Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL >Haberler
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Daha az yakıtın 'altın formülü'
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Daha az yakıtın 'altın formülü'

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
kaan__ Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
02 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 30 Aralık 2010
Konum: konya/selçuklu
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 571
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kaan__ Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Daha az yakıtın 'altın formülü'
    Gönderim Zamanı: 01 Eylül 2011 Saat 01:09
Daha az yakıtın 'altın formülü'
Yüksek vites, düşük devir, sabit hız...

Daha az yakıtın altın formülü

Çukurova Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Makine Mühendisliği Bölüm Başkanı ve Otomotiv Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Kadir Aydın, ''Araçlarda yüksek vites, düşük devir, sabit hız mantığı en temel yakıt tüketim uygulamasıdır'' dedi.

Aydın, yaptığı açıklamada, içten yanmalı motorlara karşı artan talep karşısında otomotiv sanayisinin, günümüzde en ileri teknoloji ile üretim gerçekleştiren sektörlerden birisi haline geldiğini söyledi.

Enerji kaynaklarının verimli kullanılmasından çevresel faktörlere, ekonomiden konfora kadar tüm konuları kapsayan otomotiv alanı içinde en dikkati çeken noktanın, yakıtlar ve yakıt ekonomisi olduğunu belirten Aydın, günümüzde sadece fosil kökenli yakıtlar değil, aynı zamanda alternatif enerji kaynaklarından elde edilen yakıtların da kullanıldığını kaydetti.

Aydın, hidrojen enerjisi, güneş enerjisi, atıklar, yağlı tohumlar gibi birçok kaynağın, yakıt üretimi için bilim insanları tarafından araştırıldığını ve kullanıldığını belirterek, ''Artan petrol fiyatları ile otomobil kullanıcılarının en temel konusu bugün kuşkusuz yakıt ekonomisi. Yakıt ekonomisi sağlamak amacıyla yakıt katkı maddeleri ve piyasada bulunan ekonomi cihazları otomobil kullanıcıları tarafından denenmekte. Ayrıca, ekonomik sürüş teknikleri günlük hayatımızda sıklıkla uyguladığımız konular arasında yerini aldı'' dedi.

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR
Yakıt ekonomisi için dikkat edilmesi gereken hususlar olduğunu anlatan Aydın, şunları söyledi:

''Ancak bir otomobilden kullanıcı olarak beklentilerimizi de net olarak belirlememiz gerekiyor. Otomobil kullanıcılarının birçoğu araçlarında yüksek performans olmasını ister. Özellikle hızlı ivmelenme, yokuşlarda rahat hareket kabiliyeti gibi performans konuları, otomobil kullanıcıları için önemli başlıklar olsa da, bunlar aynı zamanda yakıt tüketimini artıran unsurlardır. Performans ve yakıt ekonomisi birbirine zıt iki konudur. Bir araçtan hem performans, hem de daha az yakıt tüketmesini beklemek akılcı değildir. Kullanıcılar tarafından performansa yönelik aracın dizaynında ve motorlarında sonradan yapılan değişiklikler (modifiye) yakıt tüketimine olumsuz yansır. Aracın özellikle aerodinamik yapısı ve motorun güç artışına yönelik yapılan bu teknik değişiklikler performans ve yakıt tüketimini artırır.''

DÜŞÜK YAKIT TÜKETİMİ İÇİN UYARILAR
Aydın, içten yanmalı motorlarda yakıt tüketimini azaltmak için benzinli ya da dizel hangi motor olursa olsun, tavsiye edilen en önemli kullanım şeklinin, en kısa zamanda yüksek viteslere ulaşarak aracın seyrini sağlamak olduğunu söyledi.

Normal seyirde, örneğin 3'ncü vitesten 4'ncü vitese geçmek için hangi devirde vites atılmasının önemli olduğunu ifade eden Aydın, ''Yani ekonomi mi, yoksa spor modunda mı bir kullanış olacağı tamamen sürücüye bağlı. Aracın seyrini etkilemeyecek en ideal ve düşük devirlerde vites değiştirmek muhakkak surette yakıt ekonomisi sağlayacaktır'' dedi.

Aydın, bunun sürüş tarzı haline dönüştürülmesi halinde aradaki farkın çok geçmeden görülebileceğini belirterek, şöyle konuştu:

''Eğer tercihimiz örneğin 2 bin devir değil de 3 bin ya da 3 bin 500 devirde motor hızında vites değişikliği olursa, burada hızlı bir ivmelenme sağlamak mümkün olacaktır. Ancak yakıt tüketimimiz bir o kadar artacaktır. Kontrollü vites geçişi önemli. Özetle, araçlarda yüksek vites düşük devir sabit hız mantığı en temel yakıt tüketim uygulamasıdır. Araç hızı arttığında, araca yönelik hava direnci de artacağından yüzde 10 ve yüzde 20 arasında yakıt tüketimi fazlalaşmaktadır.''

ANİ FRENDEN KAÇININ
Araçta tasarruf için bir diğer konunun da frenleme olduğunu, üretilen enerjiyi hareket etmek için kullanacakken, ani fren ile bunun kaybedilebileceğine işaret eden Aydın, şunları söyledi:

''Günlük hayattan buna bir örnek vermek gerekirse, 200 metre ileride trafik ışıklarında kırmızı ışığın yandığını gördüğümüz halde halen gaza basıp enerji üretir ve ışıklara yaklaştığımızda sert fren ile durmaya çalıştığımız anlarda, aslında ilerlemek için üretmiş olduğumuz ve daha fazla mesafe gidebileceğimiz enerjimizi frenleme ile kaybetmiş oluyoruz. Bu nedenle trafik şartlarını göz önünde bulundurarak ani frenlemelerden kaçınmak, yakıt tüketiminizi azaltır.

KLİMANIN AÇILMASI
Araçlarda bulunan konfor donanımları da aracın yakıt tüketimini etkilemektedir. Klima bunların başında gelmektedir. Unutulmaması gereken şey, araç üzerinde çalışan herhangi bir parça, enerjisini doğrudan ya da dolaylı olarak motor ana milinde üretilmiş olan güçten almaktadır. Dolayısıyla aracınız seyir halinde iken klimanın açılması, klima kompresörü ve donanımlarının ana milden güç çekeceği anlamına gelir. Bu durumda tekerleklere iletilmesi gereken gücü sağlamak amacı ile kaybedilen güç ekstra yakıt ile sağlanmaktadır.

SUNROOF AÇIKSA?
Sunroof ve pencerelerin açık olması, hava direncini artıracağından yakıt tüketimini de artıracaktır. Kullanıcıların dikkat etmesi gereken bir diğer husus ise lastik havalarıdır. Eğer lastik havaları standart değerlerden düşük olursa, yol ile olan temas yüzeyi artacağından, sürtünme artacaktır. Bu nedenle aracı istenilen seviyede hareket ettirebilmek için yakıt tüketimi artacaktır. Düzenli olarak araçlarda lastik havalarının kontrolü yapılmalıdır. Ayrıca araçların bakımlarının düzenli olarak yapılması, yukarıda sıralanan konuların etkinliğini artıracaktır.''

EKONOMİ CİHAZLARI VE MODİFİYE
Aydın, piyasada çeşitli markalarda satılan ekonomi cihazları veya malzemelerinin kimisinin manyetik alan etkili, kimisinin ise hava akışını etkileyen tiplerde olduğunu söyledi.

Hava akışını düzenleyici bu cihazların emme manifolduna monte edilerek silindir içerisine giren havanın hızını ve yönünü değiştirerek türbülans oluşturduğunu belirten Aydın, ''Bu hava yakıtın iyi bir karışım oluşturmasını sağlamaktadır. Ancak ekonomi cihazların çoğu, modern motorlarda değil, daha eski teknoloji motorlarda az da olsa avantajlar sağlamaktadır'' dedi.

Aydın, performansa yönelik yapılan modifiye çalışmalarının, ekonomik yakıt tüketimine ters bir işlem olduğunu belirterek, şunları kaydetti:

''Hız ve güç istenilen yerde yakıt tüketimi daima artar. Her ne kadar aerodinamik olarak aracın hava sürtünme direnci düşse de, motorda yapılan değişikliklerle ekstra güç talebi yakıt tüketimini artırmaktadır. Günümüzde kullanılan araçların hemen hepsi, elektronik kontrol ünitesine sahip araçlardır. Halk dilinde beyin olarak tanımlanan bu parçada mevcut yazılım ile araç üzerindeki tüm elektronik sistemler çalıştırılır ve kontrol altında tutulur. Elektronik kontrol ünitesindeki çip üzerinde yapılan değişiklikle ekstra güç ve tork elde etmek mümkün olmaktadır. Ancak gücün ve torkun arttığı yerde yakıt tüketimi de artar.''AA

sahip olduğun herşey bir gün sana sahip olur...
2004 307 sw 1.6 auto 110hp
2009 308 sw 1.6hdi 110hp
2011 3008 feline MCP-Auto6R 112hp

Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Eylül 2011 Saat 01:10
Güzel Paylaşım; Ellerine Sağlık Kaan Kardeş,
Bende Paylaşmıştım Bir Süre Önce Bu Konuyu...Thumbs Up
Yukarı Dön
kaan__ Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
02 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 30 Aralık 2010
Konum: konya/selçuklu
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 571
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kaan__ Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Eylül 2011 Saat 01:12
saolsın albayım...görünce ailemizle paylaşmak istedimGöz Kırpma
sahip olduğun herşey bir gün sana sahip olur...
2004 307 sw 1.6 auto 110hp
2009 308 sw 1.6hdi 110hp
2011 3008 feline MCP-Auto6R 112hp

Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Eylül 2011 Saat 01:18
Çok İyi Yaptın Kardeşim... Arada Hatırlatmak İyidir... Hemen Aracımızda Sorun Aramamak Lazım Bu Bilgiler Faydalı Olacaktır...
Yukarı Dön
Emperor905 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
30 - Eylül - 1980

Kayıt Tarihi: 15 Ağustos 2011
Konum: Trakya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 103
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Emperor905 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Eylül 2011 Saat 02:13
Biliyorduk ancak hatırlatma babında paylaşmanız iyi olmuş.teşekkürler...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Eylül 2011 Saat 02:36
Dıkkat edıyorum bazı yuksek guclu motora sahıp araclar bıle yerıne uygun sarfıyat degerlerı sergıleyebılıyor. Bunda sanzuman oranlarının ve motorun dusuk devırde uretmıs oldugu torkun buyuk onemı var.
 
En son Audı A6 1.8T multıtronık kullandım. 120 ıle gıderken devır 2000-2100 cıvarında.
E39 5.28i  90km hızla yanılmıyorsam 1600-1700 devır gıbı gıdıyor.
 
Hal boyle olunca sakın kullanımda dusuk devır ıle sayreden motor makul yakıt tuketımlerı sergılıyor.
 
Bızım araclara bakacak olursak benzınlıler 90km hızda ortalama 2500 devırde gıdıyorlar.
Dızeller ıse 90km hızda 2000 devır cıvarında gıdıyorlar.
 
Iste bu durumlarda yakıtta en makul sartları yakalıyor...
 
Fakat haddınden fazla dusuk devır ıle kullanmakta motora zarar verır bunuda hatırlatmadan gecmeyelım Göz Kırpma
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Eylül 2011 Saat 08:08
Bende yeni peugeot kullanıcısı olarak ve foruma yeni katılan biri olarak  yaptığınız açıklamalar için teşekkürler...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Eylül 2011 Saat 10:31
Bizim peder çok düşük devirde yüksek devirde kullandı motor sağır oldu. Benzinli araçlarda vites değiştirmenin ideal devri 3000 devirdir.

Ellerine Sağlık
Yukarı Dön
goner Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 14 Ağustos 2011
Konum: fethiye
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 30
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı goner Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Eylül 2011 Saat 01:37

düşük devirde vites değiştiriyorum lakin motordan tak tak tak ses geliyor sonra toparlıyor kendi bu aralar sıklaştı bu sesler

birde boşdayken 4000 5000 devir gaz verince ön kaput sanki tam kapanmamış gibi titriyor
ne yapmalıyım


Düzenleyen goner - 18 Eylül 2011 Saat 01:39
Yukarı Dön
Haksen016 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
23 - Temmuz - 1973

Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2010
Konum: Bursa,Osmangazi
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1952
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Haksen016 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Eylül 2011 Saat 09:28
paylaşım için tşk.
2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 306 1.6 8V silindir kapak son mesaja git 517 0 freestyle53
konu icon 307 çözümsüz hararet problemi son mesaja git 6496 16 a.selim
konu icon PEVGEOT 206 TEKLEM SORUNU son mesaja git 199 0 kartal5200
konu icon ECO MOD DEVREDEYKEN İSTOP ETTİ son mesaja git 471 0 alibozoglu1
konu icon İlk araç 206 gti son mesaja git 381 0 leow
konu icon Üçgen içinde Ünlem işareti son mesaja git 107617 14 Salihsencan
konu icon PEJO 206 isaco far ayarı son mesaja git 1615 0 kralex18
konu icon Peugeut / TEKLEME SORUNU - Kronik son mesaja git 3264 4 Rock
konu icon 407 bagaj sorunu (çözüldü) son mesaja git 10181 9 Pejocum
konu icon Rcz Arıza Işığı Gaz Yememe Titreme son mesaja git 9016 1 Barisge
konu icon Peugeot 2002 suv son mesaja git 1084 0 Pyrs
konu icon 3008 2025 RODAJ VE DİĞER KONULAR son mesaja git 1271 0 ankaralı_emre
konu icon peugeot 107 3D son mesaja git 23 0 karauurböcei
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 1707 1 Eren yıldız
konu icon Otomatik şanzıman da vuruntu son mesaja git 55653 87 Eren yıldız
konu icon Isı Kalkanı son mesaja git 328 0 kaya52
konu icon E-3008 Otomatik D Vitese Alma Sorunu son mesaja git 1437 0 CBerkG
konu icon pejo 106 son mesaja git 2912 0 badking530
konu icon Start stop son mesaja git 293 0 İlyas41
konu icon Peugeot 208 2021 Model 1.2 PT - Klima Fan Sorunu son mesaja git 2934 0 berkancelik
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JULY EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Eren yıldız 2
karauurböcei 1
ankaralı_emre 1
Pyrs 1
Barisge 1
Pejocum 1
Rock 1
kralex18 1
Salihsencan 1
leow 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English