![]() |
|
peugeot 307 ileri atma sorunu |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | ||
salihata ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23 Şubat 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 188 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 23 Şubat 2012 Saat 12:08 |
|
............................................................................
Düzenleyen salihata - 07 Ağustos 2014 Saat 17:26 |
||
![]() |
||
fTh206 ![]() 2. Vites ![]() ![]() 15 - Haziran - 1991 Kayıt Tarihi: 29 Nisan 2011 Konum: İstanbul/Şişli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 652 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
anladığım kadarıyla vuruntu yapıyo selenoidleri değiştirme zamanı gelmiş
|
||
HONDA CİTY 1.4 ES
İ-VTEC 2010 CVT OTOMATİK |
||
![]() |
||
salihata ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23 Şubat 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 188 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
araba konusuna yabancıyım , selenoidleri değiştirmek bana ne kadar patlar bilginiz varmı ?
|
||
![]() |
||
fTh206 ![]() 2. Vites ![]() ![]() 15 - Haziran - 1991 Kayıt Tarihi: 29 Nisan 2011 Konum: İstanbul/Şişli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 652 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
500 tl civarı bende değiştirdim 3 ay önce 500 tl falan tuttu ama ihmal etme bence şanzımana zarar veriyo vuruntu daha büyük masraflar çıkıyo 3 bin tl gibi :)
Düzenleyen fTh206 - 23 Şubat 2012 Saat 13:32 |
||
HONDA CİTY 1.4 ES
İ-VTEC 2010 CVT OTOMATİK |
||
![]() |
||
salihata ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23 Şubat 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 188 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
teşekkürler artık tanıdık usta,falan filan derken ben onu bi 250-300 e çekerim =)
|
||
![]() |
||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Önemli bir şey var ama. Selenoidleri değiştirtikten sonra yeni tip takacaklardır. Yeni tip selenoidlerin de çalışma frekansı farklı olduğu için eğer bilgisayara balayıp tanıtmak gerekiyor. Tanıtılmazsa düzensiz çalışacaktır. Ayrıca 2 selenoid değişimi olur, Şahin peugeotta tanesi 120 TL den 2 si 240 TL yapıyor. 100 TL de mobil LT71141 yağ tutar + işçilik falan 400 den aşağı yaptırabileceğini sanmıyorum.
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
aacemm ![]() 1. Vites ![]() ![]() 13 - Nisan - 1978 Kayıt Tarihi: 03 Eylül 2010 Konum: eskişehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 16 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
fren müşürüne baktırmanızı tavsiye ederim ,çoğunlukla bu ufacık parça sorununuzun çözümü olabiliyor. |
||
![]() |
||
monur ![]() 2. Vites ![]() ![]() 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
sorununuz bana planet dişli grubunu aralarındaki fren bantlarından kaynaklanıyor gibi geliyor. Aracın KM si nedir?
|
||
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
||
![]() |
||
yigiteroglu ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 25 Ocak 2012 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 149 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı yigiteroglu
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Fren müşürü benim bildiğim aracın stop lambalarını yakmaya yarayan bir parça. Vites geçişlerini etkileyeceğini şanzımanla ilgili bir parça olduğunu düşünmüyorum ancak fren müşürü ile ilgili çok şey okuyuyoruz bu aralar. Birçok sorunun çözümü olarak gösterilmiş o yüzden aslında denemekte fayda var. Şanzıman yağı değişiminede gidebilirsiniz baktınız düzelmiyo arayı fazla açmadan selenoidlere biran önce baktırın
|
||
PEUGEOT 206 1999 MODEL 1.4 XR PRENCE OTOMATİK BENZİN/LPG
|
||
![]() |
||
monur ![]() 2. Vites ![]() ![]() 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Otomatik vites Arızaları ve Belirtileri;
Otomatik vitesin çalışması ile ilgili arızaların kaynağı motor kontrol sistemi veya otomatik şanzımanın kendisi de olabilir. Arıza arama çok basit işlemler ile başlar. İlk olarak arızanın nereden kaynaklandığı belirlenir. Elektrik sistemi ile ilgili arızalar elektronik kontrol ünitesi tarafından kendi kendini test fonksiyonu ile tespit edilir ve gösterge panelindeki kırmızı uyarı lambasının yanıp sönmesiyle öğrenilebilir. Otomatik şanzımanın mekanik problemi durumunda yapılması gereken dört test vardır. 1-Bayılma testi: Bu test motor ve şanzımanın genel (planet dişli grubunun fren ve kavramaların) performansını kontrol etmek için yapılır. Bunu yaparken araç hareket edemez durumda iken transmisyon “D” ve “R” konumuna alınıp gaza tam basılarak motor devri ölçülür. Bu sonuç, arıza kartında incelenerek gereği yapılır. 2-Gecikme zaman testi: Bu test vites kolu N den, D veya R konumuna alındığında şok hissedilinceye kadar geçen zamanı ölçer. Bu ölçüm kavrama veya fren malzemesinin aşıntısını hidrolik devrenin çalışmasını kontrol içindir 3-Hidrolik basınç testi: Bu test belirli bir araç hızında governör basıncını ve belirli bir motor devrinde ise sistem basıncını ölçmek için kullanılır. Basınçlar katalog değerleri ile karşılaştırılır. 4-Yol testi: Bu testte araç gerçek koşullarda sürülür ve şok kaçırma, anormal ses gibi kontroller için ve vites değişim noktalarının standart değerlerle uyuştuğunu görmek amacıyla transmisyonda vites yükseltilir veya küçültülür. Tabiki arkadaşlar bunları bilmeniz için otomatik şanzımanın çalışma prensibini öğrenmeniz gerekmekte.Çok karmaşık gibi görünse de emin olun manuel şanzımanlardan daha basittir
![]() |
||
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
||
![]() |
||
salihata ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23 Şubat 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 188 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
||
![]() |
||
salihata ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23 Şubat 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 188 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
benimde aslında kuşkulandığım şanzıman yağı çünkü aracı bilgisayara bağladığımda herhangi bir sorun gözükmedi üstteki mesajda da belirtmiştim. sormak istediğim şey şanzıman yağına nerden bakılır ve nasıl yağ eklenir.
|
||
![]() |
||
salihata ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23 Şubat 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 188 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
.....................................
Düzenleyen salihata - 07 Ağustos 2014 Saat 17:27 |
||
![]() |
||
monur ![]() 2. Vites ![]() ![]() 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
135 bin km de artık artık revizyon zamanının gelmiş olabileceğine işaret.Normal kullanımda bir otomatik şanzımanın ömrü 150.000 km dir.Bu kullanıma göre değişiklik gösterebilir, fakat şöylede bir durum var ki bilgisayara bağlatmanız durumunda eğer elektronik bir arıza almıyorsanız mekanik bir arızanız var demektir. Mekanik arızalar bilgisayarda çıkmaz!! Eğer bana sorarsanız iyi bir şanzımancı bulup şanzımanı açtırmanız. Açılmışken ileri,geri fren bantları 1,2,3,4 vites fren bantları,hidrolik beyin kontrolü ve temizliği gerekli oringlerin değişimi, Tork konverterin revizyonu ile tamamen revizyon edip kullanmanızdır. bunların geneli 1500 TL gibi bir masraf açar ama şanzımanınız sıfırlanmış olur. Eğer manuel şanzıman kullanmış olsaydınız simdiye kadar en az 2 sefer şanzıman indirmiş ve baskı balata değişmiş olacaktı.Bu 2 şanzıman inişinin size maliyeti yaklaşık aynı rakama yakın bir masraf çıkacaktı. Bence 135.000 km de 1500 tl lik bir revizyon çok değil. Daha önemli bir husus daha AL4 ve AL6 şanzımanlar üretildiği tarihten itibaren içerisine konulan yağ şanzıman ömrünü bitirene kadar değişmesi gerekmez.Eğer değiştirirseniz ki zararı yoktur ama ancak yama yapmak gibi bir işlem oluyor size kazandıracağı max 25-30 bin km dir.(eğer mekanik bir sorun yoksa) kesinlikle içinden çıkan kadar yağ konulmalıdır,yağ konulurken şanzıman sıcaklığının 60 derece olmasına ve araç P konumunda çalışır vaziyette olmasına dikkat edilmelidir. Yağını isterseniz bir otomatik şanzımancıya değiştirtebilirsiniz. Fakat MOBIL LT71141 numaralı hidrolik şanzıman yağı konulmalıdır. Şimdiden kolay gelsin.
|
||
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
||
![]() |
||
ratumdan ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18 Haziran 2011 Konum: İstanbul-b.düzü Durum: Aktif Değil Mesajlar: 13 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
selenoid valflerin basınç değerleri düşükse bu bazen bilgisayara bağlattığında çıkmıyabilir.
şanzıman yağınının seviyesini baktır eksikse tamamlat olmadı değiştir sonradan devam ediyorsa multaka valfleri söktürüp ölçtür sorun bunlardandır değilse zaten o zamanda artık şanzımana girilecek ufak ufatk
|
||
2010 207 Sw 1.6 VTİ 120 hp Zavoli Lpg
|
||
![]() |
||
melihyilmaz ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 23 Mayıs 2011 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 12 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı melihyilmaz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Selonid
|
||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |