Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >307
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - deppolty systm folut
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

deppolty systm folut

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
blalick Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 19 Ocak 2012
Konum: Ege
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 15
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı blalick Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: deppolty systm folut
    Gönderim Zamanı: 20 Ocak 2012 Saat 02:04
şeklinde bir uyarı bişlgi ekranın da ara sıra gözüküyor arabanın çekiş ve gidişinde hiçbir değişiklik olmuyor herşey normal bi sıkıntı olurmu şimdiden teşekkürler
Peugeot 307 1.6 HDI Premium 2006
Yukarı Dön
ibrahim YILDIZAK Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
15 - Eylül - 1982

Kayıt Tarihi: 04 Nisan 2010
Konum: Adana
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 753
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ibrahim YILDIZAK Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ocak 2012 Saat 02:48
Dünyaca meşhur antipollution foult (hava kirliliği) arızasıdır. Aradabir yapar sıkıntı olmaz kendiliğinden geçer.

01 COA 084 ARh(+)
Yukarı Dön
ibrahim YILDIZAK Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
15 - Eylül - 1982

Kayıt Tarihi: 04 Nisan 2010
Konum: Adana
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 753
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ibrahim YILDIZAK Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ocak 2012 Saat 02:53
pardon sizinki farklı sanırım onu da biraz araştırdım.

Dizel motorlarda 'Depollution system faulty' hatası Partikül filtresinin her iki tarafındaki basınıcın izin verilenden daha fazla farklı olmasının beyin tarafında tespit edilmesiyle oluşur. Motor koruma modune geçer ve 2000 devirin üzerinde çok az güç üretir. Sanki partükül filtresi bloke oluş gibi bir durum oluşur.

Çözümü filtreyi söküp temizlemektir. Yada zenginseniz komplede değiştirebilirsiz. Filtre katalitik konvektörün arkasında dır.Sökerken dikkat edin , seramikten yapılmıştır. Eğer fitre katkısı (sıvısı) çalışıyorsa filtre içerisinin gri kül ile dolu olması ve suyla kolayca temizlenmesi gerekir.

Eğer yukarıdakileri yapamayacak kadar tembelseniz , Redex gibi bir motor temizleyicisini bir ka kez uygulayarak ta şansınızı denemekte fayda var.

Gelelim işin pratiğine aynı arıza benim önceki araçta 150.000 Km ler civarında olmuştu. Bende egre valfi arızalanmıştı. Egr valfi sanırım 250TL civarı birşeydi. Az önce ustamla konuştum EGR olabileceği gibi katalitikte olabilir ve  1500-2000TL gibi bir şeyde tutabilir dedi.

Ancak son söz olarak aracı makineye bağlamadan (test için) bir şey söylemek doğru olmaz diye de ekledi.

Alıntıdır.

01 COA 084 ARh(+)
Yukarı Dön
Alicilik Açılır Kutu Gör
5. Vites
5. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 7423
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Alicilik Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ocak 2012 Saat 02:56
"Depollution System Fault"  aracınız çok eski gözükmüyor. Bakımlarını düzgün yapıyorsanız aldığınız yakıttan kaynaklı olabilir.
Hız sabitleme ve limitleme için
DiagBox v7.82
PP2000 v22
Lexia 3 v45
Sedre/Doc Backup 11.2013

Yukarı Dön
Alicilik Açılır Kutu Gör
5. Vites
5. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 7423
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Alicilik Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ocak 2012 Saat 03:14
Bir alıntı da benden :

PSA grubu motor kullanan (Citroen, Peugeot, Ford) arkadaşlar eğer yol bilgisayarı ekranında böyle bir uyarı görüyorsanız muhtemel sorunlar ve çözümlerini aşağıya belirtiyorum. Bu bilgileri yabancı forumlardan ve arkadaşımın başına geldiği için Peugeot servisinden öğrendim.

1. Pollution kirlilik depollution ise temizlik-temizleme anlamına geliyor. Bu hata sadece daha çok dizel partikül filtresi olan otomobillerde belirgin.

2. Bu arıza bildirimini aldığınızda eğer motor gücünde bir düşme, sabit gazla tekleme varsa hemen olduğunuz yerde durunuz ve daha fazla sürmeyiniz. Servisi aramadan önce 10 dk kadar bekleyiniz (motoru durdurunuz). Tekrar çalıştırdığınızda aynı arızayı veriyorsa servisi arayın ve yardım isteyin.

3. Eğer 10 dk sonra arıza ışığı sönerse yola devam ediniz ancak otomobilin gaz yemesinde bir problem olup olmadığını kontrol ediniz. Aynı zamanda sabit gazla giderken tekleme yapıp yapmadığını da kontrol ediniz. Eğer bir problem yoksa devam edebilirsiniz. Bu durumda lamba yansa bile eğer motorun çalışma karakteristiğinde bir problem yoksa yola devam edebilirsiniz. Çünkü ECU bu arızayı hafızaya alıyor ve bazen hata düzelse bile hafızadan geri okuyarak bildirimde bulunabiliyor.

4. Peki bu arıza bildirimini niye yapıyor. PSA grubun en sık karşılaşılan bildirimlerinden biri bu. Eğer sürekli soğuk motoru çalıştırıp fazla km. yapmadan stop eder sonra tekrar çalıştırıp yine motor ısınmadan durup stop ederseniz bu arıza bildirimini yapabilir. Motor yeterli ısıya ulaşmadığından temizleme yapılamıyor. Neyin temizliği diye sorarsanız dizel partikül filtresinin. Filtredeki zararlı partiküllerin temizlenebilmesi için yani egzosdan dışarı atılabilmesi için motorun yeterli ısıya ulaşması gerekiyor. Bu sağlanmadığında ve sürekli soğukken stop edildiğinde biriken partiküllerin temizlenememesi sonucu ECU bu hata bildiriminde bulunabiliyor.

5. Tabiki tek nedeni bu değil. Hava debisini ölçen sensörün bir anlık yanlış ölçümü turbo basıncının geçici olarak yükselmesi ya da azalmasına neden olabilir. Bu temizleme sistemiyle alakalı olmasa da enjeksiyon sistemiyle alakalı olduğundan bu arıza bildirimine neden olabilir.

6. Kalitesiz yakıt ya da yakıta karışan ufak bir pislik enjeksiyonlardan bir ya da birkaçında geçici ya da sürekli tıkanmaya sebep olabilir. Bu durumda da arıza sinyali verir ve motor güçten kesilebilir, tekleme yapabilir. İşte bu durumda kesinlikle yola devam etmemek gerekiyor.

Bu konu hakkında özellikle Peugeot, Citroen ve Ford.un PSA hdI motorunu kullanan otomobil kullanıcılarını bilgilendirmek istedim.

Saygı ve sevgilerimle.
Hız sabitleme ve limitleme için
DiagBox v7.82
PP2000 v22
Lexia 3 v45
Sedre/Doc Backup 11.2013

Yukarı Dön
blalick Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 19 Ocak 2012
Konum: Ege
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 15
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı blalick Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Şubat 2012 Saat 05:37
çok teşekkürler arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için biraz geç dönüşüm oldu kusura bakmayın verdiğiniz bilgiler doğrıltusunda arkas peugout servise gittim test sürüşü ve makina ya bağlayıp kontrollerini yaptılar sorun turbo elektro vanada imiş o değişcek dediler.Fiyat 160TL+işçilik 
Peugeot 307 1.6 HDI Premium 2006
Yukarı Dön
baris558 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 01 Şubat 2014
Konum: Sivas
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 22
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı baris558 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Şubat 2014 Saat 20:22
Bende de 2007 pejo 1.6 dizel 407 var. Aracı yalaşık on gündür aldım. İlk depollution hatasında, ısıtma bujilerini değiştiler, egr kontrolü ve temizliği yapıldı, düzeldi. Şimdi gene verdi. Ama dikkatimi çeken ne zaman hız sabitleyiciyi devreye alsam bir kaç dakika geçmeden bu hatayı veriyor. Önce esp hatası veriyor sonra depollution hatası çokıyor. Sonra esp hatası bir daha çıkmıyor ama depol. hatası sürekli çıkıyor. Depol hatası ilk çıktığında devirden düşüyor ama sonrakilerde, devirde bir sıkıntı olmuyor. Sonra motor hatası söndü. Ben gene hız sabitleyiciyi devreye aldım bir dakika geçmeden gene motor arızası yandı ve depol. hatası verdi. Bir alakası var mıdır? Ya da volantla alakası olabilir mi?
Yukarı Dön
baris558 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 01 Şubat 2014
Konum: Sivas
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 22
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı baris558 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Şubat 2014 Saat 17:22
Bilgilendirme için yazıyorum.

Sanayi de çok iyi dedikleri ustalara gittim. Kendimi kaptırsam aracın bir çok parçasını değiştireceklerdi. EGR den başlayıp hava debi metreye kadar.

Sonra Sivas Peugeot Yetkili servisine gittim. Bugüne kadar gördüğüm servislerden en iyisi. Kendimi evimde gibi hissettim. Hem işlerinde profosyoneller hem de esnaflar. Şunu bunu değiştirelim demediler. Komple kontrollerini yaptılar. Turbo selenoid valfinin arızalı olduğunu tespit ettiler. Sorun çözülmüş oldu. Araca genel bir bakımda yaptılar. Araç bambaşka bir araç oldu. Fişek gibi oldu.

Bence böyle bayileri teşvik etmek lazım. Başta teknik danışman Ahmet bey olmak üzere, Yusuf bey ve Bilal Beye, Damla Hanıma (ki sürecin her anında menuniyeti sorguladılar)  çok teşekkür ederim. Ahmet Bey genç ve yetenekli bir arkadaş. İşini özveriyle, bilim adamı edasıyla yapıyor.

Yukarı Dön
baris558 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 01 Şubat 2014
Konum: Sivas
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 22
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı baris558 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Şubat 2014 Saat 17:22
Esp asr hatası, depollution arızası verdiğinde, kendiliğinden çıkıyor. Aslında esp de bir sorun olduğundan değil. Motor save konumuna geçtiğinden, or da da hata görüyor ama esp sistemi çalışmaya devam ediyor. 

Motor hata konumuna geldiğinde, sorun devam ettiği müddetçe de hız sabitleyiciyi devreye alamıyorsunuz. Hız sabitleyici sistemi de hata veriyor. Eğer bir müddet sonra hız sabitleyiciyi devreye alabiliyorsanız, sorun geçmiş demektir. Yani kısa süreli bir hatadır. Ama motor arıza ışığı sönmeyebilir.

Yani hız sabitleyeci ile motor arızasının devam edip etmediğini kontrol edebilirsiniz.

Benim, hız sabitleyici ile hata başlıyor, öngörüm yanlışmış. Sadece tesadüf.

Hatayı anlamada sadece bilgisayar önemli değil. Aracı iyi tanımak, hataları iyi okumak ve ne yapacağını bilmek lazım. Mesela ben , bu hatada, aracımı, bir kaç yerde bilgisayara taktırdım. Hepsinin çözüm önerisi farklı oldu. Ama servide ki arkadaş, yaklaşık bir saat, bilgisayara takılı bir şekilde aracı inceledi. Değişik ekranları var. Orda değerleri süreli inceledi. Denemeler yaptı. Araştırmalar yaptı.

İşte bundan dolayı bence servis, bana çok daha ucuza geldi. Yani pahalı olması, bir noktada göreceli bir kavram. Mesela dışarıda ki arkadaşlara uysam, şimdiye kadar masrafım 4 bin tl yi bulabilirdi. Birde servisin garantisini de eklerseniz bence, en mantıklı kararım servisde yaptırmak oldu.

300 Tl ye, enjektörler hava kaçırdığından söküldü, oringleri vs değişti, turbo selenoid sensörü değişti artı hava filtresinin sekmanları gibi bazı malzemeler takıldı ( 4*7.5),  ve diğer motor ekipmanlarının, egr gibi kontrolleri, testleri yapıldı.

Diğer servislerden bende çok mağdur olduğum zamanlar oldu. Bu yüzden araç markamı bile değiştiğim oldu. Veya başka bir şehirde ki servise gittiğimde...Ama servis profeyonelse ve vicdanlıysa, korkmayın gidin derim.
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 78 0 Sezgindogan
konu icon 3008 1.2 puretech motor arızası son mesaja git 4894 1 Saido26
konu icon Yol bilgisayarı ayar son mesaja git 508 0 Adil.g
konu icon 206 1.4 felline benzinli son mesaja git 330 0 ercanqnc
konu icon 407 emniyet kemeri ön gergi ve airbag hatası son mesaja git 513 0 Xbulut46
konu icon Marş problemi son mesaja git 138 0 Kübra
konu icon pejo 206 1,4 2009 model stop etme sorunu son mesaja git 522 1 Altann
konu icon MANUEL 206 4. VİTESTE ÖTME SORUNU son mesaja git 627 1 Altann
konu icon motor yağ damlatma, yanık kokusu ve kaputtan duman son mesaja git 2062 0 Bayer
konu icon 206 XT elektriksel problemler son mesaja git 933 0 AtomAdnan
konu icon Türk Askeri Çanakkale'de - Serdar Yıldırım son mesaja git 5218 5 Serdar102
konu icon Yağ Seviyesini Ayarlayın Uyarısı son mesaja git 4579 1 torekV
konu icon VİTES GEÇİŞİ son mesaja git 1772 0 peugeot301
konu icon ABS VE KAYGAN YOL UYARISI son mesaja git 441 0 samizel
konu icon seyir sırasında gaz kesme (Dizel) son mesaja git 2029 1 heavyburak26
konu icon 408 GT KOLTUK ISITMA PROBLEMİ son mesaja git 36948 2 elbir55
konu icon 206, 206+ ve 307....3 Satır Yol Bilgisayarı Ekranı son mesaja git 107386 591 ersin61
konu icon Serdar Yıldırım Hikayeleri son mesaja git 3150 3 Serdar102
konu icon Teyp Sessiz Modu son mesaja git 32941 15 Mehmetx
konu icon Al4 şanzıman hakkında bilmemiz gerekenler son mesaja git 55077 165 Fatih4624
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JUNE EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Kayıt bulunamadı.
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English