Bir efsanenin doğuşu 106 gtı
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL
Forum Adı: Sohbet \ Muhabbet
Forum Tanımlaması: Sohbet ve Muhabbet alanı. Araç sorunları haricinde ki tüm konuları bu başlıkta paylaşabilirsiniz.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=19681
Tarih: 08 Ağustos 2025 Saat 22:20 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: Bir efsanenin doğuşu 106 gtı
Mesajı Yazan: I Love My Pug
Konu: Bir efsanenin doğuşu 106 gtı
Mesaj Tarihi: 04 Kasım 2011 Saat 07:54
Peugeot 106 GTi, 96 yılının sonlarına doğru, yüksek performanslı mini
kategoriyi hedef alarak çıktı. Peugeot önceden GTi ibareli araçlar
üretti fakat bu onlardan çok daha farklıydı. 205 GTi, 1980'lerin sonunda
çok büyük bir atağa kalkmıştı ve Avrupa'da çok meşhur olmuştu.
Özellikle yüksek performanslı mini kategoride adı geçen birkaç arabadan
biriydi. Bu sebeple yeni gelecek olan ve XS serisinin daha güçlüsü olan
106 GTI merakla bekleniyordu. Beklenen 106 GTI, 205 GTI'ın da ününe de
dayanarak, başarılı satış grafiklerine ulaştı. Bu başarıdaki en büyük
pay, kesinlikle mükemmel sürüş zevki... 106 GTi, sert kullanımda en
zevkli araçlardan biri olarak tanınır, ve yol tutuştaki becerisiyle
rakiplerinden sıyrılır. 220'yi rahat şekilde görüyor ve 100 km'ye 8.5
sn'in altında bir zamanda ulaşabiliyor. Bu rakamlar çok sıradışı
olmayabilir ama ufak ve çevik olmasıyla "Otoban Faresi" lakabını sonuna
kadar hakediyor. 1997'de Avrupa'da yapilan bir testte , en hizli viraja giren seri
uretim otomobil secilmisti. Standart 106 GTI , test yapilan virajda 171
km/s'lik hiziyla Catherham Super Seven , Lotus Elise , BMW M3 , Ferrari
456 GT, Lotus Elise, Subaru İmpreza gibi muthis otomobilleri ciddi hiz farklariyla geride
birakmisti.Ingiltere'de olay olan bu test , 1997'nin ikinci yarisinda
tekrarlandi ve 106 GTI , tahtini Ferrari 355 Berlinetta'ya kaptirdi Bu
ilginc test deneyimlerinden sonra 106 pek çok teste tabi tutuldu , örneğin 520 beygir gucundeki Lamborghini Diablo ile yaptigi pist
yarisini onde bitirerek hicbir kompakt otomobilin yapamadigini yapti... Tek eksiği ise, hafif olması sebebiyle,
kalkışlarda patinaja düşmesi...Peugeot tüm dünyada özellikle gti'
larıyla ilgi toplayan bir firmadır. Bu gelenekten 405
(mi16)-309-205-106-306 ve 206 da nasibini almıştır. Tüm bu araçlar
üretildikleri yıllarda ve hatta daha ileriki yıllarda dahi sınıflarında
geçilmesi çok zor araçlar olmuştu . 91'li yıllarda 153 beygirlik bir 405
mi 16, 92' lerde 130 beygir 820 kiloluk 205 gti 1.9 bugün bile kabına
sığmaz otomobiller. 96 sonu ve 97 sonu arasındaki 306 s16' lar da 5
vites ve 153 beygirlik motorlarıyla çok iyi performans veriyorlardı. Bu
yıllarda daha da çok performansa yönelen firma, 97 yılı başında 950
kiloluk 120 beygirlik 106 gti modelini çıkarmıştı. 106'nın çıkmasıyla
306'nın satışlarının düşmesi üzerine firma, 97 yılı sonunda 306 modelini
167 beygir ile 6. vitese kavuşturmuştu. Bu yıllarda rakip firmalardan
Opel'in 150 beygirlik spor görünümlü Astra' sı da çok özel bir arabaydı
fakat bırakın Gti' ı 306 s16' nın dahi gerisinde kalıyordu. Corsa gsi
ise o yıllarda spor görünümü ve 109 beygirli motoruyla 106' ların
arkasında ancak nal topluyordu.
• Motor ve Performans Aşağıdaki test verilerinden de görüldüğü gibi, 106' lar standart haliyle bile çok hızlı araçlardı. Test verilerine göre 0-50 0-100 km/s hızlanmada, 0-400 m ivmelenmede, tüm esneklik testlerinde 106 daha hızlı. Yukarıda
da görüldüğü gibi 106 kendisinden daha güçlü arabalardan dahi daha
hızlı olmasının yanında Bravo HGT örneğinde olduğu gibi (%21) daha az yakıt
tüketiyordu. Uygulanacak en ucuz modifiyelerle dahi aradaki farkı daha
da açacak hale gelebiliyor 106' lar. Mesela, uygulanacak düz
boru ile konvektör iptali (gaza basıldığında hava emiş sesi gelir
egsozttan) ve açık tip performans filtresiyle araç 135
beygir civarına ulaşıyor ve rakipleri hepten nal topluyorlardı.
------------- 306 GTI - 2.0LT 200 HP "Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin 0507 750 39 37
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Kasım 2011 Saat 08:00
Efsane herzaman da öyle kalacak.Hastasıyız Dedeeee.... 
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Kasım 2011 Saat 08:10
Dusunuldugunde gercekten oyle... Peugeot u begenmezler ama dıger butun araclarada nal toplatır. 106 GTI veya Saxo VTS gıbı bır arac daha yok yanı
|
Mesajı Yazan: I Love My Pug
Mesaj Tarihi: 04 Kasım 2011 Saat 08:15
Kimileri 206 RC efsane desede, Peugeot markasının tek efsanesi 106 GTI' dır bana göre :))
------------- 306 GTI - 2.0LT 200 HP "Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin 0507 750 39 37
|
Mesajı Yazan: Cüneyt
Mesaj Tarihi: 04 Kasım 2011 Saat 08:26
dip not: araba bi o kadar kuvvetli ama bi o kadarda zor duruyor :) bunun yüzünden ülkemizde temiz kazasız GTI bulmak çok zor
------------- 2004 // 206 1,4xt 16V 90bg Benzinli Full Şehitkamil/G.Antep
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Kasım 2011 Saat 08:32
Cüneyt Yazdı:
dip not: araba bi o kadar kuvvetli ama bi o kadarda zor duruyor :) bunun yüzünden ülkemizde temiz kazasız GTI bulmak çok zor |
Burada sorun aracın durmaması degıl. Esasında 106 GTI ın frenlerı kendı agırlıgı ıcın gayet yeterlıdır. Onde 266mm sogutmalı dısk, arkada 247mm dısk kullanılmıs. Bu sıstemın aynısı benım bosu 1150 kg olan aracımda bıle yeterlı frenleme uretmektedır kı 950 kg olan 106 GTI uzerınde cok daha ılerı derecede fren performansı uretır.
Bahse konuda problem kullanıcılardadır. Aracın lımıtlerını asarak cılgınca kullanırlarsa olacagı budur 
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 04 Kasım 2011 Saat 08:52
CeCoLi Yazdı:
Dusunuldugunde gercekten oyle... Peugeot u begenmezler ama dıger butun araclarada nal toplatır. 106 GTI veya Saxo VTS gıbı bır arac daha yok yanı  |
saxo vts hastasıyım abi, Efe sağolsun hastası olduğum aracı ilk kez sürme şansı verdi ve çok mutlu oldum (:
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Kasım 2011 Saat 08:58
youtube dan 106 gti ın reklamını izlemenizi tavsiye ederim gerçekten çok etkileyeci , arkadaş yukarda her şeyi açıklamış şu 308 gti 1.6 thp 200 hp lik motoruyla keşke gelse ahhh ahh :(
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Kasım 2011 Saat 09:18
kesinlikle katılıyorum hastayız dedeeeeeee
|
Mesajı Yazan: peugeotefe
Mesaj Tarihi: 04 Kasım 2011 Saat 09:34
Saxo vts her vites ayrı bi zevkli benim arabanın kesicide giderken zıplayarak gittiğini bu aralar keşfettim her vites te dip gidiyorum allah sonumuzu hayır etsin makineyi kırmasak iyidir
------------- PEUGEOT YEDEK PARÇA TAMİR BAKIM SERVİSİ
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Kasım 2011 Saat 09:38
Ah ah içim gidiyor her GTI gördüğümde. Sonra dönüp kendi arabama bakıyorum
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Kasım 2011 Saat 09:39
peugeotefe Yazdı:
Saxo vts her vites ayrı bi zevkli benim arabanın kesicide giderken zıplayarak gittiğini bu aralar keşfettim her vites te dip gidiyorum allah sonumuzu hayır etsin makineyi kırmasak iyidir |
Su senın "çatapat" gıbı gıdısını bır ara vıdeoya cekelım yaa 
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Kasım 2011 Saat 09:40
berkekk Yazdı:
youtube dan 106 gti ın reklamını izlemenizi tavsiye ederim gerçekten çok etkileyeci , arkadaş yukarda her şeyi açıklamış şu 308 gti 1.6 thp 200 hp lik motoruyla keşke gelse ahhh ahh :( |
O makıne gelse bıle 106 gtı ın anlık gaz tepkısını vermez dıye tahmın edıyorum 
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Kasım 2011 Saat 09:48
Çatapat videosunu bekliyoruz...
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Kasım 2011 Saat 09:53
arkadaşlar kusura bakmayın ama ben kendimce söyleyim peugeot dedim mi akıllara ilk gelen 106 olur...
|
Mesajı Yazan: peugeotefe
Mesaj Tarihi: 04 Kasım 2011 Saat 09:53
Albayım video ya aldı ama hala koymadı siteye
------------- PEUGEOT YEDEK PARÇA TAMİR BAKIM SERVİSİ
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Kasım 2011 Saat 09:55
arabamız xr,xs,Quiksilver da olsa onlar bizim gözümüzde gtı...
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Kasım 2011 Saat 12:01
street art Yazdı:
arabamız xr,xs,Quiksilver da olsa onlar bizim gözümüzde gtı... |
+1 
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Kasım 2011 Saat 12:20
peugeotefe Yazdı:
Albayım video ya aldı ama hala koymadı siteye
|
Efe senın arabanın adını "Çatapat" koyalım ne dersın   Arkayada yazdıralım olmazsa 
Vıdeo yuda Albaya sorarım ben 
|
Mesajı Yazan: peugeotefe
Mesaj Tarihi: 04 Kasım 2011 Saat 12:26
Çatapat sax. iyiymiş abi :) inşallah cuf cuf olucak önümüzdeki yaza proje içersindeyim
------------- PEUGEOT YEDEK PARÇA TAMİR BAKIM SERVİSİ
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Kasım 2011 Saat 14:21
CeCoLi Yazdı:
berkekk Yazdı:
youtube dan 106 gti ın reklamını izlemenizi tavsiye ederim gerçekten çok etkileyeci , arkadaş yukarda her şeyi açıklamış şu 308 gti 1.6 thp 200 hp lik motoruyla keşke gelse ahhh ahh :( |
O makıne gelse bıle 106 gtı ın anlık gaz tepkısını vermez dıye tahmın edıyorum  |
tabi bide o var ama turbo motorlar her devirde atak değilmidir . ama 106 gtiın yerini hiçbişey tutamaz 
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Kasım 2011 Saat 14:51
106 GTI başka bir şey araba değil o ! Hele motor modifiyesi yapılmışsa. Sürüş bambaşka bir zevk haline geliyor.
|
Mesajı Yazan: I Love My Pug
Mesaj Tarihi: 05 Kasım 2011 Saat 15:33
berkekk Yazdı:
CeCoLi Yazdı:
berkekk Yazdı:
youtube dan 106 gti ın reklamını izlemenizi tavsiye ederim gerçekten çok etkileyeci , arkadaş yukarda her şeyi açıklamış şu 308 gti 1.6 thp 200 hp lik motoruyla keşke gelse ahhh ahh :( |
O makıne gelse bıle 106 gtı ın anlık gaz tepkısını vermez dıye tahmın edıyorum  |
tabi bide o var ama turbo motorlar her devirde atak değilmidir . ama 106 gtiın yerini hiçbişey tutamaz  |
Turbo belli bir devirden sonra devreye girdiği için her devirde atak değildir. Alt devirlerde sönüktür. Bi-Turbo lu araçlar her devirde ataktır, turbonun biri alt devirler, diğeride üst devirlerde çalışması içindir.
------------- 306 GTI - 2.0LT 200 HP "Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin 0507 750 39 37
|
Mesajı Yazan: I Love My Pug
Mesaj Tarihi: 05 Kasım 2011 Saat 15:36
GTI' larda 4 bin devire kadar ani basmayıp daha sonra basınca mükemmel ivmeleniyo araç :))
------------- 306 GTI - 2.0LT 200 HP "Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin 0507 750 39 37
|
|