![]() |
|
Motor açma denen şey? (Mühendislerden yardm lütfn) |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Yazar | |||
albayman ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2011 Konum: Muğla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 585 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2011 Saat 12:20 |
||
Herkese merhaba. kulaktan dolma bilgiler yerine kesin bilgi verilirse daha iyi olur.
Daha önce takip edenler bilirler, aracım şu an 45binde lpgli. triger su pompası yağ buji ıvır zıvır hepsini yaptırdım.
benden önceki sahibi ilk sahibiydi. adam aile arabası olarak sakin sakin kullanmış ve izmir şehir içi 2000 devirin üstüne pek çıkmamış. zaten o kullanırken farkettim kendisi de çok sakin bir adam.
1.) bir çoğumuzun bahsettiği motor açma denen bir olay var, aracı uzun yolda ara ara yüksek devirlerde sıkıştırarak yapılan. nedir bunun mantığı bilen anlayan biri cevap verebilir mi? sizce yapmalımıyım motor açma denen şeyi?
ben carbon clean katalizör temizletme, enjetör temizletmeden bahsederken dün sanayide biri aynen şöyle dedi: "hiç boşa masraf etme bunlara para harcama, senin aracınin pistonları henüz üst ölü noktaya yeterince ulaşmamıştır bile. sen bunu al uzun yolda 3. viteste biraz devirli kullan motoru sıkıştır. bir müddet sonra hem aracın performansı artacak, hem de piston ve kolları iyi ce kranka oturacak, motorun açılacak ve yakıtın da düşecek. dene gör." dedi.
önmüzdeki cumartesi 600km yolculuk var. depoyu fulleyip wurth enjektör temizleyici koymayı düşünüyorum. üzerinde motor içi, subab çevresi ve enjektördeki kurumları temizler yazıyor.
2.)depoya konan enjektör temizleyiciler üzerinde yazan amaca gerçekten hizmet eder mi?
|
|||
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
|
|||
![]() |
|||
feline ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 12 Ekim 2011 Konum: erzurum Durum: Aktif Değil Mesajlar: 445 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
3.Vites devirli kullanmayı dene. bence kimyasallardan medet umma, bir mühendis olarak değil pejo kullanıcısı olarak söylüyorum,sakin kullanıma gelmiyor.
|
|||
206 1.4 hdi feline 2006 model
EDİRNEDEN KARSA,JAPONYADAN RUSYAYA BİZE HER YER TRABZON |
|||
![]() |
|||
albayman ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2011 Konum: Muğla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 585 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
|
|||
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
|
|||
![]() |
|||
yavuz25 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 15 Kasım 2011 Konum: Dünya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2296 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Yukarıdaki kalın yazılar saçmalık olanları gösteriyor.Tamemen palavra.Yeni motorlarda bir müddet yüksek devirde kullanılır.Motor SAĞIR olmasın diye.Aşırı derecede zorlamanın mantığı yok.
Enjektör temizleyici olarak geçen o zıkkımı satıcının tavsiyesi üzerine 1 aylık arabya döktüm.Hem yakıt arttı hemde motor tuhaf çalışmaya başladı.Tamamen depoyu boşaltıp mazotu fulledim.Birkç defadan sonra anca düzeldi ve o katkılardan koymamaya yemin ettim.Hemde koyduğum markada dandik bir marka değildi. ![]() Düzenleyen yavuz25 - 18 Aralık 2011 Saat 13:16 |
|||
![]() |
|||
sahin-peugeot ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 28 Mart 2011 Konum: ÜMRANİYE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 906 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı sahin-peugeot
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Merhaba,
Aracınız 45 binde rodajını çoktan doldurmuş,sıfır aldığınız zaman ilk 3000 km 3.000 deviri geçmeden kullanmanız gerekir daha sonra yağını değiştirmekte fayda var,daha sonra uzun yola çıkmanıza gerer yok o deviri 1. vitestede yakalayabilirsiniz önemli olna hız yapmak değil devirli kullanmaktır 5.000 deviri 1. viteslede yapsanız aynı 5.viteslede o yüzden uzun yola çıkmanıza gerek yok,
şimdiki araçları açmaya gerek yok fabrikada alıştırıyorlar diyorlar ama onların yaptıkları sadece aracın motorunu çalıştırıyorlar rolantide , 2 gün sonra gelip kapatıyorlar,
Wurthun enjektör temizleyicilerini kullanmanızda fayda var işe yarıyor ama başka markaların pek faydasını göremezsiniz,
aracınızı fazla sıkıştırmadan yüksek devirlerde kullanırsanız ama her zaman değil zamanla motorunuz alışır
|
|||
Peugeot & Citroen Yedek Parça
Peugeot Yedek Parça Bayii Şahin Peugeot Oto Yedek Parça Ltd.Şti. İstanbul/Ümraniye (533)3018806 - (216)6311080 |
|||
![]() |
|||
albayman ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2011 Konum: Muğla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 585 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Sağolun Murat bey. yüksek devir 1. viteste de alınır doğru. arada bir yüksek devirde kullanmanın, yani bu motor açmanın sıcaklık, hareket ve basınç sayesinde kurumları temizleme dışında bir yararı var mıdır? motor ekipmanı performansa alışır, yakıt düşer performans artar denen şey ne derece doğru?
|
|||
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
|
|||
![]() |
|||
albayman ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2011 Konum: Muğla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 585 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
|
|||
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
|
|||
![]() |
|||
yavuz25 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 15 Kasım 2011 Konum: Dünya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2296 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Düzenleyen yavuz25 - 18 Aralık 2011 Saat 13:31 |
|||
![]() |
|||
albayman ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2011 Konum: Muğla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 585 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
ben de o sürtünmeler artık yeni teknoloji mikronluk ölçümlerle çok düşük seviyelere indirildi diye biliyordum. eskiden piston çok daha sütünürdü, rodaja çok dikkat edilirdi, yavaş yavaş aşınıp tam otursun diye. şimdi bazı araçlarda rodaj denen şey bile yok. sadece şukadar kilometre şunları yapın yapmayın açıklamaları var kitapçıklarda.
ki benim sorduğum rodajdan ziyade, rodajını çoktan tamamlamış bir aracın yüksek devirlerde kullanarak açılması. sonuçta parçalar birbirine 45bin km sürtünmüş, alışmıştır artık. niye durduk yere yüksek devirde aşındırıyoruz? alışılagelmiş eski bir gelenek mi? günümüz teknolojisi içinde mantıklı bir açıklaması var mı acaba?
|
|||
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
|
|||
![]() |
|||
yavuz25 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 15 Kasım 2011 Konum: Dünya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2296 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Benim bildiğim mantık yukardaki yazdığım gibi.Her nekdar sürtünme azaltılmış olsada sonuçta yine var.Bana yaptınmı diye sorarsan hayır yapmadım.Ben arabamı bağırttırmam.Arabanın gönlüyle gidilirse sorun çıkarmayacağını bilirim.Açıkcası çok gerekli olduğunu düşünmüyorum motoru açmanın.
![]() |
|||
![]() |
|||
albayman ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2011 Konum: Muğla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 585 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
katılıyorum. ben de aracı bağırttırmamaktan yanayım. ama sağdan soldan duyunca muallak da kalıyor insan...
|
|||
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
|
|||
![]() |
|||
fireblade ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 10 Mayıs 2010 Konum: antalya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 57 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı fireblade
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
eskidendi onlar
![]() |
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
ya saçma geliyor bunlar artık. Eskiden di o pistonları yataklara alıştırmak sürtünmeden dolayı pistonu yalama yapmak. ama şunu yapn derim sebebiyle açıklıcam mesala uzun yola çıktınız ya atın 5.vitese kökleyin gazı aracınız son hıza çıkana kadar böyle devam edin aracınız son hıza geldikten sonra 1-2 dadika öyle kalsın sonra boşa atın ve motordaki sesin ne kadar tatlı geldiğini duyacaksınız. sebebi ise şudur yanmış yakıtın içindeki pislik kurum gözle görülmeyen kimyasal ağır demir vb maddelerin piston kolları yataklar subab çıkışlarına hava girişlerine patlamayla yapışıp onu ordan sökecek bir tepkime olmamasıdır. ama hızlı bir çalışmada oluşan güç basınç hava akımı onları ordan sökmeye yeterde artar bile. bu şekilde tüm kurum parçaları diyelim egzosdan çıkıcaktır. ama bunu 1-2 dadika falan yapmak lazım Unutmayın ki aracınızı Yüksek Devirde kullanmak Motor ömrünü azaltır. abartmadan 1-2 dakikada sonlandırmak lazım.
Düzenleyen xSOLOx - 18 Aralık 2011 Saat 15:08 |
|||
![]() |
|||
06ÖzGüR06 ![]() 3. Vites ![]() ![]() 14 - Eylül - 1987 Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1559 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı 06ÖzGüR06
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Yüksek devirde uzun süre kullanmak gerçekten motora zararlı.Motor yeterli çalışma sıcaklığına gelmeden kesinlikle yüksek devirlere çıkılmamalı.Sonuçları kötü olabilir.Araçlarımız gerçekten düşük devirli kullanmayı da pek sevmiyor.Vites değişimlerini 2500-3000 aralığında yapmak yeterlidir diye düşünüyorum.Uzun süre 2000 devirin altında kullanmak kurumlanmaya neden olabilir.
Motoru yüksek devirde kullandıktan sonra performansının artması motorun açılmasından değil de ECU yani beynin sürücünün kullanım karakteristiklerini değerlendirerek sürekli performans sağlamasına bağlıyorum.örnek olarak yakıt tüketiminin artmasını gösterebiliriz. Bu durum hep böyledir.Aracı agresif kullanırsanız aracın performansı yükseliyor.Tamamen kullanım karakteristikleri ile ilgili olduğunu düşünüyorum. |
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() -He bu arada belirteyim 2000 devrin altında Dizel aracı kullanmak Turboya çok büyük hasar veriyor belirtmek isterim ömrü yarı yarıya kısalıyor. Turbolu araçta Deviri 2000 altına asla düşürmeyin. viteside belirttiğiniz üzere 2500 ve 3000 arası atılması hem motor sağlığı hem de yakın açısından oldukça Faydalıdır. bu şekilde motorunuzun ömrü uzamak yerine motoru korursunuz sorunsuz bişekilde ömür boyu bile gider =) Düzenleyen xSOLOx - 18 Aralık 2011 Saat 17:47 |
|||
![]() |
|||
yavuz25 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 15 Kasım 2011 Konum: Dünya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2296 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
turbo zaten belli bir devirden sonra devreye girmiyormu? Öyle olsa hem rolantide motorun çalışması bile zararlı olmazmı?
![]() |
|||
![]() |
|||
Üçyüzaltı ![]() 1. Vites ![]() ![]() 18 - Eylül - 1988 Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2011 Konum: ÇORUM Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1454 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Üçyüzaltı
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
İyi bir bayır bulunur 4 viteste zorlanır
![]() |
|||
![]() |
|||
yavuz25 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 15 Kasım 2011 Konum: Dünya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2296 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
abim dizeldede benzindede 3000 den sonrası hem cebe hem arabaya zarar.
![]() |
|||
![]() |
|||
06ÖzGüR06 ![]() 3. Vites ![]() ![]() 14 - Eylül - 1987 Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1559 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı 06ÖzGüR06
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
HDİ dizellerde 4000 devirden sonra güç alamazsınız zaten boşuna gidiyor.4000 devirden sonra ne kadar basarsan bas güç üretilmez artık.Bu nedenle sadece yakıt tüketimi artar.Motor zorlanır.
Grafikleri daha önce paylaşmıştım.Buyrun ![]() http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=20482&title=g-ve-tork-erileri Düzenleyen 06ÖzGüR06 - 18 Aralık 2011 Saat 19:15 |
|||
![]() |
|||
Üçyüzaltı ![]() 1. Vites ![]() ![]() 18 - Eylül - 1988 Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2011 Konum: ÇORUM Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1454 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Üçyüzaltı
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Benzinde devir daha fazla o bakımdan yani o bağırmaya belki benzinliye bişe olmaz ama dizele dokunur
![]() ![]() motor açmak bu arada çok eylenceli oluyor at yarışına dönüyor resmen 150 die hadi oğlum yürü beaa falan 160 die bu olay araba gitmeyene kadar devam edio tabi yağsı suyu tam bi araçla yapacan yoksa motor cartlar ![]() ![]() |
|||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |