Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Daha az yakıtın 'altın formülü'

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL
Forum Adı: Haberler
Forum Tanımlaması: Otomobil, Teknoloji, Spor ve diğer tüm konular hakkında güncel haberler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=17811
Tarih: 18 Mayıs 2025 Saat 02:55
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Daha az yakıtın 'altın formülü'
Mesajı Yazan: kaan__
Konu: Daha az yakıtın 'altın formülü'
Mesaj Tarihi: 01 Eylül 2011 Saat 01:09
Daha az yakıtın 'altın formülü'
Yüksek vites, düşük devir, sabit hız...

Daha az yakıtın altın formülü

http://ekonomi.haberturk.com/etiket/%C3%A7ukurova_%C3%BCniversitesi_m%C3%BChendislik_mimarl%C4%B1k_fak%C3%BCltesi_makine_m%C3%BChendisli%C4%9Fi" rel="nofollow - Çukurova Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Makine Mühendisliği Bölüm Başkanı ve Otomotiv Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Kadir Aydın, ''Araçlarda yüksek vites, düşük devir, sabit hız mantığı en temel yakıt tüketim uygulamasıdır'' dedi.

Aydın, yaptığı açıklamada, içten yanmalı motorlara karşı artan talep karşısında otomotiv sanayisinin, günümüzde en ileri teknoloji ile üretim gerçekleştiren sektörlerden birisi haline geldiğini söyledi.

http://ekonomi.haberturk.com/etiket/enerji_kaynaklar%C4%B1n%C4%B1n_verimli_kullan%C4%B1lmas%C4%B1" rel="nofollow - Enerji kaynaklarının verimli kullanılması ndan çevresel faktörlere, ekonomiden konfora kadar tüm konuları kapsayan otomotiv alanı içinde en dikkati çeken noktanın, yakıtlar ve yakıt ekonomisi olduğunu belirten Aydın, günümüzde sadece fosil kökenli yakıtlar değil, aynı zamanda alternatif enerji kaynaklarından elde edilen yakıtların da kullanıldığını kaydetti.

Aydın, hidrojen enerjisi, güneş enerjisi, atıklar, yağlı tohumlar gibi birçok kaynağın, yakıt üretimi için bilim insanları tarafından araştırıldığını ve kullanıldığını belirterek, ''Artan petrol fiyatları ile otomobil kullanıcılarının en temel konusu bugün kuşkusuz yakıt ekonomisi. Yakıt ekonomisi sağlamak amacıyla yakıt katkı maddeleri ve piyasada bulunan ekonomi cihazları otomobil kullanıcıları tarafından denenmekte. Ayrıca, ekonomik sürüş teknikleri günlük hayatımızda sıklıkla uyguladığımız konular arasında yerini aldı'' dedi.

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR
Yakıt ekonomisi için dikkat edilmesi gereken hususlar olduğunu anlatan Aydın, şunları söyledi:

''Ancak bir otomobilden kullanıcı olarak beklentilerimizi de net olarak belirlememiz gerekiyor. Otomobil kullanıcılarının birçoğu araçlarında yüksek performans olmasını ister. Özellikle hızlı ivmelenme, yokuşlarda rahat hareket kabiliyeti gibi performans konuları, otomobil kullanıcıları için önemli başlıklar olsa da, bunlar aynı zamanda yakıt tüketimini artıran unsurlardır. Performans ve yakıt ekonomisi birbirine zıt iki konudur. Bir araçtan hem performans, hem de daha az yakıt tüketmesini beklemek akılcı değildir. Kullanıcılar tarafından performansa yönelik aracın dizaynında ve motorlarında sonradan yapılan değişiklikler (modifiye) yakıt tüketimine olumsuz yansır. Aracın özellikle aerodinamik yapısı ve motorun güç artışına yönelik yapılan bu teknik değişiklikler performans ve yakıt tüketimini artırır.''

DÜŞÜK YAKIT TÜKETİMİ İÇİN UYARILAR
Aydın, içten yanmalı motorlarda yakıt tüketimini azaltmak için benzinli ya da dizel hangi motor olursa olsun, tavsiye edilen en önemli kullanım şeklinin, en kısa zamanda yüksek viteslere ulaşarak aracın seyrini sağlamak olduğunu söyledi.

Normal seyirde, örneğin 3'ncü vitesten 4'ncü vitese geçmek için hangi devirde vites atılmasının önemli olduğunu ifade eden Aydın, ''Yani ekonomi mi, yoksa spor modunda mı bir kullanış olacağı tamamen sürücüye bağlı. Aracın seyrini etkilemeyecek en ideal ve düşük devirlerde vites değiştirmek muhakkak surette yakıt ekonomisi sağlayacaktır'' dedi.

Aydın, bunun sürüş tarzı haline dönüştürülmesi halinde aradaki farkın çok geçmeden görülebileceğini belirterek, şöyle konuştu:

''Eğer tercihimiz örneğin 2 bin devir değil de 3 bin ya da 3 bin 500 devirde motor hızında vites değişikliği olursa, burada hızlı bir ivmelenme sağlamak mümkün olacaktır. Ancak yakıt tüketimimiz bir o kadar artacaktır. Kontrollü vites geçişi önemli. Özetle, araçlarda yüksek vites düşük devir sabit hız mantığı en temel yakıt tüketim uygulamasıdır. Araç hızı arttığında, araca yönelik hava direnci de artacağından yüzde 10 ve yüzde 20 arasında yakıt tüketimi fazlalaşmaktadır.''

ANİ FRENDEN KAÇININ
Araçta tasarruf için bir diğer konunun da frenleme olduğunu, üretilen enerjiyi hareket etmek için kullanacakken, ani fren ile bunun kaybedilebileceğine işaret eden Aydın, şunları söyledi:

''Günlük hayattan buna bir örnek vermek gerekirse, 200 metre ileride trafik ışıklarında kırmızı ışığın yandığını gördüğümüz halde halen gaza basıp enerji üretir ve ışıklara yaklaştığımızda sert fren ile durmaya çalıştığımız anlarda, aslında ilerlemek için üretmiş olduğumuz ve daha fazla mesafe gidebileceğimiz enerjimizi frenleme ile kaybetmiş oluyoruz. Bu nedenle trafik şartlarını göz önünde bulundurarak ani frenlemelerden kaçınmak, yakıt tüketiminizi azaltır.

KLİMANIN AÇILMASI
Araçlarda bulunan konfor donanımları da aracın yakıt tüketimini etkilemektedir. Klima bunların başında gelmektedir. Unutulmaması gereken şey, araç üzerinde çalışan herhangi bir parça, enerjisini doğrudan ya da dolaylı olarak motor ana milinde üretilmiş olan güçten almaktadır. Dolayısıyla aracınız seyir halinde iken klimanın açılması, klima kompresörü ve donanımlarının ana milden güç çekeceği anlamına gelir. Bu durumda tekerleklere iletilmesi gereken gücü sağlamak amacı ile kaybedilen güç ekstra yakıt ile sağlanmaktadır.

SUNROOF AÇIKSA?
Sunroof ve pencerelerin açık olması, hava direncini artıracağından yakıt tüketimini de artıracaktır. Kullanıcıların dikkat etmesi gereken bir diğer husus ise lastik havalarıdır. Eğer lastik havaları standart değerlerden düşük olursa, yol ile olan temas yüzeyi artacağından, sürtünme artacaktır. Bu nedenle aracı istenilen seviyede hareket ettirebilmek için yakıt tüketimi artacaktır. Düzenli olarak araçlarda lastik havalarının kontrolü yapılmalıdır. Ayrıca araçların bakımlarının düzenli olarak yapılması, yukarıda sıralanan konuların etkinliğini artıracaktır.''

EKONOMİ CİHAZLARI VE MODİFİYE
Aydın, piyasada çeşitli markalarda satılan ekonomi cihazları veya malzemelerinin kimisinin manyetik alan etkili, kimisinin ise hava akışını etkileyen tiplerde olduğunu söyledi.

Hava akışını düzenleyici bu cihazların emme manifolduna monte edilerek silindir içerisine giren havanın hızını ve yönünü değiştirerek türbülans oluşturduğunu belirten Aydın, ''Bu hava yakıtın iyi bir karışım oluşturmasını sağlamaktadır. Ancak ekonomi cihazların çoğu, modern motorlarda değil, daha eski teknoloji motorlarda az da olsa avantajlar sağlamaktadır'' dedi.

Aydın, performansa yönelik yapılan modifiye çalışmalarının, ekonomik yakıt tüketimine ters bir işlem olduğunu belirterek, şunları kaydetti:

''Hız ve güç istenilen yerde yakıt tüketimi daima artar. Her ne kadar aerodinamik olarak aracın hava sürtünme direnci düşse de, motorda yapılan değişikliklerle ekstra güç talebi yakıt tüketimini artırmaktadır. Günümüzde kullanılan araçların hemen hepsi, elektronik kontrol ünitesine sahip araçlardır. Halk dilinde beyin olarak tanımlanan bu parçada mevcut yazılım ile araç üzerindeki tüm elektronik sistemler çalıştırılır ve kontrol altında tutulur. Elektronik kontrol ünitesindeki çip üzerinde yapılan değişiklikle ekstra güç ve tork elde etmek mümkün olmaktadır. Ancak gücün ve torkun arttığı yerde yakıt tüketimi de artar.''AA



-------------
sahip olduğun herşey bir gün sana sahip olur...
2004 307 sw 1.6 auto 110hp
2009 308 sw 1.6hdi 110hp
2011 3008 feline MCP-Auto6R 112hp




Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 01 Eylül 2011 Saat 01:10
Güzel Paylaşım; Ellerine Sağlık Kaan Kardeş,
Bende Paylaşmıştım Bir Süre Önce Bu Konuyu...Thumbs Up


Mesajı Yazan: kaan__
Mesaj Tarihi: 01 Eylül 2011 Saat 01:12
saolsın albayım...görünce ailemizle paylaşmak istedimGöz Kırpma

-------------
sahip olduğun herşey bir gün sana sahip olur...
2004 307 sw 1.6 auto 110hp
2009 308 sw 1.6hdi 110hp
2011 3008 feline MCP-Auto6R 112hp



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 01 Eylül 2011 Saat 01:18
Çok İyi Yaptın Kardeşim... Arada Hatırlatmak İyidir... Hemen Aracımızda Sorun Aramamak Lazım Bu Bilgiler Faydalı Olacaktır...


Mesajı Yazan: Emperor905
Mesaj Tarihi: 01 Eylül 2011 Saat 02:13
Biliyorduk ancak hatırlatma babında paylaşmanız iyi olmuş.teşekkürler...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 01 Eylül 2011 Saat 02:36
Dıkkat edıyorum bazı yuksek guclu motora sahıp araclar bıle yerıne uygun sarfıyat degerlerı sergıleyebılıyor. Bunda sanzuman oranlarının ve motorun dusuk devırde uretmıs oldugu torkun buyuk onemı var.
 
En son Audı A6 1.8T multıtronık kullandım. 120 ıle gıderken devır 2000-2100 cıvarında.
E39 5.28i  90km hızla yanılmıyorsam 1600-1700 devır gıbı gıdıyor.
 
Hal boyle olunca sakın kullanımda dusuk devır ıle sayreden motor makul yakıt tuketımlerı sergılıyor.
 
Bızım araclara bakacak olursak benzınlıler 90km hızda ortalama 2500 devırde gıdıyorlar.
Dızeller ıse 90km hızda 2000 devır cıvarında gıdıyorlar.
 
Iste bu durumlarda yakıtta en makul sartları yakalıyor...
 
Fakat haddınden fazla dusuk devır ıle kullanmakta motora zarar verır bunuda hatırlatmadan gecmeyelım Göz Kırpma


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 01 Eylül 2011 Saat 08:08
Bende yeni peugeot kullanıcısı olarak ve foruma yeni katılan biri olarak  yaptığınız açıklamalar için teşekkürler...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 01 Eylül 2011 Saat 10:31
Bizim peder çok düşük devirde yüksek devirde kullandı motor sağır oldu. Benzinli araçlarda vites değiştirmenin ideal devri 3000 devirdir.

Ellerine Sağlık


Mesajı Yazan: goner
Mesaj Tarihi: 18 Eylül 2011 Saat 01:37

düşük devirde vites değiştiriyorum lakin motordan tak tak tak ses geliyor sonra toparlıyor kendi bu aralar sıklaştı bu sesler

birde boşdayken 4000 5000 devir gaz verince ön kaput sanki tam kapanmamış gibi titriyor
ne yapmalıyım


-------------
15ınc bwa jant arıyorum 5516052468
106 xs 1998
bize her yer trabzon. . .


Mesajı Yazan: Haksen016
Mesaj Tarihi: 18 Eylül 2011 Saat 09:28
paylaşım için tşk.

-------------
2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net