Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL >Haberler
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - atmosferik motormu-turbo motormu görüşleriniz
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

atmosferik motormu-turbo motormu görüşleriniz

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  123>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
alfa Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
30 - Temmuz - 1985

Kayıt Tarihi: 11 Eylül 2011
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 43
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı alfa Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: atmosferik motormu-turbo motormu görüşleriniz
    Gönderim Zamanı: 14 Eylül 2011 Saat 22:19
peugeot üyeleri öncelikle herkese iyi akşamlar size göre atmosferik motormu yoksa turbo motormu düşüncelerinizi yazarmısınız.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Eylül 2011 Saat 22:34
Turbo tabi ki. Küçük hacimden büyük güç elde etme şansı turboda.
Atmosferiğin tek avantajı anlık gaz tepkileri alabilmek. 
Yukarı Dön
alfa Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
30 - Temmuz - 1985

Kayıt Tarihi: 11 Eylül 2011
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 43
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı alfa Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Eylül 2011 Saat 22:39
evet berkay doğru söyledin turbo aşırı güçlendirilebiliyor fakat atmosferik yakıt bakımından turbodan avantajlı havadan güç alan motor olduğu için yakıt içerde yanarken tam yakıta yüklenmiyo havayıda sıkıştırarak güç elde edebiliyo birde  ani tepki veriyo söylediğinde doğru bu arada
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Eylül 2011 Saat 22:48
Turbo düşük devirde kullanıldığında atmosferikten daha az yakıt tüketir diye biliyorum.

Mesela: 1,4 TSI 125HP Volkswagen Golf, Peugeot 307 1,6 16V 110HP'den daha az yakıt tüketiyor.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Eylül 2011 Saat 22:52
şimdi dostum turbosuz bir dizeli ben hayal edemiyorum.biraz daha zorlayıp hayal ettiğimde amçamın 70 model bedford u aklıma geliyor neyseki onu sattı ve 2004 te sıfır 1.9 tdi 130 luk transporter aldı Sırıtma
Yukarı Dön
alfa Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
30 - Temmuz - 1985

Kayıt Tarihi: 11 Eylül 2011
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 43
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı alfa Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Eylül 2011 Saat 22:58
evet 1.4 hacimli motorlar düşü düzeyde kullanıldıklarında dediğin gibi atmosferikten az yakıyolar fakat 2.0 turbo motorlu bir  araç sağlam yakması muhtemel  atmosferik motor doğuştan güçlü motor oldu yani demek istediğim ürtetilirken olduğu gibi üretiliyo  180 hp ise 180 dir yada 200 hp ise öledir tek kötü yanı atmosferik motor  aşırı güçlendirilemiyo çok zorlansa ancak 20  yada 30 hp belki ama turbo ya devasa güç takviyesi yapılabiliyor
Yukarı Dön
alfa Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
30 - Temmuz - 1985

Kayıt Tarihi: 11 Eylül 2011
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 43
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı alfa Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Eylül 2011 Saat 22:59
1,9 tdı  transporter bizde var babam almıştı geçen sene sıfır  çokda memnun almanlar  iyi iş çıkarmış deyip duruyor:):)
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Eylül 2011 Saat 23:12
Orjinalini yazan: alfa alfa Yazdı:

1,9 tdı  transporter bizde var babam almıştı geçen sene sıfır  çokda memnun almanlar  iyi iş çıkarmış deyip duruyor:):)


dostum transporter polonyada üretiliyor Göz Kırpma
Yukarı Dön
alfa Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
30 - Temmuz - 1985

Kayıt Tarihi: 11 Eylül 2011
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 43
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı alfa Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Eylül 2011 Saat 23:30
patenti almanlarda biliyorum ben wolswagen nin çünki artık ülkeler  araçlarını başka ülkelerde üretiyolar
Yukarı Dön
orhanax Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
01 - Ocak - 1982

Kayıt Tarihi: 15 Haziran 2011
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 337
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı orhanax Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Eylül 2011 Saat 00:42
Atmosferik iyidir. Tabii ki V12 olursa... :)
2006 307 SW 1.6 HDI Comfort
(B Rh+)
Yukarı Dön
bluee Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 15 Temmuz 2011
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 0
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı bluee Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Eylül 2011 Saat 01:19
dizel olarak turbolu olmasın tercih ederim benzinli olaraksa atmosferik olması tercihimdir. turbonun devride yavaş yavaş sönüyor bmw mercedes artık spor araçları için turbo kullanmayı bıraktı güçlü v8 v12 silindir atmosferik motorlar üretiyor agresif kullanmadığın zaman hem yakıt düşük hem horultulu motorun zevkini yaşıyosun. hep v8 motorlu aracım olmasını istemişimdir ama malum ülkemizdek vergiler ve benzin fiyatı o zevki yaşamam musade etmiyor.
Yukarı Dön
alfa Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
30 - Temmuz - 1985

Kayıt Tarihi: 11 Eylül 2011
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 43
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı alfa Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Eylül 2011 Saat 02:26
evt blue atmosferik çok heybetli bir homurtu çıkarıyo  öyle bir seski insan tahrik oluyor birde  çok çabuk seri harekete geçiyo atmosferiğe nekadar hava akımı okadar güç
Yukarı Dön
34sea45 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
14 - Ocak - 1984

Kayıt Tarihi: 23 Mayıs 2011
Konum: Ümraniye / İst
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1653
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 34sea45 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Eylül 2011 Saat 07:32
her daim turbo :)
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Eylül 2011 Saat 08:45
Orjinalini yazan: Berkay Berkay Yazdı:

Turbo düşük devirde kullanıldığında atmosferikten daha az yakıt tüketir diye biliyorum.

Mesela: 1,4 TSI 125HP Volkswagen Golf, Peugeot 307 1,6 16V 110HP'den daha az yakıt tüketiyor.
 
Bır dakıka burada bıraz yanlıs kıyaslama olmus. 1.4 tsı motorun az yakmasındakı olay turbo olusundan degıl dırekt enjeksıyon olusundan.
 
Ama genel olarak turbo motorlar daha az yakıt tuketebılır derler ama bu gercege pek yansımıyorGöz Kırpma
 
Mevzuda sudur. Dusuk devırde daha yuksek guc ve tork elde edebıldıgınden motoru daha dusuk devırlerde surebılmek mumkun oluyor...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Eylül 2011 Saat 08:53
Orjinalini yazan: bluee bluee Yazdı:

dizel olarak turbolu olmasın tercih ederim benzinli olaraksa atmosferik olması tercihimdir. turbonun devride yavaş yavaş sönüyor bmw mercedes artık spor araçları için turbo kullanmayı bıraktı güçlü v8 v12 silindir atmosferik motorlar üretiyor agresif kullanmadığın zaman hem yakıt düşük hem horultulu motorun zevkini yaşıyosun. hep v8 motorlu aracım olmasını istemişimdir ama malum ülkemizdek vergiler ve benzin fiyatı o zevki yaşamam musade etmiyor.
 
Bana kalırsa senın soyledıgının tam tersı... Mercedes son yıllarda turbo motorlara yonlendı. Zaten kucuk hacımlılerın cogu kompresor makıne. yanı atmosferık cok az. Buyuk makınelerde de bı-turbo kullanıyorGöz Kırpma
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Eylül 2011 Saat 09:29
Orjinalini yazan: Berkay Berkay Yazdı:

Turbo düşük devirde kullanıldığında atmosferikten daha az yakıt tüketir diye biliyorum.

Mesela: 1,4 TSI 125HP Volkswagen Golf, Peugeot 307 1,6 16V 110HP'den daha az yakıt tüketiyor.
 
evet bunu cem abi ile tartışmıştık. iki aynı aracı biri turbolu biri turbosuz aynı devirde kullanırsan turbolu olan daha güclü olduğu için turbosuz araç kadar gaza basmazsın doğal olarak yakıtı daha düşüktür. tabi turbolu diye asılırsan gaza geçmiş olsun (:


Düzenleyen metin - 15 Eylül 2011 Saat 10:29
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
Engin Tepe Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 31 Mayıs 2011
Konum: Başakşehir.
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2476
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Engin Tepe Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Eylül 2011 Saat 10:06
Orjinalini yazan: Engin Tepe Engin Tepe Yazdı:

Bizim gibi 1300 kıloluk arabada 115 bg ve 1598 cc gibi bi atmosferık motrlu araca bınersen olmz :D
18.2.0 oldumu 1.6 dan da az yakar. kı yakıyorda,
Gerisi için 1.4 tsı ler var VW
 Ama o kalkışlarda ki ses adamı bitiriyor. :D
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Eylül 2011 Saat 10:10
ilk sayfada arkadaş  şey demiş ''eğer araç dizel ise turbolu olmasını tercih ederim '' iyi de dostum zaten araç dizel se turbo kullanmak zorundasın. eğer kullanmassan araba bedford gibi olurGöz Kırpma
Yukarı Dön
Engin Tepe Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 31 Mayıs 2011
Konum: Başakşehir.
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2476
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Engin Tepe Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Eylül 2011 Saat 10:14
Aynen. Totosunu kaldıramaz bırde düşük cc ve bg de ise :D
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Eylül 2011 Saat 10:31
engin abi 1.4 turbosuz dizel motoru düşünsene bi hele bide vosvogen 1.2 tdi çıkartmış turboyu iptal et amcamın bedfordu ortaya çıkıyor
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  123>

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon peugeot 308 star-stop sorunu? (2015- ) son mesaja git 26319 20 Osman48
konu icon Start stop son mesaja git 192 0 zafercelebi
konu icon 206 hararet sorunu (çözüldü) son mesaja git 37000 27 kaan206
konu icon Arıza Işıkları... Anlamları son mesaja git 296731 31 dostcanlısı
konu icon Peugeot 206 hararet ve torsiyon sorunu son mesaja git 86 0 kaan206
konu icon Motor arızası aracı tamir ettiriniz uyarısı son mesaja git 94101 43 ozgurtavukcu07
konu icon 308 rolantide dalgalanma titreme son mesaja git 862 1 sensah
konu icon Ön göğüs kısmı açılması hk. son mesaja git 1034 5 Oto Tamir Servisim
konu icon Selülozik tiner silinen yerleri matlaştırdı iz yap son mesaja git 6239 12 stayk
konu icon 206 Otomatik Viteslerde Gazdan Cekince Devir sorun son mesaja git 1111 4 muratzengin
konu icon 2024 yılında 407 almak son mesaja git 309 0 Kazu59
konu icon "Clarion pu-2859a(l) rd3-01" Radyodan Aux alma son mesaja git 3617 1 Baki TANRISEVEN
konu icon 307 otomatik vites sorunu son mesaja git 49362 50 Pejo58
konu icon Tablet ekran dış bolumleri son mesaja git 531 0 Miskinler
konu icon 308 T7 Dizel Araç Aküden Akan Asitli Su Sorunu son mesaja git 345 0 Kalenders
konu icon 106 gti vites çubukları son mesaja git 596 0 SerkanPinar
konu icon Yeni 106 GTI a Yeni Usta - İstanbul Anadolu Yakası son mesaja git 91 0 SerkanPinar
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 4392 15 MMYILMAZ
konu icon 208 şanzıman vuruntu son mesaja git 1877 2 208adem1
konu icon PEUGEOT PANORAMİK CAM TAVAN MAĞDURİYETİ son mesaja git 1051 0 Just for Justice
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 NOVEMBER EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Kesim 4
muratzengin 3
Pejo58 3
SerkanPinar 2
wolkan35 2
yigit0060 2
yigitmustafa 2
kaan206 2
ulamburias 2
Oyk2147 2
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English