|
Methanol nedir , Nasil Guc kazandirir |
Yanıt Yaz |
Yazar | ||
Engin Tepe
1. Vites Kayıt Tarihi: 31 Mayıs 2011 Konum: Başakşehir. Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2476 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Engin Tepe
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 01 Kasım 2011 Saat 11:19 |
|
Yakıt olarak Methanol
Benzin, içten yanmalı motorlarda bir asırdan fazladır kullanılmaktadır. Her ne kadar ana yakıt maddesi olarak kullanılsada araştırılması gereken propan, alkol, hidrojen ve su gibi başka yakıt türleride vardır. Propan, hidrojen, su farklı özelliklere ve karaktere sahiptiler fakat hiçbiri performans amaçlı uygulamalarda alkolün sunduğu avantajları sunamamaktadır. Bir çok çeşit alkol üretilmektedir. İçten yanmalı motorlarda en çok kullanılan türler ise methanol ve ethanol'dür. Methanol, doğal gaz, ahşap veya kömürden elde edilir. Ethanol ise mısır veya şeker kamışından imal edilir. Methanol üretimi ethanole göre daha ucuzdur. Bu yüzden litre başına methanol fiyatıda daha ucuzdur. Methanol ile ethanolün arasındaki temel fark methanolün daha düşük kaloriye (veya karışım sırasında yakılarak ortaya çıkan enerji miktarı) sahip olması, daha yüksek özısıya sahip olması (bünyesine karışımı yakmak için daha fazla ısı alabilmesi) ve yüksek buharlaşma ısısına sahip olmasıdır. (buharlaşma sırasında emiş sıcaklığını belirgin seviyede düşürme özelliği) Methanol kullanmanın avantajları Methanol diğer benzin türevi yakıtlarla karşılaştırıldığında apayrı bir canavardır. Methanol yanma odasına giren havayı öyle etkili soğutur ki (yüksek buharlaşma ısı tutulumu) aşırı beslemeli motorlarda intercoolera gerek kalmaz. Alkol ile çalışan içten yanmalı motorlar öyle soğuk çalışırlar ki genelde radyatöre gerek kalmaz. Yanma odasına gönderilecek alkolün miktarı yükselecek olan ısının kontolünü sağlar. Methanol'ün ikinci özelliği ise daha yüksek özısıya sahip olmasıdır. Bu özellik yanma odasında karışımın daha yavaş yanmasına imkan sağlar. Methanol'ün oktan değeri yaklaşık olarak 105 - 110 arasındadır ve yüksek oktan karışımın daha geç yanmasını sağlar. Methanolün oktan değeri benzinden yüksek olduğu için avans ve basınç değeleri arttırılabilir. Buharlaşma ısısı ve alkolün özısı değeri bu yakıtı kullanan içten yanmalı motorun karakteristiğinde önemli role sahiptir. Düşük sıcaklığa sahip emilen hava, düşük yanma odası sıcaklıkları ve daha yoğun bir karışım ile sadece benzinden methanole geçerek 10-20% güç artışı olağandır. Yakıt olarak alkol kullanmanın en avantajlı yönlerinden biride karışımın detanasyona meyilli olmayışıdır. Alkol yanma odasında ateşlendikten sonra ortaya çıkan alev adeta yanma odasını baştan sona gezerek, benzin tabanlı yakıtlarda bir fenomen olan detanasyonun oluşmasına engel olur. Karışım kendiliğinden alev alabilir fakat bu durum düzgün ayarlar ile kolayca kontrol altına alınabilir. Alkol tabanlı yakıtların dezavantajları; Ana yakıt olarak mehtanol kullanımının bazı dezavantajlarıda vardır. 1. Motora enjekte edilen benzin miktarına erişmek için 2 katı methanol enjekte edilmelidir. Methanol çok kolay buharlaşır. Motora enjekte edildiğinde ve ısıyla karşılaştığında derhal etrafındaki herşeyi soğutarak buharlaşır. Alkolün yanma odasına girmeden buharlaşması, yanma odasını yakıtsız bırakacağından dolayı zararlıdır. İşte burada mehtanolün miktarı 2 katına çıkartılarak buharlaşmadan sonra bile yanma odasına yakıtın ulaşması sağlanır. Yakıt sistemini seçerken de yakıt ile ilgili enjektör, yakıt pompası ve yakıt rayları gibi elemanları hep iki katı olarak düşünmeliyiz. Örneğin 400whp civarlarında benzinle çalıştırılan bir motoru 720cc lik enjektörlerle besliyorsak alkol kullanımında 1400cc lik enjektörlere ihtiyacımız olacaktır. Eğer kullanılan yakıt pompası 400whp destekliyor ve 255lph ise alkol kullanımında 500lph'lık bir pompaya ihtiyacınız olacaktır. 2. Methanol aşırı derecede aşındırıcıdır. Methanol alkol ile temas ettiğinde metali bozar. Tüm aluminyum yüzeyler (örneğin yakıt yolları, regulatör vs) mutlaka *anotlanmalıdır. Anotlama sayesinde alkol aluminyumun moleküllerini etkileyecek seviyeye erişemez. Methanol aşındırıcı bir madde olduğu için özel enjektör ve yakıt pompası kullanılmalıdır. Görünür şekilde içinde petrol barındırmasada aslında benzin petrolden elde edilir. Bu da benzine kısmi yağlama özelliği kazandırır. Alkolde ise bu özellik yoktur ve yapısı itibariyle moleküler bazda petrol moleküllerini parçalar. Yakıt pompası ve enjektörleri gibi komponentler sürtünme kaynaklı aşınmalardan korunmak için yağlanmaya ihtiyaç duyarlar. Yağlayıcı olarak petrol bazlı ürünler kullanılmadığında bu komponentlerin arızalanması tipik senaryodur. Benzin türevli emsallerine nazaran alkol bazlı yakıt pompaları ve enjektörleri önemli miktarda yağa ihtiyaç duymadan çalıştırılabilirler. Fakat yağlama kalitesini aynı seviyede tutmak için yakıt sistemine konan alkolle beraber petrol türevli yakıtta eklemek gereklidir. Yakıt rayları ve yakıt tankıda korozyona dayanıklı bir metal olan paslanmaz çelik olanlarıyla değiştirilmelidir. Petrolden bazlı olduğu için her türlü kauçuk malzemeli yakıt yolları ve diğer malzemeler kısa sürede zarar görerek işlevlerini yerine getiremeyeceklerdir. Son olarak, alkolün motoru daha çabuk eskittiği bilinen bir efsanedir. Bu efsane yarış amaçlı motorlara direkt olarak alkol enjekte edilmesi sonucu segmanlar ve gömlekler gibi elemanlarda hızlı aşınmanın tesbit edilmesiyle ortaya çıktı. Methanole yağ karıştırıldığında ise yakıt kısmi yağlama özelliğine sahip olur ve hızlı aşınma ortadan kalkar. Eğer alkole yağlama özelliği olan bir yağ eklemediyseniz bu normalden fazla aşınmaya sebep olur. 3. Soğuk havalarda zor çalışma Alkol 15.5 santigrat derecenin altında yeterli seviyede pulvarize olamaz. Enjektörler içinse fiziksel olarak yeterli bir sprayleme yapmak zorlaşır. Bu sorunu aşmanın en iyi yolu alkolü benzinle karıştırarak daha uçucu bir karışım elde etmektir. Genel olarak alkol benzin gibi koy depoya git türü bir yakıt değildir. Farklı bir yakıt sistemine ve dikkate ihtiyaç duyar fakat sağladığı yararlar ise benzinden çok daha fazladır. Yüksek miktarlarda alındığında methanol benzine göre daha ucuzdur. Yarış araçları için intercooler ve radyatör ihtiyacını ortadan kaldırır (cadde araçlarında radyatör mutlaka bulundurulmalıdır.), sadece benzinden methanole geçerek 10-20% arası güç artışı sağlar ve detonasyona sebep olmaz. *Anotlama, bir metalin (genellikle alüminyum) yüzeyinin, elektrolizle yükseltgeme yoluyla bir kaplamaya dönüştürülmesi işlemidir. (Alıntıdır)
|
||
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄ |
||
Engin Tepe
1. Vites Kayıt Tarihi: 31 Mayıs 2011 Konum: Başakşehir. Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2476 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Engin Tepe
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
Yokmu hiç kullnan :)
|
||
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄ |
||
sedataksu
2. Vites 21 - Eylül - 1978 Kayıt Tarihi: 26 Eylül 2011 Konum: İST, Kartal Durum: Aktif Değil Mesajlar: 654 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı sedataksu
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
Methanol araca konurmu abi alkol kaç para bilyormusun sen içer bizim millet bunu.
|
||
2011 C4 VTRPK MCP
İstanbul Kartal Hızlı gidip geçmiş olsun diyeceklerine yavaş git hoşgeldin desinler... * 28 ÇOTANAKLAR * |
||
Engin Tepe
1. Vites Kayıt Tarihi: 31 Mayıs 2011 Konum: Başakşehir. Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2476 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Engin Tepe
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
Benzinden ucuz :D İstanbula gideyim hemen denicem 2007 jetta FSI de :D babamın araç ta.
|
||
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄ |
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
engin abi tavsiye etmem yanma oranı çok yüksek bir madde olduğunu biliyorum bizim piston / segmanlar dayanır mı bilmiyorum. genellikle kış aylarında çalışmayan araçlara çok az miktarda sıkıldığını da biliyorum.
|
||
Engin Tepe
1. Vites Kayıt Tarihi: 31 Mayıs 2011 Konum: Başakşehir. Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2476 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Engin Tepe
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
Bi depo da 2008 sonrası aracların genelınde kullanılıyr sanırım % 5 en fazla %10 civarı
|
||
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄ |
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
|
||
hasansinayan
2. Vites 01 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 22 Eylül 2011 Konum: Ankara/Gölbaşı Durum: Aktif Değil Mesajlar: 95 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı hasansinayan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
Valla bizim bi abi gecen gun eskiden benim sahin vardi tiner koyuyodum araba ucuyodu dedi ne kadar dogru bilmiyorum.
|
||
2003 PEUGEOT 307 XT 1.6 16v 110hp Ege Mavisi
A Rh(+) |
||
Engin Tepe
1. Vites Kayıt Tarihi: 31 Mayıs 2011 Konum: Başakşehir. Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2476 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Engin Tepe
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
Ondan öncekilrde de en üstte yazılan işlemler mi ne gerekiomuş :D Üzülme bizde fakiriz bizimkide 2007 model JEtta FSI
|
||
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄ |
||
Engin Tepe
1. Vites Kayıt Tarihi: 31 Mayıs 2011 Konum: Başakşehir. Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2476 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Engin Tepe
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
Draglarda fşn kullanırlarmş Dogru, Ama Ya baban Ya enişten Sanayide motor ya kaportacı olacak :D
|
||
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄ |
||
Mehach
2. Vites Kayıt Tarihi: 30 Haziran 2011 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 199 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
EPDKnın kararına göre 2013 yılından itibaren tüm akaryakıt tiplerine %2, 2014ten itibaren de %3 biyoetanol eklentisi zorunlu olacak arkadaşlar. Yani hepimiz biyoetanollü olacağız..
|
||
djchaos
3. Vites 01 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 20 Eylül 2011 Konum: fethiye Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1258 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
evet draglarda kullanılır ama zaten dralarda kullanılan araç motoru komple elden geçmiş ve modifiyelidir her draglardan sonra çoğu motoru tekrar indirir
|
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
+1 mi diyorlardı Bizim araçların motorlarının uzun ömürlü olması gerekiyor. |
||
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |