|
Soğutma Suyu'nun Aracın İçine Sızması Problemi |
Yanıt Yaz | Sayfa 123 6> |
Yazar | |
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(3)
Gönderim Zamanı: 01 Kasım 2011 Saat 11:14 |
Degerli arkadasim Metin'in uygulamis oldugu bir makaleyi paylasmak istiyorum. Her ne kadar kendisi bu makalenin benim de oldugunu dusunse de bu makaledeki katkim iki satir yazi yazmaktan ote degildir. Kendisine herkeste ol(a)mayan bu nezaketinden dolayi ve tesekkur ederim . Kendisinin de izni ile: -------------------------------------------------------- Arkadaşlar herkeze merhabalar. Uzun zamandır 307 model aracımın paspasında ıslaklık oluyordu. Bu başlıkta bu sorunu nereden kaynaklandığını ve nasıl çözüldüğünü sırası ile ressimli bir şekilde açıklamaya çalışacağım. İlk olarak boruyu söktüğümüzde motordan gelen suyun aracın içine
akmaması için, bu boruları sökmemiz gerekiyor. Yer olarak gaz
kelebeğinin altında olduğu için işimize hava filtresi borusunu sökerek
başlıyoruz.
hemen ardından diğer bağlantısını ve kolumuzun rahat çalışabilmesi için fren yağı deposunu da söküyoruz.,
bunları söktükten sonra karşımızda motordan kalorifer peteğine giden ve petekten geri dönen su borularını görüyoruz.
bu boruların alttaki peteğe sıcak su girişi, üsttekide petekten
dönen sıcak su çıkışıtır. Çıkış borusunun üzerindeki tapa ise peteğin
içindeki havayı almak için işlem sonunda kullacağımız aracımızdır.
boruları tutan ince metal kelepçeyi çıkarttıktan sonra boruyu çektiğimizde kolayca çıkıyor.
kalorifere giden suyu kestikten sonra petek ve motor boruları
arasında kalan sert plastik boruyu sökmeye geldi sıra. Bu sert plastik
boruyu motor bölümünden 1 civata, içeride ve tam ortasında bulunan 1
civata ve petek ile birleştiği noktadaki civata tutuyor.
civatayı gevşetiyoruz ve motor bölümündeki işimiz şimdilik bitiyor,
gelelim aracın içindeki kısıma.
bu kısımda motor bölümündeki sert plastik boru gaz pedalının yanından geçerek peteğe bağlanıyor.
Rahat çalışabilmek için işimize engel olacak parçaları dikkatlice söküyoruz., boru ve peteği gizleyen parçanın vidalarını söktükten sonra sol tarafa doğru çekerek yerinden çıkartıyoruz.
karşımıza petek ve bağlantı borusu çıkıyor,
bu kısımda boruyu sökebilmemiz için peteği biraz dışarı çekmemiz
gerekiyor çünkü borunun yaklaşık 2 cm kadar gözükmeyen bir kısmı peteğin
içine giriyor. Bu ressimde de damlayan yer açıkca belli oluyor.
peteğimizin bağlantı civatalarını ve tırnaklarını, sert plastik borunun civatalarını söküyoruz.
bağlantı yeri açıldığında aracın içine sistemin içinde kalan su
akmaması için yeterli boyutta bir kap yerleştiriyoruz ve peteği yavaşca
çekmeye başlıyoruz.
biraz çektikten sonra petek ve sert plastik boru birbirinden
ayrılıyor. Bu parçaları birbirinden ayırdıktan sonra petek ve boruyu
tamamen yerinden çıkartıp alıyoruz.
petek ve bağlantı noktasındaki kare ringler, bu peteğin üzerinde göstermiş olduğum kare ringler zamanla
sertleştiği için tesisattaki suyu sızdırıyor ve bu sızan soğutma suyu
aracın içine damlıyordu.
ben kare ring bulamadığım için oring kullandım. oringler kare ringe
göre biraz daha ince olduğu için 1 boruya 2 adet oring kullandım.
oring,
karering,
buda çıkarttığımız borunun üzerindeki kareringlerin takılmış olduğu ve suyun kaçtığı noktalar,
başımın belası olan sert plastik boru.
bu boruyu ve ucundaki kareginleri ile birlikte set olarak alacaktım ama orjinali 200 TL olduğunu duyunca vaz geçtim.
bu sertleşen eski kareringleri değiiştirdikten sonra parçaları
sırası ile anlattığım yöntemin tersine doğru yeniden topluyoruz. Aracı
çalıştırıp bahsettiğim hava alma tapasından havasını alıyoruz, biryandan
da soğutma suyuna yeni su ilave ettikten sonra işlemimizi tamamlıyoruz.
Onarım maliyeti = 2 TL
Soğuk olmasına rağmen, size
anlatmamda yardımcı olacak fotoğrafları çektiği için huzurunuzda eşime
sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.
ayrıca bazı arkadaşlarımızın yakinen
tanıdığı koliva kullanıcı adlı Aykut abimize teknik olarak bilgi ve
fikirlerinden dolayı sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.
önemli not: bu uygulamadaki fotoğrafıma bakınca acilen para kazanıp saç ektirmem gerektiğini düşünüyorum
Umarım detaylı açıklamış ve yardımcı olabilmişimdir.
Saygılarımla,
Düzenleyen metin - 16 Haziran 2012 Saat 16:30 |
|
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|
repropark
2. Vites Kayıt Tarihi: 01 Kasım 2011 Konum: MALATYA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 105 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı repropark
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
selamlar çok başarılı ve faydalı bir makale olmuş metin abi tebrik ederim bu sorun hemen hemen herkesin başına gelebilir, benim aracımdada mevcut, bende yaptırmak istiyordum, artık kendimde yapabilirim sayende, birde benim fan da bir sorun var elektirik soketi çıkıp duruyor onu nasıl sağlamlaştırabilirim en doğru şekilde?
Ayrıca saçlarda boşuna dökülmemiş belli dert etme birçoğumuz o durumdayız.
|
|
307 1.6 Xt Triptronik (Çin Mavi)
|
|
Üçyüzaltı
1. Vites 18 - Eylül - 1988 Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2011 Konum: ÇORUM Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1454 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Üçyüzaltı
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Faydalı bilgi olmuş ...
|
|
m.peker
2. Vites Kayıt Tarihi: 06 Kasım 2010 Konum: izmit Durum: Aktif Değil Mesajlar: 649 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
çok yararlı bir bilgi olmuş teşekkürler
|
|
307 1.6 110 hp comfort dizel
|
|
oguzhandincel
1. Vites 25 - Ocak - 1989 Kayıt Tarihi: 20 Ağustos 2011 Konum: Çorum Durum: Aktif Değil Mesajlar: 123 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı oguzhandincel
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Çok yararlı bilgiler.306 içinde sanırım kalirifer peteği sağ tarafta.Aynı işlemler sorun çıkaran 306'da da uygulanabilir.
|
|
2000 306 sedan,Quartz.1.6 8v Otomatik.
|
|
ŞAHİN PEUGEOT EMRE
1. Vites Kayıt Tarihi: 16 Kasım 2011 Konum: ÜMRANİYE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 20 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ŞAHİN PEUGEOT EMRE
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
abi sorunu halletmişsin sonunda gözün ayndın
|
|
ŞAHİN PEUGEOT OTO YEDEK PARÇA EMRE KARATAY
0506 341 52 21 EMRE_KARATAY_92@HOTMAİL.COM.TR |
|
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Fan soketi icin en kotu ihtimalle direk baglanti yapilabilir. Iki baglanti noktasininda birer fotografini gonderebilirseniz daha isabetli yorumlar yapilabilir. |
|
mustafa486
1. Vites 01 - Temmuz - 1983 Kayıt Tarihi: 04 Ağustos 2010 Konum: KOCAELİ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 6 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı mustafa486
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
benim 206 nında aynı yerinden kaçak vardı. bu kadar uzun uğraşmamak için var gücümle civatayı sıktım nihayet kesti. pejolarda kronik galiba bu sorun
|
|
ose
2. Vites 05 - Ocak - 1985 Kayıt Tarihi: 07 Ocak 2011 Konum: elazığ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 859 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Elinize sağlık çok faydalı.
|
|
djchaos
3. Vites 01 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 20 Eylül 2011 Konum: fethiye Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1258 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
çok yararlı bir paylaşım emeğin dert görmesin
|
|
mon
2. Vites 12 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 13 Mart 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 339 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
güzel anlatım teşekkürler.
|
|
206 2001 1.4 Colorline, Atiker
İlim dahi sanma senindir, Bilim dediğin yalnız Rab içindir. |
|
betermen
1. Vites Kayıt Tarihi: 18 Şubat 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Süper faydalı bir paylaşım. Eline sağlık...
|
|
Peugeot 307 SW OV Pack
(2004) Siyah-Otomatik |
|
AydinBeyol
P.T. TEAM GALERİ SORUMLUSU Kayıt Tarihi: 30 Aralık 2008 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3163 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı AydinBeyol
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
çok faydalı bilgiler. emeğin ve paylaşımın için teşekkürler.
|
|
|
|
golge_oyunu
1. Vites Kayıt Tarihi: 17 Kasım 2011 Konum: Amasya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 57 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı golge_oyunu
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Gerçekten çok ayrıntılı ve açıklayıcı bir anlatım olmuş . Çok çok teşekkürler .. koliva arkadaşımıza da çok teşekkür ederim yönlendirdiği için , şunu sormak istiyorum daha önce konusu geçmişti peteğin plastik borulara baglantı noktasında üç civata yeri varmış fakat fabrikasyon tek civata varmış sadece . sizde de aynı durum söz konusumu ?
|
|
golge_oyunu
1. Vites Kayıt Tarihi: 17 Kasım 2011 Konum: Amasya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 57 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı golge_oyunu
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
bir de bu oring veya karering contaların ölçüleri belli mi temin edip öyle işleme başlamak istiyorum :)
|
|
ares2626
1. Vites 01 - Ocak - 1986 Kayıt Tarihi: 08 Ekim 2011 Konum: bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 85 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
elinize saglik cok faydali,ayni sorun bendede var sanirim gaz pedallarinin ordaki baglantidan akitiyor ayni yerden,benim 2 sorum olucak izninizle:
kaputun icindeki yeri niye sokuyoruz sokmemizdeki amac ne sokmeden asadan halkalari degistiremezmiyiz? 2. sorum bu halkalari temin etsem islemi kendim yapabilrmyim cok arabadan anliyan biri degilim sadece asa acip degistiremem mi halkalari? |
|
307xt
|
|
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
1. Kaput icerisindeki yeri sokuyoruz cunku eger bu kismi sokmeden alt tarafi sokerseniz, butun sogutma suyu asagidan(gaz pedalinin oradan) gelir cikar. O yuzden once suyun kaynagi kesilmis, sonra da degistirme islemi yapilmis. 2. Tabii ki kendiniz de yapabilirsiniz. Bu isi yapan arkadasimiz da bu isi ilk defa yapti ve basarili oldu. |
|
ares2626
1. Vites 01 - Ocak - 1986 Kayıt Tarihi: 08 Ekim 2011 Konum: bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 85 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
tesekkurler yarin gunduz vakti yapmaya basliyim,halkalar kaclik halka,yada kac cm lik?nerden temin edebiliriz acaba?
|
|
307xt
|
|
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(2)
|
Bu anlatimda oldugu gibi contalari degistirmek isin kokten cozumu. Ancak bu olay bizzat benim aracimda da oldu ve ben sorunu simdilik daha farkli cozume kavusturdum. Bu makaleyi yazan arkadasimiz da simdi soyleyeceklerimi uyguladi ama basarisiz olunca contalari degistirme yontemine gitti. Yukaridaki yontemde oldugu gibi gaz pedalinin yanindaki kapagi acinca eger ek yerlerinde asagidaki resimdeki gibi yesil yada renkli birseyler goruyorsaniz sorununuz burada oldugu gibi contadandir. Conta ise motordan gelen borular ile kalorifer peteginin birbirine birlestigi yerde bulunuyor. Bu iki plastik aksam ise asagidaki buyuk yuvarlaktaki vida yardimi ile birbirine tutturulmus. Burayi actiginizda siz de goreceksiniz ki aslinda iki tane daha vida deligi var ve boslar. Yani yerleri hazir ama vida takilmamis. Asagidaki resimde o buyuk yuvarlagin sag ust tarafindan, kablolarin hemen altinda olmasi gereken bir vidanin deligi gozukuyor. Diger olmasi gereken vida ise alt tarafta ve resimde gozukmuyor. Benim aracim orjinaldi ve manzara bu sekildeydi. Ben bu var olan vidaya benzer olan bir vida ve somun buldum ve bos olan yerlere vidaladim. Bu sekilde simdilik sorun halloldu. Siz de isterseniz once bu sekilde yapin, olmadi yukaridaki metinde oldugu gibi kokten cozum yoluna gidersiniz. Düzenleyen koliva - 21 Aralık 2011 Saat 18:03 |
|
Bavik
1. Vites 28 - Temmuz - 1990 Kayıt Tarihi: 08 Ağustos 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 157 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
gerçekten çok iyi olmuş teşekkürler :)
|
|
Yanıt Yaz | Sayfa 123 6> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |