SUPERCHARGER nedir?
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Modifiye ve Tuning Bilgileri
Forum Tanımlaması: performans arttırıcı işlemler ve parcalarla ilgili gerekli bilgiler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=1906
Tarih: 30 Aralık 2024 Saat 20:13 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: SUPERCHARGER nedir?
Mesajı Yazan: Guests
Konu: SUPERCHARGER nedir?
Mesaj Tarihi: 05 Eylül 2008 Saat 15:50
Supercharger nedir?
Supercharger motorun
emebildiğinden daha fazla hava molekülünü yanma odasına sokabilen bir
hava pompasıdır. Supercharger'ın önünde bir kasnak vardır. Bu kasnak
motor krank kasnağı ile aynı anda haraket eder. Supercharger'ın kasnağı
krank kasnağı ile birlikte döndükçe arka taraftaki hava sıkıştırma
tekerleğini çevirir. Bu tekerlek hava moleküllerini salyangoz
şeklindeki kollektöre iter. Sıkıştırılan hava emme manifolduna girer.
Aslında havayı sıkıştıran bu tekerlik ve içinde bulunduğu salyangoz
şeklindeki kollektör turbochargerlarda da kullanılır.
Supercharger son yıllarda icat
edilmedi. İkinci dünya savaşından önce Mercedes Benz Grand Prix
arabalarını Supercharger ile donatıp yarıştıyordu. İkinci dünya
savaşında uçaklar da superchargerlandı. Örneğin Boeing B-29
SuperFortress bombardıman uçağı gücünü Superchargerdan alıyordu.
Günümüze dek birçok Supercharger modeli icat edildi ve otomotiv
sektöründe kullanıldı.
Son yıllarda Mercedes Benz firması birçok modelinde “Kompressör”
seçeniğini sunuyor. SL 55 AMG supercharger sayesinde 500 beygir güç
üretmekte.
Deniz seviyesinde ve ideal şartlar altında motorumuza giren havanın
basıncı 1 bardır. Daha doğrusu atmosferin üzerimize uyguladığı hava
basıncı 1 bardır. Supercharger ise bu 1 bar hava basıncının üzerinde
basınç oluşturur. Örneğin 1 bar atmosferik basınç ile 240 beygir güç
üreten 3,30a 0,25 barlık supercharger monte edildiğinde 300 beygir elde
edilir.
Neden Supercharger?
Motor gücünü arttırmanın çeşitli yolları var.
Motorun ürettiği güç şu şekilde hesaplanır:
Güç= Basınç * Piston alanı * Piston yüksekliği * Devir * Silindir Sayısı /2
Piston alanı ve Silindir Yüksekliği
Piston alanı ve
silindir yüksekliği motor hacmini ifade eder. Motorumuzun hacmini
büyütmek çok masraflı olacağı için bu uygulama ekonomik değildir. 6
yeni piston, sekmanlar, conta takımı, işçilik, rodaj....
DEVİR
Devir sayısını arttırmak beygir getirmektedir. Ancak daha fazla devir
çevirebilmek için piston, kol gibi dönen cisimlerin ağırlıklarını da
azaltmak gerekir. 5,7 Litre Corvette 6500 devir de kalırken 1,6 Litre
Hondalar 8000 devir çevirebilmekteler. Başka bir ifade ile motor hacmi
arttıkça devir sayısını arttırmak da zorlaşır. Devir sayısını ciddi
anlamda artırmak için özel imal edilmiş piston, kol ve yatak gibi
parçalar kullanılır. Bunlar “Blue Print” denilen ağırlık eşitleme
işlemine tabi tutulur. Sonuç olarak %10 devir arttırarak % 10 beygir
almanız mümkün, ancak bu uygulama da ekonomik değil. 18,000 devir
çeviren Formula 1 motorlarının her yarış sonrası emekliye ayrıldığını
göz önünde bulundurursak.
SİLİNDİR SAYISI
Bu rakamla oynamamız mümkün değil.
BASINÇ
Supercharger motora giren hava miktarını arttırır. Daha fazla hava ile
birlikte daha fazla benzin yanar, yanma odasındaki basınç yükselir ve
pistonlar daha hızlı bir şekilde krankı çevirir.
Standart kullanımda motorunuza giren hava basıncı 1 bardır, yani
kompressör devre dışıdır. Sportif kullanıma geçtiğiniz anda
supercharger devreye girer.
Beygir elde etmek için yukarıda sayılan yöntemlerden sadece
Supercharging en fazla gücü sunar. Günlük kullanımı hiç bozmaz ve 365
gün yaz, kış istediğiniz hava koşullarında güvenilirliğini devam
ettirir.
alıntıdır..
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Eylül 2008 Saat 15:51
|
Emrahcım guzel bılgıler
Ama alıntı ıse altına alıntı yaz yada baslarım soru sormaya SC ıle ılgılı :)
|
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Eylül 2008 Saat 15:54
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 16 Kasım 2008 Saat 13:33
EmRaH Yazdı:
Supercharger nedir? Supercharger motorun emebildiğinden daha fazla hava molekülünü yanma odasına sokabilen bir hava pompasıdır. Supercharger'ın önünde bir kasnak vardır. Bu kasnak motor krank kasnağı ile aynı anda haraket eder. Supercharger'ın kasnağı krank kasnağı ile birlikte döndükçe arka taraftaki hava sıkıştırma tekerleğini çevirir. Bu tekerlek hava moleküllerini salyangoz şeklindeki kollektöre iter. Sıkıştırılan hava emme manifolduna girer. Aslında havayı sıkıştıran bu tekerlik ve içinde bulunduğu salyangoz şeklindeki kollektör turbochargerlarda da kullanılır. Supercharger son yıllarda icat edilmedi. İkinci dünya savaşından önce Mercedes Benz Grand Prix arabalarını Supercharger ile donatıp yarıştıyordu. İkinci dünya savaşında uçaklar da superchargerlandı. Örneğin Boeing B-29 SuperFortress bombardıman uçağı gücünü Superchargerdan alıyordu. Günümüze dek birçok Supercharger modeli icat edildi ve otomotiv sektöründe kullanıldı.
Son yıllarda Mercedes Benz firması birçok modelinde “Kompressör” seçeniğini sunuyor. SL 55 AMG supercharger sayesinde 500 beygir güç üretmekte.
Deniz seviyesinde ve ideal şartlar altında motorumuza giren havanın basıncı 1 bardır. Daha doğrusu atmosferin üzerimize uyguladığı hava basıncı 1 bardır. Supercharger ise bu 1 bar hava basıncının üzerinde basınç oluşturur. Örneğin 1 bar atmosferik basınç ile 240 beygir güç üreten 3,30a 0,25 barlık supercharger monte edildiğinde 300 beygir elde edilir.
Neden Supercharger?
Motor gücünü arttırmanın çeşitli yolları var. Motorun ürettiği güç şu şekilde hesaplanır:
Güç= Basınç * Piston alanı * Piston yüksekliği * Devir * Silindir Sayısı /2 Piston alanı ve Silindir Yüksekliği
Piston alanı ve silindir yüksekliği motor hacmini ifade eder. Motorumuzun hacmini büyütmek çok masraflı olacağı için bu uygulama ekonomik değildir. 6 yeni piston, sekmanlar, conta takımı, işçilik, rodaj.... DEVİR
Devir sayısını arttırmak beygir getirmektedir. Ancak daha fazla devir çevirebilmek için piston, kol gibi dönen cisimlerin ağırlıklarını da azaltmak gerekir. 5,7 Litre Corvette 6500 devir de kalırken 1,6 Litre Hondalar 8000 devir çevirebilmekteler. Başka bir ifade ile motor hacmi arttıkça devir sayısını arttırmak da zorlaşır. Devir sayısını ciddi anlamda artırmak için özel imal edilmiş piston, kol ve yatak gibi parçalar kullanılır. Bunlar “Blue Print” denilen ağırlık eşitleme işlemine tabi tutulur. Sonuç olarak %10 devir arttırarak % 10 beygir almanız mümkün, ancak bu uygulama da ekonomik değil. 18,000 devir çeviren Formula 1 motorlarının her yarış sonrası emekliye ayrıldığını göz önünde bulundurursak. SİLİNDİR SAYISI
Bu rakamla oynamamız mümkün değil. BASINÇ
Supercharger motora giren hava miktarını arttırır. Daha fazla hava ile birlikte daha fazla benzin yanar, yanma odasındaki basınç yükselir ve pistonlar daha hızlı bir şekilde krankı çevirir.
Standart kullanımda motorunuza giren hava basıncı 1 bardır, yani kompressör devre dışıdır. Sportif kullanıma geçtiğiniz anda supercharger devreye girer.
Beygir elde etmek için yukarıda sayılan yöntemlerden sadece Supercharging en fazla gücü sunar. Günlük kullanımı hiç bozmaz ve 365 gün yaz, kış istediğiniz hava koşullarında güvenilirliğini devam ettirir.
alıntıdır..
|
|
|