Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Otomobillerde Fren Sistemi ve Disk Frenler !!!
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Otomobillerde Fren Sistemi ve Disk Frenler !!!

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  123 4>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Otomobillerde Fren Sistemi ve Disk Frenler !!!
    Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 11:07
                                                                                       

Uploaded with ImageShack.us

          Bir otomobilin hiç şüphesiz en önemli bölümlerinden biri fren sistemidir. Bir araçta fren sistemi ne kadar güçlü ve etkiliyse o araç da o kadar güvenlidir diyebiliriz. Günümüzün bütün modern araçlarında disk frenler kullanılır. Fren pedalına bastığınızda sistemdeki hidrolik sıvının yerini değiştirmiş olursunuz, bu değişim fren disklerine bir piston yardımıyla iletildiğinde araç disk üzerindeki sürtünme kuvvetinin etkisiyle yavaşlamaya başlar. Ne kadar fazla güç uygularsanız disk o kadar baskıya maruz kalır ve tekerleğin dönüş hızı yavaşlar. Disk frenler birçok arabada önde yer alır fakat günümüzde dört tekerlekte de bu tip frenler kullanılmaya başlanmıştır. Disk frenlerin asıl önemli olduğu yer ön taraftır. Çünkü frenleme en iyi ön tekerlekler vasıtasıyla yapılır. Bunu şöyle açıklayabiliriz, hareket eden bir nesneyi yavaşlatmaya başladığımızda eylemsizlik prensibine göre kütle hareketini devam ettirmek ister. Eğer siz bu harekete izin vermezseniz, nesnenin ağırlık merkezi öne kayar. Nasıl araba içinde otururken fren yapıldığında istemsiz olarak ileri doğru bir hareket yapıyorsak, aynı şekilde araç da öne doğru eğilim yapar. Bu eğilimi ve ön kısma yaklaşan ağırlık merkezini durdurmanın en etkili yolu da ön tekerleklerin durdurulmasıdır. Fren esnasında aracın arka tekerleklerinin yerle olan teması ve üzerine binen yük miktarı azalacağından frenleme konusunda pek etkili olamazlar. Fakat eğer geri geri giderken fren yaparsak, o zaman da asıl yük arka frenlere binecek ve arka frenler daha etkili olacaktır.


Disk Frenler

          Disk frenler yanda göründüğü üzere kaliper, piston, balatalar, disk ve bağlantı noktalarından oluşur. Fren pedalına bastığımızda sistemdeki hidrolik sıvıyı boruya iteriz. Sıvıların sıkıştıralamaz oluşu ve bulundukları kabın her noktasına aynı basıncı uygulamaları prensibinden yararlanılarak, boru içerisindeki sıvı ince bir geçitten kaliperlerin arasındaki balata pistonuna iletilir. Ayağınızla fren pedalına uyguladığınız 2kg’lık bir kuvvet ile, daracık kesitli olan kanal ağzından sıvının pistona genişleyerek iletilmesini sağlar ve bunun neticesinde 2 tonluk bir basınç oluşturabilirsiniz. Çünkü uygulanan kuvvet cidarı piston üzerinde çok daha geniştir ve sıvılar üzerine uygulanan basıncı her noktaya eşit ilettiğinden kat be kat fazla bir kuvvet ile piston yer değiştirmeye zorlanır. Pistonun ucunda ve diskin arka tarafında bulunan balatalar ile disk sanki mengene ile sıkılıyormuş gibi basınca maruz kalır. Bu disk balataların arasında tekerlekle beraber dönmekte olduğundan frenleme ile birlikte inanılmaz bir sürtünme ve buna bağlı ısı enerjisi oluşur. Bu sürtünme o kadar büyüktür ki, disk tamamen ateş kırmızısı haline bile gelebilir. Özellikle Formula 1 yarışlarında birçoğumuz sert firenaj esnasında diskin kızardığına şahit olmuştur.

Sonuç olarak frenler aracın hareketiyle oluşan kinetik enerjiyi sönümleyerek ısı enerjisine çevirir. Bunu yaparken sürtünmeyle oluşan yüksek ısının hızlı şekilde disklerden ve balatalardan atılması gerekir. Bunu kolaylaştırmak için de ısı transfer katsayısı yüksek malzemelerden disk üretmek ve kaliperlere hava kanalları yerleştirmek en çok kullanılan yöntemlerdir.





Uploaded with ImageShack.us

                                                                                                                                                                                              




Düzenleyen by_ersin - 06 Eylül 2011 Saat 11:08
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 11:24
ersin abi ellerine sağlık.
 
merak ediyorum bazı araçların arka frenleri kampana bazı araçların ise arka frenleri disktir. peki bunların artıları ve eksileri nelerdir
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
oktay_251 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites

30 - Temmuz - 1985

Kayıt Tarihi: 03 Ağustos 2011
Konum: Burdur, Bucak
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 85
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı oktay_251 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 11:32

ben bide benim arabayı alana kadar 4 tekerde disk olanları abs li olmak zorunda diye biliyodum meğer alakası yokmuş Sırıtma

bilgilendirme için teşekkürler Sırıtma
2004 Wolkswagen Bora Pasific 1.6 16V 105HP Benzinli
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 11:40
bende 4 disk olunca abs li oluyor diye biliyordum ama sadece önler disk oluncada absli oluyormuş peki arka kampana olduğu için abs arka tekerler için geçerli değil sanırım.
 
ersin abi birde sadece önler disk olanlar da frene basınca sadece önler tutmuyor arkalarda tutuyor olması lazım. kapmananın içinde ikitane piston var diye biliyorum, biri frene basınca şişiyor diğeri el frenini çekince şişiyor diye biliyorum.
 
yanlışsa doğru bilgi alabilirmiyim arkadaşlardan,
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 11:58
 
Arkası dısk veya kampana olsun farketmeksızın 4 ude aynı anda tutarlar.
Sadece on fren kuvvetı arkalara gore daha fazladır. Cunku frenleme esnasında aracın butun agırlık one geldıgı ıcın onler dha kuvvetlı olmalıdır.
 
Sunuda bılmelısınız kı arka frenler on frenle esıt kuvvette tutmaz. Yoksa arac vırajlarda savrulur. Her zaman arka fren daha az tutar ve tutmalıdırda. Bazı araclarda torsıyona baglı mekanık lımıtor bulunur. Arkaya daha cok yuk konuldugunda arka frenlerın kuvvetı artırılır. Bazı modellerde ıse elekktronık lımıtor bulunur.
 
Dısk ısınma sartlarında daha ıyı soguyabıldıgından ustundur. Ayrıca dıskte fren ayarı gerekmez. Kampanalarda gerekebılır. Cunku bazıları el ıle ayarlanır bazıları otomatık ayarlarıdır.
 
Son olarak abs fren mesafesını uzatmaz. Emnıyetlı ve mumkun olan en kısa surede aracı durdurur. Abs olmayıpta kayan lastık daha uzun surede durur. Ayrıca kontrolunde olmaması en kotu yanı...


Düzenleyen CeCoLi - 06 Eylül 2011 Saat 12:04
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 12:02
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

bende 4 disk olunca abs li oluyor diye biliyordum ama sadece önler disk oluncada absli oluyormuş peki arka kampana olduğu için abs arka tekerler için geçerli değil sanırım.
 
ersin abi birde sadece önler disk olanlar da frene basınca sadece önler tutmuyor arkalarda tutuyor olması lazım. kapmananın içinde ikitane piston var diye biliyorum, biri frene basınca şişiyor diğeri el frenini çekince şişiyor diye biliyorum.
 
yanlışsa doğru bilgi alabilirmiyim arkadaşlardan,
 
Metınım o pıstonların ıkısıde frene bastıgında dısa cıkarak balataları kampana yuzeyıne dogru bastırırlar. Cunku kampana ıcınde sırt sırta calısan 2 balata vardır. Bunlar tek tek calısamaz. 
El frenıyle o pıstonlar calısmaz. El fren telının cekmesı sayesınde ayrı bır mekanık kol vasıtasıyla balatalar bastırılır.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 12:10
Faydalı paylaşım için teşekkürler.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 12:13
peki cecoli bir şey sorucam... çoğu kişi zaman zaman bayağı bir iddalaşıyor kusu havada absli ve abs siz iki aynı model marka araç aynı anda fren yaptığında abs siz araç daha cabuk duruyor muhabbeti nedir ???   
Yukarı Dön
tolga35 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
20 - Ağustos - 1971

Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 204
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tolga35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 12:18
   selamlar;araçlarda frenleme esnasında ister disk olsun ister kampana önler tam tutar arkalarsa yüke göre basıncı ayarlar ama asla önler kadar kuvvetli tutmaz çünkü aynı tutarsa arkadan savrulma gerçekleşir,bu tüm araçlar için geçerlidir.arka tekerleklerin yüke göre fren gücünü ayarlayan parçaya fren limitörü denir.limitör basitçe;genelde aracın arka dingiline bağlı bir musluk gibi çalışır yük arttıkça dingile bağlı musluk açılır ve daha çok hidrolik pompalanır dolayısıyla arkalarda fren kuvveti artar.
   arkaların disk olmasının en büyük avantajı disk balatalarının kampana balatalarına göre daha dengeli ve düz basmasıdır.kampanada balata eridikçe basma alanı azalır ama diskte balata bitene kadar stabil basar.birde kampanalar belli km'lerde ayar ister diskte böyle bir problem yoktur...
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 12:20
Orjinalini yazan: by_ersin by_ersin Yazdı:

peki cecoli bir şey sorucam... çoğu kişi zaman zaman bayağı bir iddalaşıyor kusu havada absli ve abs siz iki aynı model marka araç aynı anda fren yaptığında abs siz araç daha cabuk duruyor muhabbeti nedir ???   
 
Ben kabul etmıyorum abıcım. Suankı aracların ortalama fren mesafelerı 40mt cıvarlarında.
100-0 ı 35mt ye kadar ınen araclar var. Bu durum oncelıkle lastık olculerı ve kalıtesıyle dırek alakalı olmakla bırlıkte dısk veya kampana olcutlerıylede yakından alakalı. Bunun harıcınde daha yeın araclardakı abs pompalarıda daha gelıskın.
 
Sozumun ozu abs sız bır aracın bu degerlerı asla yakalayamayacagına ınanıyorum... Cunku kayan lastık daha uzun mesafede duruyor.
 
Esasında bu denenebılır ama lastıge bayagı bır hasar verır. Once absyı devre dısı bırakıp frenleyeceksın lastıkler kayacak. Aradan sure gecıp dısklerın ısısı normale geldıkten sonra bırde abs ıle frenleyeceksın... Farkı acıkca ortaya cıkar...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 12:22
peki cecoli bey.. verdiğiniz bu altın değerindeki bilgiler için çok teşekkür ederiz.. Thumbs Up
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 12:28
Orjinalini yazan: tolga35 tolga35 Yazdı:

   selamlar;araçlarda frenleme esnasında ister disk olsun ister kampana önler tam tutar arkalarsa yüke göre basıncı ayarlar ama asla önler kadar kuvvetli tutmaz çünkü aynı tutarsa arkadan savrulma gerçekleşir,bu tüm araçlar için geçerlidir.arka tekerleklerin yüke göre fren gücünü ayarlayan parçaya fren limitörü denir.limitör basitçe;genelde aracın arka dingiline bağlı bir musluk gibi çalışır yük arttıkça dingile bağlı musluk açılır ve daha çok hidrolik pompalanır dolayısıyla arkalarda fren kuvveti artar.
   arkaların disk olmasının en büyük avantajı disk balatalarının kampana balatalarına göre daha dengeli ve düz basmasıdır.kampanada balata eridikçe basma alanı azalır ama diskte balata bitene kadar stabil basar.birde kampanalar belli km'lerde ayar ister diskte böyle bir problem yoktur...
 
Bak ben yukarıda bırsey yazmısım...
 
Mısal benım aracta mekanık lımıtor yok buna ne dıyeceksın??? Bendekı elektronık olarak calısıyor. Daha yenı model araclarda fren basıncı elektronık olarak ayarlanıyor. Bunu merkezı fren yonetım sıstemı gerceklestırıyor. Ornegın EBD gıbı farklı tekere farklı fren basıncı yaptırıyor veya ESP gıbı sen gaza basarken bıle arac savrulmaya basladıgında ıstedıgı tekere ıstedıgı kadar fren yaptırıyor. Ben bunu sahsen denedım. Gaza dıplemısken bılınclı olarak aracı savurdum ve gaz pedalınıa basıyor olmama ragmen aracın abs tıtresımını hıssettım...
 
Ayrıca bazı kampanalarda bosluk ayarıda otomatık olanlarıda vardır.
Yukarı Dön
tolga35 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
20 - Ağustos - 1971

Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 204
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tolga35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 12:54
sevgili cecoli;senin dediğin üst düzey güvenlik sistemleri.benim anlattığım sistemin temeli.değişik sistemler elbette var,örneğin bende bi siena var onun limitörü fren merkezinin altında arkaya giden fren borularının girişine bağlı ve bildiğim kadarıyla önlere verilen gücün belli bir yüzdesi düşürülerek arkaya verilmesi esasına göre çalışıyor...
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 13:04
Orjinalini yazan: tolga35 tolga35 Yazdı:

sevgili cecoli;senin dediğin üst düzey güvenlik sistemleri.benim anlattığım sistemin temeli.değişik sistemler elbette var,örneğin bende bi siena var onun limitörü fren merkezinin altında arkaya giden fren borularının girişine bağlı ve bildiğim kadarıyla önlere verilen gücün belli bir yüzdesi düşürülerek arkaya verilmesi esasına göre çalışıyor...
 
Evet aynen oyle gelen basıncı azaltmaya yarıyor ve aracın arkasına yuk konulursa basıncı artırıyor. O sekılde calısıyor.
 
Ama bu elektronık lımıtor benım aracımda bıle var yanı. O kadar matah bırsey degıl Gülme
Yukarı Dön
tolga35 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
20 - Ağustos - 1971

Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 204
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tolga35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 13:28
valla doğru söylüyosun teknoloji hızla gelişiyo seramik frenler bile nerdeyse standart olacak.ancak ne olursa olsun iyi bir frenlemede iyi bir lastiğin rolü büyük...
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 13:32
Orjinalini yazan: tolga35 tolga35 Yazdı:

valla doğru söylüyosun teknoloji hızla gelişiyo seramik frenler bile nerdeyse standart olacak.ancak ne olursa olsun iyi bir frenlemede iyi bir lastiğin rolü büyük...
 
Evet orada haklısın... Lastık olmadıktan sonra ıstedıgı kadar abs olsun esp olsun fayda etmez. Olay yere tutunumda bıtıyor.
 
Yalnız bu elektronık lımıtor olayı sızın araclarda da olması lazım. Sızın aracların frenlerı benımkınden daha gelıskın... 307 lerde ben lımıtor falan hıc gormedım.
Yukarı Dön
tolga35 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
20 - Ağustos - 1971

Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 204
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tolga35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 13:37

az önce verdiğim limitör örneği bendeki fiat siena ait.valla ben pug yeni aldım onun hakkında pek bi bilgim yok ne biliyosam sizden öğrendim Gülme

2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 13:39
Orjinalini yazan: tolga35 tolga35 Yazdı:

az önce verdiğim limitör örneği bendeki fiat siena ait.valla ben pug yeni aldım onun hakkında pek bi bilgim yok ne biliyosam sizden öğrendim Gülme

 
Tamam sıenayı anladım. Ben 307 ıcın konusuyorum... 
307 her sekılde daha gelıskın bır model. Ayrıca hepsı 4 dısk fren zaten. Arkası kampana olanına rastlamadım.
Yukarı Dön
tolga35 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
20 - Ağustos - 1971

Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 204
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tolga35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 13:48
haklısın dostum 4 teker disk 307ler.birde şu konu var bir araçta abs ne kadar çabuk devreye giriyorsa o aracın lastiği kötü demektir,çünkü abs kayma anında devreye girer kötü lastikte zaten frende kayma eğilimi gösterir...
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 13:59
hazır cem abi seni yakalamışken birşey daha sormak istiyorum,
 
bilirsiniz uzun yol yaptıkdan sonra diskler ısındığı için araç yıkatmak tavsiye edilmez çünkü sıcak diske su değdiğinde yamulmalar meydana geliyor bunu takibende ömrü kısa oluyor.
 
şimdi merak ettiğim, geçen denizliden gelirken yolda hiç fren yapmadan sakin olarak geliyordum daha sonra pamukovada mola vermeye karar verdim, mola yerine yaklaşırken hızımı düşürdüm ve sadece içeri girerken hafif fren yaptım.
 
sorum şu; araçtan indiğimde belki aracı yıkatırım diye disklerin sıcaklığını elim ile kontrol ettim ve ön disklerin arkalalara göre daha fazla tutması ve daha fazla ısınması gerekirken önler elimi değdirecek kadar soğuk arka diskler ise elimi değdiremeyecek kadar sıcakdı bunun sebebi nedir?
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  123 4>

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Isı Kalkanı son mesaja git 104 0 kaya52
konu icon E-3008 Otomatik D Vitese Alma Sorunu son mesaja git 280 0 CBerkG
konu icon pejo 106 son mesaja git 773 0 badking530
konu icon Start stop son mesaja git 132 0 İlyas41
konu icon Peugeot 208 2021 Model 1.2 PT - Klima Fan Sorunu son mesaja git 1374 0 berkancelik
konu icon Peugeout 208 Otomatik Şanzıman Sorunu son mesaja git 519 0 Ozgur30
konu icon Urea Egzoz Emisyon Arızası son mesaja git 562 0 Şmşk
konu icon Presence of water in diesel fuel filter son mesaja git 14978 23 M.Emin
konu icon 508-Fren Sistemi Arızası son mesaja git 17564 16 tga508
konu icon 307 klima yönlendirme sorunu son mesaja git 713 0 KerimSahin
konu icon 206 Akü ŞArj Problemi son mesaja git 1110 0 rekasparov
konu icon 5008 ELEKTRİKLİ BAGAJ son mesaja git 5563 1 efe24
konu icon VİTES GEÇİŞİ son mesaja git 3372 1 peugeot301
konu icon İZMİR - SİNYAL KOLU TAMİRİ YARDIM son mesaja git 4938 7 Sorgum
konu icon Peugeot 206 Garip Sorun Lütfen Yardım son mesaja git 626 0 muratatalay
konu icon 2011 Peugeot 308 - Elektrik Devre Arızası son mesaja git 8704 10 Alphanet
konu icon P tuşu son mesaja git 1390 0 Ahmet2341
konu icon Üyelerimizin Meslek Bilgileri son mesaja git 12639 527 Saido26
konu icon 106 gti almak istiyorum yardımcı olursanız çok svi son mesaja git 1583 0 Burak307xsi
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 812 0 Sezgindogan
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JULY EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
İlyas41 1
badking530 1
CBerkG 1
kaya52 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English