Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

atmosferik motormu-turbo motormu görüşleriniz

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL
Forum Adı: Haberler
Forum Tanımlaması: Otomobil, Teknoloji, Spor ve diğer tüm konular hakkında güncel haberler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=18184
Tarih: 04 Haziran 2025 Saat 12:12
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: atmosferik motormu-turbo motormu görüşleriniz
Mesajı Yazan: alfa
Konu: atmosferik motormu-turbo motormu görüşleriniz
Mesaj Tarihi: 14 Eylül 2011 Saat 22:19
peugeot üyeleri öncelikle herkese iyi akşamlar size göre atmosferik motormu yoksa turbo motormu düşüncelerinizi yazarmısınız.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 14 Eylül 2011 Saat 22:34
Turbo tabi ki. Küçük hacimden büyük güç elde etme şansı turboda.
Atmosferiğin tek avantajı anlık gaz tepkileri alabilmek. 


Mesajı Yazan: alfa
Mesaj Tarihi: 14 Eylül 2011 Saat 22:39
evet berkay doğru söyledin turbo aşırı güçlendirilebiliyor fakat atmosferik yakıt bakımından turbodan avantajlı havadan güç alan motor olduğu için yakıt içerde yanarken tam yakıta yüklenmiyo havayıda sıkıştırarak güç elde edebiliyo birde  ani tepki veriyo söylediğinde doğru bu arada


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 14 Eylül 2011 Saat 22:48
Turbo düşük devirde kullanıldığında atmosferikten daha az yakıt tüketir diye biliyorum.

Mesela: 1,4 TSI 125HP Volkswagen Golf, Peugeot 307 1,6 16V 110HP'den daha az yakıt tüketiyor.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 14 Eylül 2011 Saat 22:52
şimdi dostum turbosuz bir dizeli ben hayal edemiyorum.biraz daha zorlayıp hayal ettiğimde amçamın 70 model bedford u aklıma geliyor neyseki onu sattı ve 2004 te sıfır 1.9 tdi 130 luk transporter aldı Sırıtma


Mesajı Yazan: alfa
Mesaj Tarihi: 14 Eylül 2011 Saat 22:58
evet 1.4 hacimli motorlar düşü düzeyde kullanıldıklarında dediğin gibi atmosferikten az yakıyolar fakat 2.0 turbo motorlu bir  araç sağlam yakması muhtemel  atmosferik motor doğuştan güçlü motor oldu yani demek istediğim ürtetilirken olduğu gibi üretiliyo  180 hp ise 180 dir yada 200 hp ise öledir tek kötü yanı atmosferik motor  aşırı güçlendirilemiyo çok zorlansa ancak 20  yada 30 hp belki ama turbo ya devasa güç takviyesi yapılabiliyor


Mesajı Yazan: alfa
Mesaj Tarihi: 14 Eylül 2011 Saat 22:59
1,9 tdı  transporter bizde var babam almıştı geçen sene sıfır  çokda memnun almanlar  iyi iş çıkarmış deyip duruyor:):)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 14 Eylül 2011 Saat 23:12
Orjinalini yazan: alfa alfa Yazdı:

1,9 tdı  transporter bizde var babam almıştı geçen sene sıfır  çokda memnun almanlar  iyi iş çıkarmış deyip duruyor:):)


dostum transporter polonyada üretiliyor Göz Kırpma


Mesajı Yazan: alfa
Mesaj Tarihi: 14 Eylül 2011 Saat 23:30
patenti almanlarda biliyorum ben wolswagen nin çünki artık ülkeler  araçlarını başka ülkelerde üretiyolar


Mesajı Yazan: orhanax
Mesaj Tarihi: 15 Eylül 2011 Saat 00:42
Atmosferik iyidir. Tabii ki V12 olursa... :)

-------------
2006 307 SW 1.6 HDI Comfort
(B Rh+)


Mesajı Yazan: bluee
Mesaj Tarihi: 15 Eylül 2011 Saat 01:19
dizel olarak turbolu olmasın tercih ederim benzinli olaraksa atmosferik olması tercihimdir. turbonun devride yavaş yavaş sönüyor bmw mercedes artık spor araçları için turbo kullanmayı bıraktı güçlü v8 v12 silindir atmosferik motorlar üretiyor agresif kullanmadığın zaman hem yakıt düşük hem horultulu motorun zevkini yaşıyosun. hep v8 motorlu aracım olmasını istemişimdir ama malum ülkemizdek vergiler ve benzin fiyatı o zevki yaşamam musade etmiyor.


Mesajı Yazan: alfa
Mesaj Tarihi: 15 Eylül 2011 Saat 02:26
evt blue atmosferik çok heybetli bir homurtu çıkarıyo  öyle bir seski insan tahrik oluyor birde  çok çabuk seri harekete geçiyo atmosferiğe nekadar hava akımı okadar güç


Mesajı Yazan: 34sea45
Mesaj Tarihi: 15 Eylül 2011 Saat 07:32
her daim turbo :)

-------------
106 xr 1998 1,4 her daim benzinli+playstation (PeSBoX)
Çakmak/Ümraniye/İstanbul
0 507 250 90 71 - dincerkukku@hotmail.com


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 15 Eylül 2011 Saat 08:45
Orjinalini yazan: Berkay Berkay Yazdı:

Turbo düşük devirde kullanıldığında atmosferikten daha az yakıt tüketir diye biliyorum.

Mesela: 1,4 TSI 125HP Volkswagen Golf, Peugeot 307 1,6 16V 110HP'den daha az yakıt tüketiyor.
 
Bır dakıka burada bıraz yanlıs kıyaslama olmus. 1.4 tsı motorun az yakmasındakı olay turbo olusundan degıl dırekt enjeksıyon olusundan.
 
Ama genel olarak turbo motorlar daha az yakıt tuketebılır derler ama bu gercege pek yansımıyorGöz Kırpma
 
Mevzuda sudur. Dusuk devırde daha yuksek guc ve tork elde edebıldıgınden motoru daha dusuk devırlerde surebılmek mumkun oluyor...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 15 Eylül 2011 Saat 08:53
Orjinalini yazan: bluee bluee Yazdı:

dizel olarak turbolu olmasın tercih ederim benzinli olaraksa atmosferik olması tercihimdir. turbonun devride yavaş yavaş sönüyor bmw mercedes artık spor araçları için turbo kullanmayı bıraktı güçlü v8 v12 silindir atmosferik motorlar üretiyor agresif kullanmadığın zaman hem yakıt düşük hem horultulu motorun zevkini yaşıyosun. hep v8 motorlu aracım olmasını istemişimdir ama malum ülkemizdek vergiler ve benzin fiyatı o zevki yaşamam musade etmiyor.
 
Bana kalırsa senın soyledıgının tam tersı... Mercedes son yıllarda turbo motorlara yonlendı. Zaten kucuk hacımlılerın cogu kompresor makıne. yanı atmosferık cok az. Buyuk makınelerde de bı-turbo kullanıyorGöz Kırpma


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 15 Eylül 2011 Saat 09:29
Orjinalini yazan: Berkay Berkay Yazdı:

Turbo düşük devirde kullanıldığında atmosferikten daha az yakıt tüketir diye biliyorum.

Mesela: 1,4 TSI 125HP Volkswagen Golf, Peugeot 307 1,6 16V 110HP'den daha az yakıt tüketiyor.
 
evet bunu cem abi ile tartışmıştık. iki aynı aracı biri turbolu biri turbosuz aynı devirde kullanırsan turbolu olan daha güclü olduğu için turbosuz araç kadar gaza basmazsın doğal olarak yakıtı daha düşüktür. tabi turbolu diye asılırsan gaza geçmiş olsun (:


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Engin Tepe
Mesaj Tarihi: 15 Eylül 2011 Saat 10:06
Orjinalini yazan: Engin Tepe Engin Tepe Yazdı:

Bizim gibi 1300 kıloluk arabada 115 bg ve 1598 cc gibi bi atmosferık motrlu araca bınersen olmz :D
18.2.0 oldumu 1.6 dan da az yakar. kı yakıyorda,
Gerisi için 1.4 tsı ler var VW
 Ama o kalkışlarda ki ses adamı bitiriyor. :D


-------------
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 15 Eylül 2011 Saat 10:10
ilk sayfada arkadaş  şey demiş ''eğer araç dizel ise turbolu olmasını tercih ederim '' iyi de dostum zaten araç dizel se turbo kullanmak zorundasın. eğer kullanmassan araba bedford gibi olurGöz Kırpma


Mesajı Yazan: Engin Tepe
Mesaj Tarihi: 15 Eylül 2011 Saat 10:14
Aynen. Totosunu kaldıramaz bırde düşük cc ve bg de ise :D

-------------
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 15 Eylül 2011 Saat 10:31
engin abi 1.4 turbosuz dizel motoru düşünsene bi hele bide vosvogen 1.2 tdi çıkartmış turboyu iptal et amcamın bedfordu ortaya çıkıyor


Mesajı Yazan: 307P
Mesaj Tarihi: 15 Eylül 2011 Saat 15:22
Turbo aracın sürüşü daha keyifli geliyor bana..


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 15 Eylül 2011 Saat 15:24
Orjinalini yazan: 307P 307P Yazdı:

Turbo aracın sürüşü daha keyifli geliyor bana..
 
Evet haklısın turbonun basıncı sayesınde dusuk devırde elde edılen torku kullanmak keyıflı oluyor. Ama turbonun basıncı ıptal olunca motor ne hale gelıyor sen cok ıyı bılıyorsun Sırıtma


Mesajı Yazan: Engin Tepe
Mesaj Tarihi: 15 Eylül 2011 Saat 15:37
Orjinalini yazan: berkekk berkekk Yazdı:

engin abi 1.4 turbosuz dizel motoru düşünsene bi hele bide vosvogen 1.2 tdi çıkartmış turboyu iptal et amcamın bedfordu ortaya çıkıyor
Çok çılgınca  :D

-------------
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄


Mesajı Yazan: 307P
Mesaj Tarihi: 15 Eylül 2011 Saat 16:03
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: 307P 307P Yazdı:

Turbo aracın sürüşü daha keyifli geliyor bana..
 
Evet haklısın turbonun basıncı sayesınde dusuk devırde elde edılen torku kullanmak keyıflı oluyor. Ama turbonun basıncı ıptal olunca motor ne hale gelıyor sen cok ıyı bılıyorsun Sırıtma


Hahaha koptum yahuu.Bilmem mii Sinirli Sırıtma


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 15 Eylül 2011 Saat 16:45
Orjinalini yazan: 307P 307P Yazdı:

Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: 307P 307P Yazdı:

Turbo aracın sürüşü daha keyifli geliyor bana..
 
Evet haklısın turbonun basıncı sayesınde dusuk devırde elde edılen torku kullanmak keyıflı oluyor. Ama turbonun basıncı ıptal olunca motor ne hale gelıyor sen cok ıyı bılıyorsun Sırıtma


Hahaha koptum yahuu.Bilmem mii Sinirli Sırıtma
 
O sabah elımı yakmıstım ve acayıp terlemıstım hıc unutmuyorum yanı. Sende bır su bıle ısmarlamadın Göz Kırpma


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 15 Eylül 2011 Saat 20:00
Ama turbolu araçların bakımları zor oluyormuş galiba örnek olarak TSI ya da FSI (turbosuz ama zormuş)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 15 Eylül 2011 Saat 20:33
Motor ömrü açısından atmosferiğin daha sağlıklı olduğunu söylemişti bir zamanlar bir arkadaşım.Nedenini,niçinini bilmem ama..


Mesajı Yazan: Muhammet ÇAKIR
Mesaj Tarihi: 15 Eylül 2011 Saat 20:37
Orjinalini yazan: 307P 307P Yazdı:

Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: 307P 307P Yazdı:

Turbo aracın sürüşü daha keyifli geliyor bana..
 
Evet haklısın turbonun basıncı sayesınde dusuk devırde elde edılen torku kullanmak keyıflı oluyor. Ama turbonun basıncı ıptal olunca motor ne hale gelıyor sen cok ıyı bılıyorsun Sırıtma


Hahaha koptum yahuu.Bilmem mii Sinirli Sırıtma
sen buralara gelırmıydın kanka Sırıtma 

-------------
1998 VW GOLF 1.6 105 hp
Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!!


Mesajı Yazan: 307P
Mesaj Tarihi: 15 Eylül 2011 Saat 21:28
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: 307P 307P Yazdı:

Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: 307P 307P Yazdı:

Turbo aracın sürüşü daha keyifli geliyor bana..
 
Evet haklısın turbonun basıncı sayesınde dusuk devırde elde edılen torku kullanmak keyıflı oluyor. Ama turbonun basıncı ıptal olunca motor ne hale gelıyor sen cok ıyı bılıyorsun Sırıtma


Hahaha koptum yahuu.Bilmem mii Sinirli Sırıtma
 
O sabah elımı yakmıstım ve acayıp terlemıstım hıc unutmuyorum yanı. Sende bır su bıle ısmarlamadın Göz Kırpma


Üzüntüden ve sinirden düşünemedim kusura bakma Göz Kırpma

Orjinalini yazan: Muhammet ÇAKIR Muhammet ÇAKIR Yazdı:

sen buralara gelırmıydın kanka Sırıtma 


Giriyordum zaten ama mesaj atamıyordum kanka Gülme


Mesajı Yazan: tayfundoner
Mesaj Tarihi: 16 Eylül 2011 Saat 00:19
bence atmosferik motor bence 1.9 d 75 bg partnerle 110 bg turbo dizel connect kafa tutarım ben + yakıt açısından en uygunu...

-------------
TYFN DNR
2000 PEUGEOT PARTNER 1.9 D
TYFN_DNR28@hotmail.com

Gurbetçi Çotanak 028


Mesajı Yazan: mimitt
Mesaj Tarihi: 16 Eylül 2011 Saat 01:02
ben atmosferik diyorum peki ama neden?

bugüne kadar kullandığım turbo beslemeli araçlar volvo 850 t5, volvo s40 t4, corolla d4d,308 hdi, iki benzinli iki dizel motor.

dizel ler tamamen ekonomik yakıt tüketimi üzerine kurulmuş sistemler barındırıyor,günümüzde 1.4 1.2 benzinli turbo araçlarda var gene ekonomik yakıt tüketimi tabanlı.

biz turbolu araç kullanmayı bilmiyoruz,sabah marşa bas yürü,akşam eve gel park et stop et,böyle bir dünya turbolu araçların ömrünü kısaltıyor,piyasa daki dizel araçlara dikkat ederseniz hemen hemen hepsinin turbosundan ses gelir,ve bu ses normal bir turbo çalışma sesi değildir,evet belki turbo tam olarak arızalanmıyor ama performans kaybı olduğu da su götürmez bir gerçek.

bunun dışında eski amerikan yada klasik araçlara baktığımız da büyük hacimlere göre orta dereceli güçler ürettiklerini görürüz,bu sistemlerde motor en üst devirlerde bile kapasitesinin altında güçler ürettiği için çok zorlanmaz ve uzun yıllar sağlıklı kalırlar,turbolu motorlar içinde durum aynı.küçük hacim büyük güç,dah açok zorlanma dah açok yıpranmayı beraberinde getirecektir,1,6 t 200 lik bir motor 2.0 200hp lik bir motora göre daha çok yorulacaktır. 


-------------
2001 peugeot 406 sv bva
2010 peugeot 308 Millesim hdi(dv6C) Auto6r


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 16 Eylül 2011 Saat 08:50
Orjinalini yazan: mimitt mimitt Yazdı:

ben atmosferik diyorum peki ama neden?

bugüne kadar kullandığım turbo beslemeli araçlar volvo 850 t5, volvo s40 t4, corolla d4d,308 hdi, iki benzinli iki dizel motor.

dizel ler tamamen ekonomik yakıt tüketimi üzerine kurulmuş sistemler barındırıyor,günümüzde 1.4 1.2 benzinli turbo araçlarda var gene ekonomik yakıt tüketimi tabanlı.

biz turbolu araç kullanmayı bilmiyoruz,sabah marşa bas yürü,akşam eve gel park et stop et,böyle bir dünya turbolu araçların ömrünü kısaltıyor,piyasa daki dizel araçlara dikkat ederseniz hemen hemen hepsinin turbosundan ses gelir,ve bu ses normal bir turbo çalışma sesi değildir,evet belki turbo tam olarak arızalanmıyor ama performans kaybı olduğu da su götürmez bir gerçek.

bunun dışında eski amerikan yada klasik araçlara baktığımız da büyük hacimlere göre orta dereceli güçler ürettiklerini görürüz,bu sistemlerde motor en üst devirlerde bile kapasitesinin altında güçler ürettiği için çok zorlanmaz ve uzun yıllar sağlıklı kalırlar,turbolu motorlar içinde durum aynı.küçük hacim büyük güç,dah açok zorlanma dah açok yıpranmayı beraberinde getirecektir,1,6 t 200 lik bir motor 2.0 200hp lik bir motora göre daha çok yorulacaktır. 
 
Evet kardesım cok haklısın... Aynen benım yazacagım cumlelerı yazmıssın. Turbolu motorlarda turbonun bır mıktar sogumasın ımkan tanımak ıcın rolantıde calısır halde bırakmak gerek ama bunu kım yapıyor???
 
Onun harıcınde turbo bır dopıngtır dopınglı motor ıster ıstemez daha buyuk sıkısmalarla calısacak dolayısıyla daha cabuk yıpranacaktır...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 16 Eylül 2011 Saat 11:57
çoğu aracın şöfor kapısında türkce tabi turbo araçlar için geçerli uzun yoldan sonra en az 1 dakka rolantide çalıştırın der Göz Kırpma bakınız kia cerato 


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 16 Eylül 2011 Saat 12:01
Orjinalini yazan: berkekk berkekk Yazdı:

çoğu aracın şöfor kapısında türkce tabi turbo araçlar için geçerli uzun yoldan sonra en az 1 dakka rolantide çalıştırın der Göz Kırpma bakınız kia cerato 
 
Oyle bır yazıya hıc rastlamadım ama koymaya basladılarsa guzel bır durum. Cunku dızel veya benzınlı farketmez turbolu olan her aracı rolantıde bekleyerek turbonun sogumasına ımkan tanımak turbo omru noktasında cok onem tasır


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 16 Eylül 2011 Saat 12:07
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: berkekk berkekk Yazdı:

çoğu aracın şöfor kapısında türkce tabi turbo araçlar için geçerli uzun yoldan sonra en az 1 dakka rolantide çalıştırın der Göz Kırpma bakınız kia cerato 
 
Oyle bır yazıya hıc rastlamadım ama koymaya basladılarsa guzel bır durum. Cunku dızel veya benzınlı farketmez turbolu olan her aracı rolantıde bekleyerek turbonun sogumasına ımkan tanımak turbo omru noktasında cok onem tasır
 
abi ben bir kaç kere denk geldim o yazıyı hatırlıyorum. turbolu araçlara koyuyorlar
 
hatta geçen bir abimiz anlattı. Denizli - Çal arası dolmuşçuluk yapan bir abi varmış Mercedes sprinter minibüsü ile yolcu taşıyormuş. Adam aracını çalıştırdığında inip bir sigara içer ondan sonra yola çıkarmış, yolda devirli ve aracı yormadan çok rahat kullanırmış, aynı zamanda durduğunda da stop etmeden önce bir sigara içip öyle stop ediyormuş.
 
araç şuan 750.000 küsür km de imiş ve hiç arıza yapmamış. Yalan olmasın debriyaj mı bişey dediler ama o bile hiç değişmemiş, başka parçada olabilir benim aklımda devriyaj kaldı. Bu adamı şuanda mercedes yakından takip ediyormuş (:
 
belki yakında reklamlarına çıkar aracımız sorunsuz hiç arıza yapmadan şukadar gitmiştir gibisinden.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 16 Eylül 2011 Saat 12:08
abi yerli kia ceratolarda büyük harfle yazıyor sanayide rastladım Göz Kırpma  metin abimde görmüş . turbo araç sıkıntı yaa. zamanın yarış arabaları hep atmosferik. 2.0 motor 1.6 turboya göre her daim daha rahat gider. 1.6 çabuk boğulur


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 16 Eylül 2011 Saat 12:11
Iste bende her zaman bu konudan bahsedıyorum. Bılınclı olan kısı her zaman daha ustundur Sırıtma


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 16 Eylül 2011 Saat 12:19
acem abi bu lafı üstüme alınıyom çok teşekkürler Star


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 16 Eylül 2011 Saat 12:21
Orjinalini yazan: berkekk berkekk Yazdı:

acem abi bu lafı üstüme alınıyom çok teşekkürler Star
 
Ister ustune ıster altına alın farketmez Sırıtma


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 16 Eylül 2011 Saat 12:23
Kahkaha  hahaha bu güzeldi


Mesajı Yazan: mimitt
Mesaj Tarihi: 16 Eylül 2011 Saat 16:09
bazı tez canlı insanlar için(ör: ben) uzun yol yada şehir içi kullanımdan sonra beklenmesi gereken 30 saniye bile sıkıcı olabiliyor,çözüm turbo timer :) yakında onu takıcaz inşallah.

-------------
2001 peugeot 406 sv bva
2010 peugeot 308 Millesim hdi(dv6C) Auto6r


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 16 Eylül 2011 Saat 17:17
Mimit o kadar diyorsun abi taktır şunu da bir görelim artık ya:D Yoksa ben minik yağ pompası alıp takacam sonra aracımın arkasındaki HDI kısmının başına bir "m" ekleyeceğim Star


Mesajı Yazan: mimitt
Mesaj Tarihi: 17 Eylül 2011 Saat 01:09
farklı önceliklerim var araçla ilgili onları yapıyorum sıra ona da gelecek :)

-------------
2001 peugeot 406 sv bva
2010 peugeot 308 Millesim hdi(dv6C) Auto6r



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net