Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Modifiye ve Tuning Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - SUPERCHARGER nedir?
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

SUPERCHARGER nedir?

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: SUPERCHARGER nedir?
    Gönderim Zamanı: 05 Eylül 2008 Saat 15:50
Supercharger nedir?
Supercharger motorun emebildiğinden daha fazla hava molekülünü yanma odasına sokabilen bir hava pompasıdır. Supercharger'ın önünde bir kasnak vardır. Bu kasnak motor krank kasnağı ile aynı anda haraket eder. Supercharger'ın kasnağı krank kasnağı ile birlikte döndükçe arka taraftaki hava sıkıştırma tekerleğini çevirir. Bu tekerlek hava moleküllerini salyangoz şeklindeki kollektöre iter. Sıkıştırılan hava emme manifolduna girer. Aslında havayı sıkıştıran bu tekerlik ve içinde bulunduğu salyangoz şeklindeki kollektör turbochargerlarda da kullanılır.
Supercharger son yıllarda icat edilmedi. İkinci dünya savaşından önce Mercedes Benz Grand Prix arabalarını Supercharger ile donatıp yarıştıyordu. İkinci dünya savaşında uçaklar da superchargerlandı. Örneğin Boeing B-29 SuperFortress bombardıman uçağı gücünü Superchargerdan alıyordu. Günümüze dek birçok Supercharger modeli icat edildi ve otomotiv sektöründe kullanıldı.

Son yıllarda Mercedes Benz firması birçok modelinde “Kompressör” seçeniğini sunuyor. SL 55 AMG supercharger sayesinde 500 beygir güç üretmekte.

Deniz seviyesinde ve ideal şartlar altında motorumuza giren havanın basıncı 1 bardır. Daha doğrusu atmosferin üzerimize uyguladığı hava basıncı 1 bardır. Supercharger ise bu 1 bar hava basıncının üzerinde basınç oluşturur. Örneğin 1 bar atmosferik basınç ile 240 beygir güç üreten 3,30a 0,25 barlık supercharger monte edildiğinde 300 beygir elde edilir.

Neden Supercharger?

Motor gücünü arttırmanın çeşitli yolları var.
Motorun ürettiği güç şu şekilde hesaplanır:

Güç= Basınç * Piston alanı * Piston yüksekliği * Devir * Silindir Sayısı /2
Piston alanı ve Silindir Yüksekliği

Piston alanı ve silindir yüksekliği motor hacmini ifade eder. Motorumuzun hacmini büyütmek çok masraflı olacağı için bu uygulama ekonomik değildir. 6 yeni piston, sekmanlar, conta takımı, işçilik, rodaj....
DEVİR

Devir sayısını arttırmak beygir getirmektedir. Ancak daha fazla devir çevirebilmek için piston, kol gibi dönen cisimlerin ağırlıklarını da azaltmak gerekir. 5,7 Litre Corvette 6500 devir de kalırken 1,6 Litre Hondalar 8000 devir çevirebilmekteler. Başka bir ifade ile motor hacmi arttıkça devir sayısını arttırmak da zorlaşır. Devir sayısını ciddi anlamda artırmak için özel imal edilmiş piston, kol ve yatak gibi parçalar kullanılır. Bunlar “Blue Print” denilen ağırlık eşitleme işlemine tabi tutulur. Sonuç olarak %10 devir arttırarak % 10 beygir almanız mümkün, ancak bu uygulama da ekonomik değil. 18,000 devir çeviren Formula 1 motorlarının her yarış sonrası emekliye ayrıldığını göz önünde bulundurursak.

SİLİNDİR SAYISI

Bu rakamla oynamamız mümkün değil.

BASINÇ

Supercharger motora giren hava miktarını arttırır. Daha fazla hava ile birlikte daha fazla benzin yanar, yanma odasındaki basınç yükselir ve pistonlar daha hızlı bir şekilde krankı çevirir.

Standart kullanımda motorunuza giren hava basıncı 1 bardır, yani kompressör devre dışıdır. Sportif kullanıma geçtiğiniz anda supercharger devreye girer.

Beygir elde etmek için yukarıda sayılan yöntemlerden sadece Supercharging en fazla gücü sunar. Günlük kullanımı hiç bozmaz ve 365 gün yaz, kış istediğiniz hava koşullarında güvenilirliğini devam ettirir.

alıntıdır..


Düzenleyen EmRaH - 05 Eylül 2008 Saat 15:53
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05 Eylül 2008 Saat 15:51
Emrahcım guzel bılgıler

Ama alıntı ıse altına alıntı yaz yada baslarım soru sormaya SC ıle ılgılı :)
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05 Eylül 2008 Saat 15:54
yazıo yazıo :)
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Kasım 2008 Saat 13:33
Orjinalini yazan: EmRaH EmRaH Yazdı:

Supercharger nedir?
Supercharger motorun emebildiğinden daha fazla hava molekülünü yanma odasına sokabilen bir hava pompasıdır. Supercharger'ın önünde bir kasnak vardır. Bu kasnak motor krank kasnağı ile aynı anda haraket eder. Supercharger'ın kasnağı krank kasnağı ile birlikte döndükçe arka taraftaki hava sıkıştırma tekerleğini çevirir. Bu tekerlek hava moleküllerini salyangoz şeklindeki kollektöre iter. Sıkıştırılan hava emme manifolduna girer. Aslında havayı sıkıştıran bu tekerlik ve içinde bulunduğu salyangoz şeklindeki kollektör turbochargerlarda da kullanılır.
Supercharger son yıllarda icat edilmedi. İkinci dünya savaşından önce Mercedes Benz Grand Prix arabalarını Supercharger ile donatıp yarıştıyordu. İkinci dünya savaşında uçaklar da superchargerlandı. Örneğin Boeing B-29 SuperFortress bombardıman uçağı gücünü Superchargerdan alıyordu. Günümüze dek birçok Supercharger modeli icat edildi ve otomotiv sektöründe kullanıldı.

Son yıllarda Mercedes Benz firması birçok modelinde “Kompressör” seçeniğini sunuyor. SL 55 AMG supercharger sayesinde 500 beygir güç üretmekte.

Deniz seviyesinde ve ideal şartlar altında motorumuza giren havanın basıncı 1 bardır. Daha doğrusu atmosferin üzerimize uyguladığı hava basıncı 1 bardır. Supercharger ise bu 1 bar hava basıncının üzerinde basınç oluşturur. Örneğin 1 bar atmosferik basınç ile 240 beygir güç üreten 3,30a 0,25 barlık supercharger monte edildiğinde 300 beygir elde edilir.

Neden Supercharger?

Motor gücünü arttırmanın çeşitli yolları var.
Motorun ürettiği güç şu şekilde hesaplanır:

Güç= Basınç * Piston alanı * Piston yüksekliği * Devir * Silindir Sayısı /2
Piston alanı ve Silindir Yüksekliği

Piston alanı ve silindir yüksekliği motor hacmini ifade eder. Motorumuzun hacmini büyütmek çok masraflı olacağı için bu uygulama ekonomik değildir. 6 yeni piston, sekmanlar, conta takımı, işçilik, rodaj....
DEVİR

Devir sayısını arttırmak beygir getirmektedir. Ancak daha fazla devir çevirebilmek için piston, kol gibi dönen cisimlerin ağırlıklarını da azaltmak gerekir. 5,7 Litre Corvette 6500 devir de kalırken 1,6 Litre Hondalar 8000 devir çevirebilmekteler. Başka bir ifade ile motor hacmi arttıkça devir sayısını arttırmak da zorlaşır. Devir sayısını ciddi anlamda artırmak için özel imal edilmiş piston, kol ve yatak gibi parçalar kullanılır. Bunlar “Blue Print” denilen ağırlık eşitleme işlemine tabi tutulur. Sonuç olarak %10 devir arttırarak % 10 beygir almanız mümkün, ancak bu uygulama da ekonomik değil. 18,000 devir çeviren Formula 1 motorlarının her yarış sonrası emekliye ayrıldığını göz önünde bulundurursak.

SİLİNDİR SAYISI

Bu rakamla oynamamız mümkün değil.

BASINÇ

Supercharger motora giren hava miktarını arttırır. Daha fazla hava ile birlikte daha fazla benzin yanar, yanma odasındaki basınç yükselir ve pistonlar daha hızlı bir şekilde krankı çevirir.

Standart kullanımda motorunuza giren hava basıncı 1 bardır, yani kompressör devre dışıdır. Sportif kullanıma geçtiğiniz anda supercharger devreye girer.

Beygir elde etmek için yukarıda sayılan yöntemlerden sadece Supercharging en fazla gücü sunar. Günlük kullanımı hiç bozmaz ve 365 gün yaz, kış istediğiniz hava koşullarında güvenilirliğini devam ettirir.

alıntıdır..
 

 
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Koltuk Isıtma son mesaja git 6005 2 Ucemcskn
konu icon Presence of water in diesel fuel filter son mesaja git 11882 22 Ucemcskn
konu icon 2021 3008 Allure vs 2020 3008 Allure son mesaja git 181 0 knkckr
konu icon Kapı ve Emniyet Kemeri İkaz Sorunu son mesaja git 93 0 Hsyn94
konu icon Hortum kirilmasi son mesaja git 141 0 ibalogy
konu icon 5008 SÜRÜCÜ CAM KUMANDA SORUNU son mesaja git 4095 3 mete3838
konu icon 508 silecek ve hava yastığı problemi son mesaja git 2476 8 Abidin
konu icon 206 canbus bağlantısı son mesaja git 396 0 ercanqnc
konu icon 2017 partner tepee esp lambası son mesaja git 694 1 ulas55
konu icon Yüksek devir düşük hız otomatik araç son mesaja git 157 0 firatkoc436
konu icon Selonoid ve programlama hk. son mesaja git 1458 10 firatkoc436
konu icon 2008 peugeot 207 1.4 benzinli 90 HP 17 jant lastik son mesaja git 379 0 ishak207
konu icon Yağ seviyesi iyi uyarısı son mesaja git 1086 0 Ahmet melih10
konu icon 508 yol bilgisayarı son mesaja git 172 0 Ahmet melih10
konu icon 508 Ekran multimedia radyo sorunu son mesaja git 13239 7 altuners
konu icon 306 Otomatik Vites - Yardımcı olabilirmisiniz. son mesaja git 670 0 muhsintekin
konu icon P15A1,P15A3 VE P0524 ARIZA KODU son mesaja git 655 1 oguz03008
konu icon Partner Tepee 2016 5.viteste titreme son mesaja git 635 1 ulas55
konu icon 3008 Sunroof su alma sorunu son mesaja git 174 0 shnzgn
konu icon 3008 airbag veya gergili emniyet kemeri arızası.. son mesaja git 62170 32 kaya_suat
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JANUARY EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Ucemcskn 2
mete3838 1
ibalogy 1
Hsyn94 1
knkckr 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English