Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Methanol nedir , Nasil Guc kazandirir

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Yararlı Dökümanları
Forum Tanımlaması: Modifiye ve Tuning adına yararlı bilgiler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=19576
Tarih: 28 Temmuz 2025 Saat 01:59
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Methanol nedir , Nasil Guc kazandirir
Mesajı Yazan: Engin Tepe
Konu: Methanol nedir , Nasil Guc kazandirir
Mesaj Tarihi: 01 Kasım 2011 Saat 11:19
 
 
 
 
 
Yakıt olarak Methanol

Benzin, içten yanmalı motorlarda bir asırdan fazladır kullanılmaktadır. Her ne kadar ana
yakıt maddesi olarak kullanılsada araştırılması gereken propan, alkol, hidrojen ve su gibi
başka yakıt türleride vardır. Propan, hidrojen, su farklı özelliklere
ve karaktere sahiptiler fakat hiçbiri performans amaçlı uygulamalarda alkolün sunduğu avantajları
sunamamaktadır.


Bir çok çeşit alkol üretilmektedir. İçten yanmalı motorlarda en çok kullanılan türler ise
methanol ve ethanol'dür. Methanol, doğal gaz, ahşap veya kömürden elde edilir. Ethanol ise mısır veya şeker kamışından imal edilir. Methanol üretimi ethanole göre daha ucuzdur. Bu yüzden litre başına methanol fiyatıda daha ucuzdur. Methanol ile ethanolün arasındaki temel fark methanolün daha düşük kaloriye (veya karışım sırasında yakılarak ortaya çıkan enerji miktarı) sahip olması, daha yüksek özısıya sahip olması (bünyesine karışımı yakmak için daha fazla ısı alabilmesi) ve yüksek buharlaşma ısısına sahip olmasıdır. (buharlaşma sırasında emiş sıcaklığını belirgin seviyede düşürme özelliği)

Methanol kullanmanın avantajları

Methanol diğer benzin türevi yakıtlarla karşılaştırıldığında apayrı bir canavardır. Methanol yanma odasına giren havayı öyle etkili soğutur ki (yüksek buharlaşma ısı tutulumu) aşırı beslemeli motorlarda intercoolera gerek kalmaz. Alkol ile çalışan içten yanmalı motorlar öyle soğuk çalışırlar ki genelde radyatöre gerek kalmaz. Yanma odasına gönderilecek alkolün miktarı yükselecek olan ısının kontolünü sağlar.

Methanol'ün ikinci özelliği ise daha yüksek özısıya sahip olmasıdır. Bu özellik
yanma odasında karışımın daha yavaş yanmasına imkan sağlar. Methanol'ün oktan değeri yaklaşık olarak 105 - 110 arasındadır ve yüksek oktan karışımın daha geç yanmasını sağlar. Methanolün oktan değeri benzinden yüksek olduğu için avans ve basınç değeleri arttırılabilir.

Buharlaşma ısısı ve alkolün özısı değeri bu yakıtı kullanan içten yanmalı motorun
karakteristiğinde önemli role sahiptir. Düşük sıcaklığa sahip emilen hava, düşük yanma
odası sıcaklıkları ve daha yoğun bir karışım ile sadece benzinden methanole geçerek 10-20%
güç artışı olağandır.

Yakıt olarak alkol kullanmanın en avantajlı yönlerinden biride karışımın detanasyona
meyilli olmayışıdır. Alkol yanma odasında ateşlendikten sonra ortaya çıkan alev adeta
yanma odasını baştan sona gezerek, benzin tabanlı yakıtlarda bir fenomen olan detanasyonun oluşmasına engel olur. Karışım kendiliğinden alev alabilir fakat bu durum düzgün ayarlar ile kolayca kontrol altına alınabilir.


Alkol tabanlı yakıtların dezavantajları;

Ana yakıt olarak mehtanol kullanımının bazı dezavantajlarıda vardır.

1. Motora enjekte edilen benzin miktarına erişmek için 2 katı methanol enjekte edilmelidir.

Methanol çok kolay buharlaşır. Motora enjekte edildiğinde ve ısıyla karşılaştığında derhal etrafındaki herşeyi soğutarak buharlaşır. Alkolün yanma odasına girmeden buharlaşması, yanma odasını yakıtsız bırakacağından dolayı zararlıdır. İşte burada mehtanolün miktarı 2 katına çıkartılarak buharlaşmadan sonra bile yanma odasına yakıtın ulaşması sağlanır.


Yakıt sistemini seçerken de yakıt ile ilgili enjektör, yakıt pompası ve yakıt rayları gibi
elemanları hep iki katı olarak düşünmeliyiz. Örneğin 400whp civarlarında benzinle
çalıştırılan bir motoru 720cc lik enjektörlerle besliyorsak alkol kullanımında 1400cc
lik enjektörlere ihtiyacımız olacaktır. Eğer kullanılan yakıt pompası 400whp destekliyor
ve 255lph ise alkol kullanımında 500lph'lık bir pompaya ihtiyacınız olacaktır.

2. Methanol aşırı derecede aşındırıcıdır.

Methanol alkol ile temas ettiğinde metali bozar. Tüm aluminyum yüzeyler
(örneğin yakıt yolları, regulatör vs) mutlaka *anotlanmalıdır. Anotlama sayesinde
alkol aluminyumun moleküllerini etkileyecek seviyeye erişemez.

Methanol aşındırıcı bir madde olduğu için özel enjektör ve yakıt pompası kullanılmalıdır.
Görünür şekilde içinde petrol barındırmasada aslında benzin petrolden elde edilir. Bu da benzine kısmi yağlama özelliği kazandırır. Alkolde ise bu özellik yoktur ve yapısı itibariyle moleküler bazda petrol moleküllerini parçalar. Yakıt pompası ve enjektörleri gibi komponentler sürtünme kaynaklı aşınmalardan korunmak için yağlanmaya ihtiyaç duyarlar. Yağlayıcı olarak petrol bazlı ürünler kullanılmadığında bu komponentlerin arızalanması tipik senaryodur. Benzin türevli emsallerine nazaran alkol bazlı yakıt pompaları ve enjektörleri önemli miktarda yağa ihtiyaç duymadan çalıştırılabilirler. Fakat yağlama kalitesini aynı seviyede tutmak için yakıt sistemine konan alkolle beraber petrol türevli yakıtta eklemek gereklidir.

Yakıt rayları ve yakıt tankıda korozyona dayanıklı bir metal olan paslanmaz çelik olanlarıyla değiştirilmelidir. Petrolden bazlı olduğu için her türlü kauçuk malzemeli yakıt yolları ve diğer malzemeler kısa sürede zarar görerek işlevlerini yerine getiremeyeceklerdir.

Son olarak, alkolün motoru daha çabuk eskittiği bilinen bir efsanedir. Bu efsane yarış
amaçlı motorlara direkt olarak alkol enjekte edilmesi sonucu segmanlar ve gömlekler gibi elemanlarda hızlı aşınmanın tesbit edilmesiyle ortaya çıktı. Methanole yağ
karıştırıldığında ise yakıt kısmi yağlama özelliğine sahip olur ve hızlı aşınma ortadan
kalkar. Eğer alkole yağlama özelliği olan bir yağ eklemediyseniz bu normalden fazla
aşınmaya sebep olur.

3. Soğuk havalarda zor çalışma

Alkol 15.5 santigrat derecenin altında yeterli seviyede pulvarize olamaz. Enjektörler içinse fiziksel olarak yeterli bir sprayleme yapmak zorlaşır. Bu sorunu aşmanın en iyi yolu alkolü benzinle karıştırarak daha uçucu bir karışım elde etmektir.


Genel olarak alkol benzin gibi koy depoya git türü bir yakıt değildir. Farklı bir
yakıt sistemine ve dikkate ihtiyaç duyar fakat sağladığı yararlar ise benzinden çok
daha fazladır. Yüksek miktarlarda alındığında methanol benzine göre daha ucuzdur.
Yarış araçları için intercooler ve radyatör ihtiyacını ortadan kaldırır (cadde araçlarında
radyatör mutlaka bulundurulmalıdır.), sadece benzinden methanole geçerek 10-20% arası
güç artışı sağlar ve detonasyona sebep olmaz.


*Anotlama, bir metalin (genellikle alüminyum) yüzeyinin, elektrolizle yükseltgeme yoluyla bir kaplamaya dönüştürülmesi işlemidir.
 
(Alıntıdır)


-------------
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Engin Tepe
Mesaj Tarihi: 01 Kasım 2011 Saat 12:36
Yokmu hiç kullnan :)

-------------
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄


Mesajı Yazan: sedataksu
Mesaj Tarihi: 01 Kasım 2011 Saat 12:39
Methanol araca konurmu abi alkol kaç para bilyormusun sen içer bizim millet bunu.Sırıtma

-------------
2011 C4 VTRPK MCP
İstanbul Kartal
Hızlı gidip geçmiş olsun diyeceklerine yavaş git hoşgeldin desinler...
* 28 ÇOTANAKLAR *


Mesajı Yazan: Engin Tepe
Mesaj Tarihi: 01 Kasım 2011 Saat 12:45
Benzinden ucuz :D İstanbula gideyim hemen denicem 2007 jetta FSI de :D babamın araç ta.

-------------
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 01 Kasım 2011 Saat 14:33
engin abi tavsiye etmem yanma oranı çok yüksek bir madde olduğunu biliyorum bizim piston / segmanlar dayanır mı bilmiyorum. genellikle kış aylarında çalışmayan araçlara çok az miktarda sıkıldığını da biliyorum.


Mesajı Yazan: Engin Tepe
Mesaj Tarihi: 01 Kasım 2011 Saat 15:18
Bi depo da 2008 sonrası aracların genelınde kullanılıyr sanırım % 5 en fazla %10 civarı

-------------
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 01 Kasım 2011 Saat 15:54
Orjinalini yazan: Engin Tepe Engin Tepe Yazdı:

Bi depo da 2008 sonrası aracların genelınde kullanılıyr sanırım % 5 en fazla %10 civarı
deme yaw yani fakirler kullanamıyor EmbarrassedEmbarrassedEmbarrassed


Mesajı Yazan: hasansinayan
Mesaj Tarihi: 01 Kasım 2011 Saat 18:03
Valla bizim bi abi gecen gun eskiden benim sahin vardi tiner koyuyodum araba ucuyodu dedi ne kadar dogru bilmiyorum.

-------------
2003 PEUGEOT 307 XT 1.6 16v 110hp Ege Mavisi
A Rh(+)




Mesajı Yazan: Engin Tepe
Mesaj Tarihi: 01 Kasım 2011 Saat 18:15
Orjinalini yazan: ümitarmatli ümitarmatli Yazdı:

Orjinalini yazan: Engin Tepe Engin Tepe Yazdı:

Bi depo da 2008 sonrası aracların genelınde kullanılıyr sanırım % 5 en fazla %10 civarı
deme yaw yani fakirler kullanamıyor EmbarrassedEmbarrassed
 
Ondan öncekilrde de en üstte yazılan işlemler mi ne gerekiomuş :D Üzülme bizde fakiriz bizimkide 2007 model JEtta FSI Embarrassed


-------------
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄


Mesajı Yazan: Engin Tepe
Mesaj Tarihi: 01 Kasım 2011 Saat 18:16
Orjinalini yazan: hasansinayan hasansinayan Yazdı:

Valla bizim bi abi gecen gun eskiden benim sahin vardi tiner koyuyodum araba ucuyodu dedi ne kadar dogru bilmiyorum.
 
Draglarda fşn kullanırlarmş Dogru, Ama Ya baban Ya enişten Sanayide motor ya kaportacı olacak :D
 


-------------
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄


Mesajı Yazan: Mehach
Mesaj Tarihi: 02 Kasım 2011 Saat 08:14
EPDKnın kararına göre 2013 yılından itibaren tüm akaryakıt tiplerine %2, 2014ten itibaren de %3 biyoetanol eklentisi zorunlu olacak arkadaşlar. Yani hepimiz biyoetanollü olacağız..


Mesajı Yazan: djchaos
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2011 Saat 00:15
evet draglarda kullanılır ama zaten dralarda kullanılan araç motoru komple elden geçmiş ve modifiyelidir her draglardan sonra çoğu motoru tekrar indirir


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2011 Saat 02:31

Orjinalini yazan: djchaos djchaos Yazdı:

evet draglarda kullanılır ama zaten dralarda kullanılan araç motoru komple elden geçmiş ve modifiyelidir her draglardan sonra çoğu motoru tekrar indirir

+1 mi diyorlardı Göz Kırpma Bizim araçların motorlarının uzun ömürlü olması gerekiyor. 




Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net