Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 HDİ 1.6 Triger kayış söküm ve takma

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307 hakkındaki tüm makaleler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=17501
Tarih: 03 Ağustos 2025 Saat 15:21
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 HDİ 1.6 Triger kayış söküm ve takma
Mesajı Yazan: heffera
Konu: 307 HDİ 1.6 Triger kayış söküm ve takma
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2011 Saat 10:26
arkadaşlar çok soru soruyorum ama lazım olmas sormam. 2005 307 hdi 1.6 triger kayışının söküm ve takma işlemini anlatacak arkadaşlara ihtiyaç var..tşk..birde taktırması kaça patlar bize?? :)



Cevaplar:
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2011 Saat 10:45

307 hdi demişsiniz ama 1.4 hdi ile 1.6 hdi trigeri farklıdır siz hangisinden bahsediyorsunuz?

 
lütfen imza kısmına aracın model yılı ve modeli, motor hacmi, yakıt türü, donanımı (XT,XR vs) yazarmısınız.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: burakdmr
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2011 Saat 10:46
Ya bende şeyi soracaktım arabayı aldığımda 95 000 de idi sahibi eki shibi değiştirmiş dedi.. onlarda yeni almıştı. Bende değiştirmedim 105 bine geldi acaba değişmişmidir

-------------
2008 Peugeot Comfort 1.6 HDİ 90 Hp


Mesajı Yazan: heffera
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2011 Saat 10:54
2005 307 xs 1.6 HDİ model ....ilgi için tşk.
birde triger kayışı gelişi güzel kişiye yaptırılmaz herhalde..konyada bu işin ehli bir usta bilen varmı...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2011 Saat 21:36
abi bi ustaya gitsen Göz Kırpma


Mesajı Yazan: mon
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2011 Saat 22:20
kardeş v kayışı değil bu söküp takasın,
sökmeden önce krankı sıfır konumuna getirmen gerek, oda nerde bilmiyorum hadi buldun kilitledin krankı kam milini sabitlemen yada işaretlemen gerek hadi diyelim onuda işaretledin pompayı sabitlemen gerek yani bütün kasnakları sabitleyip kayışı cıkartıp yenisini takman gerek bir diş bile kaçırsan çalıştıramassın arabayı  bu sefer sanayiyi çekmek zorunda kalırsın. sen iyisimi bir usta bul önce pazarlık yap sonra değiştir.


-------------
206 2001 1.4 Colorline, Atiker


İlim dahi sanma senindir,
Bilim dediğin yalnız Rab içindir.


Mesajı Yazan: heffera
Mesaj Tarihi: 24 Ağustos 2011 Saat 10:18
arkadaşlar tşk ilginize. ben kendim değiştiremem zaten muhakkak bir ustaya göstermem gerekir ama işin detayını öğrenmiş olurum..birde yorumlardan bu işin dikkat gerektren bir iş olduğu yanlış bir işlemde 2000 tl gb bir paraya maalolan sıkıntının doğacağından bahsedilmişti. risk almam. aramızda konyalı yokmu bi usta sormuştum ..konyada bu işin ehli birini arıyorum bilen duyan?? yokmu. 


Mesajı Yazan: burakdmr
Mesaj Tarihi: 24 Ağustos 2011 Saat 10:22
Arkadaşlar bu triger değişmemişse bir belirti verir mi ?? 

-------------
2008 Peugeot Comfort 1.6 HDİ 90 Hp


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 24 Ağustos 2011 Saat 10:52
Orjinalini yazan: burakdmr burakdmr Yazdı:

Arkadaşlar bu triger değişmemişse bir belirti verir mi ?? 


En buyuk belirtisi kopmasi ve yolda kalman ve akabinde para dolu cuzdanini hazirliyor olman Gülme
Gerekli zaman ya da kilometre dolmussa degistirmek gerekir. Herhangi bir ses, gurultu ya da gorsel hata aramak gereksiz.


Mesajı Yazan: ByHack
Mesaj Tarihi: 08 Eylül 2011 Saat 00:22
Topraam konyada gidebileceğin en iyi yerlerden biri efe peugeotdur. Adamlar işini bilen ustalara benziyor. ben bi kaç defa ufak arızalar hatta sorular sormak için gittim. ikram bol, ilgi alaka on numara. Eğer ankaraya gidebilirsen de "simge peugeot" onlar da işinin ehli ustalar.


Mesajı Yazan: istanbullu_3886
Mesaj Tarihi: 08 Eylül 2011 Saat 11:41
allah korusun kopması maliyeti yüksek sonuçlar dogurabilir ben aracımı algımda usta ust kapagını sökti baktı yeni degişmiş dedi degişmedi ama hala içim rahat degil

-------------
nissan qashqai 2013 model 1.5 dci


Mesajı Yazan: extremex16
Mesaj Tarihi: 08 Eylül 2011 Saat 15:36
efe otoda ali bey çok ilgilidir.Frenleriniz ile bakımlarıda korkmaz frende ramazan usta elektrik bakımlarınız için frencinin yandükkanındaki elektrikçi abimiz ismini şu an hatırlayamadım rot balans içinde yine frencinin yanındaki dükkanda yaptırabilirsin frenci elektrikçi camcı rotbalansçı hepsi yanyanadır.Sadece efe oto özel servisi karatay sanayi girişine yakındır. İşçilik dahil triger değişim maliyeti 220tl demişti bana kışa doğru bende değiştireceğim kendinize iyi bakın.

-------------
307HDİ Premium 1.6 110BG Obsidyen Siyah


Mesajı Yazan: djchaos
Mesaj Tarihi: 25 Eylül 2011 Saat 03:00
ben aldığım her araçta ilk önce triger seti ,yağ,yağ filitresini,buji,fren balatalarını değişirim sağlam bir check up yapar öyle binerim 3 kuruşun hesabını yapıpta beş kuruştan olmamak için saygılar


Mesajı Yazan: hallowman2005
Mesaj Tarihi: 29 Aralık 2011 Saat 02:58
Sökme - Takma : Eksantrik kayışı (İkinci montaj)

1. Önerilen aletler
ŞEKİL : e5ap351d javascript:FullScreen%28,e5ap351d_1,ŞEKİL,e5ap351d,/AP/img/inf_inc/1d/e5ap/e5ap351d.jpg%29;" rel="nofollow -
[1] krank mili ayar pimi (-).0194-A.
[2] eksantrik mili tespit pimi (-).0194-B.
[3] Motor (-).0194-C volanı sabitleme aparatı.
[4] yakıt yüksek basınç pompası dişlisinin ayar pimi (-).0194-A.
2. Sökme
Sökünüz :
  • Sağ ön tekerlek
  • Sağ ön davlumbaz koruması
  • http://127.0.0.1:6090/preLoadRef.html?id=B1BG5PK1&marque=AP&parent=B1EG6HK1&secom=false&typeDoc=2" rel="nofollow -
ŞEKİL : b1dp1ybd javascript:FullScreen%28,b1dp1ybd_2,ŞEKİL,b1dp1ybd,/AP/img/inf_inc/bd/b1dp/b1dp1ybd.jpg%29;" rel="nofollow -
Aleti [3] krank mili kepi bloğu (1) içinde bulunan deliğin içine yerleştiriniz.
Aksesuar tahrik kasnağını sökünüz.
Elektrik kablo demetini eksantrik üst dişli kapağından ayırınız.
Eksantrik üst ve alt dişli kapaklarını sökünüz.
ŞEKİL : b1ep1s3d javascript:FullScreen%28,b1ep1s3d_3,ŞEKİL,b1ep1s3d,/AP/img/inf_inc/3d/b1ep/b1ep1s3d.jpg%29;" rel="nofollow -
Motor devir sensörünü (2) sökünüz.
ZORUNLU : Manyetik pist "a" üzerinde hiçbir darbe izi olmamalıdır ve manyetik bir kaynağın yakınına asla yaklaştırılmamalıdır ; Aksi halde krank mili dişlisini değiştirmek gerekir.
Kayma önleme köşebendinin cıvatasını (3) sökünüz.
Aksesuar tahrik kasnağı cıvatasını takınız.
Aleti [3] sökünüz.
ŞEKİL : b1ep1s4d javascript:FullScreen%28,b1ep1s4d_4,ŞEKİL,b1ep1s4d,/AP/img/inf_inc/4d/b1ep/b1ep1s4d.jpg%29;" rel="nofollow -
Krank milini saat yönünde aksesuar tahrik vidası ile döndürünüz.
Eksantrik mili kasnağını pimle sabitleyiniz ; [2] cihazı yardımıyla.
ŞEKİL : b1ep1s5d javascript:FullScreen%28,b1ep1s5d_5,ŞEKİL,b1ep1s5d,/AP/img/inf_inc/5d/b1ep/b1ep1s5d.jpg%29;" rel="nofollow -
Krank mili pinyon dişlisini pimle sabitleyiniz ; [1] cihazı yardımıyla.
ŞEKİL : b1ep1s6d javascript:FullScreen%28,b1ep1s6d_6,ŞEKİL,b1ep1s6d,/AP/img/inf_inc/6d/b1ep/b1ep1s6d.jpg%29;" rel="nofollow -
Yakıt yüksek basınç pompasının pinyon dişlisini pimle sabitleyiniz ; [4] cihazı yardımıyla.
ŞEKİL : b1bpry6d javascript:FullScreen%28,b1bpry6d_7,ŞEKİL,b1bpry6d,/AP/img/inf_inc/6d/b1bp/b1bpry6d.jpg%29;" rel="nofollow -
Sökünüz :
  • Motor mesnedi (5) ve hareket sınırlandırıcı köprüsü (6) grubu
  • Sağ ara motor kulağı (4)
ŞEKİL : b1ep1s7d javascript:FullScreen%28,b1ep1s7d_8,ŞEKİL,b1ep1s7d,/AP/img/inf_inc/7d/b1ep/b1ep1s7d.jpg%29;" rel="nofollow -
Gergi makarasının bağlantı cıvatasını (7) bir Allen anahtar ile gevşetiniz.
Eksantrik kayışını sökünüz.
3. Takma
NOT : Pistonların pimle sabitlenmesi konumunda, pistonlar ayar sırasında stroklarının yarı konumundadır.
DİKKAT : Yukarıdaki kama (Dikey konum) : Ayar konumu öncesi 90 derece - 1 numaralı silindir üzerinde emme ve egzos supaplarının karşılaşması.
Eksantrik mili ve yağ pompası seviyesinde sızdırmazlık yüzüklerinin sızdırmazlığını kontrol edin.
Makaraların ve su pompasının serbestçe dönmelerini kontrol ediniz (boşluk ve zorlanma olmaması).
Ayrıca bu makaraların gürültü çıkartmadığını ve/veya üzerlerine yağ sıçramamış olduğunu kontrol ediniz.
Bu makaraların yüzeylerinin durumunu da kontrol ediniz.
ŞEKİL : b1ep1s8d javascript:FullScreen%28,b1ep1s8d_9,ŞEKİL,b1ep1s8d,/AP/img/inf_inc/8d/b1ep/b1ep1s8d.jpg%29;" rel="nofollow -
Aşağıdaki sırayla dağıtım kolanını sapı iyi gerilmiş yerleştirin :
  • 1 - Eksantrik dişlisi
  • 2 - Sargı makarası (/)
  • 3 - Eksantrik mili kasnağı (/) (Kayışın makaraya iyice oturduğundan emin olarak)
  • 4 - yüksek basınç pompası
  • 5 - Su pompası
  • 6 - Gergi makarası (/)
NOT : Triger kayışı sırtının sarıcı makara üzerine tam olarak oturduğundan ve krank mili kasnağı ile eksantrik mili kasnağı arasındaki kayış kolunda 33 boşta diş olmadığından emin olunuz.
Gergi rulmanının cıvatasını (7) gevşetiniz.
ŞEKİL : b1ep1s9d javascript:FullScreen%28,b1ep1s9d_10,ŞEKİL,b1ep1s9d,/AP/img/inf_inc/9d/b1ep/b1ep1s9d.jpg%29;" rel="nofollow -
Bir Allen anahtar yardımıyla, gergi makarasını saat ibrelerinin dönüş yönünün ters yönünde çevirerek gergi makarasının işaretini (8) kontrol bölgesinin "b" ortasına getiriniz.
(7) m.dan kadar gergi makaranın vidasını 3 sıkınız.
Aletleri [1], [2] sökünüz.
Dağıtım dişlisinin krank mili üzerine iyi tutturulduğundan emin olunuz; krank milini 10 tur döndürünüz.
Aletleri [1], [2] takınız.
Dinamik gerginin işaretinin (8) doğru konumda olduğunu kontrol ediniz ; Aksi durumda, kayışı takma işlemini tekrar yapınız.
Aletleri [1], [2] sökünüz.
Takınız :
  • Kayma önleme köşebendi (3) ; 0,5 daN.m torkla sıkma
  • Devir sayısı sensörü (2)
ŞEKİL : b1bpry6d javascript:FullScreen%28,b1bpry6d_11,ŞEKİL,b1bpry6d,/AP/img/inf_inc/6d/b1bp/b1bpry6d.jpg%29;" rel="nofollow -
Takınız :
  • Sağ ara motor kulağı (4) ; 5,5 daN.m torkla sıkma
  • Motor mesnedi (5) ve hareket sınırlandırıcı köprüsü (6) grubu ; 6 daN.m torkla sıkma
  • Eksantrik dişli alt kapağı (/)
  • Motor volanı üstündeki alet [3]
  • Aksesuar kasnağı (/) ; Cıvatayı 3 daN.m torkla sıkınız, sonra 180’lik bir açısal sıkma yapınız
Aleti [3] sökünüz.
http://127.0.0.1:6090/preLoadRef.html?id=B1BG5PK1&marque=AP&parent=B1EG6HK1&secom=false&typeDoc=2" rel="nofollow - .
Sırasıyla sökme işlemlerinin tersini uygulayınız.


-------------
Ömer ERESEN ABRh+ 1981
PEUGEOT 307 1.6 HDI LOOK - 110 Bg. Siyah


Mesajı Yazan: hallowman2005
Mesaj Tarihi: 29 Aralık 2011 Saat 14:45
Sökme – takma : Aksesuar kayışı (/)
ZORUNLU : http://127.0.0.1:6090/preLoadRef.html?id=E2AK0103P0&marque=AP&parent=B1BG5PK1&secom=false&typeDoc=2" rel="nofollow - .
ŞEKİL : b1bk3krd javascript:FullScreen%28,b1bk3krd_1,ŞEKİL,b1bk3krd,/AP/img/inf_inc/rd/b1bk/b1bk3krd.jpg%29;" rel="nofollow -
[1] Dinamik gerginin sıkıştırma kolu (-).0194-E3.
[2] Dinamik gerginin sıkıştırma çubuğu (-).0188-Z.
ŞEKİL : b1bk3ksd javascript:FullScreen%28,b1bk3ksd_2,ŞEKİL,b1bk3ksd,/AP/img/inf_inc/sd/b1bk/b1bk3ksd.jpg%29;" rel="nofollow -
(A) Maksimum uzama işareti.
(B) Sıfır uzama işareti.
(C) Kayış uzama kontrol işareti (motor üstünde sabit).
(D) Aletin [1] bağlama ayağı.
(E) Pimleme deliği .
Bu işaretleme sistemi kayışın uzama kontrolünün yapılmasını sağlar; işaretlerin "A" ve "C" çakışması kayışın değiştirilmesinin gerektiğini gösterir.
Akü bağlantılarını sökünüz .
Stil muhafazasını sökün (ekipmana göre).
Tekerlekleri maksimum sağa döndürün.
Ön tekerlekler boşta kalacak şekilde aracı kaldırınız ve takozlayınız.
Davlumbazları ayırınız.
DİKKAT : Tekrar kullanma durumunda aksesuar kayışının montaj yönünü işaretleyiniz ; Gergi makarasının işareti işaretlerin dışında ise, aksesuar tahrik kayışını değiştiriniz.
ŞEKİL : b1bp3mdd javascript:FullScreen%28,b1bp3mdd_3,ŞEKİL,b1bp3mdd,/AP/img/inf_inc/dd/b1bp/b1bp3mdd.jpg%29;" rel="nofollow -
"a" : Klimalı araç.
"b" : Klimasız araç.
(1) Dinamik gergi rulmanı .
(2) Aksesuar kayışı (/).
(3) Alternatör kasnağı .
(4) Klima kompresörü kasnağı .
(5) Aksesuar kayışı kasnağı .
(6) Sargı makarası (/).
ŞEKİL : b1bk3ktd javascript:FullScreen%28,b1bk3ktd_4,ŞEKİL,b1bk3ktd,/AP/img/inf_inc/td/b1bk/b1bk3ktd.jpg%29;" rel="nofollow -
Çubuğu [2] deliğe "E" yerleştirinceye kadar alet [1] yardımıyla dinamik gergi makarasını (1) hareket ettiriniz.
Aksesuar kayışını (2) sökünüz.
DİKKAT : Gergi makarasının (1) serbestçe döndüğünü kontrol ediniz (sert nokta ve boşluk olmaması).
Aynı zamanda makaranın (1) sesli çalışmadığını ve/veya hiçbir gres izi taşımadığını kontrol ediniz.
DİKKAT : Kayışın tekrar kullanılması durumunda, kayışı sökerken işaretlediğiniz dönüş yönüne göre takınız.
En son dinamik gergi makarasından (1) geçirerek aksesuar kayışını takınız.
DİKKAT : Aksesuar kayışının çeşitli kasnakların boğazları içine tam olarak oturduğundan emin olunuz.
Aleti [2] sökünüz ; [1] cihazı yardımıyla.
Sökme işlemlerinin aksi sırasına uygun olarak takma işlemlerine devam ediniz.
Saat yönünde krank milinin 4 turunu gerçekleştiriniz.
İşaretlerin "B", "C" çakıştığını kontrol ediniz.
Stil-muhafasını tekrar takın.
DİKKAT : Akü bağlantılarının tekrar takılmasından sonra yapılması gereken işlemleri gerçekleştiriniz.
Aküyü tekrar bağlayınız.


-------------
Ömer ERESEN ABRh+ 1981
PEUGEOT 307 1.6 HDI LOOK - 110 Bg. Siyah


Mesajı Yazan: hallowman2005
Mesaj Tarihi: 29 Aralık 2011 Saat 15:47
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: burakdmr burakdmr Yazdı:

Arkadaşlar bu triger değişmemişse bir belirti verir mi ?? 


En buyuk belirtisi kopmasi ve yolda kalman ve akabinde para dolu cuzdanini hazirliyor olman Gülme
Gerekli zaman ya da kilometre dolmussa degistirmek gerekir. Herhangi bir ses, gurultu ya da gorsel hata aramak gereksiz.
 
Gergi rulmanını kontol edebilirsiniz
 
ikinci şemada detayları yazmaktadır.


-------------
Ömer ERESEN ABRh+ 1981
PEUGEOT 307 1.6 HDI LOOK - 110 Bg. Siyah


Mesajı Yazan: heffera
Mesaj Tarihi: 06 Şubat 2013 Saat 23:39
konya karatay sanayiindemisin ...


Mesajı Yazan: cerci07
Mesaj Tarihi: 06 Şubat 2013 Saat 23:55
Orjinalini yazan: ahmetusta ahmetusta Yazdı:

selam arkadaşlar adım ahmet soyadım kertik 6 yıllık oto mekanık tamırcısıyım branşım sadece peugeout ve citroen "" HEFFERA "" ARKADAŞIMIZ  1,6 MOTOR 307 TRİGER SET DEGİŞİMİNİ SORMUŞ
şimdi arkadaşımıza sıraıyla kolay bir anlama şeklı ıle arkadaşımıza anlatıcam anlamadıgı bir yer olursa aşagıya telefonumu ve iş adresimi yazacagım ......
 
1.SAG LASTİGİMİZİ SÖKÜYORUZ..
2.SAG DAVLUMMAZIMIZI SÖKÜYORUZ...
3.MAZOT HORTUMLARINI TRİGER KAPAGININ ÜZERİNDEN ÇIKARIYORUZ.....
4. MOTOR KULAGINI SÖKÜYORUZ....(sökmeden önce altına sehpa koymayı unutmayın)
5.  ÜST TRİGER KAPAGIMIZI AÇIYORUZ....
6  SONRA ANTERNATÖR KAYIŞI SÖKÜYORUZ (söküyoruz ki krank kasnagımızı çıkarabilelim)
7. BİR BORU YARDIMI  İLE ANTELNATÖR GERGİSİNE BASARAK ANTERNATÖR KAYIŞIMIZI ÇIKARIYORUZ.....
8. SONRA KRANK KASNAGIMIZI 18 LOKMA HAVA TABANCASIYLA SÖKÜYORUZ GASNAGIMIZ ÇIKARIYORUZ....
9. SONRA TRİGER ALT KAPAGIMIZI SÖKÜYORUZ....
10.. KRANK KASNAGIMIZIN VİDASINI TAKARAK ARACAMIZIN KRANGINI ÇEVİRİYORUZ ,EKSANTRİK YUKARISINDA BİR VİDA DELİGİ OLACAK ORAYA UYGUN UZUN VİDAYI O DELİGE TAKIYORUZ
VE EKSANTRE TAKTAGIMIZ VİDAYA BASTIRARAK EKSANTRİGİ KİTLİYORUZ...
11... EKSANTRİGİ KİTLDİGİMİZ ANDA AŞAGIDA BULUNAN KRANK DİŞLİSİNDE 5 METRİK BİR DELİK VAR ORAYADA UYGUN BİR VİDA TAKARAK KRANGIDA KİTLİYORUZ ( !!! taktıgımız vida kasıntılı veya zor   geçmemesine dikkat edelim):.
12.. SONRA 13 DÜZ YARDIMI İLE TRİGER GERGİSİNİ SÖKÜYORUZ VE MOTORUMUZ SENTEDE OLDUGU İÇİN KAYISIMIZ OTOMATIK ÇIKIYOR ..
 
3 TRİGER TAKILIMINI KISADAN ANLATICAM AYNISI GİBİ TRİGER GERGİMİZİ TAKIYORUZ VE TRİGERDEN ÖNDEN ARKAYA DOGRU TIRGERI TAKIYORUZ VE GERGIMIZI SIKIYORUZ KARANGI 3 TUR CEVIRDIKTEN KRANK KASNAGIMIZI TAKIYORUZ KAPAKLAMIZI GEÇIRIYORUZ  KULAGIMIZI TAKIYORUZ VE ARACAMIZIN MARŞINA BASMADAN ÖNCE 2 DEFA TIK TIK  TIKLATIYORUZ MARŞIMIZI VE SONRA MARŞA BASIP DEVAM EDIYORUZ SAYGILARIMLA ahmet kertik
 
 
  TELEFON:0551 707 56 87 BİLGİ İÇİN 7/24 ARAYABİLİRSİNİZ.........
 
   SAYGILARIMLA: AHMET KERTİK
ayni motor icin gecerli resimli olarak anlatilmisti bu kou nasil yapilir bolumunde mevcut
link burda
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=14821&PN=1&title=triger-degisimi-resimli-anlatimbitti-sayfa-1


-------------



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net