![]() |
|
Bir efsanenin doğuşu 106 gtı |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Yazar | |
I Love My Pug ![]() 1. Vites ![]() ![]() 13 - Haziran - 1985 Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2011 Konum: Kayseri Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1076 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı I Love My Pug
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 04 Kasım 2011 Saat 07:54 |
Peugeot 106 GTi, 96 yılının sonlarına doğru, yüksek performanslı mini
kategoriyi hedef alarak çıktı. Peugeot önceden GTi ibareli araçlar
üretti fakat bu onlardan çok daha farklıydı. 205 GTi, 1980'lerin sonunda
çok büyük bir atağa kalkmıştı ve Avrupa'da çok meşhur olmuştu.
Özellikle yüksek performanslı mini kategoride adı geçen birkaç arabadan
biriydi. Bu sebeple yeni gelecek olan ve XS serisinin daha güçlüsü olan
106 GTI merakla bekleniyordu. Beklenen 106 GTI, 205 GTI'ın da ününe de
dayanarak, başarılı satış grafiklerine ulaştı. Bu başarıdaki en büyük
pay, kesinlikle mükemmel sürüş zevki... 106 GTi, sert kullanımda en
zevkli araçlardan biri olarak tanınır, ve yol tutuştaki becerisiyle
rakiplerinden sıyrılır. 220'yi rahat şekilde görüyor ve 100 km'ye 8.5
sn'in altında bir zamanda ulaşabiliyor. Bu rakamlar çok sıradışı
olmayabilir ama ufak ve çevik olmasıyla "Otoban Faresi" lakabını sonuna
kadar hakediyor. 1997'de Avrupa'da yapilan bir testte , en hizli viraja giren seri
uretim otomobil secilmisti. Standart 106 GTI , test yapilan virajda 171
km/s'lik hiziyla Catherham Super Seven , Lotus Elise , BMW M3 , Ferrari
456 GT, Lotus Elise, Subaru İmpreza gibi muthis otomobilleri ciddi hiz farklariyla geride
birakmisti.Ingiltere'de olay olan bu test , 1997'nin ikinci yarisinda
tekrarlandi ve 106 GTI , tahtini Ferrari 355 Berlinetta'ya kaptirdi Bu
ilginc test deneyimlerinden sonra 106 pek çok teste tabi tutuldu , örneğin 520 beygir gucundeki Lamborghini Diablo ile yaptigi pist
yarisini onde bitirerek hicbir kompakt otomobilin yapamadigini yapti...
Tek eksiği ise, hafif olması sebebiyle, kalkışlarda patinaja düşmesi...Peugeot tüm dünyada özellikle gti' larıyla ilgi toplayan bir firmadır. Bu gelenekten 405 (mi16)-309-205-106-306 ve 206 da nasibini almıştır. Tüm bu araçlar üretildikleri yıllarda ve hatta daha ileriki yıllarda dahi sınıflarında geçilmesi çok zor araçlar olmuştu . 91'li yıllarda 153 beygirlik bir 405 mi 16, 92' lerde 130 beygir 820 kiloluk 205 gti 1.9 bugün bile kabına sığmaz otomobiller. 96 sonu ve 97 sonu arasındaki 306 s16' lar da 5 vites ve 153 beygirlik motorlarıyla çok iyi performans veriyorlardı. Bu yıllarda daha da çok performansa yönelen firma, 97 yılı başında 950 kiloluk 120 beygirlik 106 gti modelini çıkarmıştı. 106'nın çıkmasıyla 306'nın satışlarının düşmesi üzerine firma, 97 yılı sonunda 306 modelini 167 beygir ile 6. vitese kavuşturmuştu. Bu yıllarda rakip firmalardan Opel'in 150 beygirlik spor görünümlü Astra' sı da çok özel bir arabaydı fakat bırakın Gti' ı 306 s16' nın dahi gerisinde kalıyordu. Corsa gsi ise o yıllarda spor görünümü ve 109 beygirli motoruyla 106' ların arkasında ancak nal topluyordu. • Motor ve Performans Aşağıdaki test verilerinden de görüldüğü gibi, 106' lar standart haliyle bile çok hızlı araçlardı. Test verilerine göre 0-50 0-100 km/s hızlanmada, 0-400 m ivmelenmede, tüm esneklik testlerinde 106 daha hızlı. Yukarıda da görüldüğü gibi 106 kendisinden daha güçlü arabalardan dahi daha hızlı olmasının yanında Bravo HGT örneğinde olduğu gibi (%21) daha az yakıt tüketiyordu. Uygulanacak en ucuz modifiyelerle dahi aradaki farkı daha da açacak hale gelebiliyor 106' lar. Mesela, uygulanacak düz boru ile konvektör iptali (gaza basıldığında hava emiş sesi gelir egsozttan) ve açık tip performans filtresiyle araç 135 beygir civarına ulaşıyor ve rakipleri hepten nal topluyorlardı. Düzenleyen AlbaYDemircaN - 04 Kasım 2011 Saat 10:04 |
|
306 GTI - 2.0LT 200 HP
"Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin 0507 750 39 37 |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Efsane herzaman da öyle kalacak.
Hastasıyız Dedeeee....
![]() |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dusunuldugunde gercekten oyle... Peugeot u begenmezler ama dıger butun araclarada nal toplatır. 106 GTI veya Saxo VTS gıbı bır arac daha yok yanı
![]() |
|
![]() |
|
I Love My Pug ![]() 1. Vites ![]() ![]() 13 - Haziran - 1985 Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2011 Konum: Kayseri Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1076 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı I Love My Pug
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Kimileri 206 RC efsane desede, Peugeot markasının tek efsanesi 106 GTI' dır bana göre :))
|
|
306 GTI - 2.0LT 200 HP
"Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin 0507 750 39 37 |
|
![]() |
|
Cüneyt ![]() 1. Vites ![]() ![]() 23 - Haziran - 1990 Kayıt Tarihi: 21 Ekim 2011 Konum: Gaziantep Durum: Aktif Değil Mesajlar: 43 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
dip not: araba bi o kadar kuvvetli ama bi o kadarda zor duruyor :) bunun yüzünden ülkemizde temiz kazasız GTI bulmak çok zor
|
|
2004 // 206 1,4xt 16V 90bg Benzinli Full
Şehitkamil/G.Antep |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Burada sorun aracın durmaması degıl. Esasında 106 GTI ın frenlerı kendı agırlıgı ıcın gayet yeterlıdır. Onde 266mm sogutmalı dısk, arkada 247mm dısk kullanılmıs. Bu sıstemın aynısı benım bosu 1150 kg olan aracımda bıle yeterlı frenleme uretmektedır kı 950 kg olan 106 GTI uzerınde cok daha ılerı derecede fren performansı uretır.
Bahse konuda problem kullanıcılardadır. Aracın lımıtlerını asarak cılgınca kullanırlarsa olacagı budur
![]() |
|
![]() |
|
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
saxo vts hastasıyım abi, Efe sağolsun hastası olduğum aracı ilk kez sürme şansı verdi ve çok mutlu oldum (:
|
|
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
youtube dan 106 gti ın reklamını izlemenizi tavsiye ederim gerçekten çok etkileyeci , arkadaş yukarda her şeyi açıklamış şu 308 gti 1.6 thp 200 hp lik motoruyla keşke gelse ahhh ahh :(
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
|
peugeotefe ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 08 Nisan 2009 Konum: İKİTELLİ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3222 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı peugeotefe
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Saxo vts her vites ayrı bi zevkli benim arabanın kesicide giderken zıplayarak gittiğini bu aralar keşfettim her vites te dip gidiyorum allah sonumuzu hayır etsin makineyi kırmasak iyidir
|
|
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ah ah içim gidiyor her GTI gördüğümde. Sonra dönüp kendi arabama bakıyorum
![]() |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Su senın "çatapat" gıbı gıdısını bır ara vıdeoya cekelım yaa
![]() |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
O makıne gelse bıle 106 gtı ın anlık gaz tepkısını vermez dıye tahmın edıyorum
![]() |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Çatapat videosunu bekliyoruz...
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
arkadaşlar kusura bakmayın ama ben kendimce söyleyim peugeot dedim mi akıllara ilk gelen 106 olur...
![]() |
|
![]() |
|
peugeotefe ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 08 Nisan 2009 Konum: İKİTELLİ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3222 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı peugeotefe
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Albayım video ya aldı ama hala koymadı siteye
|
|
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
arabamız xr,xs,Quiksilver da olsa onlar bizim gözümüzde gtı...
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
+1
![]() |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Efe senın arabanın adını "Çatapat" koyalım ne dersın
![]() ![]() ![]() Vıdeo yuda Albaya sorarım ben ![]() Düzenleyen CeCoLi - 04 Kasım 2011 Saat 12:20 |
|
![]() |
|
peugeotefe ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 08 Nisan 2009 Konum: İKİTELLİ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3222 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı peugeotefe
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Çatapat sax. iyiymiş abi :) inşallah cuf cuf olucak önümüzdeki yaza proje içersindeyim
|
|
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |