbo27 turbo27 Yazdı:

siyah duman ılk calıstırmada,yada ani gaz vermelerde hafıf olması normal,hava debımetresınden olacagını sanmıyorum,hava debımetresı arızalı olunca araçta bariz bı cekıs dusuklugu olur ve yuksek devırlere cıkamaz,debımetre temızlenmez,bozuksa alınır,duman yoksa enjektör arızasıda yoktur,turbonuzda ıslık sesı vaar dedınız arızanız turbo arızası gıbı gorunuyor..



  Yani "yakıtın fazla olması turbodan kaynaklanabilir" mi diyorsunuz?


-------------
Neyleyim köşkü neyleyim sarayı ,içinde salınan yar olmayınca...


Mesajı Yazan: nupel307
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2012 Saat 00:01
benim aracta turbo ıslık sesi var..1.6 110 beygir..şehir dısı hız 90 km olursa 4.3 lt yi geçmiyor..şehir içi 7 oluyor..turbodan ıslık sesi anormal değilse sorun olmaz..baska bir problemdendir diye düşünüyorum

-------------
308 1.6 hdi 90 hp


Mesajı Yazan: taskin
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2012 Saat 01:13
benım araç 206 ve 307 ye göre biraz daha hafif bir araç şehir için de kış şartlarında 5,5 uzun yolda 110 km/s ortalama 100 km 4-4.5 litre yakmakta bu sıralar bıraz yakıt tüketimi çok azda olasa arttı ve kabınde mazot kokusu almaya başladım biraz nette araştırınca enjektör pulları ve hortumlarının zamanla sızdırma yaptıgını ögrendım açıp bakınca enjektörlerın baglı oldugu yerde bayagı mazot atmıştı. Cumartesi gün  aldım enjektörlerı bır temızletip durumuna bakılacak. Wurth mazot katkısını tavsıye ederim kesinlikle faydasını görursunuz ama asıl temızleme sökulup ayar makınasında bakılması lazım. Turbo aracın km baglı olarak belirli bir ömru var ve ses yapabilir fakat ben aracı aldıgımda baktırmıştım bir şeyler yaptılar ama ses daha arttı fakat araç bir rahatladı 5 10.000 km sonra aynı oldu o yuzden turbo ve enjektörlerin tamirlerine pek sıcak bakmıyorum.. Baskı balatanız ömrünü tamamlamış ise yakıt tüketimini etkiler..

-------------
Peugeot 206 1.4 hdi look


Mesajı Yazan: turbo27
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2012 Saat 02:21
Aşırı yakmanın 2 ana konusu var,enjektor pompa, ve turbo..yakıt sistemi yani pompa enj.arızalı ise arabada yoğun bı sıyah duman atma durumu olur,eğerkı duman atma,gec calısma sıkıntısı yoksa,rolantıde saat gıbı calısıyosa,pompa yada enjektorlerde sorun yoktur,ama bunların dısında hala aşırı yakıt yakma ve CEKİŞ PROBLEMİ varsa sorun turbodan kaynaklanma ıhtımalı cok yuksektır..bazı turbo öter ses balansı yapılmamıstır,çekisi etkılemez,bazı turbo vardır öter,egsoz yada emme pervanesı kanatlarının ucu aşınmıstır erimiştir,hem öter hem cekmez..


Mesajı Yazan: delice48
Mesaj Tarihi: 30 Mart 2012 Saat 20:45
Benim aracımda çok yakıyordu,  ama pek fazla araç binmediğimden okadarda önemsemiyordum akü değiştirme zamanı gelmişti aküyü değiştirince arabada motor arıza lambasının yandığını gördüm, arabayı bilgisayara bağlattım oksijen sensörü hatası çıktı, sensör değiştirildi yakıt tüketimi %15 oranlarında tasarruf oldu.. seninkindede böyle sorun olduğu anlamına gelmez başıma geldiği için paylaşmak istedim. inşallah sorunun çözülür..


Mesajı Yazan: teoman_40
Mesaj Tarihi: 30 Mart 2012 Saat 22:13
Teşekkür ederim bilgin için .Oksijen sensörü "hava debimetresiyle " aynı şeyler mi?

-------------
Neyleyim köşkü neyleyim sarayı ,içinde salınan yar olmayınca...


Mesajı Yazan: istanbullu_3886
Mesaj Tarihi: 30 Mart 2012 Saat 22:13
arkadasım bence pp2000 cihazı olan iyi bi ustaya git aracın parametrelerini konrol ettir neden fazla yaktiginı sana söyler bu hata her şeyden olabilir bence en dogru çözum bu

-------------
nissan qashqai 2013 model 1.5 dci


Mesajı Yazan: teoman_40
Mesaj Tarihi: 30 Mart 2012 Saat 22:23
Orjinalini yazan: istanbullu_3886 istanbullu_3886 Yazdı:

arkadasım bence pp2000 cihazı olan iyi bi ustaya git aracın parametrelerini konrol ettir neden fazla yaktiginı sana söyler bu hata her şeyden olabilir bence en dogru çözum bu


O şekilde sorunun neyden kaynaklandığı kesin bir şekilde belli olur mu diyorsun?


-------------
Neyleyim köşkü neyleyim sarayı ,içinde salınan yar olmayınca...


Mesajı Yazan: istanbullu_3886
Mesaj Tarihi: 30 Mart 2012 Saat 23:18
Orjinalini yazan: teoman_40 teoman_40 Yazdı:

Orjinalini yazan: istanbullu_3886 istanbullu_3886 Yazdı:

arkadasım bence pp2000 cihazı olan iyi bi ustaya git aracın parametrelerini konrol ettir neden fazla yaktiginı sana söyler bu hata her şeyden olabilir bence en dogru çözum bu


O şekilde sorunun neyden kaynaklandığı kesin bir şekilde belli olur mu diyorsun?
bakan usta iyi bi usta olursa parametrelerden görmesi lazım


-------------
nissan qashqai 2013 model 1.5 dci



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net