Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Soğutma Suyu'nun Aracın İçine Sızması Problemi

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307 hakkındaki tüm makaleler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=20250
Tarih: 24 Nisan 2024 Saat 23:59
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Soğutma Suyu'nun Aracın İçine Sızması Problemi
Mesajı Yazan: metin
Konu: Soğutma Suyu'nun Aracın İçine Sızması Problemi
Mesaj Tarihi: 01 Kasım 2011 Saat 11:14

Degerli arkadasim Metin'in uygulamis oldugu bir makaleyi paylasmak istiyorum. Her ne kadar kendisi bu makalenin benim de oldugunu dusunse de bu makaledeki katkim iki satir yazi yazmaktan ote degildir. Kendisine herkeste ol(a)mayan bu nezaketinden dolayi ve tesekkur ederim Embarrassed.

Kendisinin de izni ile:

--------------------------------------------------------
Arkadaşlar herkeze merhabalar. Uzun zamandır 307 model aracımın paspasında ıslaklık oluyordu. Bu başlıkta bu sorunu nereden kaynaklandığını ve nasıl çözüldüğünü sırası ile ressimli bir şekilde açıklamaya çalışacağım.
 
 İlk olarak boruyu söktüğümüzde motordan gelen suyun aracın içine akmaması için, bu boruları sökmemiz gerekiyor. Yer olarak gaz kelebeğinin altında olduğu için işimize hava filtresi borusunu sökerek başlıyoruz.
 
hemen ardından diğer bağlantısını ve kolumuzun rahat çalışabilmesi için fren yağı deposunu da söküyoruz.,
 
 
bunları söktükten sonra karşımızda motordan kalorifer peteğine giden ve petekten geri dönen su borularını görüyoruz.
 
 
bu boruların alttaki peteğe sıcak su girişi, üsttekide petekten dönen sıcak su çıkışıtır. Çıkış borusunun üzerindeki tapa ise peteğin içindeki havayı almak için işlem sonunda kullacağımız aracımızdır.
 
boruları tutan ince metal kelepçeyi çıkarttıktan sonra boruyu çektiğimizde kolayca çıkıyor.
 

kalorifere giden suyu kestikten sonra petek ve motor boruları arasında kalan sert plastik boruyu sökmeye geldi sıra. Bu sert plastik boruyu motor bölümünden 1 civata, içeride ve tam ortasında bulunan 1 civata ve petek ile birleştiği noktadaki civata tutuyor.
 

 
civatayı gevşetiyoruz ve motor bölümündeki işimiz şimdilik bitiyor,
 
gelelim aracın içindeki kısıma.
 
bu kısımda motor bölümündeki sert plastik boru gaz pedalının yanından geçerek peteğe bağlanıyor.

 

Rahat çalışabilmek için işimize engel olacak parçaları dikkatlice söküyoruz.,


 
boru ve peteği gizleyen parçanın vidalarını söktükten sonra sol tarafa doğru çekerek yerinden çıkartıyoruz.

 karşımıza petek ve bağlantı borusu çıkıyor,
 
 
bu kısımda boruyu sökebilmemiz için peteği biraz dışarı çekmemiz gerekiyor çünkü borunun yaklaşık 2 cm kadar gözükmeyen bir kısmı peteğin içine giriyor. Bu ressimde de damlayan yer açıkca belli oluyor.
 
 
peteğimizin bağlantı civatalarını ve tırnaklarını, sert plastik borunun civatalarını söküyoruz.

 
bağlantı yeri açıldığında aracın içine sistemin içinde kalan su akmaması için yeterli boyutta bir kap yerleştiriyoruz ve peteği yavaşca çekmeye başlıyoruz.
 
 
biraz çektikten sonra petek ve sert plastik boru birbirinden ayrılıyor. Bu parçaları birbirinden ayırdıktan sonra petek ve boruyu tamamen yerinden çıkartıp alıyoruz.
 
petek ve bağlantı noktasındaki kare ringler,


 bu peteğin üzerinde göstermiş olduğum kare ringler zamanla sertleştiği için tesisattaki suyu sızdırıyor ve bu sızan soğutma suyu aracın içine damlıyordu.
 
ben kare ring bulamadığım için oring kullandım. oringler kare ringe göre biraz daha ince olduğu için 1 boruya 2 adet oring kullandım.
 
oring,

 
karering,

 
buda çıkarttığımız borunun üzerindeki kareringlerin takılmış olduğu ve suyun kaçtığı noktalar,

 
başımın belası olan sert plastik boru.

 
bu boruyu ve ucundaki kareginleri ile birlikte set olarak alacaktım ama orjinali 200 TL olduğunu duyunca vaz geçtim.
 
bu sertleşen eski kareringleri değiiştirdikten sonra parçaları sırası ile anlattığım yöntemin tersine doğru yeniden topluyoruz. Aracı çalıştırıp bahsettiğim hava alma tapasından havasını alıyoruz, biryandan da soğutma suyuna yeni su ilave ettikten sonra işlemimizi tamamlıyoruz.
 
Onarım maliyeti = 2 TL
 
Soğuk olmasına rağmen, size anlatmamda yardımcı olacak fotoğrafları çektiği için huzurunuzda eşime sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.
 
ayrıca bazı arkadaşlarımızın yakinen tanıdığı koliva kullanıcı adlı Aykut abimize teknik olarak bilgi ve fikirlerinden dolayı sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.
 
önemli not: bu uygulamadaki fotoğrafıma bakınca acilen para kazanıp saç ektirmem gerektiğini düşünüyorum Tongue

 
Umarım detaylı açıklamış ve yardımcı olabilmişimdir.
Saygılarımla,
 


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...



Cevaplar:
Mesajı Yazan: repropark
Mesaj Tarihi: 28 Kasım 2011 Saat 12:43
selamlar çok başarılı ve faydalı bir makale olmuş metin abi tebrik ederim bu sorun hemen hemen herkesin başına gelebilir, benim aracımdada mevcut, bende yaptırmak istiyordum, artık kendimde yapabilirim sayende, birde benim fan da bir sorun var elektirik soketi çıkıp duruyor onu nasıl sağlamlaştırabilirim en doğru şekilde?
 
Ayrıca saçlarda boşuna dökülmemiş belli Smile dert etme birçoğumuz o durumdayız.


-------------
307 1.6 Xt Triptronik (Çin Mavi)


Mesajı Yazan: Üçyüzaltı
Mesaj Tarihi: 28 Kasım 2011 Saat 13:21
Faydalı bilgi olmuş ...


Mesajı Yazan: m.peker
Mesaj Tarihi: 28 Kasım 2011 Saat 13:40
çok yararlı bir bilgi olmuş teşekkürler



-------------
307 1.6 110 hp comfort dizel


Mesajı Yazan: oguzhandincel
Mesaj Tarihi: 28 Kasım 2011 Saat 16:19
Çok yararlı bilgiler.306 içinde sanırım kalirifer peteği sağ tarafta.Aynı işlemler sorun çıkaran 306'da da uygulanabilir.

-------------
2000 306 sedan,Quartz.1.6 8v Otomatik.


Mesajı Yazan: ŞAHİN PEUGEOT EMRE
Mesaj Tarihi: 28 Kasım 2011 Saat 16:42
abi sorunu halletmişsin sonunda gözün ayndın

-------------
ŞAHİN PEUGEOT OTO YEDEK PARÇA EMRE KARATAY
0506 341 52 21
EMRE_KARATAY_92@HOTMAİL.COM.TR




Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 29 Kasım 2011 Saat 22:20
Orjinalini yazan: repropark repropark Yazdı:

selamlar çok başarılı ve faydalı bir makale olmuş metin abi tebrik ederim bu sorun hemen hemen herkesin başına gelebilir, benim aracımdada mevcut, bende yaptırmak istiyordum, artık kendimde yapabilirim sayende, birde benim fan da bir sorun var elektirik soketi çıkıp duruyor onu nasıl sağlamlaştırabilirim en doğru şekilde?
 
Ayrıca saçlarda boşuna dökülmemiş belli Smile dert etme birçoğumuz o durumdayız.


Fan soketi icin en kotu ihtimalle direk baglanti yapilabilir. Iki baglanti noktasininda birer fotografini gonderebilirseniz daha isabetli yorumlar yapilabilir.


Mesajı Yazan: mustafa486
Mesaj Tarihi: 29 Kasım 2011 Saat 22:43
benim 206 nında aynı yerinden kaçak vardı. bu kadar uzun uğraşmamak için var gücümle civatayı sıktım nihayet kesti. pejolarda kronik galiba bu sorun


Mesajı Yazan: ose
Mesaj Tarihi: 29 Kasım 2011 Saat 23:13
Elinize sağlık çok faydalı.


Mesajı Yazan: djchaos
Mesaj Tarihi: 29 Kasım 2011 Saat 23:17
çok yararlı bir paylaşım emeğin dert görmesin


Mesajı Yazan: mon
Mesaj Tarihi: 30 Kasım 2011 Saat 01:14
güzel anlatım teşekkürler.

-------------
206 2001 1.4 Colorline, Atiker


İlim dahi sanma senindir,
Bilim dediğin yalnız Rab içindir.


Mesajı Yazan: betermen
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2011 Saat 19:57
Süper faydalı bir paylaşım. Eline sağlık...

-------------
Peugeot 307 SW OV Pack
(2004)
Siyah-Otomatik


Mesajı Yazan: AydinBeyol
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2011 Saat 20:10
çok faydalı bilgiler. emeğin ve paylaşımın için teşekkürler.

-------------


Mesajı Yazan: golge_oyunu
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2011 Saat 23:38
Gerçekten çok ayrıntılı ve açıklayıcı bir anlatım olmuş . Çok çok teşekkürler .. koliva arkadaşımıza da çok teşekkür ederim yönlendirdiği için , şunu sormak istiyorum daha önce konusu geçmişti peteğin plastik borulara baglantı noktasında üç civata yeri varmış fakat fabrikasyon tek civata varmış sadece . sizde de aynı durum söz konusumu ? 


Mesajı Yazan: golge_oyunu
Mesaj Tarihi: 05 Aralık 2011 Saat 00:04
bir de bu oring veya karering contaların ölçüleri belli mi temin edip öyle işleme başlamak istiyorum :)


Mesajı Yazan: ares2626
Mesaj Tarihi: 21 Aralık 2011 Saat 17:25
elinize saglik cok faydali,ayni sorun bendede var sanirim gaz pedallarinin ordaki baglantidan akitiyor ayni yerden,benim 2 sorum olucak izninizle:
kaputun icindeki yeri niye sokuyoruz sokmemizdeki amac ne sokmeden asadan halkalari degistiremezmiyiz?
2. sorum bu halkalari temin etsem islemi kendim yapabilrmyim cok arabadan anliyan biri degilim sadece asa acip degistiremem mi halkalari?


-------------
307xt


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 21 Aralık 2011 Saat 17:33
Orjinalini yazan: ares2626 ares2626 Yazdı:

elinize saglik cok faydali,ayni sorun bendede var sanirim gaz pedallarinin ordaki baglantidan akitiyor ayni yerden,benim 2 sorum olucak izninizle:
kaputun icindeki yeri niye sokuyoruz sokmemizdeki amac ne sokmeden asadan halkalari degistiremezmiyiz?
2. sorum bu halkalari temin etsem islemi kendim yapabilrmyim cok arabadan anliyan biri degilim sadece asa acip degistiremem mi halkalari?


1. Kaput icerisindeki yeri sokuyoruz cunku eger bu kismi sokmeden alt tarafi sokerseniz, butun sogutma suyu asagidan(gaz pedalinin oradan) gelir cikar. O yuzden once suyun kaynagi kesilmis, sonra da degistirme islemi yapilmis.

2. Tabii ki kendiniz de yapabilirsiniz. Bu isi yapan arkadasimiz da bu isi ilk defa yapti ve basarili oldu.


Mesajı Yazan: ares2626
Mesaj Tarihi: 21 Aralık 2011 Saat 17:39
tesekkurler yarin gunduz vakti yapmaya basliyim,halkalar kaclik halka,yada kac cm lik?nerden temin edebiliriz acaba?

-------------
307xt


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 21 Aralık 2011 Saat 18:02
Orjinalini yazan: ares2626 ares2626 Yazdı:

tesekkurler yarin gunduz vakti yapmaya basliyim,halkalar kaclik halka,yada kac cm lik?nerden temin edebiliriz acaba?


Bu anlatimda oldugu gibi contalari degistirmek isin kokten cozumu. Ancak bu olay bizzat benim aracimda da oldu ve ben sorunu simdilik daha farkli cozume kavusturdum. Bu makaleyi yazan arkadasimiz da simdi soyleyeceklerimi uyguladi ama basarisiz olunca contalari degistirme yontemine gitti.

Yukaridaki yontemde oldugu gibi gaz pedalinin yanindaki kapagi acinca eger ek yerlerinde asagidaki resimdeki gibi yesil yada renkli birseyler goruyorsaniz sorununuz burada oldugu gibi contadandir. Conta ise motordan gelen borular ile kalorifer peteginin birbirine birlestigi yerde bulunuyor. Bu iki plastik aksam ise asagidaki buyuk yuvarlaktaki vida yardimi ile birbirine tutturulmus. Burayi actiginizda siz de goreceksiniz ki aslinda iki tane daha vida deligi var ve boslar. Yani yerleri hazir ama vida takilmamis. Asagidaki resimde o buyuk yuvarlagin sag ust tarafindan, kablolarin hemen altinda olmasi gereken bir vidanin deligi gozukuyor. Diger olmasi gereken vida ise alt tarafta ve resimde gozukmuyor. Benim aracim orjinaldi ve manzara bu sekildeydi. Ben bu var olan vidaya benzer olan bir vida ve somun buldum ve bos olan yerlere vidaladim. Bu sekilde simdilik sorun halloldu. Siz de isterseniz once bu sekilde yapin, olmadi yukaridaki metinde oldugu gibi kokten cozum yoluna gidersiniz.






Mesajı Yazan: Bavik
Mesaj Tarihi: 21 Aralık 2011 Saat 19:51
gerçekten çok iyi olmuş teşekkürler :)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Aralık 2011 Saat 22:11
elinize sağlık...


Mesajı Yazan: taskin
Mesaj Tarihi: 21 Aralık 2011 Saat 22:36
Anlatım çok güzel emeginize sağlık..206 larda böyle durumda nasıl sökülür..

-------------
Peugeot 206 1.4 hdi look


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 25 Aralık 2011 Saat 22:39
süper paylaşım


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 25 Aralık 2011 Saat 22:53
Orjinalini yazan: taskin taskin Yazdı:

Anlatım çok güzel emeginize sağlık..206 larda böyle durumda nasıl sökülür..


Sorunuzu gormemisim kusura bakmayin. 206'lardaki yapi da 307'dekine cok benzer. Buyuk bir ihtimalle ayni adimlarla degisimi yapabilirsiniz. Yine de emin olmak isterseniz sasi numaranizi yazin bir bakayim.


Mesajı Yazan: ares2626
Mesaj Tarihi: 31 Aralık 2011 Saat 17:02
son dakkika haberi:/ suan sanayiden ciktim geldim bendede ayni islaklik vardi komple sokturdum taktirdim aynen ama benim prolem baskaymis onud bulduk sizdirma probleminiz eger radyotorden degilse sizede haber veriyim dedim,on camin onundeki izgaralarin icinde normalde plastik bir parca oluyor mus dis yalitim tarzi bir kismini kapatiyormus benim aracimda sofor tarafinda bu plastik yok iceri giren suda burdan giriyormus eger sizinkide radyotorden degilse bi bakin orasi kapalimi parca varmi diye arkadaslar.suan o parcayi ariyorum eger bulamassam direk plastik birsey bulup silikonla kapatmayi dusunuyorum pazartesi.

-------------
307xt


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 31 Aralık 2011 Saat 17:37
Orjinalini yazan: ares2626 ares2626 Yazdı:

son dakkika haberi:/ suan sanayiden ciktim geldim bendede ayni islaklik vardi komple sokturdum taktirdim aynen ama benim prolem baskaymis onud bulduk sizdirma probleminiz eger radyotorden degilse sizede haber veriyim dedim,on camin onundeki izgaralarin icinde normalde plastik bir parca oluyor mus dis yalitim tarzi bir kismini kapatiyormus benim aracimda sofor tarafinda bu plastik yok iceri giren suda burdan giriyormus eger sizinkide radyotorden degilse bi bakin orasi kapalimi parca varmi diye arkadaslar.suan o parcayi ariyorum eger bulamassam direk plastik birsey bulup silikonla kapatmayi dusunuyorum pazartesi.


O konuyu daha once baska bir baslik altinda tartismistik. Sizin dediginiz plastik parcayi arabaya tesisat takilirken, amfiye akuden guc kablosu cekmek icin kullaniyorlar ve dolayisiyla zamanla arac iceriye o noktadan su aliyor. Birde genellikle o plastik parcanin onundeki kisim, zamanla camur, yaprak gibi maddelerle doluyor ve su orada golluyor. Sonra yine yukarida soylediginiz plastik parcanin oldugu yerden iceriye su akiyor. Aslinda siz sansli sayilirsiniz cunku o noktanin altinda direk BSI var. Bu sorundan simdiye kadar pek cok BSI yanmistir.


Mesajı Yazan: Canip
Mesaj Tarihi: 04 Ocak 2012 Saat 21:00
Bu konuyu 1 hafta önce okumuştum. O zaman sorun yoktu. Dün arabayı yıkatırken fark ettik, bayağı sızıntı var, motor suyu seviyesini kontrol ettim normaldi. O kapağı söküp bakmak lazım aynı yerden mi sızdırıyor.

-------------
**Peugeot 307 XT 2004 1.6 O.V.**
Değişeni yok ama değiştireceğim yeri çok


Mesajı Yazan: ares2626
Mesaj Tarihi: 06 Ocak 2012 Saat 12:51
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: ares2626 ares2626 Yazdı:

son dakkika haberi:/ suan sanayiden ciktim geldim bendede ayni islaklik vardi komple sokturdum taktirdim aynen ama benim prolem baskaymis onud bulduk sizdirma probleminiz eger radyotorden degilse sizede haber veriyim dedim,on camin onundeki izgaralarin icinde normalde plastik bir parca oluyor mus dis yalitim tarzi bir kismini kapatiyormus benim aracimda sofor tarafinda bu plastik yok iceri giren suda burdan giriyormus eger sizinkide radyotorden degilse bi bakin orasi kapalimi parca varmi diye arkadaslar.suan o parcayi ariyorum eger bulamassam direk plastik birsey bulup silikonla kapatmayi dusunuyorum pazartesi.


O konuyu daha once baska bir baslik altinda tartismistik. Sizin dediginiz plastik parcayi arabaya tesisat takilirken, amfiye akuden guc kablosu cekmek icin kullaniyorlar ve dolayisiyla zamanla arac iceriye o noktadan su aliyor. Birde genellikle o plastik parcanin onundeki kisim, zamanla camur, yaprak gibi maddelerle doluyor ve su orada golluyor. Sonra yine yukarida soylediginiz plastik parcanin oldugu yerden iceriye su akiyor. Aslinda siz sansli sayilirsiniz cunku o noktanin altinda direk BSI var. Bu sorundan simdiye kadar pek cok BSI yanmistir.
dostum benim o zgarann altnda hcbir plastk yok drek metl havuzcuk var acaba o izgaranin altnda sizlerde nsl br aksam var birde bsi demissin onun acilimi nedir?


-------------
307xt


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 06 Ocak 2012 Saat 13:43
Orjinalini yazan: ares2626 ares2626 Yazdı:


dostum benim o zgarann altnda hcbir plastk yok drek metl havuzcuk var acaba o izgaranin altnda sizlerde nsl br aksam var birde bsi demissin onun acilimi nedir?


Havuzcugun hemen ust kisminda kucuk bir tane plastik tapa vardir. Simdi resim aradim ama bulamadim bir tane. Eger su o havuzda tapaya kadar dolarsa ve tapadan iceriye su sizarsa tehlike yaratir. BSI dedigim aracin beyni. Genellikle bu tarz su sizmalarinda arac sapitir ve garip seyler yapar. Ornegin farlari yakarsiniz silecekler calisir gibi Smile


Mesajı Yazan: Celalll
Mesaj Tarihi: 09 Mart 2012 Saat 00:34
Herkese Merhaba,
Bugün bende bu sorundan dolayı, araç içindeki çalışmaları yaptım ve radyatörü söktüm.



Motor kısmında hiç uğraşmadım. Sadece araç içindeki Radyatör borusunun altına maşrafa koyup; motor bölmesinde radyatör suyu koyduğumuz yerdeki Kapağı yavaşça açarak,
soğutma suyunu kontrollü bir biçimde tahliye ettim. Arada biraz içeriye döküldü ama fazla değil.

Konuda anlatıldığı gibi sadece 1 adet vida olduğunu görünce bende şaşırdım. Halbuki 3 vidalık yer vardı.



 Ayrıca söktüğüm kare ringleride çok sertleşmiş görmedim. Yenilerini bulunca bir karşılaştırma yaparım.
 


Yarın da sanayiye gidip kare ring ve uygun vide ve somun arıyacağım.

Benim tek merak ettiğim bütün işlemleri bitirince tekrar su koyarken, Radyatörün içindeki hafayı almak için illa oradaki o plastik kapağı açmak zorundamıyız?


-------------
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 09 Mart 2012 Saat 09:50
Celal bey, paylasilanlarin isinize yaradigini gormek cok hos.
Elinize saglik cok temiz is cikarmissiniz. Inanin ustaya goturmus olsaydiniz sizden iyi ve temiz yapamazdi.
Hava alma noktasi olarak tek yer orasi. Takacaginiz radyatorde su olmayacagindan dolayi, bir miktar hava yapmasi normal. Ilk calistirmada su doldururken tapayi acarsaniz iyi olur.


Mesajı Yazan: Celalll
Mesaj Tarihi: 09 Mart 2012 Saat 19:43
Merhaba arkadaşlar. Öncelikle bize bu rehberi hazırlayan Koliva ve Metin nickli arkadaşlara teşekkür ederim.Clap
Bugün bostancı sanayi sitesine gittim. Oradan 4 tane Oring ve 2 çift vida ve somun aldım.
O ringlere 4 TL. verdim. (kazık) Smile
Vidalar 1TL.

1'er adet Oringi Radyatördeki yuvalarına yerleştirdim. Sonra bu haliyle takmayı denedim ama bir türlü borular, radyatöre girmedi.
Bende biraz radyatörden çıkan kaygan antifirizi Oringlere sürdüm.



Daha sonra boruların etrafına çok az gress yağı sürdüm. Sonrada etrafına biraz silikon sıktım.(Belki gereksizdi ama biraz işgüzarlık olsun.Smile)



Bütün bunlardan sonra radyatörü yerine koymak ve boruları radyatöre bağlamak çok daha kolay oldu. Ekstradan aldığım 2 çift somun ve civatayıda boş olan deliklere taktım.
Yanlız en alttaki vidayı takmak tam bir işgence oldu. Aslında bu iş için cihazlar var.
Bence burada bir tasarım hatası var.



Sonunda Su deposunu doldurdum. Tabi haliyle sistemden çıkan su fazla geldi.
Bende Koliva arkadaşın dediği gibi o plastik tapayı çıkartmaya karar verdim. Haliyle Hava filitresinin kapağını söktüm motora giden borudan ayırdım.
Motora giren boruyu yukarı kaldırıp; aradan uzanarak plastik tapayı söktüm ve radyatördeki havayı boşaltmış oldum. Haznedeki su seviyesi hemen düştü. Plastik tıpadan biraz su akmasına müsade ettim.
Fakat aşağıdaki resimde görüleceği gibi geri koyduğum suyun tamamı sisteme geri gitmedi.
Bende su haznesinin kapağını tam kapamadım.
 
Sistemin suyu tekrar almasını nasıl sağlarız? Beklemeli miyiz?
Yoksa o tapayı araç çalışırken mi açmalıyız? Bu soruları cevaplarsanız memnun olurum.
 



Sonuç Olarak arabayı bir süre rolantide çalıştırdım. Kaloriferleri açtım. Güzelce çalışıyor.Herhangi bir kaçak görmedim. Sanırım yaptığım işlemler başarılı oldu. Bir süre kapakları takmıyacağım ki kontrol edicem.

Bütün bunları yaparken bir kaç ufak hata yaptım bunları paylaşayımki başkaları da yapmasın.

- Radyatörü söktükten sonra, Sistemin suyunu boşalttığımı sanıyordum fakat bi yerlerde biraz kalmış. Bende o haldeyken motoru çalıştırınca, döşemeye 3-4 bardak kadar anti firiz döküldü.

- Hava filitresinin borusunu sökerken. Lokmalardan birtanesini içeri düşürdüm. Yere baktım yerde yoktu. Motor korumanın üstünde kaldı diye tahmin ediyorum.
İnşallah biyere sıkışmaz da yolda düşer.Arabayı çalıştırıp otoparkta biraz manevra yaptım ama lokma düşmedi.

Saygılar...






-------------
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 09 Mart 2012 Saat 23:13
Celal Bey,

Oncelikle bu guzel resimler icin cok tesekkur ederim.

Evlerimizdeki kalorifer tesisati gibi dusunebiliriz bu olayi. Dolayisiyla hava alma islemini araciniz rolantide calisirken almaniz gerekir. Yani,
1. Arac rolantide olmali,
2. Tapa acilmali,
3. Tapadan su cikarken, diger taraftan genisleme bidonundan su azaldikca eklenmeli.

Hava kabarciklar bittiginde ise artik tapa kapatilabilir.


Mesajı Yazan: Celalll
Mesaj Tarihi: 10 Mart 2012 Saat 09:33
Tamam hocam bu gün bahsettiğiniz gibi yapıcağım.
Teşekkürler.

-------------
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT


Mesajı Yazan: hsnsnl
Mesaj Tarihi: 18 Mart 2012 Saat 22:22

aracta su eksılmıyorsa tabandaki ıslaklık baska nerelerden olabılır..



Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 19 Mart 2012 Saat 08:19
Orjinalini yazan: hsnsnl hsnsnl Yazdı:

aracta su eksılmıyorsa tabandaki ıslaklık baska nerelerden olabılır..



On camin altindaki contadan girebilir (ozellikle daha once degisime gidilmisse), kapinin altindaki fitillerden gelebilir.


Mesajı Yazan: snow
Mesaj Tarihi: 16 Haziran 2012 Saat 09:21
1.sayfadaki rica etsem resimleri tazelermisiniz görünmüyor.

-------------
peugeot 307 pre.benzin-milan lpg 2004


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 16 Haziran 2012 Saat 09:24
Orjinalini yazan: snow snow Yazdı:

1.sayfadaki rica etsem resimleri tazelermisiniz görünmüyor.


Metin arkadasimiz gorunce resimleri yenileyecektir. Tesekkurler.


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 16 Haziran 2012 Saat 14:06
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: snow snow Yazdı:

1.sayfadaki rica etsem resimleri tazelermisiniz görünmüyor.


Metin arkadasimiz gorunce resimleri yenileyecektir. Tesekkurler.

Arkadaşlar merhaba. 

Bu konuyu bir başka forumda da paylaşmıştım orada silemediğim için ressimlerini kaldırmıştım (: 

Hemen yeniden yüklemeye başlıyorum, 


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 16 Haziran 2012 Saat 14:10
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:


Arkadaşlar merhaba. 

Bu konuyu bir başka forumda da paylaşmıştım orada silemediğim için ressimlerini kaldırmıştım (: 

Hemen yeniden yüklemeye başlıyorum, 


Merhaba Metin. Tesekkurler.


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 16 Haziran 2012 Saat 16:31
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:


Arkadaşlar merhaba. 

Bu konuyu bir başka forumda da paylaşmıştım orada silemediğim için ressimlerini kaldırmıştım (: 

Hemen yeniden yüklemeye başlıyorum, 


Merhaba Metin. Tesekkurler.

Ressimler düzeltilmiştir. Yapacak arkadaşlara başarılar.



-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: hkn60
Mesaj Tarihi: 01 Eylül 2012 Saat 15:43
Merhaba ,benim 307 imde de aynı sorun vardı fakat benim pc den anlatımlar okunsa da resimler görünmüyordu.Format attım ve buna değdi gerçekten.Heralde bir konu ancak bu kadar başarılı anlatılabilirdi.Şimdi tesisattan anlamayan biri olarak biraz cesaret toplayıp ben de 307 mi bu dertten kurtaracağım inşallah.Sayın Metin ve Koliva, emeğinize gönülden teşekkür ediyorum.Saygılar...

-------------
1.6 XT Premium Tiptronik


Mesajı Yazan: Haksen016
Mesaj Tarihi: 01 Eylül 2012 Saat 16:22
paylaşım için tşk. çok faydalı bir paylaşım olmuş.

-------------
2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa


Mesajı Yazan: sagalassos
Mesaj Tarihi: 18 Ekim 2012 Saat 00:58
Konu açılalı 1 seneye yaklaşmış ama 6 ay kadar önce benim aracımda aynı problem vardı, servise gitiğim zaman sanırım işçilik zor olduğu için uğraşmak istemediler.Würth marka radyatör çatlak ilacı dökmemin yeterli olacağını söylediler bende aracımı bırakamayacaktım acil yola gideceğim için bu ürünü döktüm,şu an paspastaki ıslaklık kurudu (kuruması neredeyse 1 ay sürdü)..Malum antifriz özellik olarak asit içeriyor, ben aracımın kışlık bakımında antifrizi değiştirdiğim zaman aynı sorun sanırım tekrarlayacak..O yüzden bu uygulamayı ben belki beceremem ama en azından servise o borulardan ve oringlerden bahsedebilirim..Teşekkürler...

-------------
2008 Peugeot 207 1.4 HDI


Mesajı Yazan: creasy69
Mesaj Tarihi: 11 Aralık 2012 Saat 23:23
Öncelikle paylaşımcılığınız için teşekkürler... bendede aynı durum oluştu ve küçük bir yer olduğu için sanayiye güvenmiyorum kndim halletmeye calışacağım ama
1. resimler görünmüyor
2. oringleri nasıl temin ederim ve boyutlarda sorun olur mu 
aracım 206 1.6 xt 2000 benzinli klimalı


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 12 Aralık 2012 Saat 07:29
Orjinalini yazan: creasy69 creasy69 Yazdı:

Öncelikle paylaşımcılığınız için teşekkürler... bendede aynı durum oluştu ve küçük bir yer olduğu için sanayiye güvenmiyorum kndim halletmeye calışacağım ama
1. resimler görünmüyor
2. oringleri nasıl temin ederim ve boyutlarda sorun olur mu 
aracım 206 1.6 xt 2000 benzinli klimalı


Resimler gozukuyor. Isterseniz baska bir bilgisayardan deneyin.
Oringleri herhangi bir yetkili servisten sasi numaranizla birlikte alabilirsiniz. Bu sekilde alirsaniz eger boyut problemi olmaz.


Mesajı Yazan: creasy69
Mesaj Tarihi: 12 Aralık 2012 Saat 09:29
Teşekkür ederim ilgilendiğiniz için ama üç bilgisayarda baktım mozilla chrome ve explorer da da gözükmüyor :((


Mesajı Yazan: creasy69
Mesaj Tarihi: 12 Aralık 2012 Saat 09:57
Teşekkür ederim ilgilendiğiniz için ama üç bilgisayarda baktım mozilla chrome ve explorer da da gözükmüyor :((


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 12 Aralık 2012 Saat 20:52
Orjinalini yazan: creasy69 creasy69 Yazdı:



Teşekkür ederim ilgilendiğiniz için ama üç bilgisayarda baktım mozilla chrome ve explorer da da özükmüyor :((


Resimlerin linklerini sirasiyla kopyaliyorum. Eger bu sekilde de olmazsa ben veya bir moderator arkadasim emailinize gondeririz.

http://i1192.photobucket.com/albums/aa323/quiet_20/307%20Kalorifer%20Tamir/100_2582.jpg

http://i1192.photobucket.com/albums/aa323/quiet_20/307%20Kalorifer%20Tamir/100_2584.jpg

http://i1192.photobucket.com/albums/aa323/quiet_20/307%20Kalorifer%20Tamir/100_2585.jpg

http://i1192.photobucket.com/albums/aa323/quiet_20/307%20Kalorifer%20Tamir/100_2586.jpg

http://i1192.photobucket.com/albums/aa323/quiet_20/307%20Kalorifer%20Tamir/100_2581.jpg

http://i1192.photobucket.com/albums/aa323/quiet_20/307%20Kalorifer%20Tamir/100_2588.jpg

http://i1192.photobucket.com/albums/aa323/quiet_20/307%20Kalorifer%20Tamir/100_2590.jpg

http://i1192.photobucket.com/albums/aa323/quiet_20/307%20Kalorifer%20Tamir/100_2589.jpg

http://i1192.photobucket.com/albums/aa323/quiet_20/307%20Kalorifer%20Tamir/100_2591.jpg

http://i1192.photobucket.com/albums/aa323/quiet_20/307%20Kalorifer%20Tamir/100_2608.jpg

http://i1192.photobucket.com/albums/aa323/quiet_20/307%20Kalorifer%20Tamir/100_2593.jpg

http://i1192.photobucket.com/albums/aa323/quiet_20/307%20Kalorifer%20Tamir/100_2594.jpg

http://i1192.photobucket.com/albums/aa323/quiet_20/307%20Kalorifer%20Tamir/100_2595.jpg

http://i1192.photobucket.com/albums/aa323/quiet_20/307%20Kalorifer%20Tamir/100_2596.jpg

http://i1192.photobucket.com/albums/aa323/quiet_20/307%20Kalorifer%20Tamir/100_2597.jpg

http://i1192.photobucket.com/albums/aa323/quiet_20/307%20Kalorifer%20Tamir/100_2598.jpg

http://i1192.photobucket.com/albums/aa323/quiet_20/307%20Kalorifer%20Tamir/100_2599.jpg

http://i1192.photobucket.com/albums/aa323/quiet_20/307%20Kalorifer%20Tamir/100_2600.jpg

http://i1192.photobucket.com/albums/aa323/quiet_20/307%20Kalorifer%20Tamir/100_2602.jpg

http://i1192.photobucket.com/albums/aa323/quiet_20/307%20Kalorifer%20Tamir/100_2604.jpg

http://i1192.photobucket.com/albums/aa323/quiet_20/307%20Kalorifer%20Tamir/100_2607.jpg

http://i1192.photobucket.com/albums/aa323/quiet_20/307%20Kalorifer%20Tamir/100_2605.jpg

http://i1192.photobucket.com/albums/aa323/quiet_20/307%20Kalorifer%20Tamir/100_2606.jpg

http://i1192.photobucket.com/albums/aa323/quiet_20/307%20Kalorifer%20Tamir/100_2612.jpg

http://i1192.photobucket.com/albums/aa323/quiet_20/307%20Kalorifer%20Tamir/100_2613.jpg

http://www.teknolas.com/img/Ring_uretimi_9k.jpg

http://i1192.photobucket.com/albums/aa323/quiet_20/307%20Kalorifer%20Tamir/100_2610.jpg

http://i1192.photobucket.com/albums/aa323/quiet_20/307%20Kalorifer%20Tamir/100_2611.jpg

http://i1192.photobucket.com/albums/aa323/quiet_20/307%20Kalorifer%20Tamir/100_2616.jpg




Mesajı Yazan: creasy69
Mesaj Tarihi: 13 Aralık 2012 Saat 11:15
Ne kadar teşekkür etsem az :)) Allah razı olsun arabamın soğutma suyu azalıyordu tamirciye götürdüm dedi ki araba iki gün bende kalacak radyatörün patlamış değiştireceğim. neyse cahil cahil verdim tabi aksi halde motor yanar filan deyince. iki gün sonra gittim 350 tl verdim aldım arabayı bir baktım ki aracın içine su damlıyor. aradım adamı söyledim durumu. diyor ki burdayken birşey yoktu heralde kalorifer radyatörünüde patlattın gel hemen değiştirelim, dedim tamam ne kadara olur sonuçta para basmıyoruz ona göre, dedi valla hocam ister yaptır ister yaptırma senin arabaya uygun parçayı da bulmak zor şimdi gel ayarlarız. tabi götürmedim arabayı en az 250 tl daha isteyip kim bilir daha ne yapacaklar arabaya. Sonuç olarak belki radyatör patlak değildi değiştirdi belki de kaloriferin borusunu gevşetti verdi arabayı. belkide adam gerçekten namusludur ama şunu anladım ki; bu işten bedava para kazanan adam çok. anlayan adam az. Bunları paylaşıyorum ki sizinde bir gün gelebilir, gelmesin...


Mesajı Yazan: dukenukem82
Mesaj Tarihi: 04 Ocak 2013 Saat 09:53
Bende de antifirizle birlikte bu sorun görüldü yarın ilk işim bu kalorifer peteğini sökmek olacak teşekkürler .  Clap Ankara'da parça parası kadarda işçilik alıyorlar . Ama zahmetli diye toplam belki 5 tl lik malzeme var burada , işçiliğe rahat 20-30 tl isterler . Birde petek arızalıysa 90 petek + 90 işçilik LOL

-------------
pug 206 1.4 75 hp 8v 1999
zavoli sıralı lpg


Mesajı Yazan: yavuz_0051
Mesaj Tarihi: 18 Ağustos 2013 Saat 23:38
aynı problem benim 206 dada  vardı aşağı yukarı herşeyi aynı kendim söktüm ve oringler alıp yenisi taktım sorunumu çözmüş oldum usta bu işlemi yapamaya 150 ila 200 tl  istiyor kendim 2 tl ye onarmış oldum tabiki peugeotturkey sitesi sayesinde bu resimler olmasa belkide girmezdim böyle bir işe emeği geçen herkese teşekkürler

-------------
yavuz 206


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 19 Ağustos 2013 Saat 08:57
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: creasy69 creasy69 Yazdı:

Öncelikle paylaşımcılığınız için teşekkürler... bendede aynı durum oluştu ve küçük bir yer olduğu için sanayiye güvenmiyorum kndim halletmeye calışacağım ama
1. resimler görünmüyor
2. oringleri nasıl temin ederim ve boyutlarda sorun olur mu 
aracım 206 1.6 xt 2000 benzinli klimalı


Resimler gozukuyor. Isterseniz baska bir bilgisayardan deneyin.
Oringleri herhangi bir yetkili servisten sasi numaranizla birlikte alabilirsiniz. Bu sekilde alirsaniz eger boyut problemi olmaz.

Abi sadece oring vermiyorlar, boru ve oring olarak set halinde veriyorlar boru karering vs. 


Orjinalinde karering çıkıyor. Sadece oring kullanılacaksa 2 tane yetmeyebilir 4 tane kullanmak lazım. Çünkü 3 mm lik oring kullanıldığında biraz boşluk kalıyor. Ben bu sorunu 2 tane oringi yan yana takarak hallettim. 

Kareringin kalınlığı 3mm olsa da genişliği 4-4,5 mm kadar olduğu için 3mm lik oring yuvaya oturuyor fakat borular birleştiğinde oring 33 mm olduğu için bağlantı yerinde 1-1,5 mm kadar boşluk oluyor. 2 tane o ring üst üste koyunca boru biraz zor geçti ama sağlam oldu.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Alicilik
Mesaj Tarihi: 19 Ağustos 2013 Saat 08:59
Metin abi sen nerelerdesin yaa. Yüzünü gören cennetlik.

-------------
http://fb.me/hizimsabit" rel="nofollow - Hız sabitleme ve limitleme için
DiagBox v7.82
PP2000 v22
Lexia 3 v45
Sedre/Doc Backup 11.2013



Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 19 Ağustos 2013 Saat 09:04
Orjinalini yazan: Alicilik Alicilik Yazdı:

Metin abi sen nerelerdesin yaa. Yüzünü gören cennetlik.

(: 

Selam Ali. 

Vakit buldukça girmeye çalışıyorum herhalde denk gelmedik (:. Araya askerlik falan girdi, inşallah daha sık görüşürüz.




-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: ErolSs
Mesaj Tarihi: 19 Ağustos 2013 Saat 09:13
abi güzelliğe bak ya 307 dedemek bu sekilde petek cıkabiliyor 306 larda petek sıkıntısında tüm gögüsün sökülmesi gerekiyor

-------------
QWERTY


Mesajı Yazan: Alicilik
Mesaj Tarihi: 19 Ağustos 2013 Saat 09:15
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

(: 

Selam Ali. 

Vakit buldukça girmeye çalışıyorum herhalde denk gelmedik (:. Araya askerlik falan girdi, inşallah daha sık görüşürüz.



Öyle oldu herhalde. Hayırlısı olsun burlardayız görüşürüz muhakkak LOL


-------------
http://fb.me/hizimsabit" rel="nofollow - Hız sabitleme ve limitleme için
DiagBox v7.82
PP2000 v22
Lexia 3 v45
Sedre/Doc Backup 11.2013



Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 19 Ağustos 2013 Saat 09:22
Orjinalini yazan: ErolSs ErolSs Yazdı:

abi güzelliğe bak ya 307 dedemek bu sekilde petek cıkabiliyor 306 larda petek sıkıntısında tüm gögüsün sökülmesi gerekiyor

ErolSs iyice araştırmanı tavsiye ederim. Çünkü benimde sıkıntım oluştuğunda bir kaç usta gezdim hepsi aynı şeyi yani göğüsün sökülmesi gerektiğini söylemişti. Hatta sadece 150 tl işçilik isteyen bile olmuştu. Sorunu kendim halletmeme birazda bu ustalar ittiler (:


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: ErolSs
Mesaj Tarihi: 19 Ağustos 2013 Saat 12:32
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: ErolSs ErolSs Yazdı:

abi güzelliğe bak ya 307 dedemek bu sekilde petek cıkabiliyor 306 larda petek sıkıntısında tüm gögüsün sökülmesi gerekiyor

ErolSs iyice araştırmanı tavsiye ederim. Çünkü benimde sıkıntım oluştuğunda bir kaç usta gezdim hepsi aynı şeyi yani göğüsün sökülmesi gerektiğini söylemişti. Hatta sadece 150 tl işçilik isteyen bile olmuştu. Sorunu kendim halletmeme birazda bu ustalar ittiler (:

olayda sıkıntı yok ama yukarıdaki fotolarda gögüs sökülmeden peteği cıkarmıslar onun için söyledim ben gögüsü söktürdüm 275 tl verdim


-------------
QWERTY


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 20 Ağustos 2013 Saat 00:35
Heyttt Metin gelmis LOL


Mesajı Yazan: Ssedo
Mesaj Tarihi: 11 Ekim 2013 Saat 12:27
Aynı sorun bizdede var, ilk olarak radyatör ek su deposu su kaçırıyordu çok net kaçırdığı belli oluyordu patlamış onu değiştirdik 60 liraya arabayı 1-2 hafta kullanmadık bi baktım arabanın şöför paspasının altında su var ve sürekli 3-4 saniyede damlıyor.  Geçen gittiğimizde sanayide radyotör ek su deposu için bile adamların anlamadığını görmek mümkün.  O yüzden bende masraflıda olsa kendim yapayım diyorum ki masrafsız gözüküyor konuyu paylaşanlara teşekkür ediyorum acaba 206'da da aynımıdır ? tabi orada su aktıkça ek su deposundanda su eksiliyor, sanırım aynı sorun :) 300-400 lira diyen arkadaşlar olmuş bu bizim için çok büyük ücret ne gerek var bol keseden para vermeye, kendi işimizi kendimiz hallederiz 


Mesajı Yazan: mehmet demirbaş
Mesaj Tarihi: 09 Kasım 2013 Saat 22:00
arkadaşlar merhaba,

foruma yeni katıldım. konuyla ilgili sorularım olacak. peugeot partner 2003 model bir aracım var. bugün sanayiye gittim kalerüfer düğmelerinde bir sıkıntı vardı ve arasıra araçta buharlanma oluyordu. buharlanma dediğim cam buğusu değil bildiğin sauna gibi arabanın içi buhar oluyordu. usta düğmeyi halletti ancak buhar için kalerüfer peteğin delinmiş dedi ve değiştirmek gerek diyor. 300 tl masraf çıkar dedi. değişim içinse ön göğsü sökmek lazım dedi. acaba konuda geçtiği gibi partnerlerde de ön göğsü sökmeden değiştirme imkanı varmı yada göğsü kendi imkanlarımızla sökebilirmiyiz? 150 200 arası işçilik istiyorlar. insaf. ilginize teşekkürler..


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 10 Kasım 2013 Saat 14:44
Orjinalini yazan: mehmet demirbaş mehmet demirbaş Yazdı:

arkadaşlar merhaba,

foruma yeni katıldım. konuyla ilgili sorularım olacak. peugeot partner 2003 model bir aracım var. bugün sanayiye gittim kalerüfer düğmelerinde bir sıkıntı vardı ve arasıra araçta buharlanma oluyordu. buharlanma dediğim cam buğusu değil bildiğin sauna gibi arabanın içi buhar oluyordu. usta düğmeyi halletti ancak buhar için kalerüfer peteğin delinmiş dedi ve değiştirmek gerek diyor. 300 tl masraf çıkar dedi. değişim içinse ön göğsü sökmek lazım dedi. acaba konuda geçtiği gibi partnerlerde de ön göğsü sökmeden değiştirme imkanı varmı yada göğsü kendi imkanlarımızla sökebilirmiyiz? 150 200 arası işçilik istiyorlar. insaf. ilginize teşekkürler..


Maalesef gogsun inmesi gerekiyor ve hicte kolay bir is degil. Tahmin ediyorum en az 5-6 saat suren bir islemdir.


Mesajı Yazan: paraglider
Mesaj Tarihi: 30 Aralık 2013 Saat 09:56
Bu konu ve diğer tüm sorunların çözümü için emek harcayıp, fotoğraf çekip, forumda diğer insanların faydalanması için paylaşan herkesten Allah razı olsun. Emeğinize sağlık. 

Bu sayede 2 Tl parça masrafı olacak bir iş için 200 Tl işçilik isteyen ustalardan kurtulmuş oluyoruz. Artık arabamda hissettiğim en ufak bir sorunda önce ustaya değil foruma geliyorum :)

Herkese iyi günler diliyorum.  


Mesajı Yazan: paraglider
Mesaj Tarihi: 08 Ocak 2014 Saat 19:27
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:


Bu anlatimda oldugu gibi contalari degistirmek isin kokten cozumu. Ancak bu olay bizzat benim aracimda da oldu ve ben sorunu simdilik daha farkli cozume kavusturdum. Bu makaleyi yazan arkadasimiz da simdi soyleyeceklerimi uyguladi ama basarisiz olunca contalari degistirme yontemine gitti.

Yukaridaki yontemde oldugu gibi gaz pedalinin yanindaki kapagi acinca eger ek yerlerinde asagidaki resimdeki gibi yesil yada renkli birseyler goruyorsaniz sorununuz burada oldugu gibi contadandir. Conta ise motordan gelen borular ile kalorifer peteginin birbirine birlestigi yerde bulunuyor. Bu iki plastik aksam ise asagidaki buyuk yuvarlaktaki vida yardimi ile birbirine tutturulmus. Burayi actiginizda siz de goreceksiniz ki aslinda iki tane daha vida deligi var ve boslar. Yani yerleri hazir ama vida takilmamis. Asagidaki resimde o buyuk yuvarlagin sag ust tarafindan, kablolarin hemen altinda olmasi gereken bir vidanin deligi gozukuyor. Diger olmasi gereken vida ise alt tarafta ve resimde gozukmuyor. Benim aracim orjinaldi ve manzara bu sekildeydi. Ben bu var olan vidaya benzer olan bir vida ve somun buldum ve bos olan yerlere vidaladim. Bu sekilde simdilik sorun halloldu. Siz de isterseniz once bu sekilde yapin, olmadi yukaridaki metinde oldugu gibi kokten cozum yoluna gidersiniz.





Tam da anlatıldığı gibi  benim araçta da tek vida ile sıkılmış radyatör. Ben de kendim açtım kapağı ve sanayiden oraya uygun iki tane daha somun ve vida aldım. Ancak alt kısımdaki yuvaya takılan vidayı tornavida ile iyi sıkamadığım için yine kaçırmaya devam etti. Bende onu söküp civata taktım. Vidaya göre daha rahat sıkma imkanı oldu ve  antifiriz kaçırması kesildi.  Aynı sorunu olan arkadaşlar da  vida yerine civata ya da alyan başlı civata kullansınlar daha rahat sorunu çözebilirler. 



Mesajı Yazan: ahmed206
Mesaj Tarihi: 08 Ocak 2014 Saat 21:39
Benimki de bu günlerde kaloriferle birlikte artmaya başladı, o aldığınız vidaların boyutlarını öğrenme şansımız var mıdır acaba?

-------------
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=34293&title=gaffur" rel="nofollow - 206
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=36667&title=yeni-gaffur" rel="nofollow - Focus


Mesajı Yazan: ahmed206
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2014 Saat 17:49
Orjinalini yazan: ahmed206 ahmed206 Yazdı:

Benimki de bu günlerde kaloriferle birlikte artmaya başladı, o aldığınız vidaların boyutlarını öğrenme şansımız var mıdır acaba?

Demişim ama gerek kalmadı. Bugün bir iki vida soktukten sonra elimdeki malzemelerle bu işi kiviramayacagimi anladım ve sanayiye gittim. 206'da oralar biraz daha dar. 1 saatlik bir çalışma ile mis gibi oldu. Toplam 50TL ödedim.
Orası daha önce de işlem görmüş ve sizdiran yere 3 yerine 1 vida koymuşlar

-------------
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=34293&title=gaffur" rel="nofollow - 206
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=36667&title=yeni-gaffur" rel="nofollow - Focus


Mesajı Yazan: paraglider
Mesaj Tarihi: 12 Ocak 2014 Saat 12:20
Orjinalini yazan: ahmed206 ahmed206 Yazdı:

Orjinalini yazan: ahmed206 ahmed206 Yazdı:

Benimki de bu günlerde kaloriferle birlikte artmaya başladı, o aldığınız vidaların boyutlarını öğrenme şansımız var mıdır acaba?

Demişim ama gerek kalmadı. Bugün bir iki vida soktukten sonra elimdeki malzemelerle bu işi kiviramayacagimi anladım ve sanayiye gittim. 206'da oralar biraz daha dar. 1 saatlik bir çalışma ile mis gibi oldu. Toplam 50TL ödedim.
Orası daha önce de işlem görmüş ve sizdiran yere 3 yerine 1 vida koymuşlar


Orjinalde 1 vida var zaten. Ben de açtığımda 1 vida vardı. Diğer açanlar da hep 1 vida olduğunu söylüyorlar.  
Ben de  diğer iki boş yuvaya vida attıktan sonra sorun çözüldü sandım ancak az da olsa yeniden başladı damlamaya. Bugün çok uğraştım sökmek için. Tüm vidaları  sökmeme motordan gelen boruları ayırmama rağmen petek ile boruları birbirinden ayıramadım. Galiba ben de sanayiye gideceğim :)


Mesajı Yazan: ahmed206
Mesaj Tarihi: 13 Ocak 2014 Saat 07:53
Zaten tahmin etmiştim fransızların böyle bir pintilik yapacağını :)
Bence hemen sanayiye gitme, önce vidaları sıkmayı dene. Benim arabayı yapan eleman "abi 3-4 gün sonra gel bir daha sıkalım vidaları, yoksa yine sızdırabilir" dedi. Vardır bi bildiği ;)

-------------
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=34293&title=gaffur" rel="nofollow - 206
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=36667&title=yeni-gaffur" rel="nofollow - Focus


Mesajı Yazan: paraglider
Mesaj Tarihi: 13 Ocak 2014 Saat 11:54
Orjinalini yazan: ahmed206 ahmed206 Yazdı:

Zaten tahmin etmiştim fransızların böyle bir pintilik yapacağını :)
Bence hemen sanayiye gitme, önce vidaları sıkmayı dene. Benim arabayı yapan eleman "abi 3-4 gün sonra gel bir daha sıkalım vidaları, yoksa yine sızdırabilir" dedi. Vardır bi bildiği ;)

Çok garip şekilde bazen hiç damlatmıyor. Bazen de bakıyorum ki damlatmış. Bir daha sıkıp tekrar bekleyeceğim dediğin gibi.  Bir  de bu radyatör delik kapatıcı katkılardan kullansak işe yarar mı acaba?


Mesajı Yazan: ahmed206
Mesaj Tarihi: 15 Ocak 2014 Saat 16:58
Valla ben o konuda bilgi sahibi değilim, faydası ve zararı ne olur bilmiyorum ama muhtemelen sıcak/soğuk fark ediyordur. Ben daha çok sevmeye başladım aracımı ya, eskiden kaloriferi açınca aracın içine koku yayılıyordu, artık düzeldi.

-------------
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=34293&title=gaffur" rel="nofollow - 206
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=36667&title=yeni-gaffur" rel="nofollow - Focus


Mesajı Yazan: Mesut48
Mesaj Tarihi: 22 Ocak 2015 Saat 20:17
Eski bir konu ama tazelenmesinde fayda var,
Antifiriz koyduktan yaklaşık 1 hafta sonra paspasın altı göl oldu.Ustayı aradım göğüslük inecek petek delinmiştir dedi.Hemen buraya baktım ve bu konuyu buldum başka bir ustayı aradım aynı şeyleri söyledi bende bunlarda oring varmış değişen deyince ha seninki onlardan mı dedi getir değiştireyim dedi.
Herşey dahil 20 TL'ye işim bitmiş oldu.
Konuyu açan ve bilgileri ile destek sağlayan arkadaşlar sayesinde bugün 300 TL vermekten kurtuldum.
Allah onlardan razı olsun.


-------------
__B0DRUMLU__


Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 22 Ocak 2015 Saat 20:46
Orjinalini yazan: Mesut48 Mesut48 Yazdı:

Eski bir konu ama tazelenmesinde fayda var,
Antifiriz koyduktan yaklaşık 1 hafta sonra paspasın altı göl oldu.Ustayı aradım göğüslük inecek petek delinmiştir dedi.Hemen buraya baktım ve bu konuyu buldum başka bir ustayı aradım aynı şeyleri söyledi bende bunlarda oring varmış değişen deyince ha seninki onlardan mı dedi getir değiştireyim dedi.
Herşey dahil 20 TL'ye işim bitmiş oldu.
Konuyu açan ve bilgileri ile destek sağlayan arkadaşlar sayesinde bugün 300 TL vermekten kurtuldum.
Allah onlardan razı olsun.
Aracın 206 değil mi nasıl yapıldı biraz anlatır mısın bende oringleri değiştircem de. 307 ile aynı mı 


-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg


Mesajı Yazan: Mesut48
Mesaj Tarihi: 23 Ocak 2015 Saat 19:10
Valla benimkini usta değiştirdi bu konunun içeriğindede bir kaç yerde aynı olduğu yazılmış.

Şu konu nimet bence Smile Tekrar Allah razı olsun konudaki herkesten.


-------------
__B0DRUMLU__


Mesajı Yazan: ahmed206
Mesaj Tarihi: 23 Ocak 2015 Saat 21:15
Bu konu 307 için açılsa da muhabbet aynı muhabbet. Çok küçük farklarla aynı yerde bulabilirsiniz.
Sadece 206'nın o bölgesi az daha dar.
Mesut abime selamlar bu arada ;)


-------------
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=34293&title=gaffur" rel="nofollow - 206
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=36667&title=yeni-gaffur" rel="nofollow - Focus


Mesajı Yazan: monalos
Mesaj Tarihi: 23 Ocak 2015 Saat 21:41
Orjinalini yazan: mustafa486 mustafa486 Yazdı:

benim 206 nında aynı yerinden kaçak vardı. bu kadar uzun uğraşmamak için var gücümle civatayı sıktım nihayet kesti. pejolarda kronik galiba bu sorun

kocaelinin neresindesın abi foto atarmısın hangı cıvatayı sıktın bende de var 206 kalarifer aynı sorun 


-------------
PEUGEOT 206 FARKI 1.4 BENZİN XT 2002 ABS


Mesajı Yazan: Mesut48
Mesaj Tarihi: 24 Ocak 2015 Saat 17:33
Orjinalini yazan: ahmed206 ahmed206 Yazdı:

Bu konu 307 için açılsa da muhabbet aynı muhabbet. Çok küçük farklarla aynı yerde bulabilirsiniz.
Sadece 206'nın o bölgesi az daha dar.
Mesut abime selamlar bu arada ;)

A.selam kardeşim :) Focustan sonra unutma bizi arada gazla resimleri :)

Allaha emanet


-------------
__B0DRUMLU__


Mesajı Yazan: thecarb
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2015 Saat 21:23
arkadaşlar bence öncelikle hiç uğraşmadan içerideki plastiği sökün ve peteğe giren/çıkan o borudaki tek civatayı sıkın ve diğer iki civata deliğine de birer civata alıp takın. araçtaki tireşimden vs vidalar gevşiyor. ringler sıkışınca sızıntı engelenebilir. benim araçta o tek vida oldukça gevşemişti.


Mesajı Yazan: serky54
Mesaj Tarihi: 26 Ekim 2015 Saat 20:39
aynı sorun bende de mevcut, umarım radyatörü değiştirmeden işi çözeriz..


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 26 Ekim 2015 Saat 21:27
Çözersiniz hocam biraz el beceriniz varsa kolay ben kalorifer petegine kadar iki kere söktüm taktim dunya para vermeyin iyi bir usta yapar zaten uygun bir sekilde oncelik iki vida alip vidayi sıkmanınızı tavsiye ederim

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: serky54
Mesaj Tarihi: 27 Ekim 2015 Saat 19:04
civata olarak ölçü belli midir?

önceden hazırlığımı yapayım , oring ölçüsü falan?


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 27 Ekim 2015 Saat 20:41
Hocam oncelikle vida olculerini bilmiyorum ben elimdekilerden uygun olculerdeki somun ve vidalari kullandim sofor tarafindan egilirseniz gorursunuz tork alyan lazim sokmek icin sokup hordavatcidan uygun olculerde alabilirsinjz oringleri oncelikle vidalari sıkın. Eger damlamaya devam ederse sokup degistirisiniz.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Ahmetaltan
Mesaj Tarihi: 28 Ekim 2015 Saat 18:24
Aynı problem benim aracımdada var. Cıvata ları sıkmama rağmen suyu sızdırıyor. Oring ölçülerini bilen arkadaş var ise bizimle paylaşabilir mi. Malum sökme den Oring leri alırsak işimiz daha kolay olur..


Mesajı Yazan: serky54
Mesaj Tarihi: 29 Ekim 2015 Saat 22:40
ben problemimi giderdim yaklaşık 4 saat sürdü,
okadar illet yerdeki 3. civatayı sıkmak çok zahmetli,

söktükten sonra heryerde oring bulunabilir, oringin ölçüsünü hatırlamıyorum boruyu götürdüm oringlerde 2x2 adet kullandım,

3 civata arkasınada fiberli somun attım iş çözüldü,





Mesajı Yazan: tsufrankwoli
Mesaj Tarihi: 03 Aralık 2015 Saat 03:21
Yaralı sağ olun.


Mesajı Yazan: cihan_ch
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2016 Saat 09:02
bu yararlı bilgiler için çok saolun bende bu dediğiniz işe girişicem, çünkü bende su eksilme yok, petek gayet iyi ısıtıyor kesin oringler...


Mesajı Yazan: palet
Mesaj Tarihi: 04 Mart 2016 Saat 10:28
Öncelikle bilgi paylaşımınız için bende Teşekkür ederim. burada ki adımları takib ederek bende kendi aracımın kalorüfer peteğini değiştirdim. 
Benim aracım 2005 SW. Benim aracımda dijital klima olduğu için çok ufak bir farklılık var. oda peteğin girdiği yuvanın arka tarafında petek içersine giren iğne şeklinde bir hararet sensörü var. peteği yuvasından çıkardıktan sonra bu sensörü dışarıya çekip almalısınız. yeni peteği yuvaya yerleştirdikten sonra da sensörü yine kendi yerine "peteğe" saplayarak takmalısınız. Dijital klimalı 307 lerde kalorüfer radyatörü parça numarası 6448.K0 ve orjinal petek alırsanız kutu içersinde 2 adet oring ile peteğe bağlanan plastik borunun 3 adet cıvata ve somunu kutu içersinden çıkıyor. Oring ölçüsü soran arkadaşlar olmuş o'ring çapı 20 mm. ve Orjinal oringler yuvarlak. kare değil. Sanırım arkadaşımızın bahsettiği "kare oring" bu yuvarlak oringlerin 3-5 yıl sonra kare şeklini almasından ibaret bir olay.
Birde şu petek su giriş hortumunda bulunana hava alma tapasını benim gibi motor yuvasına düşürürseniz telaşlanmayın, Lastik sibop kapağı birebir aynı ürün. Bu tapanın yerine Kullanabilirisiniz.
http://s1074.photobucket.com/user/Gokhan_Tutuncu/media/Conta_zpsanrsenim.jpg.html" rel="nofollow">   http://s1074.photobucket.com/user/Gokhan_Tutuncu/media/sensor%201_zpsqnb5u239.jpg.html" rel="nofollow">
http://s1074.photobucket.com/user/Gokhan_Tutuncu/media/sensor%202_zpsojatfft5.jpg.html" rel="nofollow">


-------------
2013 - 508 Allure 1.6 e-HDİ


Mesajı Yazan: Ytaşkın
Mesaj Tarihi: 21 Mart 2016 Saat 09:17
Yıllar önce açmış olduğunuz from çok işime yarayacak gibi duruyor.
İnşallah 206 dada aynı şekilde sökuluyordur. 
Resimler için Teşekkürler.


-------------
Saygı ön planda.


Mesajı Yazan: erdiano
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2016 Saat 20:16
Merhaba.
Yaklaşık 4 aydır Peugeot 307 sahibiyim. forumda da yeniyim. Burada bu sorunu yaşayan bir çok arkadaş gibi ben de geçen hafta aracımı temizlerken şoför tarafı zemininin ıslak olduğunu farkettim. İlk başta arabaya bindikçe ayakkabının altında gelen kar suyu zannettim ancak peçeteyle biraz kurulayım derken baktım ki peçetenin rengi pembeye döndü ve suyunda yağlı bi su olduğunu farkettim. 1 hafta önce pempe renkli antifiriz koyduğum için antifiriz olduğunu anladım hemen. bir kaç gün ilgilenemedim bu sorunla. dün internette sorunu araştırırken Peugeot araçlarda kronik bir sorun olduğunu gördüm. Bu konuyu buraya yazan abilerden Allah razı olsun gerçekten çok faydalı bir konu olmuş çünkü ben de burada anlatılanları uygulayarak sorunu hallettim (sanırım). ancak ben kaput altında sökülen boruları sökmedim. çünkü benim araba resimdeki arabayla birebir aynı değil. aracım 2006 model 1.4 comfort model. boruların yeri ulaşması çok zor bir yerdeydi. bu yüzden kaput altından sökmeden içerden söktüm. 1-2 su bardağı kadar borulardaki antifiriz aktı içeriye. altına poşet serdiğim için zemin döşemesi ıslanmadı. sonra eski contaları (oring) çıkartım ve eskisine göre biraz daha kalın yeni conta taktım birer tane. bir arkadaş belirtmiş. contalar karering değil zamanla o hali almış diye. çıkan contalara bakınca ben de öyle olduğunu düşünüyorum bu yüzden de karering aramadan oring taktım. ayrıca orijinalinde 1 vida var ama 3 delik var yazılarını okudum ama benim acaçta 3 vida deliği göremedim. 1 vida vardı onu söktüm geri taktım, burada da bir fark söz konusu galiba. Vidayı da taktıktan sonra borunun eklem yerlerine ayakkabı-bot tamiratında kullanılan bir yapıştırıcı sürdüm etrafına komple. arabanın su haznesine baktım çok fazla bir eksilme yoktu. biraz üzerine antifiriz ekledim. Ancak şöyle bir eksiklik var yaptığım işlemlerde. bütün işlemler bitince kaput içinden borulara ulaşamadığım için havasını alma işlemi yapamadım. aracı çalıştırdım, kaloriferi de çalıştırdım ısınmasında bir sorun yok. ilk çalıştırdığımda kalorifer sıcak havayı biraz geç üfledi gibi geldi ama emin değilim belki de bana geç üfledi gibi geldi. motor ısınma süresi rolantide çalışırken biraz daha geç oluyordur belki. şu an sıcak hava üflemesinde bir sorun yok. eskiden damlatan yere de peçete sardım. bu halde aracı biraz kullandım, damlama yok. dış plastik aksamı takmadım hala yerine. peçeteyi kontrol edeceğim bi süre. tekrardan bu konuyu yazan açıklayan kişilerden Allah razı oldun diyorum. keyifli sürüşler. 


Mesajı Yazan: h.can
Mesaj Tarihi: 04 Ocak 2017 Saat 12:54
206 aracımda aynı sorun yaşıyorum bende vermiş olduğunuz bilgi dahilinde deneyecem.teşekkür ederim bilgi paylaşımı için...


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 04 Ocak 2017 Saat 15:34
Orjinalini yazan: h.can h.can Yazdı:

206 aracımda aynı sorun yaşıyorum bende vermiş olduğunuz bilgi dahilinde deneyecem.teşekkür ederim bilgi paylaşımı için...

öncelikle hoşgeldiniz aramıza 206 içinde konu mevcut hocam. 


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: h.can
Mesaj Tarihi: 04 Ocak 2017 Saat 23:24
hoşbuldum sitede yeniyim 206 için konu nerden görebilirim.teşekkürler...


Mesajı Yazan: dr_memo88
Mesaj Tarihi: 26 Kasım 2017 Saat 18:03
Çok teşekkür ederim. Güzel çalışma olmuş.


Mesajı Yazan: 2004izmir307
Mesaj Tarihi: 20 Aralık 2017 Saat 07:09
Merhabalar abicim benimde kalorifer petegi şöför tarafından su kaçırıyor içeri bunu anlatmışsın galiba fotolarda fakat fotoların hiç biri yok şuan görünmüyor yardımcı olursanız sevinirim


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 20 Aralık 2017 Saat 09:31
Orjinalini yazan: 2004izmir307 2004izmir307 Yazdı:

Merhabalar abicim benimde kalorifer petegi şöför tarafından su kaçırıyor içeri bunu anlatmışsın galiba fotolarda fakat fotoların hiç biri yok şuan görünmüyor yardımcı olursanız sevinirim

öncelikle aramıza hoşgeldiniz. malesef fotograf linkleri güncelleyemiyoruz kullanıcı kaynaklı olarak. 206 ile yerleri ve petek söküm mantığı aynı neredeyse hocam 307 değişim 206 göre daha basittir.Smile

https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=43669&title=206-kalorifer-petegi-sokumu-ve-oring-degisimi


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: 2004izmir307
Mesaj Tarihi: 21 Aralık 2017 Saat 20:31
Hoşbuldum çok tşk ederim
Ben degişmektenn korktuğum için yapamadım sanayiye gittim allah düşmanımı düşürmesin orda önce göğüs sökülecek filan dediler sonra bi usta ilaç var etkili olur dedi açık bir şekilde damlaması belliydi sonra ilaç atıldı icine 6-7 gün oldu baktım yaklaşık yarım su bardağı kadar gene akıtmış izmirde konuyla ilgili yardımcı olacak arkadaşlar yardımınızı bekliyorum şimdiden teşekkür ederim


Mesajı Yazan: 2004izmir307
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2017 Saat 05:29
Sabahın 5 i uyuyamıyorum bu sorun yüzünden izmirde yardımcı olabilecek arkadaşlardan destek bekliyorum


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2017 Saat 08:52
Orjinalini yazan: 2004izmir307 2004izmir307 Yazdı:

Sabahın 5 i uyuyamıyorum bu sorun yüzünden izmirde yardımcı olabilecek arkadaşlardan destek bekliyorum
307 lerde gögüs sökülmesine gerek yok kardeşim onu söyleyen ustaya bir daha uğrama ankara da olsan gel hafta sonu ben sökeyim derdim :) o kadar basit 307 lerde 


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: 2004izmir307
Mesaj Tarihi: 26 Aralık 2017 Saat 10:58
Abicim ben yarın yapmaya çalışacağım olası bir aksi durum halinde bilgine ihtiyacım olacak numaranı alabilir miyim mümkünse


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 26 Aralık 2017 Saat 11:04
Orjinalini yazan: 2004izmir307 2004izmir307 Yazdı:

Abicim ben yarın yapmaya çalışacağım olası bir aksi durum halinde bilgine ihtiyacım olacak numaranı alabilir miyim mümkünse

tabiki kardeşim ne demek müsait olursam yardımcı olmaya çalışıtım. 0505 789 36 33


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net