Şikayet Analizine Göre Yetkili Servisler Problemli
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL
Forum Adı: Haberler
Forum Tanımlaması: Otomobil, Teknoloji, Spor ve diğer tüm konular hakkında güncel haberler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=20631
Tarih: 28 Kasım 2024 Saat 03:24 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: Şikayet Analizine Göre Yetkili Servisler Problemli
Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Konu: Şikayet Analizine Göre Yetkili Servisler Problemli
Mesaj Tarihi: 17 Aralık 2011 Saat 23:01
Toyota’nın 550 bin aracı geri çağırmasının ardından Şikayetvar
otomotiv sektörünün şikayet analizini çıkardı. Tüketiciler otomotiv
sektöründeki yetkili teknik servislerden, bayi ve garanti sorunlarından
şikayetçi.
Türkiye’nin En Büyük Şikayet Portalı Şikayetvar tüketicilerin her
alanda gönderdiği şikayetler sonrası sektörün nabzını tutmaya devam
ediyor. Son olarak Toyota’nın 550 bin aracı geri çağırmasının ardından
Şikayetvar otomotiv sektörünün şikayet analizini çıkararak tüketicilerin
otomotiv sektöründeki şikayetlerini dile getirdi. 1 Ocak -10 Kasım 2011
tarihlerini kapsayan analize göre tüketiciler otomotiv sektöründeki
yetkili teknik servislerden, bayi ve garanti sorunlarından şikayetçi.
Otomobiller Şikayetlerin Yüzde 55’ini Oluşturuyor
1 Ocak -10 Kasım 2011 tarihleri arasında 197 bin 439 şikayet alan
Şikayetvar otomotiv sektöründen ise toplam 4 bin 495 şikayet aldı.
Otomotiv sektöründeki şikayetlerin başında ise şikayet sayısına göre şu
konular geliyor:
“Otomotivler (2467), Akaryakıt İstasyonu (738), Yetkili Bayii-Servis
(323), Otogaz Sistemleri (226), Lastik (165), Motosiklet (145), Oto
Kiralama (112), Oto Aksesuar (71), Oto Yıkama(63), Akü (46), Ticari
Araçlar (31) ve Oto Galeri(29).”
Hangi Marka Ne Kadar Şikayet Aldı
Sektörün sorunları yukarıdaki gibiyken peki hangi otomotiv markası daha
fazla şikayet almış diye bakarsak şikayet ile başı çekiyor. 265 şikayet
ile Opel, 244 şikayet ile de Ford geliyor. Otomobiller şikayetleri
markalara göre ise şöyle dağılıyor:
“Renault (420), Opel (265), Ford (244), Volkswagen (236), Fiat (227),
Peugeot Otomotiv (155), Hyundai Assan (144 ), Toyota (143), Citroen
(106), Chevrolet (85), Nissan (75), Honda (74), Volvo (45), Mercedes
(30), Seat (30), BMW (29), Kia Otomotiv(28), Skoda(21), Dacia (20),
Mitsubishi (18), Chery (15), Audi(14), Mazda(13).”
Tüketici Otomobilinden Neden Memnun Değil!
Otomotiv sektörüne gelen şikayet konuları ise markalara göre değişiklik
gösterirken genellikle tüketiciler yetkili teknik servislerden, bayi ve
garanti sorunlarından şikayetçi. Otomobillere gelen şikayetler ve
sayıları ise “Yetkili teknik servis ilgisizliği(504), Garanti (218),
Bayi(208), İç Donanım(186), Yedek Parça Temini(146), Yetkili Servis
Ücretlendirmesi (108), Motor(106), Müşteri Hizmetleri(102),
Şanzıman(89), Yürüyen Aksam ve Fren (89), Elektronik Aksam(76),
Direksiyon (68), Yakıt Tüketimi (53), Güvenlik (46), Karoser (44),
Kampanya ve Fiyat(29) ve Yol Yardımı(10)” şeklinde sıralanmaktadır.
Şikayetvar Tüketici Haber Merkezi
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: Üçyüzaltı
Mesaj Tarihi: 17 Aralık 2011 Saat 23:19
Benim sikayetim yok servislerden çünkü servise gitmem benim servis sanayide
|
Mesajı Yazan: mon
Mesaj Tarihi: 17 Aralık 2011 Saat 23:29
servislerimizde eğitimli personel yok. belki bu yüzdendir.
------------- 206 2001 1.4 Colorline, Atiker
İlim dahi sanma senindir, Bilim dediğin yalnız Rab içindir.
|
Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 17 Aralık 2011 Saat 23:29
Dikkat ederseniz servislerde çalışan elemanlar sanayideki çoğu ustadan daha bilgisiz ve yetersiz.Yetkili servisler de zaten parça onarımını sanayide yaptırıyorlar.Bence aracı yetkili servise bırakıp gitmek kaderine terketmek olur ki çoğu kişi bu hatayı yapıyor.
|
Mesajı Yazan: yavuz25
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2011 Saat 09:31
hayatta arabayı servise bırakmam.Sizede tavsiyem budur.
|
Mesajı Yazan: 206RCCLUB
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2011 Saat 10:03
Yetkili servislerin çoğunda çalışan özellikle mekanikerler, müşteri şikayeti doğrultusunda aracın bilgisayara bağlanılarak verilerine göre parça sök-tak olayından ibaret neredeyse. Probleminiz çözülemezse servis genel müdürlüğe paslar konuyu, sonra siz bekler durursunuz. Çıldırtırlar adamı...
Ve para kazanmak için servise ne kadar çok araç gelirse hepsini içeri buyur ederler. İş kalitesi nasıldır, araçlar sorunsuz teslim ediliyor mu edilmiyor mu, bakmazlar, para kazanmak adına. Ayda 2000 araç geliyorsa servise, hedefi 2.300 olarak yükseltirler. Lift sayısı, çalışan sayısı aynıdır oysa...
Piyasada 3 liraya satılan malı neredeyse 6 liraya satarlar, saat işçilik uygularlar, ama çoğu ustalıktan, müşteri memnuniyetinden yoksundur.
Usta yetişmez çünkü... Neden yetişmez? Ağaç yaş iken eğilir demiş atalarımız. Bu iş, okulda öğrenilemez. İyi ustalar, iyi ustaların yanında yetişir.
İyi bir mekaniker ustasına serviste verilen para maksimum 1.400 TL'dir. Servis politikalarından dolayı, iş yoğunluğu, müşteri memnuniyetsizliği derken adamda gider sanayide kendisine dükkan açar. İş yaparsa yapar, yapamazsa geri döner!
İyi usta yetişmez ülkemde... 8 yıllık temel eğitim öğretim mecburi olduğundan beri... Karşı değilim temel eğitime, yanlış anlaşımasın. Ama gerçek bu...
|
Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2011 Saat 15:41
Araç sadece garanti kapsamında olunca servise götürdüm o da bakım için garantisi bozulmasın diye garanti biter ve ben de servise elveda derim. Bir de vezne de sahtekarlık yapmaya çalışıyorlar 5-10 lira havadan müşteriye kaptırmaya çalışıyorlar.Kendimi zor tutuyorum.Bunların adı yetkili servis değil çile servisi. Herkes yetkili servisten çıkarken faturasına dikkat etsin ve ücreti ondan sonra ödesin.Bakım yaptıklarında filtrelerin geri dönüşüm ücretini de bizlerden alıyorlar.Ufak tefek diye çoğu kişi önemsemiyor ama adamlar böyle zengin oluyorlar.
Ayrıca aracınıza serviste bakım yaptıracaksanız aracınıza takılan her parçayı görme hakkınız vardır.Aynı şekilde çıkan parçayı da.
|
|