Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Motor açma denen şey? (Mühendislerden yardm lütfn)
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Motor açma denen şey? (Mühendislerden yardm lütfn)

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
albayman Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2011
Konum: Muğla
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 585
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı albayman Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Motor açma denen şey? (Mühendislerden yardm lütfn)
    Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2011 Saat 12:20
Herkese merhaba. kulaktan dolma bilgiler yerine kesin bilgi verilirse daha iyi olur.
Daha önce takip edenler bilirler, aracım şu an 45binde lpgli. triger su pompası yağ buji ıvır zıvır hepsini yaptırdım.
benden önceki sahibi ilk sahibiydi. adam aile arabası olarak sakin sakin kullanmış ve izmir şehir içi 2000 devirin üstüne pek çıkmamış. zaten o kullanırken farkettim kendisi de çok sakin bir adam.
 
1.) bir çoğumuzun bahsettiği motor açma denen bir olay var, aracı uzun yolda ara ara yüksek devirlerde sıkıştırarak yapılan. nedir bunun mantığı bilen anlayan biri cevap verebilir mi? sizce yapmalımıyım motor açma denen şeyi?
 
ben carbon clean katalizör temizletme, enjetör temizletmeden bahsederken dün sanayide biri aynen şöyle dedi: "hiç boşa masraf etme bunlara para harcama, senin aracınin pistonları henüz üst ölü noktaya yeterince ulaşmamıştır bile. sen bunu al uzun yolda 3. viteste biraz devirli kullan motoru sıkıştır. bir müddet sonra hem aracın performansı artacak, hem de piston ve kolları iyi ce kranka oturacak, motorun açılacak ve yakıtın da düşecek. dene gör." dedi.
 
önmüzdeki cumartesi 600km yolculuk var. depoyu fulleyip wurth enjektör temizleyici koymayı düşünüyorum. üzerinde motor içi, subab çevresi ve enjektördeki kurumları temizler yazıyor.
2.)depoya konan enjektör temizleyiciler üzerinde yazan amaca gerçekten hizmet eder mi?
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
Yukarı Dön
feline Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 12 Ekim 2011
Konum: erzurum
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 445
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı feline Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2011 Saat 12:56
3.Vites devirli kullanmayı dene. bence kimyasallardan medet umma, bir mühendis olarak değil pejo kullanıcısı olarak söylüyorum,sakin kullanıma gelmiyor.
206 1.4 hdi feline 2006 model

EDİRNEDEN KARSA,JAPONYADAN RUSYAYA BİZE HER YER TRABZON
Yukarı Dön
albayman Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2011
Konum: Muğla
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 585
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı albayman Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2011 Saat 13:04
Orjinalini yazan: feline feline Yazdı:

3.Vites devirli kullanmayı dene. bence kimyasallardan medet umma, bir mühendis olarak değil pejo kullanıcısı olarak söylüyorum,sakin kullanıma gelmiyor.
gerekçesi?
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
Yukarı Dön
yavuz25 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 15 Kasım 2011
Konum: Dünya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2296
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı yavuz25 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2011 Saat 13:15
Orjinalini yazan: albayman albayman Yazdı:

"hiç boşa masraf etme bunlara para harcama, senin aracınin pistonları henüz üst ölü noktaya yeterince ulaşmamıştır bile. sen bunu al uzun yolda 3. viteste biraz devirli kullan motoru sıkıştır. bir müddet sonra hem aracın performansı artacak, hem de piston ve kolları iyi ce kranka oturacak, motorun açılacak ve yakıtın da düşecek. dene gör." dedi.
 
 
Yukarıdaki kalın yazılar saçmalık olanları gösteriyor.Tamemen palavra.Yeni motorlarda bir müddet yüksek devirde kullanılır.Motor SAĞIR olmasın diye.Aşırı derecede zorlamanın mantığı yok.
Enjektör temizleyici olarak geçen o zıkkımı satıcının tavsiyesi üzerine 1 aylık arabya döktüm.Hem yakıt arttı hemde motor tuhaf çalışmaya başladı.Tamamen depoyu boşaltıp mazotu fulledim.Birkç defadan sonra anca düzeldi ve o katkılardan koymamaya yemin ettim.Hemde koyduğum markada dandik bir marka değildi.Angry


Düzenleyen yavuz25 - 18 Aralık 2011 Saat 13:16
Yukarı Dön
sahin-peugeot Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 28 Mart 2011
Konum: ÜMRANİYE
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 906
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı sahin-peugeot Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2011 Saat 13:18
Merhaba,
Aracınız 45 binde rodajını çoktan doldurmuş,sıfır aldığınız zaman ilk 3000 km 3.000 deviri geçmeden kullanmanız gerekir daha sonra yağını değiştirmekte fayda var,daha sonra uzun yola çıkmanıza gerer yok o deviri 1. vitestede yakalayabilirsiniz önemli olna hız yapmak değil devirli kullanmaktır 5.000 deviri 1. viteslede yapsanız aynı 5.viteslede o yüzden uzun yola çıkmanıza gerek yok,
şimdiki araçları açmaya gerek yok fabrikada alıştırıyorlar diyorlar ama onların yaptıkları sadece aracın motorunu çalıştırıyorlar rolantide , 2 gün sonra gelip kapatıyorlar,
Wurthun enjektör temizleyicilerini kullanmanızda fayda var işe yarıyor ama başka markaların pek faydasını göremezsiniz,
aracınızı fazla sıkıştırmadan yüksek devirlerde kullanırsanız ama  her zaman değil zamanla motorunuz alışır
 
Peugeot & Citroen Yedek Parça
Peugeot Yedek Parça Bayii

Şahin Peugeot Oto Yedek Parça Ltd.Şti.
İstanbul/Ümraniye
(533)3018806 - (216)6311080
Yukarı Dön
albayman Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2011
Konum: Muğla
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 585
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı albayman Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2011 Saat 13:23

Sağolun Murat bey. yüksek devir 1. viteste de alınır doğru.

arada bir yüksek devirde kullanmanın, yani bu motor açmanın sıcaklık, hareket ve basınç sayesinde kurumları temizleme dışında bir yararı var mıdır? motor ekipmanı performansa alışır, yakıt düşer performans artar denen şey ne derece doğru?
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
Yukarı Dön
albayman Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2011
Konum: Muğla
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 585
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı albayman Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2011 Saat 13:26
Orjinalini yazan: yavuz25 yavuz25 Yazdı:

Orjinalini yazan: albayman albayman Yazdı:

"hiç boşa masraf etme bunlara para harcama, senin aracınin pistonları henüz üst ölü noktaya yeterince ulaşmamıştır bile. sen bunu al uzun yolda 3. viteste biraz devirli kullan motoru sıkıştır. bir müddet sonra hem aracın performansı artacak, hem de piston ve kolları iyice kranka oturacak, motorun açılacak ve yakıtın da düşecek. dene gör." dedi.
 
 
Yukarıdaki kalın yazılar saçmalık olanları gösteriyor.Tamemen palavra.Yeni motorlarda bir müddet yüksek devirde kullanılır.Motor SAĞIR olmasın diye.Aşırı derecede zorlamanın mantığı yok.
Enjektör temizleyici olarak geçen o zıkkımı satıcının tavsiyesi üzerine 1 aylık arabya döktüm.Hem yakıt arttı hemde motor tuhaf çalışmaya başladı.Tamamen depoyu boşaltıp mazotu fulledim.Birkç defadan sonra anca düzeldi ve o katkılardan koymamaya yemin ettim.Hemde koyduğum markada dandik bir marka değildi.Angry
bana da saçma geldiği için paylaşıp mühendis arkadaşlara danışayım dedim :)) piston kolu ve krank esneyecek değil ya? ama işte açmazsan sağır kalır, performans tam randıman vermez, yakıt yüksek olur diyorlar. işin teknik kısmı nedir bunu merak ediyorum...
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
Yukarı Dön
yavuz25 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 15 Kasım 2011
Konum: Dünya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2296
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı yavuz25 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2011 Saat 13:30
Orjinalini yazan: albayman albayman Yazdı:

Orjinalini yazan: yavuz25 yavuz25 Yazdı:

Orjinalini yazan: albayman albayman Yazdı:

"hiç boşa masraf etme bunlara para harcama, senin aracınin pistonları henüz üst ölü noktaya yeterince ulaşmamıştır bile. sen bunu al uzun yolda 3. viteste biraz devirli kullan motoru sıkıştır. bir müddet sonra hem aracın performansı artacak, hem de piston ve kolları iyice kranka oturacak, motorun açılacak ve yakıtın da düşecek. dene gör." dedi.
 
 
Yukarıdaki kalın yazılar saçmalık olanları gösteriyor.Tamemen palavra.Yeni motorlarda bir müddet yüksek devirde kullanılır.Motor SAĞIR olmasın diye.Aşırı derecede zorlamanın mantığı yok.
Enjektör temizleyici olarak geçen o zıkkımı satıcının tavsiyesi üzerine 1 aylık arabya döktüm.Hem yakıt arttı hemde motor tuhaf çalışmaya başladı.Tamamen depoyu boşaltıp mazotu fulledim.Birkç defadan sonra anca düzeldi ve o katkılardan koymamaya yemin ettim.Hemde koyduğum markada dandik bir marka değildi.Angry
bana da saçma geldiği için paylaşıp mühendis arkadaşlara danışayım dedim :)) piston kolu ve krank esneyecek değil ya? ama işte açmazsan sağır kalır, performans tam randıman vermez, yakıt yüksek olur diyorlar. işin teknik kısmı nedir bunu merak ediyorum...
Abim o süreç parçaların birbirine alışmasıdır.Sürtüşen parçalar birbiri üzerinde gözle görülmeyecek incelikte izler oluşturur ve bu ziler üzerinde gidip gelmeye başlar.Aynı zamanda yontulduğu için daha rahat hareket eder buda yakıtı düşürür,çekişi artırır.

Düzenleyen yavuz25 - 18 Aralık 2011 Saat 13:31
Yukarı Dön
albayman Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2011
Konum: Muğla
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 585
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı albayman Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2011 Saat 13:38
ben de o sürtünmeler artık yeni teknoloji mikronluk ölçümlerle çok düşük seviyelere indirildi diye biliyordum. eskiden piston çok daha sütünürdü, rodaja çok dikkat edilirdi, yavaş yavaş aşınıp tam otursun diye. şimdi bazı araçlarda rodaj denen şey bile yok. sadece şukadar kilometre şunları yapın yapmayın açıklamaları var kitapçıklarda.
 
ki benim sorduğum rodajdan ziyade, rodajını çoktan tamamlamış bir aracın yüksek devirlerde kullanarak açılması. sonuçta parçalar birbirine 45bin km sürtünmüş, alışmıştır artık. niye durduk yere yüksek devirde aşındırıyoruz? alışılagelmiş eski bir gelenek mi? günümüz teknolojisi içinde mantıklı bir açıklaması var mı acaba?
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
Yukarı Dön
yavuz25 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 15 Kasım 2011
Konum: Dünya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2296
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı yavuz25 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2011 Saat 13:54
Benim bildiğim mantık yukardaki yazdığım gibi.Her nekdar sürtünme azaltılmış olsada sonuçta yine var.Bana yaptınmı diye sorarsan hayır yapmadım.Ben arabamı bağırttırmam.Arabanın gönlüyle gidilirse sorun çıkarmayacağını bilirim.Açıkcası çok gerekli olduğunu düşünmüyorum motoru açmanın.Smile
Yukarı Dön
albayman Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2011
Konum: Muğla
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 585
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı albayman Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2011 Saat 13:59
katılıyorum. ben de aracı bağırttırmamaktan yanayım. ama sağdan soldan duyunca muallak da kalıyor insan...
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
Yukarı Dön
fireblade Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 10 Mayıs 2010
Konum: antalya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 57
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı fireblade Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2011 Saat 14:56
eskidendi onlar Smile
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2011 Saat 15:07
ya saçma geliyor bunlar artık. Eskiden di o pistonları yataklara alıştırmak sürtünmeden dolayı pistonu yalama yapmak. ama şunu yapn derim sebebiyle açıklıcam mesala uzun yola çıktınız ya atın 5.vitese kökleyin gazı aracınız son hıza çıkana kadar böyle devam edin aracınız son hıza geldikten sonra 1-2 dadika öyle kalsın sonra boşa atın ve motordaki sesin ne kadar tatlı geldiğini duyacaksınız. sebebi ise şudur yanmış yakıtın içindeki pislik kurum gözle görülmeyen kimyasal ağır demir vb maddelerin piston kolları yataklar subab çıkışlarına hava girişlerine patlamayla yapışıp onu ordan sökecek bir tepkime olmamasıdır. ama hızlı bir çalışmada oluşan güç basınç hava akımı onları ordan sökmeye yeterde artar bile. bu şekilde tüm kurum parçaları diyelim egzosdan çıkıcaktır. ama bunu 1-2 dadika falan yapmak lazım Unutmayın ki aracınızı Yüksek Devirde kullanmak Motor ömrünü azaltır. abartmadan 1-2 dakikada sonlandırmak lazım.

Düzenleyen xSOLOx - 18 Aralık 2011 Saat 15:08
Yukarı Dön
06ÖzGüR06 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
14 - Eylül - 1987

Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1559
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 06ÖzGüR06 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2011 Saat 16:14
Yüksek devirde uzun süre kullanmak gerçekten motora zararlı.Motor yeterli çalışma sıcaklığına gelmeden kesinlikle yüksek devirlere çıkılmamalı.Sonuçları kötü olabilir.Araçlarımız gerçekten düşük devirli kullanmayı da pek sevmiyor.Vites değişimlerini 2500-3000 aralığında yapmak yeterlidir diye düşünüyorum.Uzun süre 2000 devirin altında kullanmak kurumlanmaya neden olabilir.

Motoru yüksek devirde kullandıktan sonra performansının artması motorun açılmasından değil de ECU yani beynin sürücünün kullanım karakteristiklerini değerlendirerek sürekli performans sağlamasına bağlıyorum.örnek olarak yakıt tüketiminin artmasını gösterebiliriz. Bu durum hep böyledir.Aracı agresif kullanırsanız aracın performansı yükseliyor.Tamamen kullanım karakteristikleri ile ilgili olduğunu düşünüyorum.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2011 Saat 17:44
Orjinalini yazan: 06ÖzGüR06 06ÖzGüR06 Yazdı:

Yüksek devirde uzun süre kullanmak gerçekten motora zararlı.Motor yeterli çalışma sıcaklığına gelmeden kesinlikle yüksek devirlere çıkılmamalı.Sonuçları kötü olabilir.Araçlarımız gerçekten düşük devirli kullanmayı da pek sevmiyor.Vites değişimlerini 2500-3000 aralığında yapmak yeterlidir diye düşünüyorum.Uzun süre 2000 devirin altında kullanmak kurumlanmaya neden olabilir.

Motoru yüksek devirde kullandıktan sonra performansının artması motorun açılmasından değil de ECU yani beynin sürücünün kullanım karakteristiklerini değerlendirerek sürekli performans sağlamasına bağlıyorum.örnek olarak yakıt tüketiminin artmasını gösterebiliriz. Bu durum hep böyledir.Aracı agresif kullanırsanız aracın performansı yükseliyor.Tamamen kullanım karakteristikleri ile ilgili olduğunu düşünüyorum.
nasıl yani ECU'nun böyle bir görevidemi var ? kullanım şeklini kaydedip buna göre performans mı sergiliyor ? eğer öyleyse varyaaaaaaaaa LOL


-He bu arada belirteyim 2000 devrin altında Dizel aracı kullanmak Turboya çok büyük hasar veriyor belirtmek isterim ömrü yarı yarıya kısalıyor. Turbolu araçta Deviri 2000 altına asla düşürmeyin. viteside belirttiğiniz üzere 2500 ve 3000 arası atılması hem motor sağlığı hem de yakın açısından oldukça Faydalıdır. bu şekilde motorunuzun ömrü uzamak yerine motoru korursunuz sorunsuz bişekilde ömür boyu bile gider =)


Düzenleyen xSOLOx - 18 Aralık 2011 Saat 17:47
Yukarı Dön
yavuz25 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 15 Kasım 2011
Konum: Dünya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2296
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı yavuz25 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2011 Saat 18:10
turbo zaten belli bir devirden sonra devreye girmiyormu? Öyle olsa hem rolantide motorun çalışması bile zararlı olmazmı?Disapprove
Yukarı Dön
Üçyüzaltı Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
18 - Eylül - 1988

Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2011
Konum: ÇORUM
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1454
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Üçyüzaltı Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2011 Saat 18:34
İyi bir bayır bulunur 4 viteste zorlanır Big smile Tabi benzinli için dizel için bence hiç zorlamayın motorunuzu dizeller biraz daha nazik oluyor üst devirler için 
Yukarı Dön
yavuz25 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 15 Kasım 2011
Konum: Dünya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2296
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı yavuz25 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2011 Saat 18:39
abim dizeldede benzindede 3000 den sonrası hem cebe hem arabaya zarar.Wink
Yukarı Dön
06ÖzGüR06 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
14 - Eylül - 1987

Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1559
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 06ÖzGüR06 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2011 Saat 19:14
HDİ dizellerde 4000 devirden sonra güç alamazsınız zaten boşuna gidiyor.4000 devirden sonra ne kadar basarsan bas güç üretilmez artık.Bu nedenle sadece yakıt tüketimi artar.Motor zorlanır.
 
Grafikleri daha önce paylaşmıştım.BuyrunSmile

http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=20482&title=g-ve-tork-erileri




Düzenleyen 06ÖzGüR06 - 18 Aralık 2011 Saat 19:15
Yukarı Dön
Üçyüzaltı Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
18 - Eylül - 1988

Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2011
Konum: ÇORUM
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1454
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Üçyüzaltı Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2011 Saat 20:22
Benzinde devir daha fazla o bakımdan yani o bağırmaya belki benzinliye bişe olmaz ama dizele dokunur LOLLOL
motor açmak bu arada çok eylenceli oluyor at yarışına dönüyor resmen 150 die hadi oğlum yürü beaa falan 160 die bu olay araba gitmeyene kadar devam edio tabi yağsı suyu tam bi araçla yapacan yoksa motor cartlar LOLLOL
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 306 1.6 8V silindir kapak son mesaja git 611 0 freestyle53
konu icon 307 çözümsüz hararet problemi son mesaja git 6505 16 a.selim
konu icon PEVGEOT 206 TEKLEM SORUNU son mesaja git 204 0 kartal5200
konu icon ECO MOD DEVREDEYKEN İSTOP ETTİ son mesaja git 476 0 alibozoglu1
konu icon İlk araç 206 gti son mesaja git 381 0 leow
konu icon Üçgen içinde Ünlem işareti son mesaja git 107636 14 Salihsencan
konu icon PEJO 206 isaco far ayarı son mesaja git 1615 0 kralex18
konu icon Peugeut / TEKLEME SORUNU - Kronik son mesaja git 3275 4 Rock
konu icon 407 bagaj sorunu (çözüldü) son mesaja git 10231 9 Pejocum
konu icon Rcz Arıza Işığı Gaz Yememe Titreme son mesaja git 9026 1 Barisge
konu icon Peugeot 2002 suv son mesaja git 1086 0 Pyrs
konu icon 3008 2025 RODAJ VE DİĞER KONULAR son mesaja git 1292 0 ankaralı_emre
konu icon peugeot 107 3D son mesaja git 23 0 karauurböcei
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 1711 1 Eren yıldız
konu icon Otomatik şanzıman da vuruntu son mesaja git 55664 87 Eren yıldız
konu icon Isı Kalkanı son mesaja git 329 0 kaya52
konu icon E-3008 Otomatik D Vitese Alma Sorunu son mesaja git 1439 0 CBerkG
konu icon pejo 106 son mesaja git 2961 0 badking530
konu icon Start stop son mesaja git 293 0 İlyas41
konu icon Peugeot 208 2021 Model 1.2 PT - Klima Fan Sorunu son mesaja git 2956 0 berkancelik
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JULY EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Eren yıldız 2
Pyrs 1
Barisge 1
Pejocum 1
Rock 1
kralex18 1
Salihsencan 1
leow 1
alibozoglu1 1
kartal5200 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English