|
407 dizel otomatik vites geçiş problemi (6 ileri) |
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Yazar | |||
avcifurkan
1. Vites 24 - Eylül - 1982 Kayıt Tarihi: 23 Ağustos 2011 Konum: Eskişehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 88 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı avcifurkan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 11 Eylül 2011 Saat 01:00 |
||
Herkese merhaba;
Yeni aldığım 2007 407 2.0 HDI Executive OV aracım 106.000 km de. Bizim araçtaki şanzıman tipini bilmiyorum ama sanırım yetkili serviste AL6 dediler. Anlatım şeklim biraz konuşma dili gibi olacak ama affınıza sığınarak problemi izah etmeye çalışayım; 2 gün önce şehir içinde 2. vitesten 3. vitese geçişte araç sanki araba debriyajlıymış ve debriyaja basıp gaza basmış gibi boşa gaz yedi (1-2 sn) ve sonra 3 e geçti tabi bu geçiş sırasında vuruntu yaptı doğal olarak, denedim sadece 2->3 geçişinde var 4->3 veya 3->2 geçişinde problem yok, diğer viteslerde problem yok D konumu veya Manuel (Tiptronik) konumu farketmiyor, bazen problemsiz geçiyor, tam gazda da veya en küçük gazda kullanımda da aynı durum var. Aracı aldım alalı 1200 km kullandım hiç yapmadı 2 gündür bu problem var. Dün yaptığım yaklaşık 40 km lik deneme ve testlerimde problemi başka bir boyuta taşıdım diyebilirim şöyle ki; araç çevre yolunda motor sıcaklığı 80'i geçmedi, ve bütün durup (denemek için birçok kez sağa çekip tekrar kalktım) kalkmalarımda dip gaz ve normal gaz basışımda, tiptronikte veya D konumunda hiçbir sorun çıkarmadı. Nasıl ki şehir içine geçtim ve yavaş kullanıma geçtim motor sıcaklığı 90'ı göstermeye başladı, farkettim problemi tekrar yapmaya başladı. Vuruntu da 2->3 geçişinde boşa gaz yiyormuş gibi geldiği için ben gazdan ayağımı çekiyordum vurma ve sarsıntı bu sırada oluyordu, inadına gaza basış ayarımı hiç değiştirmeden (dip gazda da normal gazda da) defalarca denedim bir iki kez hariç en ufak bir sarsıntı veya vuruntu olmadı tek sıkıntı o boşa gaz yeme durumu oldu Şimdi durum bu vuruntu benim ayağımı korkup gazdan çekmemden ve bu sıradada vitesin yerini bulamamasından (benim düşüncem) kaynaklanıyormuş gibi ama gazdan çekmezsem ayağı ve normalmiş gibi devam edersem bir iki kez hariç yapmadı. Eskişehir'de ki ustaya (otomatikçi değil, genel bakımları yaptırdığım usta) sordum telefonda şanzuman yağ değişim zamanı gelmiş olabilir dedi, fakat yanına gittim durumu görünce prayermi platin mi plaka mı ne dedi hatırlamıyorum ama takım halde değişmesi gerekir dedi, ama bu şekilde 40-50.000 km daha kullanabilirsin sadece 2->3 geçişinde dikkat et vuruntu yaptırma dedi, masraf olarakta 2.500 - 3.500 TL arası değişebilir dedi. Yani usta hemen değişelim durum kötü gibi fırsatçılık yapmadı sağolsun dürsütçe bana durumu anlattı. Şu an yapacağın masraf ile 30 bin km sonra yapacağın veya tamamen arıza durumuna geçtiğinde yapacağın masraf aynı olur dedi. Bugün yetkili servise götürdüm şanzımanda yazılımsal hiçbir arıza kaydı yok, bu şekilde kullanmaya devam edin problem ilerlerse o zaman bakalım dediler. Çok uzun oldu özür dilerim ama durumu tam ayrıntılarıyla anlatmak istedim buraya kadar okuduğunuz için teşekkür ederim. Fikirleriniz ve yorumlarınız nelerdir, nasıl bir yol izleyeyim ne yapmalıyım? Revizyon kaçınılmaz mı? Şimdiden teşekkür ederim. |
|||
avcifurkan
1. Vites 24 - Eylül - 1982 Kayıt Tarihi: 23 Ağustos 2011 Konum: Eskişehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 88 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı avcifurkan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
||
Bu arada forumu aradım ama 407 ve 6 ileri otomatik ile iligli birşey bulamadım,
konuyu açmam gereken yer burası değil veya bu problemle ilgili benzer başka bir mesaj varsa beni oraya yönlendirip bu mesajımı silebilirsiniz. |
|||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Merhaba,
Oncelikle gecmis olsun. Forumumuzda otomatik sanzimanlar konusunda bilgili, tecrubeli pek cok kullanici mevcut. Ancak pek cogu AL4 sanzimana sahip arac kullanicilari. Sizin aracinizdaki sanzimanin adi AL6 degil AM6. Kendisi Japon uretimi olup hakkinda cok az bilgi var. Ancak soyle bir bilginin durumunuza uygun olacagini dusunuyorum. AM6 sanzimanlar hakkinda yayimlanmis teknik bir ilan var ve bu teknik ilanda sizin bahsettiginiz sorun yaziyor. Teknik ilan: 701 numarali teknik ilan asagida listelenen AM6 sanzimana sahip modeller icin gecerlidir. Peugeot 407 build kodu 10766 RJ kadar olanlar ve su motor kodlarindan birine sahip olanlar: DT17TED4, DW10BTED4 veya ES9A. Peugeot 307 build kodu 10766 89 ya kadar olanlar ve DW10BTED4 motora sahip olanlar. Peugeot 607 build kodu 10766 89 ya kadar olanlar. Dokumanin ilgili bolumu soyle der: Ariza: Vites kolu D ve arac rolantide ve kalkis aninda titreme. 2. vitesten 3. vitese gecerken, 3. vitesten 4. vitese gecerken veya 3'ten 2'ye inerken vuruntu. Sebep: C1, C2, C3, B1 hidrolik bloklarinda hata. Onerilen cozum: Hidrolik valf blogunun degisimi Lutfen aracinizin motorunu ve build kodunu yukaridaki listeden kontrol eder misini? Gecmis olsun. |
|||
avcifurkan
1. Vites 24 - Eylül - 1982 Kayıt Tarihi: 23 Ağustos 2011 Konum: Eskişehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 88 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı avcifurkan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
||
Teşekkür ederim,
şimdi motor kodunu bulmaya çalıştım ama nerden bulabilirim bilemedim, build kodunuda aynı şekilde bulamadım, bu kodlar nerde yazar nasıl bulabilirim. Şasi noda RHRJ ibaresi geçiyor fakat D ile başlayan nerdedir bilmiyorum. Birde bu problemin şehir içi kullanımda olması neye delalettir, çünkü çevre yolunda hiç bir problem yok. |
|||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Dilerseniz sasi numaranizi ozel mesaj olarak bana gonderin, bakayim. |
|||
avcifurkan
1. Vites 24 - Eylül - 1982 Kayıt Tarihi: 23 Ağustos 2011 Konum: Eskişehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 88 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı avcifurkan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
||
Özel mesaj gönderdim, ilginize teşekkür ederim.
|
|||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Build kodunuz 10973 CJ. Dolayisiyla benim verdigim 10766 RJ'den sonra uretilmis. Yani benim gonderdigim teknik ilani gozardi edebilirsiniz. Sanziman yagini hic degistirdiniz mi? Düzenleyen koliva - 11 Eylül 2011 Saat 12:03 |
|||
avcifurkan
1. Vites 24 - Eylül - 1982 Kayıt Tarihi: 23 Ağustos 2011 Konum: Eskişehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 88 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı avcifurkan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
||
Hayır hiç değişmemiş şimdiye kadar. |
|||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Vuruntu probleminiz olmasa bile sanziman yagini belirli kilometrelerde degistirmeniz gerekir. Bu, otomatik sanzimaninizin omrunu artirir. Belki yag degisimi ile probleminiz gecmeyecek ama bu probleme simdiye kadar yag degistirmemis olmanizin payinin da oldugunu dusunuyorum. Bence ilk olarak bir yag degisimine gitmeniz gerekmekte. Sanzimanin sehir ici trafikte asiri isinmasi neticesinde yagin vazifesini tam olarak goremedigini tahmin ediyorum. |
|||
avcifurkan
1. Vites 24 - Eylül - 1982 Kayıt Tarihi: 23 Ağustos 2011 Konum: Eskişehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 88 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı avcifurkan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
||
Bende değişim düşünüyorum açıkcası sonuçta eğer problemi çözerse çok daha uygun maliyetli çözüm olacak yok eğer çözmez ise bile şanzımanı revizyona kadar daha fala problem çıkarmaktan koruyacaktır (revizyon için şu an mali durumlar elverişli değil maalesef ancak 2012 haziran gibi olabilir eğere gerekirse).
Yanlız bu şanzıman yağı değişimi için özel bilgi tecrübe ve bazende başka bir cihaz gerekiyormuş galiba. Düzenleyen avcifurkan - 11 Eylül 2011 Saat 21:15 |
|||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Isinin ehli bir ustanin yaginizi degistirmesi yarariniza olacaktir. Bu konuda Eskisehir'de ikamet eden forumdaslarin yardimini isteyebilirsiniz. Ben yine bu konuda bildiklerimi sizlere aktarayim, gerisi size kalmis. AM6 diye bilinen otomatik sanzimanlar Peugeot gibi daha pek cok aracta kullanilmistir. Ayni zamanda AWTF-80 SC diye de geciyor. Yine bildigim kadariyla Volvo da bu sanzimani bir iki modelinde kullanmis(S60R, V70R modelleri), kullaniyor. Tipki AL4 otomatik sanzimanlarda oldugu gibi sanziman yagini kontrol etmek icin yag cubugu bulunmaz. Yag degistirilmeden once vites P konumuna alinir ve sirasiyla butun viteslere gecirilir ve her degisimde yaklasik 3 saniye beklenir. Sonra tekrar P konumuna alinir ve 2 dakika daha beklenir. Degisim esnasinda sanzimandaki yagin sicakligini olcmek gerekir ve bunun icin aracin cihaza baglanmasi gerekir. |
|||
avcifurkan
1. Vites 24 - Eylül - 1982 Kayıt Tarihi: 23 Ağustos 2011 Konum: Eskişehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 88 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı avcifurkan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
||
Eskişehir'de iyi bir otomatikçi ve bu şanzımandan anlayan usta olduğunu hiç zannetmiyorum. Ama sık sık İzmit'e babamı ziyarete gidiyorum, oradan İstanbul 1 saat, İstanbul'da da iyi bir usta uygun olabilir benim için. Bu arada sizden başka kimseden de bir yorum gelmedi, sanırım benim şanzımandan kullanan pek kimsecikler yok |
|||
avcifurkan
1. Vites 24 - Eylül - 1982 Kayıt Tarihi: 23 Ağustos 2011 Konum: Eskişehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 88 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı avcifurkan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
||
Öncelikle şanzıman yağını değiştirme yoluna gideceğim, özellikle peugeot ile ilgilenen otomatikçi bir usta araştırıyorum. Değişim yapınca gelişmeleri burdan sizinle paylaşırım.
Problemin sadece şehir içi kullanımda olması bana da şanzıman yağının ısınınca işlevini yerine getirememesi ihtimalini düşündürdü. Sonuçta valf aynı valf, şanzımanın içindeki balatlar aynı balata motor sıcaklı 80 iken hiçbir problem yok. Düzenleyen avcifurkan - 13 Eylül 2011 Saat 09:44 |
|||
2007 407 2.0 HDI Executive OV
|
|||
avcifurkan
1. Vites 24 - Eylül - 1982 Kayıt Tarihi: 23 Ağustos 2011 Konum: Eskişehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 88 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı avcifurkan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
||
Geçtiğimiz hafta sonu İstanbul'daydım. Aracı usta ile iyice inceledik ve son karar 2-3 vites geçişinde ki problem şanzımanın içinden kaynaklandığı oldu, Revizyona girince tümü set olarak değişecek, ve yaklaşık 2000-2500 TL gibi bir masrafı olacak. Ustaya şu an bütçe uygun değil, seneye yaza bıraksam ne olur dedim, 2-3 geçişini yumuşak yapmaya çalış bir müddet daha idare edersin dedi.
Yağ değişiminin hiçbir etkisi olmaz , yağ olsaydı tüm viteslerde problem yaşardın dedi. Durum böyle 2012 temmuz gibi revizyona vereceğim aracı.
|
|||
2007 407 2.0 HDI Executive OV
|
|||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Aracinizda sikinti olsun ya da olmasin sanziman yagini belirli araliklarla degistirmeniz gerekir. Siz 106 bindeki aracin simdiye kadar hic sanziman yagini degistirtmemissiniz. Ben yerinizde olsam yine de yagi degistirirdim.
|
|||
ErolSen
2. Vites 21 - Şubat - 1985 Kayıt Tarihi: 30 Ağustos 2009 Konum: ESKİŞEHİR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 247 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
eskişehirde bildiğim bi oto şanzumancı var fakat dükkanın adını ve yerini tam olarak hatırlayamıyorum benimde araç arıza yapmıştı halletmişti sağolsun sadece oto şanzuman üzerine çalışıyor kartvizitini bulursam yazıcam adresini telefonunu baktırırsın oraya öyle bahsettiğin kadar bi maliyeti de olmaz diye düşünüyorum. takip edersin burayı. Düzenleyen ErolSen - 30 Eylül 2011 Saat 10:00 |
|||
Erol ŞEN
ESKİŞEHİR 21.02.1985 B Rh + 2005 206 X Line 1.4 O.V |
|||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
bursada bir usta duymuştum, hazır bursaya da yakınken gitmenizi tavsiye ederim. yanılmıyorsam mercedes bmv gibi yetkili servisler bile yapamadıklarını bu ustaya gönderip yaptırıyorlarmış biraz araştırmanızı tavsiye ederim.
|
|||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|||
avcifurkan
1. Vites 24 - Eylül - 1982 Kayıt Tarihi: 23 Ağustos 2011 Konum: Eskişehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 88 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı avcifurkan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
||
Öncelikle ilginize teşekkür ederim. Bursa'ya da sürekli gidiyorum, Bursa veya Eskişehir farketmez ustalara ulaşabileceğim bir adres telefon iletebilirseniz hemen baktırayım.
|
|||
2007 407 2.0 HDI Executive OV
|
|||
Ako06
1. Vites 24 - Ocak - 1991 Kayıt Tarihi: 26 Şubat 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 136 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
bi kaç ustaya baktırmanızda fayda var bence. direk 2000 2500 tl vermeye pek sıcak bakmam açıkcası.bi kaç ustayla daha gorusun . selamlar.
|
|||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
bana tavsiye eden abim ile hemen iletişime geçiyorum, peugeot bile yapamadığı şanzımanları ona yaptırıyormuş.
|
|||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|||
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |