![]() |
|
Biz sürücüler ne yapabiliriz? |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Yazar | |
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 10 Aralık 2011 Saat 21:35 |
arkadaşlar sizinde bildiğiniz gibi dünyada büyük bir çaba var artık hibrid enerji üzerinde. hayatımıza girmeye büyük önem kazanan hibrid teknolojisi her türlü amaçla kullanılmakta. örneğin sadece istanbul'un vermiş olduğu istatistiğe göre önemini gerçekten ifade etmekte. Akkor flamanlı lambalarla yıllık güç tüketimi 12.427.265 kWh iken led lambalarla bu tüketim 1.651.976 kWh lık bir orana düşerek 10.775.288 kWh lık bir tasarruf elde edilmekte. bunun maliyet olarak açıklaması ise 1.303.827 $ iken 173.320 $ olarak 1.130.507 $ lık bir tasarruf sağlıyor ülkemize. Yıllık % 87 gibi bir oranda tasarruf yapılmaktadır.
biz sürücüler sizce ne yapabiliriz sadece ülke kaynakları değil dünya kaynaklarından az da olsa tasarruf sağlayabilmek için ?
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
takip mesafesine uyun. Önünüzdeki aracı çok yakından takip etmeyin. Zira, devamlı aracınızı frenler ve gazlarsınız bu durum, ilave benzin pompalanmasına neden olur. Ani fren ve ardından gaza basmak yakıt tüketimini arttırır. Takip mesefasine uymak aynı zamanda daha az dur-kalk yapmanızı sağlar, bu da yakıt sarfiyatını önemli ölçüde azaltır. Bununla birlikte, tüm taşıtlar takip mesafesine uyduğunda, trafikte önemli ölçüde akışkanlık sağlanacaktır.
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kısa mesafeler için otomobil kullanmayın. Yapılan bir test sonucunda 0 santigrad derece hava sıcaklığınd, 1.6 litrelik orta sınıf bir otomobil motoru marşa basıldığı andan itibaren 100 km de 40 litreye eş bir tüketim değeri veriyor. Ancak 4 kilometre yol katedildikten sonra otomobilin motoru normal ısısına kavuşuyor ve tüketim normalleşiyor. Bu nedenle kısa mesafeler içi,n otomobili kullanmak yerine yürümek, daha sağlıklı ve ekonomik bir tercihtir.
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Doğru zamanda vites değiştirin. Birinci vitesi yalnızca otomobili hareket ettirmek için kullanın ve hemen ikinci, üçüncü ve dördüncü viteslere geçin. Her motorun maksimum devir sayısı olduğu gibi, en verimli çalıştığı bir devir de vardır. Bu devir otomobilden otomobile değiştiği için teknik verilere bakarak, ya da servislere danışılarak öğrenilebilir. Teknik verilerde "maksimum tork" adı altında görülen değer, genellikle motorun en verimli çalıştığı ve benzini az tükettiği devirdir. Bu devirde kalacak biçimde vitesler değiştirildiğinde, gereksiz benzin sarfiyatı önemli ölçüde azalacaktır. Örneğin: Test edilen bir otomobilde; 100 km uzunluğundaki düz bir yolda 4. vitesle ve 60 km/s sabit hızda gidildiğinde 5.8 litre/100 km tüketildiği görülmüştür. Aynı koşullarda 3. viteste, 9 litre/100 km tüketim saptanmıştır. Görüldüğü gibi aynı uzunluktaki bir mesafeyi bir vites küçülterek katetmek 3.2 litre, yani yüzde 55 daha fazla tüketime sebep olmaktadır. Aynı otomobille 30 km/s sabit hızla 3. viteste 7 lt/100 km, 2. viteste aynı hızda ise yaklaşık 10 litre tüketim saptanmıştır. Bu araştırmanın sonucundan anlaşılan; hangi hızla hangi viteste gidilmesi gerektiğini iyi bilmektir.
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Aracınızı sakin bir şekilde, yol ve trafik koşullarına uyumlu olarak kullanın. Ne kadar kararlı ve uyumlu otomobil kullanırsanız, aracınız o denli az benzin tüketir ve daha az yıpranır. Akan trafiğin ritmine adapte olmak ve otomobilin hemen önüne değil de, daha ileriye bakarak gelişmeleri izlemek, sakin ve trafiğe uygun sürüşün bir parçasıdır.
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sık sık hız değiştirmekten kaçının. Yavaşlamak gerektiğinde ayağınızı gazdan zamanında çekin. Böylece hem balatalarınız, hem de sinirlerinizin ömrü daha uzun olacaktır. Önünüzde akan trafiği izlemek, bu açıdan size yardımcı olacak ve panik fren yapmak zorunda bırakmayacağı gibi, yakıt tasarrufu da sağlayacaktır. |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gereksiz şerit değiştirmeyin, yan şerit o an daha hızlı gidiyor diye şerit değiştirme hareketinde bulunmak, hem gereksiz yakıt sarfiyatına sebep olur, hem de yolun akışkanlığını azaltır. Yapılan ölçümlerde, devamlı şerit değiştirerek hareket etmenin, genellikle ciddi bir zaman kazandırmadığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca bu hareket, önemli ölçüde yakıt tüketimini ve kaza riskini arttırmaktadır. Unutmayın, o an daha hızlı akan şerit, diğer şeritlerden daha önce durur. Bu trafik akışının gereğidir.
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Zamanında şerit değiştirin, bulunduğunuz yoldan ayrılacaksanız, yeterli süre içerisinde diğer şeride geçin. Son anda diğer şeritleri şıkıştırarak serit değiştirmeye çalışmak, arka tarafta yığılmalara ve yolun gereksiz yere tıkanmasına sebep olmaktadır
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Yakıt sarfiyatını kontrol edin. Aracınızın yakıt sarfiyatını devamlı kontrol ederek, aracınız için en uygun kullanım şekillerini bulabilirsiniz. Kent içindeki araç trafiği gözlemlendiğinde genellikle devamlı araç sollayan, gaz-fren şeklinde giden, hiçbir tasarrur tedbirini dikkate almayan, yakıtı hoyratça harcayan taşıtların şirket taşıtları olduğu gözlemlenmektedir. Şirketler km başına yakıt sarfiyatlarını denetlemeli ve bu konuda tedbirler almalıdır.
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Aşırı hız yapmayın, yüksek devirlerde otomobil kullanmayın
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Yokuş aşağı inerken gazdan ayağımızı çekelim; vitesi boşa almayalım, kontağı kapatmayalım
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hava filtresini sık sık değiştirin. Araç bakımının (hava filtresi, benzin filtresi, yakıt pompası gibi) zamanında yapılmaması yakıt tüketimini önemli ölçüde arttırıyor...
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kış Aylarında Motor Isınmadan Aracı Haraket Ettirmeyelim....
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Yaz aylarında klimayı ihtiyaç duydukça kullanın. Yolculuk boyunca sürekli açık tutmayın. Rampa çıkarken klimayı kapatın, arabaya ilk binişte araç içi çok sıcakken camları açarak iç ve dış sıcaklağı eşitleyin, motor soğukken klimayı açmayın...
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Özellikle 3.vitesten sonraki hızlarda camların açık olması yakıt tüketimini önemli ölçüde arttırır bilgilerinize...
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Depoyu dolu bulundurun (Benzin ve dizeller için). Çünkü az benzinde buharlaşma daha fazla olur.
Not: lpg li araçlarda uzun yol haricinde şehir içinde deponuzu fullemekten kaçının. uzun yol yapmayacaksınız lpg malumunuz motor ve beyin gibi aksamlarla irtibatında hortumlar kullanılmaktadır. gazın basıncı ile birlikte aracınızdaki bu hortumlar yıpranacaktır. özellikle son zamanlarda da çok denk geliyoruz lpg li araçların motor kısmından çıkan alevlere. lpg li araç kullananlar dikkatli olalım lütfen...
|
|
![]() |
|
Üçyüzaltı ![]() 1. Vites ![]() ![]() 18 - Eylül - 1988 Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2011 Konum: ÇORUM Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1454 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Üçyüzaltı
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Motor ısıtmadan yola çıkmak ek yakıt getirmez bildiğim daha çok motor sevinir bu duruma
![]() ![]() |
|
![]() |
|
Üçyüzaltı ![]() 1. Vites ![]() ![]() 18 - Eylül - 1988 Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2011 Konum: ÇORUM Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1454 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Üçyüzaltı
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Klima daha önceki arabalarımda yoktu , açmak aklıma bile gelmiyordu yazın hiç açmadım dersem yeridir ,onun yerine camları acarım
![]() |
|
![]() |
|
silentsorrow ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 08 Aralık 2011 Konum: Aksaray Durum: Aktif Değil Mesajlar: 75 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı silentsorrow
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Ben havalar düzelmeye başlayınca motosikletimi garajından çıkartıyorum. Bu sayede hem yakıt masrafım azalıyor hemde doğal klimanın vermiş olduğu serinliğin sefasını sürüyorum. Trafikteki rahatlığıda cabası. ;)
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ani kalkıştan, hızlanmaktan ve frenden kaçının. Önünüzde trafik yoğunluğu varsa, ayağınızı gazdan erken kaldırın. Gaz-fren şeklinde ilerlemeyin. Gaz pedalına birden basmayın, kademe kademe gazı yedirerek gaz pedalına basın
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |