![]() |
|
307 HDİ 1.6 Triger kayış söküm ve takma |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
heffera ![]() 1. Vites ![]() ![]() 01 - Eylül - 1978 Kayıt Tarihi: 28 Mart 2010 Konum: KONYA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 142 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 23 Ağustos 2011 Saat 10:26 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
arkadaşlar çok soru soruyorum ama lazım olmas sormam. 2005 307 hdi 1.6 triger kayışının söküm ve takma işlemini anlatacak arkadaşlara ihtiyaç var..tşk..birde taktırması kaça patlar bize?? :)
Düzenleyen heffera - 23 Ağustos 2011 Saat 10:57 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
307 hdi demişsiniz ama 1.4 hdi ile 1.6 hdi trigeri farklıdır siz hangisinden bahsediyorsunuz? lütfen imza kısmına aracın model yılı ve modeli, motor hacmi, yakıt türü, donanımı (XT,XR vs) yazarmısınız.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
burakdmr ![]() 1. Vites ![]() ![]() 18 - Ocak - 1985 Kayıt Tarihi: 24 Mart 2011 Konum: SİNOP/SAMSUN Durum: Aktif Değil Mesajlar: 212 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ya bende şeyi soracaktım arabayı aldığımda 95 000 de idi sahibi eki shibi değiştirmiş dedi.. onlarda yeni almıştı. Bende değiştirmedim 105 bine geldi acaba değişmişmidir
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2008 Peugeot Comfort 1.6 HDİ 90 Hp
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
heffera ![]() 1. Vites ![]() ![]() 01 - Eylül - 1978 Kayıt Tarihi: 28 Mart 2010 Konum: KONYA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 142 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2005 307 xs 1.6 HDİ model ....ilgi için tşk.
birde triger kayışı gelişi güzel kişiye yaptırılmaz herhalde..konyada bu işin ehli bir usta bilen varmı... Düzenleyen heffera - 23 Ağustos 2011 Saat 11:01 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
abi bi ustaya gitsen
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mon ![]() 2. Vites ![]() ![]() 12 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 13 Mart 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 339 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
kardeş v kayışı değil bu söküp takasın,
sökmeden önce krankı sıfır konumuna getirmen gerek, oda nerde bilmiyorum hadi buldun kilitledin krankı kam milini sabitlemen yada işaretlemen gerek hadi diyelim onuda işaretledin pompayı sabitlemen gerek yani bütün kasnakları sabitleyip kayışı cıkartıp yenisini takman gerek bir diş bile kaçırsan çalıştıramassın arabayı bu sefer sanayiyi çekmek zorunda kalırsın. sen iyisimi bir usta bul önce pazarlık yap sonra değiştir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
206 2001 1.4 Colorline, Atiker
İlim dahi sanma senindir, Bilim dediğin yalnız Rab içindir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
heffera ![]() 1. Vites ![]() ![]() 01 - Eylül - 1978 Kayıt Tarihi: 28 Mart 2010 Konum: KONYA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 142 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
arkadaşlar tşk ilginize. ben kendim değiştiremem zaten muhakkak bir ustaya göstermem gerekir ama işin detayını öğrenmiş olurum..birde yorumlardan bu işin dikkat gerektren bir iş olduğu yanlış bir işlemde 2000 tl gb bir paraya maalolan sıkıntının doğacağından bahsedilmişti. risk almam. aramızda konyalı yokmu bi usta sormuştum ..konyada bu işin ehli birini arıyorum bilen duyan?? yokmu.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
burakdmr ![]() 1. Vites ![]() ![]() 18 - Ocak - 1985 Kayıt Tarihi: 24 Mart 2011 Konum: SİNOP/SAMSUN Durum: Aktif Değil Mesajlar: 212 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Arkadaşlar bu triger değişmemişse bir belirti verir mi ??
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2008 Peugeot Comfort 1.6 HDİ 90 Hp
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
En buyuk belirtisi kopmasi ve yolda kalman ve akabinde para dolu cuzdanini hazirliyor olman ![]() Gerekli zaman ya da kilometre dolmussa degistirmek gerekir. Herhangi bir ses, gurultu ya da gorsel hata aramak gereksiz. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ByHack ![]() 1. Vites ![]() ![]() 06 - Ocak - 1986 Kayıt Tarihi: 22 Haziran 2011 Konum: Yozgat Durum: Aktif Değil Mesajlar: 264 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Topraam konyada gidebileceğin en iyi yerlerden biri efe peugeotdur. Adamlar işini bilen ustalara benziyor. ben bi kaç defa ufak arızalar hatta sorular sormak için gittim. ikram bol, ilgi alaka on numara. Eğer ankaraya gidebilirsen de "simge peugeot" onlar da işinin ehli ustalar.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
istanbullu_3886 ![]() 2. Vites ![]() ![]() 01 - Aralık - 1973 Kayıt Tarihi: 19 Ağustos 2011 Konum: ist/esenyurt Durum: Aktif Değil Mesajlar: 841 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı istanbullu_3886
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
allah korusun kopması maliyeti yüksek sonuçlar dogurabilir ben aracımı algımda usta ust kapagını sökti baktı yeni degişmiş dedi degişmedi ama hala içim rahat degil
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
nissan qashqai 2013 model 1.5 dci
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
extremex16 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 20 Haziran 2011 Konum: BURSA-Yenişehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 45 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı extremex16
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
efe otoda ali bey çok ilgilidir.Frenleriniz ile bakımlarıda korkmaz frende ramazan usta elektrik bakımlarınız için frencinin yandükkanındaki elektrikçi abimiz ismini şu an hatırlayamadım rot balans içinde yine frencinin yanındaki dükkanda yaptırabilirsin frenci elektrikçi camcı rotbalansçı hepsi yanyanadır.Sadece efe oto özel servisi karatay sanayi girişine yakındır. İşçilik dahil triger değişim maliyeti 220tl demişti bana kışa doğru bende değiştireceğim kendinize iyi bakın.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
307HDİ Premium 1.6 110BG Obsidyen Siyah
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
djchaos ![]() 3. Vites ![]() ![]() 01 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 20 Eylül 2011 Konum: fethiye Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1258 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ben aldığım her araçta ilk önce triger seti ,yağ,yağ filitresini,buji,fren balatalarını değişirim sağlam bir check up yapar öyle binerim 3 kuruşun hesabını yapıpta beş kuruştan olmamak için saygılar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hallowman2005 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 20 - Ocak - 1981 Kayıt Tarihi: 16 Mayıs 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 58 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı hallowman2005
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Önerilen aletler
[1] krank mili ayar pimi (-).0194-A.
[2] eksantrik mili tespit pimi (-).0194-B.
[3] Motor (-).0194-C volanı sabitleme aparatı.
[4] yakıt yüksek basınç pompası dişlisinin ayar pimi
(-).0194-A.
2. Sökme Sökünüz :
Aleti [3] krank mili kepi bloğu (1) içinde bulunan deliğin içine
yerleştiriniz.
Aksesuar tahrik kasnağını sökünüz.
Elektrik kablo demetini eksantrik üst dişli kapağından
ayırınız.
Eksantrik üst ve alt dişli kapaklarını sökünüz.
Motor devir sensörünü (2) sökünüz.
ZORUNLU : Manyetik pist "a" üzerinde
hiçbir darbe izi olmamalıdır ve manyetik bir kaynağın yakınına asla
yaklaştırılmamalıdır ; Aksi halde krank mili dişlisini değiştirmek gerekir.
Kayma önleme köşebendinin cıvatasını (3) sökünüz.
Aksesuar tahrik kasnağı cıvatasını takınız.
Aleti [3] sökünüz.
Krank milini saat yönünde aksesuar tahrik vidası ile
döndürünüz.
Eksantrik mili kasnağını pimle sabitleyiniz ; [2] cihazı
yardımıyla.
Krank mili pinyon dişlisini pimle sabitleyiniz ; [1] cihazı
yardımıyla.
Yakıt yüksek basınç pompasının pinyon dişlisini pimle
sabitleyiniz ; [4] cihazı yardımıyla.
Sökünüz :
Gergi makarasının bağlantı cıvatasını (7) bir Allen anahtar ile
gevşetiniz.
Eksantrik kayışını sökünüz.
3. Takma NOT : Pistonların pimle sabitlenmesi
konumunda, pistonlar ayar sırasında stroklarının yarı konumundadır. DİKKAT : Yukarıdaki kama (Dikey konum) :
Ayar konumu öncesi 90 derece - 1 numaralı silindir üzerinde emme ve egzos
supaplarının karşılaşması. Eksantrik mili ve yağ pompası seviyesinde sızdırmazlık
yüzüklerinin sızdırmazlığını kontrol edin.
Makaraların ve su pompasının serbestçe dönmelerini kontrol ediniz
(boşluk ve zorlanma olmaması).
Ayrıca bu makaraların gürültü çıkartmadığını ve/veya üzerlerine
yağ sıçramamış olduğunu kontrol ediniz.
Bu makaraların yüzeylerinin durumunu da kontrol ediniz.
Aşağıdaki sırayla dağıtım kolanını sapı iyi gerilmiş yerleştirin
:
NOT : Triger kayışı sırtının sarıcı makara
üzerine tam olarak oturduğundan ve krank mili kasnağı ile eksantrik mili kasnağı
arasındaki kayış kolunda 33 boşta diş olmadığından emin olunuz. Gergi rulmanının cıvatasını (7) gevşetiniz.
Bir Allen anahtar yardımıyla, gergi makarasını saat ibrelerinin
dönüş yönünün ters yönünde çevirerek gergi makarasının işaretini (8) kontrol
bölgesinin "b" ortasına getiriniz.
(7) m.dan kadar gergi makaranın vidasını 3 sıkınız.
Aletleri [1], [2] sökünüz.
Dağıtım dişlisinin krank mili üzerine iyi tutturulduğundan emin
olunuz; krank milini 10 tur döndürünüz.
Aletleri [1], [2] takınız.
Dinamik gerginin işaretinin (8) doğru konumda olduğunu kontrol
ediniz ; Aksi durumda, kayışı takma işlemini tekrar yapınız.
Aletleri [1], [2] sökünüz.
Takınız :
Takınız :
Aleti [3] sökünüz.
Sırasıyla sökme işlemlerinin tersini uygulayınız. Düzenleyen hallowman2005 - 29 Aralık 2011 Saat 14:42 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ömer ERESEN ABRh+ 1981
PEUGEOT 307 1.6 HDI LOOK - 110 Bg. Siyah |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hallowman2005 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 20 - Ocak - 1981 Kayıt Tarihi: 16 Mayıs 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 58 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı hallowman2005
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
[1] Dinamik gerginin sıkıştırma kolu (-).0194-E3.
[2] Dinamik gerginin sıkıştırma çubuğu (-).0188-Z.
(A) Maksimum uzama işareti.
(B) Sıfır uzama işareti.
(C) Kayış uzama kontrol işareti (motor üstünde sabit).
(D) Aletin [1] bağlama ayağı.
(E) Pimleme deliği .
Bu işaretleme sistemi kayışın uzama kontrolünün yapılmasını
sağlar; işaretlerin "A" ve "C" çakışması kayışın değiştirilmesinin gerektiğini
gösterir.
Akü bağlantılarını sökünüz .
Stil muhafazasını sökün (ekipmana göre).
Tekerlekleri maksimum sağa döndürün.
Ön tekerlekler boşta kalacak şekilde aracı kaldırınız ve
takozlayınız.
Davlumbazları ayırınız.
DİKKAT : Tekrar kullanma durumunda
aksesuar kayışının montaj yönünü işaretleyiniz ; Gergi makarasının işareti
işaretlerin dışında ise, aksesuar tahrik kayışını değiştiriniz.
"a" : Klimalı araç.
"b" : Klimasız araç.
(1) Dinamik gergi rulmanı .
(2) Aksesuar kayışı (/).
(3) Alternatör kasnağı .
(4) Klima kompresörü kasnağı .
(5) Aksesuar kayışı kasnağı .
(6) Sargı makarası (/).
Çubuğu [2] deliğe "E" yerleştirinceye kadar alet [1] yardımıyla
dinamik gergi makarasını (1) hareket ettiriniz.
Aksesuar kayışını (2) sökünüz.
DİKKAT : Gergi makarasının (1) serbestçe
döndüğünü kontrol ediniz (sert nokta ve boşluk olmaması). Aynı zamanda makaranın (1) sesli çalışmadığını ve/veya hiçbir
gres izi taşımadığını kontrol ediniz.
DİKKAT : Kayışın tekrar kullanılması
durumunda, kayışı sökerken işaretlediğiniz dönüş yönüne göre takınız.
En son dinamik gergi makarasından (1) geçirerek aksesuar kayışını
takınız.
DİKKAT : Aksesuar kayışının çeşitli
kasnakların boğazları içine tam olarak oturduğundan emin olunuz. Aleti [2] sökünüz ; [1] cihazı yardımıyla.
Sökme işlemlerinin aksi sırasına uygun olarak takma işlemlerine
devam ediniz.
Saat yönünde krank milinin 4 turunu gerçekleştiriniz.
İşaretlerin "B", "C" çakıştığını kontrol ediniz.
Stil-muhafasını tekrar takın.
DİKKAT : Akü bağlantılarının tekrar
takılmasından sonra yapılması gereken işlemleri gerçekleştiriniz. Aküyü tekrar bağlayınız. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ömer ERESEN ABRh+ 1981
PEUGEOT 307 1.6 HDI LOOK - 110 Bg. Siyah |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hallowman2005 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 20 - Ocak - 1981 Kayıt Tarihi: 16 Mayıs 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 58 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı hallowman2005
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gergi rulmanını kontol edebilirsiniz ikinci şemada detayları yazmaktadır.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ömer ERESEN ABRh+ 1981
PEUGEOT 307 1.6 HDI LOOK - 110 Bg. Siyah |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
heffera ![]() 1. Vites ![]() ![]() 01 - Eylül - 1978 Kayıt Tarihi: 28 Mart 2010 Konum: KONYA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 142 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
konya karatay sanayiindemisin ...
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
cerci07 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 28 Eylül 2008 Konum: FR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 958 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ayni motor icin gecerli resimli olarak anlatilmisti bu kou nasil yapilir bolumunde mevcut link burda http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=14821&PN=1&title=triger-degisimi-resimli-anlatimbitti-sayfa-1
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |