|
Şikayet Analizine Göre Yetkili Servisler Problemli |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
06ÖzGüR06
3. Vites 14 - Eylül - 1987 Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1559 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı 06ÖzGüR06
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 17 Aralık 2011 Saat 23:01 |
Toyota’nın 550 bin aracı geri çağırmasının ardından Şikayetvar otomotiv sektörünün şikayet analizini çıkardı. Tüketiciler otomotiv sektöründeki yetkili teknik servislerden, bayi ve garanti sorunlarından şikayetçi. Türkiye’nin En Büyük Şikayet Portalı Şikayetvar tüketicilerin her alanda gönderdiği şikayetler sonrası sektörün nabzını tutmaya devam ediyor. Son olarak Toyota’nın 550 bin aracı geri çağırmasının ardından Şikayetvar otomotiv sektörünün şikayet analizini çıkararak tüketicilerin otomotiv sektöründeki şikayetlerini dile getirdi. 1 Ocak -10 Kasım 2011 tarihlerini kapsayan analize göre tüketiciler otomotiv sektöründeki yetkili teknik servislerden, bayi ve garanti sorunlarından şikayetçi. Otomobiller Şikayetlerin Yüzde 55’ini Oluşturuyor 1 Ocak -10 Kasım 2011 tarihleri arasında 197 bin 439 şikayet alan Şikayetvar otomotiv sektöründen ise toplam 4 bin 495 şikayet aldı. Otomotiv sektöründeki şikayetlerin başında ise şikayet sayısına göre şu konular geliyor: “Otomotivler (2467), Akaryakıt İstasyonu (738), Yetkili Bayii-Servis (323), Otogaz Sistemleri (226), Lastik (165), Motosiklet (145), Oto Kiralama (112), Oto Aksesuar (71), Oto Yıkama(63), Akü (46), Ticari Araçlar (31) ve Oto Galeri(29).” Hangi Marka Ne Kadar Şikayet Aldı Sektörün sorunları yukarıdaki gibiyken peki hangi otomotiv markası daha fazla şikayet almış diye bakarsak şikayet ile başı çekiyor. 265 şikayet ile Opel, 244 şikayet ile de Ford geliyor. Otomobiller şikayetleri markalara göre ise şöyle dağılıyor: “Renault (420), Opel (265), Ford (244), Volkswagen (236), Fiat (227), Peugeot Otomotiv (155), Hyundai Assan (144 ), Toyota (143), Citroen (106), Chevrolet (85), Nissan (75), Honda (74), Volvo (45), Mercedes (30), Seat (30), BMW (29), Kia Otomotiv(28), Skoda(21), Dacia (20), Mitsubishi (18), Chery (15), Audi(14), Mazda(13).” Tüketici Otomobilinden Neden Memnun Değil! Otomotiv sektörüne gelen şikayet konuları ise markalara göre değişiklik gösterirken genellikle tüketiciler yetkili teknik servislerden, bayi ve garanti sorunlarından şikayetçi. Otomobillere gelen şikayetler ve sayıları ise “Yetkili teknik servis ilgisizliği(504), Garanti (218), Bayi(208), İç Donanım(186), Yedek Parça Temini(146), Yetkili Servis Ücretlendirmesi (108), Motor(106), Müşteri Hizmetleri(102), Şanzıman(89), Yürüyen Aksam ve Fren (89), Elektronik Aksam(76), Direksiyon (68), Yakıt Tüketimi (53), Güvenlik (46), Karoser (44), Kampanya ve Fiyat(29) ve Yol Yardımı(10)” şeklinde sıralanmaktadır. Şikayetvar Tüketici Haber Merkezi Düzenleyen 06ÖzGüR06 - 17 Aralık 2011 Saat 23:10 |
|
Üçyüzaltı
1. Vites 18 - Eylül - 1988 Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2011 Konum: ÇORUM Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1454 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Üçyüzaltı
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Benim sikayetim yok servislerden çünkü servise gitmem benim servis sanayide
|
|
mon
2. Vites 12 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 13 Mart 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 339 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
servislerimizde eğitimli personel yok. belki bu yüzdendir.
|
|
206 2001 1.4 Colorline, Atiker
İlim dahi sanma senindir, Bilim dediğin yalnız Rab içindir. |
|
06ÖzGüR06
3. Vites 14 - Eylül - 1987 Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1559 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı 06ÖzGüR06
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Dikkat ederseniz servislerde çalışan elemanlar sanayideki çoğu ustadan daha bilgisiz ve yetersiz.Yetkili servisler de zaten parça onarımını sanayide yaptırıyorlar.Bence aracı yetkili servise bırakıp gitmek kaderine terketmek olur ki çoğu kişi bu hatayı yapıyor.
|
|
yavuz25
1. Vites Kayıt Tarihi: 15 Kasım 2011 Konum: Dünya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2296 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
hayatta arabayı servise bırakmam.Sizede tavsiyem budur.
|
|
206RCCLUB
1. Vites 04 - Temmuz - 1967 Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 42 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı 206RCCLUB
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Yetkili servislerin çoğunda çalışan özellikle mekanikerler, müşteri şikayeti doğrultusunda aracın bilgisayara bağlanılarak verilerine göre parça sök-tak olayından ibaret neredeyse. Probleminiz çözülemezse servis genel müdürlüğe paslar konuyu, sonra siz bekler durursunuz. Çıldırtırlar adamı...
Ve para kazanmak için servise ne kadar çok araç gelirse hepsini içeri buyur ederler. İş kalitesi nasıldır, araçlar sorunsuz teslim ediliyor mu edilmiyor mu, bakmazlar, para kazanmak adına. Ayda 2000 araç geliyorsa servise, hedefi 2.300 olarak yükseltirler. Lift sayısı, çalışan sayısı aynıdır oysa... Piyasada 3 liraya satılan malı neredeyse 6 liraya satarlar, saat işçilik uygularlar, ama çoğu ustalıktan, müşteri memnuniyetinden yoksundur. Usta yetişmez çünkü... Neden yetişmez? Ağaç yaş iken eğilir demiş atalarımız. Bu iş, okulda öğrenilemez. İyi ustalar, iyi ustaların yanında yetişir. İyi bir mekaniker ustasına serviste verilen para maksimum 1.400 TL'dir. Servis politikalarından dolayı, iş yoğunluğu, müşteri memnuniyetsizliği derken adamda gider sanayide kendisine dükkan açar. İş yaparsa yapar, yapamazsa geri döner! İyi usta yetişmez ülkemde... 8 yıllık temel eğitim öğretim mecburi olduğundan beri... Karşı değilim temel eğitime, yanlış anlaşımasın. Ama gerçek bu...
|
|
06ÖzGüR06
3. Vites 14 - Eylül - 1987 Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1559 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı 06ÖzGüR06
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Araç sadece garanti kapsamında olunca servise götürdüm o da bakım için garantisi bozulmasın diye garanti biter ve ben de servise elveda derim. Bir de vezne de sahtekarlık yapmaya çalışıyorlar 5-10 lira havadan müşteriye kaptırmaya çalışıyorlar.Kendimi zor tutuyorum.Bunların adı yetkili servis değil çile servisi.
Herkes yetkili servisten çıkarken faturasına dikkat etsin ve ücreti ondan sonra ödesin.Bakım yaptıklarında filtrelerin geri dönüşüm ücretini de bizlerden alıyorlar.Ufak tefek diye çoğu kişi önemsemiyor ama adamlar böyle zengin oluyorlar. Ayrıca aracınıza serviste bakım yaptıracaksanız aracınıza takılan her parçayı görme hakkınız vardır.Aynı şekilde çıkan parçayı da. |
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |